![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn gewoon de chronische krefters en ongeschoolde labbekakken die afgunstig zijn op iemand die aan een bureau zit (amaaaai die hebben geluk!) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn er leerkrachten die effectief als ze eenmaal benoemd zijn hun beroep verlaten ? Ze zullen niet dik gezaaid zijn, en dat terwijl er massas leerkrachten zijn die klagen over burn outs, problemen op het werk, etc etc....en er ook behoorlijk wat leerkrachten zijn die hun job niet meer naar behoren doen ? Schaf die benoeming af. Laat mensen gemakkelijker hun functie verlaten en iets anders doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem... die vallen wel dood van opgebouwde fustratie een paar dagen vooooor hun pensioen
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de fout bij onze overheid is dat ze meer verdienen door gewoon te studeren, en dat er geen verband is met prestaties, werken, initiatief nemen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar er zijn er velen die volgens mij ook halverwege wensen dat ze iets anders deden. Er moet meer flexibiliteit in zitten. De benoeming kwijtraken moet geen ramp meer worden voor pensioen, ziekterechten, etc etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die op zijn 40ste werkloos wordt heeft het zeer moeilijk om terug werk te vinden. Ik bedoel structureel werk dat de levensstandaard verhoogd en niet onregelmatige uitzendopdrachten met weinig verloning en geen pensioenopbouw. Eens 50 jaar ben je een vogel voor de kat. Bij elke herstructurering (ze zijn niet meer bij te houden) vliegen die mensen als eerste buiten. Brugpensioen is zeer duur en wordt in 99% vd gevallen verleend door grote bedrijven en multinationals. Dit systeem is in feite afgeschaft omdat de nieuwe instromers beschikbaar moeten blijven. Het afschaffen van dat brugpensioen zal werkgevers niet weerhouden om oudere mensen af te danken, integendeel!! Naast de deïndustrialisering en de doorgevoerde automatisering zullen slechts een minderheid vd mensen een volle loopbaan behalen. Mijn generatiegenoten met meer dan 40 dienstjaren zullen nooit meer voorkomen in de nabije toekomst. Ik vrees dat de loopbanen gaan bestaan uit meer werkloosheid dan gewerkte jaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook alle minimumpensioenen stijgen en wel met 2 % ! Dit komt door de groei v.d. "welvaartsenveloppe". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het harde labeur, de ploegen (morgen, middag, nacht, weekend, vol-continu, ...)? De 20 dagen verlof? De vele arbeidsongevallen met regelmatig doden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 grote minpunten : - werken voor idioten is lastig. - er is geen enkele relatie tussen de verantwoordelijkheid en de moeite die ik in een project stopte en de beloning. Eerder omgekeerd : bij problemen mochten er achteraf dienstreizen gemaakt worden op kosten van de werkgever om het probleem op te lossen. Zo heb ik weken in Angouleme, Madrid en Shanghai gezeten op kosten van de zaak, met daaraan gekoppeld uiteraard een paar dagen vakantie. Nu werk ik al +12 jaar als vastbenoemd ambtenaar en ik ervaar dat als een veel 'ernstiger' job, ernstiger bazen, meer correcte verloning in relatie tot verantwoordelijkheid en prestatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 17 maart 2015 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() ik herken eerlijk gezegd al die stereotypen die hier gehanteerd worden over vermeende stereotypische loonsverschillen en vermeend gebrek aan resultaatsverbintenissen tussen ambtenarij en privé nog amper in de praktijk van vandaag hoor ... kan zijn dat ik in een atypische niche verzeild ben, maar toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ambtenaren hebben eigenlijk maar één ding nodig om beter te kunnen functioneren:
betere politici, die betere wetten maken en betere procedures. Niet langer in functie dus van 'veel ambtenaren te kunnen aanwerven', of 'vriendjespolitiek' enz. enz. maar wel in functie van de dienst aan het publiek. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
probleem is natuurlijk, wanneer je die rigiditeit en dat gebrek aan flexibiliteit hierover lost ... politici hiervan de eerste zijn om incapabele mensen op de foute plekken te zetten :s Laatst gewijzigd door Anna List : 17 maart 2015 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |