Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2004, 23:47   #21
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
je vind dat een spijtige evolutie? Dus je erkent dat de moslimgemeenschap toch nog iets goed doet? Wat een verrassing!
Dat zij veel meer aan mekaar hangen,is een feit.
Bij ons is men dit afgeleerd,mede door de belangrijkheid en de hoge eisen die men aan de arbeid schenkt.
Wij waren vroeger veel socialer,maar vooruitgang heeft er voor gezorgd dat wij de tijd en de mogelijkheden niet meer hebben of benutten om sociaal te zijn.
Als men dan in de krant leest,dat men tegen oudere mensen die s'avonds gezellig buiten op een bank bij mekaar wat aan het keuvelen zijn,klacht indiend
omdat ze te hard spreken dan weet u ook wel dat er met onze instelling iets mis is.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 00:46   #22
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hebt ge ergens gelezen dat ik schreef dat de moslimgemeenschap alles verkeerd doet.
Sommige zaken doen mij wel aan mijn jeugd denken.
Maar ik wil de klok niet terugdraaien met de hulp van de moslimgemeenschap.
Als ge bepaalde zaken anders wilt zien kunt ge dat altijd proberen veranderen, maar liefst zonder u te verschuilen onder een burka.
Met de klok terugdraaien bedoel ik niet dat we weer hanengevechten moeten invoeren of allemaal weer in de kerk moeten gaan zitten, maar dat we als Vlamingen onder elkaar weer wat meer solidair moeten worden. Het beruchte onveiligheidsgevoel is immers voor een groot stuk een gevoel van "ik sta er alleen voor in een kille en onverschillige maatschappij, en als ik in de problemen raak zal er niemand zijn die mij helpt".

En hoe dat moet? Sja, iemand zal de eerste moeten zijn om weer eens belangeloos iets te doen voor iemand anders.

Oud 9 oktober 2004, 10:51   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Met de klok terugdraaien bedoel ik niet dat we weer hanengevechten moeten invoeren of allemaal weer in de kerk moeten gaan zitten, maar dat we als Vlamingen onder elkaar weer wat meer solidair moeten worden. Het beruchte onveiligheidsgevoel is immers voor een groot stuk een gevoel van "ik sta er alleen voor in een kille en onverschillige maatschappij, en als ik in de problemen raak zal er niemand zijn die mij helpt".

En hoe dat moet? Sja, iemand zal de eerste moeten zijn om weer eens belangeloos iets te doen voor iemand anders.

Het is niet zozeer “iemand moet die de eerste zijn”, eerder “wie zal de laatste zijn ?”.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 12:00   #24
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en jouw liefde voor een extreem rechte staat maakt je niet blind? En spreek je over integratiepolitiek? Dan ken je je geschiedenis niet goed hoor. Er was altijd spraken van pleisters op de wonden ipv structurele maatregelen. Ik ben zeker dat je dat allemaal weet maar ontkennen is makkelijk he. Jouw oplossingen zijn slechts negatieve braakneigingen zonder gezond verstand.

Ik ben er zeker van dat heel veel kiezers van het Vlaams Blok gezond verstand hebben en stemmen voor het blok omdat ze ontgoocjeld zijn in de andere partijen. Ik geloof niet dat het vb uit mensen zoals sunshine en wolf bestaan. Ze zullen er wel zijn maar in kleine mate. Gelukkig maar.
Natuurlijk zijn heel wat kiezers van het Vlaams Blok mensen met gezond verstand, daarom kiezen ze ook voor die ene partij die nog klaar en duidelijke taal spreekt: aanpassen of terugkeren! De tijd van dialoog is voorbijgestreeft, het wordt tijd voor een repressieve aanpak van het vreemdelingenprobleem, dat is de logica van het gezond verstand. De integratie is mislukt en dat is niet onze schuld maar de schuld van de allochtonen die niet bereid zijn zich aan te passen aan onze samenleving. Vreemdelingen moeten assimileren, wie daar niet toe bereid is moet maar terugkeren naar het land van herkomst.
Oud 9 oktober 2004, 17:44   #25
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Wat een laffe houding.

Liever al strijdend ten onder gaan!

We zijn het onze kinderen verschuldigd, zij moeten niet opdraaien voor de fouten van de vorige generaties.
Ik heb van jou geen lessen moraliteit nodig, dank je.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 17:47   #26
denkende mens
Partijlid

Standaard

wolf, je uitspraken zijn zo dolgedraaid dat zelf het vlaams blok ze niet meer gelooft. Geen kat neemt die onzin au serieux
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 18:59   #27
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wolf, je uitspraken zijn zo dolgedraaid dat zelf het vlaams blok ze niet meer gelooft. Geen kat neemt die onzin au serieux
Beste weldenkende mens,

De mensen zijn die vreemdelingenplaag echt wel [size=7]BEU[/size], hoor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 19:01   #28
denkende mens
Partijlid

Standaard

vreemdelingenplaag? Ik leef in een grootstad en heb daar geen last van! ik woon zelf in een volksbuurt! Blijkbaar zijn de mensen egoistischer dan ik dacht!
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 17:11   #29
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
De demografische evolutie van de islamieten in Europa en het feit dat zij hun huwelijkspartner zoeken in hun land van herkomst en deze laten overkomen naar Europa, is een uitermate verontrustende evolutie. De toekomst van Europa ziet er ronduit somber uit. De blanke Europeanen dreigen werkelijk compleet te worden geminoriseerd.

Laten we even logisch redenen om de demografische evolutie van de islamieten in te schatten. Stel dat er op 100 koppels op vruchtbare leeftijd 3 islamitische koppels zijn. Op het eerste gezicht lijkt dat zeer weinig. Laten we gemakshalve aannemen dat die 97 andere koppels blanke Europeanen zijn. Die 97 blanke Europese koppels krijgen elk gemiddeld zowat 2 kinderen, en krijgen dus samen 194 kinderen. Die 3 islamitische koppels krijgen echter elk gemiddeld 10 kinderen, of samen 30 kinderen. Uit die 194 blanke Europese kinderen komen later opnieuw 97 koppels voort. Uit die 30 islamitische kinderen komen later echter 30 koppels voort daar ze hun huwelijkspartner zoeken in hun land van herkomst en deze naar hier laten overkomen.

De tweede generatie bestaat dan op huwbare leeftijd uit 194 blanke Europeanen en 60 islamieten (30 x 2). De twee generaties samen bestaan dan uit 388 blanke Europeanen (194 + 194) en 66 islamieten (6 + 60). De 97 blanke Europese koppels van de tweede generatie krijgen op hun beurt samen opnieuw 194 kinderen (97 x 2). Die 30 islamitische koppels van de tweede generatie krijgen samen 300 kinderen (30 x 10). Uit die 194 blanke Europese kinderen van de tweede generatie komen later opnieuw 97 koppels voort. Uit die 300 islamitische kinderen van de tweede generatie komen later echter 300 koppels voort daar ze hun huwelijkspartner zoeken in hun land van herkomst en deze naar hier laten overkomen.

De derde generatie bestaat dan op huwbare leeftijd uit 194 blanke Europeanen en 600 islamieten (300 x 2). De drie generaties samen bestaan dan uit 582 blanke Europeanen (194 + 194 + 194) en 666 islamieten (6 + 60 + 600). Dan zijn de islamieten reeds in de meerderheid. De 97 blanke Europese koppels van de derde generatie krijgen dan op hun beurt samen opnieuw 194 kinderen (97 x 2). Die 300 islamitische koppels van de derde generatie krijgen samen 3.000 kinderen (300 x 10). Uit die 194 blanke Europese kinderen van de derde generatie komen later opnieuw 97 koppels voort. Uit die 3.000 islamitische kinderen van de derde generatie komen later echter 3.000 koppels voort daar ze hun huwelijkspartner zoeken in hun land van herkomst en deze naar hier laten overkomen.

De vierde generatie bestaat dan op huwbare leeftijd uit 194 blanke Europeanen en 6.000 islamieten (3.000 x 2). De vier generaties samen bestaan dan uit 776 blanke Europeanen (194 + 194 + 194 + 194) en 6.666 islamieten (6 + 60 + 600 + 6.000). Dan vormen de blanken in Europa nog slechts een zeer kleine minderheid. De 97 blanke Europese koppels van de vierde generatie krijgen dan op hun beurt samen opnieuw 194 kinderen (97 x 2). Die 3.000 islamitische koppels van de vierde generatie krijgen samen 30.000 kinderen (3.000 x 10). Uit die 194 blanke Europese kinderen van de vierde generatie komen later opnieuw 97 koppels voort. Uit die 30.000 islamitische kinderen van de derde generatie komen later echter 30.000 koppels voort daar ze hun huwelijkspartner zoeken in hun land van herkomst en deze naar hier laten overkomen.

De vijfde generatie bestaat dan uit 194 blanke Europeanen en 60.000 islamieten (30.000 x 2). Laten we aannemen dat de eerste generatie ondertussen reeds overleden is. De tweede tot en met de vijfde generaties samen bestaan dan uit 776 blanke Europeanen ( (194- 194) + 194 + 194 + 194 + 194) en 66.660 islamieten ( (6-6) + 60 + 600 + 6.000 + 60.000). Enz.

Bovenstaande becijferde redenering kan worden geëxtrapoleerd naar de volledige bevolking en kan uiteraard verder worden verfijnd. Niettemin toont ze aan dat de islamoverheersing in Europa zeer snel een feit kan zijn. Uiterste waakzaamheid is dan ook geboden. Het wordt dan ook hoogste tijd dat democratisch extreem-rechts zo vlug mogelijk aan de macht komt en zonder veel compromissen het door haar gewenste vreemdelingenbeleid kan voeren, ten einde een complete islamoverheersing te voorkomen.
Ze zullen ook wel nog de condoom voor besneden peopletjes uitvinden zekerst?
Oud 11 oktober 2004, 18:03   #30
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vreemdelingenplaag? Ik leef in een grootstad en heb daar geen last van! ik woon zelf in een volksbuurt! Blijkbaar zijn de mensen egoistischer dan ik dacht!
Als je het gevoel krijgt dat je ergens in het verre buitenland zit wanneer je in een grootstad rondloopt dan heeft dat weinig met egoïsme te maken. De problemen ontkennen met wat zwakke uitleg gelijk egoïsme om zo bij de mensen een schuldgevoel aan te wakkeren werkt niet meer.
Oud 11 oktober 2004, 19:24   #31
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik heb van jou geen lessen moraliteit nodig, dank je.
Dat zal je op een dag wel eens krijgen van uw multiculturele vriendjes.

Altijd al een goede remedie geweest om mensen uit hun slaap te halen.
Oud 11 oktober 2004, 19:33   #32
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Tja, als Marokkaan heb waarschijnijk weinig last van een vreemdelingenplaag. Het zijn vooral autochtonen die de dupe zijn van het racistisch gedrag.
Oud 11 oktober 2004, 19:44   #33
RealTurk
Burger

RealTurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als Marokkaan heb waarschijnijk weinig last van een vreemdelingenplaag. Het zijn vooral autochtonen die de dupe zijn van het racistisch gedrag.
Ik zeg het eerlijk: Ik als turk heb last van dat marokanen omdat ze verpesten voor de turken (althans in Nederland). Maar in belgie is het nog erger, het zijn sommige (meestal die onzin-psyco-geestelijk niet ordende xtreem rechtse ) belgen die niet goed zijn bij de hoofd, zoals ik bij de vorige topics ook al zei..
Teveel naar Hitler ''making of '' the war Films gekeke..
Oud 11 oktober 2004, 19:49   #34
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RealTurk
Ik zeg het eerlijk: Ik als turk heb last van dat marokanen omdat ze verpesten voor de turken (althans in Nederland). Maar in belgie is het nog erger, het zijn sommige (meestal die onzin-psyco-geestelijk niet ordende xtreem rechtse ) belgen die niet goed zijn bij de hoofd, zoals ik bij de vorige topics ook al zei..
--waarom sleur jij er altijd hitler bij ??? wat heeft dat nu te maken met pro of contra toetreding Turkije ?
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 19:58   #35
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
De moordenaar die Hans Van Wieren een kogel door het hoofd joeg was bij mijn weten geen Marokkaan en Hitler of extreem rechts had er ook al niets mee te maken.
Oud 11 oktober 2004, 20:49   #36
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is eigenlijkst lijk wel waar dat Turken lijk vriendelijkerderster overkomen dan Marokanen, yup yup yup.

Laatst gewijzigd door Dr. Bos. Herz. : 11 oktober 2004 om 20:49.
Dr. Bos. Herz. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 21:07   #37
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
--allez proficiat...!
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 22:05   #38
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal je op een dag wel eens krijgen van uw multiculturele vriendjes.

Altijd al een goede remedie geweest om mensen uit hun slaap te halen.
Ik heb helemaal geen vrienden van die aard.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 22:38   #39
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De integratie is mislukt en dat is niet onze schuld maar de schuld van de allochtonen die niet bereid zijn zich aan te passen aan onze samenleving.
onzin uiteraard. Indien mensen tot niets verplicht worden bij wet kun je ze het helemaal neit kwalijk nemen dat ze "profiteren" en zich neit aanpassen, dat is zo logisch als een eitje. Of durf jij hier zwart op wit te stellen dat indien je naar een ander land migreert waar nauwelijks integratieverreisten zijn, je jezelf daar zomaar gaat assimileren terwijl er grote gemmenschappen van je land van herkomst daar ter plaatste bestaan?Enigste juiste Antwoord: neen (zeker niet wanneer je rekening houdt met jouw fundamentalistische toepassing van etno-centrisme)...
Conclusie: als vreemdelingen zich hier niet aanpassen, is dat de schuld van het beleid, niet van die vreemdelingen zelf. Ik probeer je dit al lange tijd duidelijk te maken, maar net zoals de "(s)linkse politiek-correcte multikullers" blind lijken te zijn voor de problemen, lijk jij eveneens alles op een hoopje te gooien...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 10:32   #40
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is logisch dat de turken iets meer aanleg tot beschaving hebben dan marrokanen vermits de turken etnisch/cultureel gezien dichter bij de europeanen staan dan de noord-afrikanen.
de turken zullen zich eerder zelden tot primitive criminaliteit zoals straatroven, vandalisme of vechtpartijen inlaten.
typisch turkse criminaliteit is bijvoorbeeld het maffia-gebeuren, de drugshandel, de handel in namaakgoederen...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be