![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Interplanetaire reizen voor de mens: | |||
mogelijk |
![]() ![]() ![]() |
11 | 57,89% |
onmogelijk |
![]() ![]() ![]() |
6 | 31,58% |
eerst zien , dan geloven |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
zever in pakskes |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
pure scene-fiction |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
beam me up , scotty |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Asjemenou ![]() |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen , meneer ?? |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste hebben Frimout en De Winne de nodige ervaring, ervaring die wetenschappers simpelweg niet hebben. Ten tweede zijn het geen domme atleten. Frimout is - volgens wikipedia - ingenieur elektronica en haalde een doctoraat in toegepaste fysica (+ ook nog een postdoctoraat in het laboratorium van atmosferische en ruimtelijke fysica aan de universiteit van Colorado). Frank De Winne behaalde de diploma's telecommunicatie en burgerlijk ingenieur-polytechnicus. Kortom, dat zijn geen uilen he, verre van zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Dat was een standaard mijnbouw setup, "they're coming for our resources!" Lang niet zo puntloos als door een Von Neumann machine bezocht worden.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niettegenstaande we hier in K&K zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
hi Bovenbuur;7585132 ja dit is een mooi betoog, welk ras op aarde zal de ruimte koloniseren? Het lukte Adolf HItler niet met zijn blanke nazi rijkje, zal het dan de kleingeschapen mini chineesjes wel lukken? negers gaan nooit een supersonische raket kunnen bouwen. en de vieszwarte Hindoe halfapen? die stuurden succesvol een eerste sonde naar mars voor net 75 miljoen us dollar en dat was de goedkoopste marsmissie aller tijden. ja kan dat wij gekleurde hindoe rassen als eersten even een bakkie gaan doen bij de klingons of romulanen over 10.000 jaar. en is sanskriet dan geen buitenaardse taal jonges? nee wij zijn geen blanken, wij zijn niet mensen. bye dewa en wieroe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Mijn punt is gewoon dat mensen als Frimout en De Winne zowel wetenschappers als ervaren astronauten zijn en dus in principe zeker betrokken zouden moeten worden bij het ontwerpen van bv. toekomstige ruimteschepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ik geloof er niets van. Er zullen wel een aantal planeten met leven zijn. Maar dat dat leven meercellig en complex is, laat staan intelligent? Daar is een serie evolutionaire stappen voor nodig die zo onwaarschijnlijk zijn dat het aantal planeten met intelligent leven volgens mij bijzonder laag is.
Bon, ik zie dat ze het in het artikel enkel over leven op zich hebben. Zelfs dat lijkt mij uitzonderlijk. Er is helemaal nog geen uitsluitsel over de waarschijnlijkheid daarvan. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 24 maart 2015 om 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Als het op de Aarde kan, waarom niet op andere planeten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben dus eerder een aanhanger van de Rare Earth hypothesis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Mij lijkt het net het omgekeerde. Ik zie vooral veel wishful thinking bij de tegenstanders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou het leuk, zelfs fascinerend vinden indien er leven op andere planeten zou bestaan, maar ik zal er in het andere geval niet slechter van slapen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Praktisch elke ster in ons melkwegstelsel heeft een planetair systeem, waarvan er naar schatting twee tot vier een milieu kan hebben dat leven kan genereren. Alleen al in ons melkwegstelsel zijn er dan 100.000.000.000.000 (100 biljoen) sterren met planeten. Er zijn 450.000.000.000.000 (450 biljoen) melkwegstelsels. Dat geeft dus 100.000.000.000.000 x 450.000.000.000.000 sterren met 1 ot 4 planeten. Zoek het op. De redenering dat het onwaarschijnlijk is dat er leven is op andere planeten is dus nogal belachelijk vind ik. Het is eerder quasi onmogelijk dat er geen leven is op andere planeten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn alleen in dit heelal!
![]() |
#36 |
|
![]() Tijd om de rode cirkel uit je avatar te halen?
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Over tienduizend jaar bestaan de huidige rassen helemaal niet meer. Er leven dan nog steeds voornamelijk donkere mensen in tropische streken enzovoorts, maar de genetische samenstelling is compleet anders, met een veel homogenere verdeling over de aarde.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder stofzuiger Jupiter geen leven op Aarde mogelijk.
We zijn alleen...
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|