![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Een linkie-winkie is : | |||
verloochener van eigen Volk |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
geen verloochener van eigen Volk |
![]() ![]() ![]() |
15 | 60,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. er staat 'Vlaanderen Boven', niet 'Vlamingen Boven' 2. wat is in hemelsnaam een Vlaming? Een inwoner van Vlaanderen? Is een Gentenaar een Vlaming? Zijn alle Gentenaars Ariërs?
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 oktober 2004 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nu even serieus, [size=2]recapituleren. In een vorige post beweerde ik min of meer: Geloof behoort tot mijn sprookje, ik ben een sprookjesbewoner. Echter de ik ben beweging gecontroleerd door destructie-invloeden, gooit roet in mijn eten. De Ik Ben beweging verklaren in een model met abstracte zielen en een abstracte god, zover ben ik nog niet. Wel een kleine verklaring d.m.v. twee voorbeelden. 1. Herinner u die grijsgedraaide uitdrukking van Shakespeare: "To be or not to be, that's the question!". Schijnbaar een normale vraag. Echter Shakespeare schreef ondubbelzinnig that's the question: een vraag in dat van ons! Dat van ons is een toestand van mindere waarheid. Een toestand waarin waarheden worden verborgen en anders voorgesteld. Volgens de voortbrenger van die uitdrukking was dat antwoord op dat soort vraag vanzelfsprekend To Be. 2. Stapels papier werden bedrukt met uitdrukkingen zoals het Hart van het Zijn, het Universele Zijn, het Oorspronkelijke Zijn, het Zuivere Zijn, ons Inner Zijn, het Eeuwige Zijn enz.. We stellen onszelf aan anderen voor als ik ben Anita, ik ben Dirk enz. De uitspraak ik heb Anita, ik heb Dirk heeft een andere betekenis. Dat laatste is niet zo evident: de natuurlijke Vader HEEFT, de Moeder IS: -De Vader heeft de macht, de zwaarte, de volmaaktheid enz., -De Moeder is de energie, de lichtheid, de zuiverheid enz.. De ik ben beweging verwisselt deze eigenschappen om de gebondenheid aan het fysieke te verminderen: de Moeder is weinig fysiek. Vandaar de populariteit van Ik Ben. [/size] Laatst gewijzigd door Klaarheid : 10 oktober 2004 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Klaarheid, ik heb hem even geciteerd in de juiste thread... tot daar!
![]()