Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2015, 16:59   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Blijkbaar is nog steeds niet duidelijk waarom De Wever over de schreef ging. En is dat ook Vermeersch ontgaan. Het is dan ook niet de eerste keer dat die laatste iets ontgaat.

De Wever noemde het gedrag van een bepaalde bevolkingsgroep de oorzaak van racisme. Nu, er zijn GEEN excuses voor racisme. Racisme berust op vooroordelen. Vooroordelen berusten per definitie niet op feiten. Het bevestigen van die vooroordelen heeft dus ook niets te maken met het "benoemen van de waarheid".

Gek genoeg bevestigt Vermeersch zelf dat er geen excuses zijn voor racisme. Ik vrees dus dat hij niet goed naar De Wever heeft geluisterd in Terzake.

En wat de topicstarter natuurlijk vergeet te vermelden is dat Vermeersch de uitspraken van De Wever volgens het artikel wel degelijk afkeurde.
Volgens mij ontgaat u iets.
Namelijk dat het benoemen van problemen met of kritiek hebben op een groep niet noodzakelijk racisme is.
Natuurlijk is er geen exuses voor racisme.
Maar ik vraag mij af wie niet goed naar De Wever geluisterd heeft.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 17:37   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is nog steeds niet duidelijk waarom De Wever over de schreef ging. En is dat ook Vermeersch ontgaan. Het is dan ook niet de eerste keer dat die laatste iets ontgaat.

De Wever noemde het gedrag van een bepaalde bevolkingsgroep de oorzaak van racisme. Nu, er zijn GEEN excuses voor racisme. Racisme berust op vooroordelen. Vooroordelen berusten per definitie niet op feiten. Het bevestigen van die vooroordelen heeft dus ook niets te maken met het "benoemen van de waarheid".

Gek genoeg bevestigt Vermeersch zelf dat er geen excuses zijn voor racisme. Ik vrees dus dat hij niet goed naar De Wever heeft geluisterd in Terzake.

En wat de topicstarter natuurlijk vergeet te vermelden is dat Vermeersch de uitspraken van De Wever volgens het artikel wel degelijk afkeurde.
Het probleem is: wat is racisme ? Zeggen wat iedereen weet en kan vaststellen nml dat een "bepaalde bevolkingsgroep" vooral over komt als een bende lastpakken die zich niet aanpassen, de gevangenissen vullen enz enz En dat in al de landen waar ze opduiken! Ook de schuld van BDW zeker...
Waarheid die niet past in het multiculprogramma = racisme dus.
Ocharme.
Een aantal politiekers hebben dat gedoe nodig om in de belangstelling te komen blijkbaar. Of het gros van de bevolking er ook zo over denkt is iets dat ze vooral niet moeten uitzoeken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 17:43   #23
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je moet het wel iets groter zien dan België. Er komt waarschijnlijk een totaal eengemaakt Europa aan en Bartje zal dat zeker niet kunnen tegenhouden. Als het Vlaams Belang aan de macht is en een beetje teveel het varken uithangt wordt België platgemept zoals een vlieg door onze buurlanden.

Dat kerktorengedoe is niet meer van deze tijd.
Ik dacht dat het in al onze buurlanden hetzelfde was! Niets dan last met al die binnenstromende vreemdelingen, bepaalde bevolkingsgroepen in het bijzonder! Waarom zouden zij dan België platmeppen?
Eindelijk samen afspreken om die multiculmesthoop wat op te kuisen, dat komt er misschien van?
Een totaal ééngemaakt Europa? Zal er nooit komen tenzij voor eventjes!
Er is veel te veel "diversiteit" in denken en mogelijkheden, alle Europese landen bij elkaar zullen we niet meer meemaken.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 17:56   #24
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Bart heeft zich wel degelijk vergist . Hij had het woord "berbers" niet mogen gebruiken .
Dat is het uitzonderen van 1 groep . En dat is verkeerd .
Hij had 'islamieten" moeten gebruiken .
Daar had hij gelijk in .
Die plegen meer misdaden , die willen zich niet aanpassen .
Die zijn meer werkloos , dat zijn de grootste dealers , die vallen vrouwen lastig . Waarom enkel maar de berbers aanvallen , terwijl zij verdreven zijn door Araben ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 11:00   #25
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Buiten het feit dat Vermeersch de uitspraken absoluut niet afkeurde (hij zei dat iedereen dat mag vaststellen en zeggen, maar niet in de hoedanigheid van burgemeester over zijn burgers omdat dat krenkend kan overkomen), is de rest van wat je zegt ook maar halfzacht.

Dat racisme berust op vooroordelen is niet waar. Het kan en in vele gevallen zal het ook zo zijn, maar er zijn groepen die hier gewoon niet thuishoren. In dat geval is "racisme", om het zo te noemen, een gepaste reactie en zou daar ook politiek naar gehandeld moeten worden.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 5 april 2015 om 11:01.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 12:31   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bart is niet aan de schandpaal genageld. Bart hangt wel de gekruisigde uit telkens hij tegenwind krijgt. Dat wel.
Het steekt jou alleen maar dat wat het Weverke ook doet, hij telkens extra electoraal scoort.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 14:45   #27
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik reeds opperde ben ik globaal gezien absoluut niet pro BDW, maar ik vind niet dat hij in deze zaak veel verkeerds heeft gedaan of wereldschokkend onaanvaardbaars heeft verkondigd. Alle beschuldigingen van 'racisme' aan zijn adres n.a.v. zijn recente uitspraken, vind ik dan ook onterecht. Ook omwille van 'strategische' redenen vind ik dat bijzonder onverstandig: je maakt BDW en de N-VA er alleen maar sterker door, Jan Modaal heeft niets liever dan martelaars en belaagde politici in een slachtofferrol. Zeker indien ze een imago van anti-establishment hebben. Kijk maar wat er met het VB is gebeurd met de verkiezingen in 2004, nadat ze veroordeeld werden voor racisme door de Gentse Rechtbank !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 18:43   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Bart heeft zich wel degelijk vergist . Hij had het woord "berbers" niet mogen gebruiken .
Dat is het uitzonderen van 1 groep . En dat is verkeerd .
Hij had 'islamieten" moeten gebruiken .
Daar had hij gelijk in .
Die plegen meer misdaden , die willen zich niet aanpassen .
Die zijn meer werkloos , dat zijn de grootste dealers , die vallen vrouwen lastig . Waarom enkel maar de berbers aanvallen , terwijl zij verdreven zijn door Araben ?
Dat durft hij niet, daar heeft hij 't lef niet voor.

De schapen zijn al blij dat hij 't over Berbers heeft.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 20:10   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hij buigt de laffe aanvallen van traditioneel inderdaad op meesterlijke wijze om in zijn voordeel en in het nadeel van de aanvallers. Zo te zien wekt dit zeer veel frustraties op vooral bij de aan hang van links, zo zien we het heel graag.
Vooral het geschreeuw en gegil in het Federaal en in het Vlaams Parlement was er écht over. Het was van trappel, trappel, trappel richting spreekgestoelte om dan (met overslaande stem zoals Karin Temmerman van de sossen, of knalrood aangelopen en schuim op de lippen zoals De Wael van VLD) met veel gezwaai van armpjes kond te maken "hoe erg ze het wel vonden"...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 16:13   #30
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Afgelopen week sprong iedereen (regering en oppositie) over elkaar heen om maar duidelijk te maken hoe schandalig N-VA wel niet was.

En als het stof gaat liggen, komt er een slimme mens de puntjes op de i zetten.

Schitterend vond ik dat uiteraard. Eindelijk wordt er eens zwart op wit aangetoond wie er verstandig is en wie populistisch.
Ik vond dat Vermeersch er boenk op zat: dit was idd geen racisme, maar toch was het misplaatst van een burgervader om zo mensen te viseren. Dat De Wever dat in een interne nota zet om zo de politie hun beleid te laten uitstippelen, heb ik minder moeite mee.

Dus Vermeersch citeren kan ook in uw gezicht ontploffen he.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be