![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zonder dat bovenstaande paraaf zijn geografische gebieden gedoemd tot mislukken omdat het evenwicht zoek is ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn daar meer gebedshuizen dan café's ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees Richard Dawkins, Greg Epstein, en Peter Singer. Consulteer ook wat Socrates, Plato en Kant hierover schreven. En kom dan eens terug met een gefundeerd standpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De gekkenhuizen zitten vol met mensen die beweren dat ze God zijn. Zie hier waarom het NT leugen en bedrog is, en leidt tot afgodendienst: http://bergzion.notlong.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Richard Dawkins? Dat is toch degene van "The Selfish Gene"? Propageert hij egoïsme als de nieuwe moraal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
België mag van mij zeker bestaan maar niet onder leiding van seculiere fanaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Komt bij dat men niet voor niets zegt dat de waarheid in het midden ligt want het Johannes Evangelie is te vinden tussen de twee Boeken van Lucas en het Johannes Evangelie is het enige Boek in de Bijbel dat is geschreven voor mensen die nog niet Geloven. En wat kunnen we daarin vinden? Citaat:
I want to light the lights of patriotism. Lech Walesa Laatst gewijzigd door vuggie : 12 april 2015 om 17:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is inderdaad nogal een overkill aan Israëldraden. Het ironische is dat Eliyahu en Drukazz de Israëlische zaak meer kwaad dan goed doen met name door hun godsdienstige gebral.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Luister, ik ben hier niet om zieltjes te winnen voor de zionistische zaak, maar wel gewoon om rechtuit en onverbloemd te zeggen waar het op staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Jouw standpunten beschadigen het land dat je zo vurig verdedigt. Er is consensus dat de tweestatenoplossing daar voor een belangrijk deel de angel uit het conflict haalt. Jij claimt stukken land, dat Israël niet eens heeft geannexeerd, op basis van een interpretatie van een religieus boek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De realiteit op het terrein en binnen de onderlinge verhouding van de landen die er rechtstreeks mee te maken hebben is heel anders. Is ronduit passief en behalve enkele hoogstaande morele uitspraken is er nul komma nul engagement te zien. Egypte doet niets, Jordanië doet niets, Libanon doet niets en Syrië heeft andere katten te geselen. Die realiteit onder ogen zien is iets dat veel te weinig te merken is in alle verslaggeving over dat vraagstuk. Het is gemakkelijk vanwege Quatar om wat vrijblijvende prietpraat te verkopen, die zijn geen actor in dit stuk. Saoudi-arabië ? Idem zo. Geld beloven op donor conferenties, wat retoriek voor de diplomatieke scène en dat is het dan. En ja, het is jammer dat er dan direct de stemmen van de religioten als richtinggevend is bekeken. Terwijl Israël godverdomme door seculiere zionisten is opgericht en de baard & pijpekrullen kolonie tot voor kort minoritair was in eigen land en puur door de kweek haar demografische achterstand aan het inhalen is. Israël heeft alles te danken aan seculiere joden, aan seculiere generaals die hun oorlogen voerden en hun land verdedigden, aan seculiere leidinggevende officieren in hun veiligheidsdiensten. Wat is de verdienste in de totstandkoming van de staat in 1948, in de '67 en '73 oorlogen ? Niets. Welke militaire rol speelden de religioten in de beteugeling van de intifada's ? Van de Libanon conflicten ? Niets. Het is dan ook schandalig dat dat volkje dat niets presteerde nu probeert de vruchten te plukken met een pak goddelijke claims er gratis bovenop terwijl ze op hun gat zijn blijven zitten toen de noodzaak tot actie er was. Er valt niets te betwisten dat ook seculiere joden cultureel en ethnisch jood zijn zelfs al geloven ze niet of slechts passief in het onzichtbare vriendje. Maar dat kan geen excuus zijn om decennia aan landsverdediging en nation building te claimen met religieuze ersatz argumenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens, de Israëlische regering is overwegend seculier. De erbij genomen religieuze partijtjes domineren die regering echt niet. Ze hebben op bepaalde punten invloed, dat wel. Maar je kunt in geen geval dat gaan vergelijken met de toestand in Iran of Saudi-Arabië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet mijn bedoeling mijn gelijk te halen, doch enkel te duiden. Het Johannes Evangelie is waarlijk anders dan de andere drie. Veel meer op het innerlijk gericht dan op de wereld en veel meer een protest tegen de Joden in het algemeen dan zoals bij de andere drie, de farizeeërs. Ook zit er ironie in, de Joden kiezen voor Barabas wat zoon van vader betekent, en worden er vele metaforen gebruikt die of niet begrepen worden of door letterlijk te nemen tegen Hem gebruikt worden. Nogmaals, het gaat me hier niet om mijn gelijk, zelfs mijn kinderen leer ik dat ze beter voor hun geluk dan voor hun gelijk kunnen kiezen, want in weze is vrijheid van meningsuiting eenieder zijn gelijk. Een jaloerse God kan ik niets mee, in mijn ogen is God Liefde. En in de ogen van het Johannes Evangelie is door Jezus God getransformeerd van `in het Woord` naar `in de Geest`. En daarmee heeft God het kwaad een aardige hak gezet want het was vanuit de duivelse geest dat Eva en Adam verleid werden.
![]() |
![]() |
#40 | |||
Banneling
|
![]() Bs'd
Graag gedaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
"“Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb; GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN. U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is. U zult zich daarvoor niet neerbuigen, en die niet dienen, want Ik, J-H-W-H, uw God, ben een jaloerse God, die de misdaad van de vaderen vergeldt aan de kinderen, aan het derde en vierde geslacht van hen die Mij haten, maar Die barmhartigheid doet aan duizenden van hen die Mij liefhebben en Mijn geboden in acht nemen." Exodus 20:1-6 Je kan dus wel zeggen: "Ja maar dat bevalt mij niet, en daarom verzin ik maar een andere god", maar zo werkt het dus niet. |
|||
![]() |
![]() |