![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In noteer dat je het normaal vindt dat bij een evaluatie slechts 1 op meer 2000 werknemer niet voldoet. ![]() ![]() ![]() ![]() En keer op keer !!!! ![]() ![]() Bedrijven moeten dringend hun eigen personeelsdiens afschaffen en beroep doen op Selor. Niemand kan een dergelijk resultaat verbeteren. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vind een dialoog met forummers interessant in zoverre dat het op een gefundeerde basis verloopt. Wat me echter van tijd tot tijd tegen de borst stoot is dat u, en menig andere forummers, hier een statement verkondigt op basis van een artikel, een mening, een uitlating, een 'quote'... en zelfs een leugen! Als het gaat over de evaluaties van ambtenaren heb ik dus een aantal directe vragen waar u met een ja of een neen kunt antwoorden: 1) bent u zelf ambtenaar? Of ambtenaar geweest? Ja of Neen? 2) kent u de procedures aangaande evaluaties? Ja of Neen? 3) bent u vertrouwd met de aanwervingsprocedures/ontslagprocedures in het openbaar ambt? Ja of Neen? Ik heb geen behoefte om hier een 'clash' aan te gaan met u maar ik wil best tijd, moeite, energie steken in een dialoog die uiteindelijk klaar en duidelijkheid moet scheppen en voor eeuwig en altijd nonsens uit de wereld kan helpen. Bent u bereid en in staat om in te gaan op een (mooie en respectvolle) dialoog? Thanks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als nu blijkt dat er maar 1 persoon op de 2000 een slechte evaluatie krijgt, kunnen we dus concluderen dat dit niet correct is. Aangezien er ook in de privé gelijkaardige evaluatiesystemen gebruikt worden, kunnen we stellen dat het niet aan het systeem op zich ligt. Aan wat ligt het dan? Nu komen we op het terrein dat u uiteraard speculatie zou beginnen noemen, dus ik ga daar dan ook niet dieper op ingaan. Maar je moet geen ambtenaar zijn om te beseffen wat hier gaande is. Het woordje clientelisme is niet veraf.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het leuke is dat u stelt te willen discussieren, maar zodra het wat moeilijk wordt, haak je af en probeer je de poster maar wat in diskrediet te brengen. U kan zelf niet aanduiden in welk bedje Pericles ziek is, laat staan dat je mij in hetzelfde hokje kan plaatsen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn persoonlijke situatie is trouwens al helemaal niet belangrijk met betrekking tot een topic op dit forum en mijn persoonlijke situatie is al helemaal niet uw zorg, noch hebt u daar zaken mee.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 27 april 2015 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar wil je eigenlijk naartoe? Iemand die geen pedofiel is kan geen mening over pedofielen hebben?
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dan stel jij dat ik de discussie laat verzanden????? Welnu, antwoord op de drie simpele vragen! En dan ga ik je ZEER grondig van antwoord dienen. Bovendien laat het mij Syberisch koud wat jouw persoonlijke situatie is, maar jij bent de laatste die mij zal weerhouden kritische vragen te stellen. Duidelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Ik, bijv., vul alles zelf in, laat mijn chef ondertekenen, en daarmee is de kous af. Iemand van een andere dienst steekt geen klop uit van de ganse dag, en als hij/zij/het per ongeluk toch iets doet, mag een ander het herdoen..... Dat personage heeft niks van ambras.... Wat is dan beter aan deze nieuwe methode ?
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Misschien dat het er op andere ministeries (FODs, nog zoiets onnozels) aan toe gaat, maar bij de 4-5 waar ik mensen van ken, daar is het precies 't zelfde....en de grootste (Financiën) is er bij.... ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe ik weet dat er een verschil is tussen privé en ambtenarij? Wel dat is nogal simpel niet? Het aantal negatieve evaluaties in de privé ligt een pak hoger dan 1 op 2000. Of trekt u dat ook in twijfel? Dat mag gerust, maar zeg dan niet dat u de discussie wenst aan te gaan. De evaluaties zijn niet significant anders dan wat gangbaar is in vele bedrijven van enige omvang. U mag dat ook gerust in twijfel trekken, maar nogmaals, zeg dan niet dat je effectief wenst te discussieren. En zoals reeds gezegd, moet je kernfysicus zijn om te discussieren over kernenergie? Moet je politicus zijn om te discussieren over politiek, moet je koning zijn om te discussieren over het koningshuis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me inderdaad te stroken met wat ik opvang. En dat sijpelt dan onvermijdelijk door naar de lagere echelons. Maar goed, de evaluaties afschaffen is naar mijn mening het kind met het badwater weggooien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 27 april 2015 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() 1) bent u zelf ambtenaar? Ja 2) kent u de procedures aangaande evaluaties? Ja 3) bent u vertrouwd met de aanwervingsprocedures/ontslagprocedures in het openbaar ambt? Ja M.a.w. ik weet goed waarover ik spreek. Misschien zijn er zeldzame ministeries waar het wèl deftig verloopt, maar de overgrote meerderheid van de ambtenaren wordt geëvalueerd 'met de natte vinger' of anders zijn de cheffen beducht voor de ambras die het gevolg kan zijn van negatieve evaluaties....vakbonden, beroepsprocedures, langzamer-aan-dan-gewoonlijk-acties, regelrechte sabotage, enz. weet je wel ? ![]() Dat cheffen tegenwoordig om de haverklap van dienst veranderen is ook geen goed iets om deftig te evalueren..... ![]()
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U hebt in uw repliek nogmaals duidelijk weergegeven dat u niet weet hoe het er aan toe gaat in een evaluatie aangaande overheidspersoneel. Ik maak evaluaties mee (nu nog steeds) in overheid, privé en gelukkig mag ik als zelfstandige ook mijn eigen evaluatie maken. Dus mocht je twijfelen aan kennis/ervaring en vragen hebben......shoot! Moet je kennis hebben over evaluaties binnen de overheid om erover te discussiëren???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() In princiepe zijn evaluaties een gauss verdeling: de grote troep op voldoende.
Het staartje van de slechte kant moet je ontslaan. En dit zijn er in normale omstandigheden een pak meer dan 1/2000. Hier wordt gewoonweg slecht ge-evalueerd. |
![]() |
![]() |