![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schreef ik trouwens al dat de katholieke dochter van mijn Poolse poetsvrouw thuiskwam met grote twijfels omtrent het katholicisme (nochtans gaat ze naar een katholieke school) omdat ze zulke leuke en positieve informatie over islam krijgt. Ze zou zelfs willen overschakelen zei het kind!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In vergelijking met vroeger stelt dat natuurlijk niet veel voor, maar die school is toch wel meer dan "enkel in naam" katholiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van haar lerares godsdienst tijdens de lessen KATHOLIEKE godsdienst, waarbij ook de islam wordt (positief natuurlijk) uitgelegd. Positief uiteraard omdat er zo'n 30% moslima's in de klas zitten.
Ik vrees dat ze er niet bij gaan vertellen dat moslima's hun vagina verkopen en dat huwelijk noemen, een vagina die dus minder waard is als ze reeds gebruikt werd. Gelukkig dat haar moeder haar die extra aspecten van islam kan bijbrengen. Vanuit de katholieke school gaat het alvast niet komen! +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ maar dit heeft al lang niks meer te maken met de topictitel: Moet de leerplicht naar beneden om zo de nederlandsonkundige kleutertjes wat beter Nederlands te laten spreken ALVORENS aan het eerste studiejaar te beginnen en daar de Vlaamse kindjes op achterstand brengen omdat ze niks begrijpen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 mei 2015 om 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vergeet het personeel niet. Een klas van 30 kleuters, leerlingen of scholieren kan je niet onder controle houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schoofzak, je pleit toch niet voor een verplichte registratie van een zwangerschap waar de kruispuntbank dit gegeven naar alle instanties kan doorspelen ![]() Neen beste Schoofzak. Ik lees in je geschrijfsel vooral een vraag naar een dwingende maatregel zoals een nog jongere leer- of schoolplicht, zodat kindjes zich zo vroeg mogelijk zouden aanpassen aan het achterlijk christelijk geloof. Neen dus. Een mens is nu al verplicht om meer dan 10 procent van z'n levensjaren in de schoolbanken te moeten luisteren. Laatst gewijzigd door Rudy : 2 mei 2015 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles hangt er natuurlijk van af wat u als "positief" omschrijft. Ik ben niet tegen het aanbrengen van andere godsdiensten, omdat je als christen nu eenmaal ook inhoudelijk, apologetisch, gevormd moet worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar vrees ik ook voor. Alleen al omdat heel veel leerkrachten katholieke godsdienst zelf niet meer weten waar het christelijk geloof voor staat. Laat staan dat ze dan een gegronde vergelijking zouden kunnen maken met andere godsdiensten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U denkt dus dat het huidig katholiek onderwijs nog het geloof uitdraagt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik pleit helemaal niet via een "redenering" voor een extra meldingsplicht. Mijn beeld is enkel ter illustratie aan de vorige ministers van onderwijs, die zo precies uit de lucht vielen als er plots klasjes te weinig waren. Voor de rest, vind ik je ook wel naïef. Statistische gegevens (x geboortes ... bla bla ) behoren wel degelijk tot het publieke domein gerekend te worden. Dat vind ik zelfs meer basis dan de zogenaamde openbaarheid van bestuur. Verder kan ik je gerust stellen: ik ben wel katholiek opgevoed, vervolgens geëvolueerd tot neutraal tegenover godsdienst, maar uiteindelijk nu tot anti-godsdienst gekomen. Godsdienst is pure oplichting van het hoogste niveau. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.ond.vlaanderen.be/onderwi...k2013-2014.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb bijna altijd in klassen van 30 gezeten, drie rijen, 5 banken per rij, 2 per bank. Alleen was er in die tijd discipline.
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanaf 2 jaar naar de papschool. Vanaf 4 jaar naar de lagere school. Op 10 jaar naar de middelbare. Vanaf 16 naar de universiteit, of andere hoge opleiding. Vanaf dat je uit school komt, verplicht werken. Tot je 80 jaar. Dan euthanasie, en de oven in. Einde, over en uit. Zoiets ? Of nog meer dwang en verplichtingen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een non discussie.
Bij de normale westerse gezinnen gaan kinderen in 94% naar het kleuterklasje vanaf 2.5 jaar. Daarvoor hoeft men geen leerplicht in te lassen. Het is weer eens het politiek correcte geneuzel dat hier tussenzit. Wie stuurt zijn kinderen niet naar de kleuterklas? de niet-Nederlandstalige allochtonen. Hun kinderen hebben het dus niet nodig om al een extra voorbereiding op school te krijgen én bovendien een grote opstap naar het Nederlands. Zij doen dat dus niet vrijwillig zoals 94% van de westerse gezinnen, neen, ZIJ moeten verplicht worden. Dit maakt dan een normaal gezin met kleine kinderen dat nog even kan genieten van de last minutes in mei of juni om een goedkope vliegvakantie te boeken, nu zouden verplicht worden om hun verlof in juli/augustus te nemen, enkel en alleen omdat degenen die hun kinderen géén Nederlands leren spreken toch maar "gelijk kunnen verplicht worden". Zeg toch gewoon: wie geen Nederlands als thuistaal heeft is VERPLICHT om zijn kinderen vanaf vier naar de kleuterklas te sturen. En wie dat niet zint: ga naar uw heimweeland en volg daar kleuterklas.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |