Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2015, 22:12   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Doet me denken aan enkele bisschoppen die in Engeland tijdens de late Middeleeuwen exclusieve rechten op vlak van prostitutie hadden in hun feodumpje.

http://www.amazon.co.uk/Common-Women.../dp/0195124987
Oud 1 mei 2015, 22:46   #22
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Tjah, legaliseren of niet feit blijft dat men er zwaar over blijft discussiëren als de percepties hierover binnen de gedachten van de mens op dogmatische onware gedachten berust.

Anyway, lang geleden dat ik nog een trekje of twee gedaan heb...maar had al alcohol gedronken...de combinatie lijkt mij telkens weer te trekken in een situatie van stilte en inactiviteit...betekend dus dat ik vrijwel introvert van aard ben maar niet kon filosoferen op dat moment wegens de drukte van het drinken van alcohol.

Ik vraag me af wat ik te vertellen heb ? Zeker als ik dat even als een roesmiddel zou beschouwen wat alcohol ook is.

Het verschil is trouwens merkbaar in de manier waarop je hiermee omgaat !

Iemand heeft hier ooit gezegd wat dat verschil was, alcohol werkt bewustzijnsvernauwend terwijl cannabis juist bewustzijnsveruimend werkt...

Algehele onthouding lukt maar voor 80 procent van een volledig jaar, je bent er aan verplicht aan mee te doen of niet...maar betekend het dan dat je bepaalde grenzen over gaat...als het om keuzes gaat ?
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2015, 22:49   #23
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor.
Verder zal, als ik een of ander middel wil gebruiken, de legaliteit ervan mij worst wezen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2015, 23:48   #24
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Naar aanleiding van een reeds opgestarte draad (de ter dood veroordeling onlangs - april 2015 - in Indonesië), waarin het schijnbaar niet echt mogelijk is om de vraagstelling met betrekking tot het al dan niet legaliseren van drugs te beschouwen als een geïsoleerde vraag, los van de Indonesië-context, deze aparte draad.

Ik ben van oordeel dat drugs legaal zou moeten zijn. Drugs is niet meer of niet minder gevaarlijk dan alcohol, zodra het gebruik overmatig wordt.

Wat ik mij dan ook afvraag (en ik richt mij voornamelijk tot diegenen die van oordeel zijn dat alcohol wel moet kunnen, maar drugs zeker niet legaal mag worden), is wat het eigenlijke verschil is tussen drugs enerzijds en alcohol anderzijds.
Weinig verschil, was het niet dat alcohol als het ware verstrengeld is in onze cultuur, ook economisch.
De andere drugs zijn nieuwkomers. Enkel cannabis is reeds volledig gebanaliseerd, alhoewel nog steeds niet legaal.
Dat komt omdat veel ouwe mensen daar tegen zijn, en vermits die nog altijd meestemmen houden de politici daar rekening mee.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2015, 23:51   #25
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Vodka is een al even grote smeerlapperij; zomaar vrij toegankelijk in de supermarkt.

Wie smeerlapperij zoals krokodil en bath salts wenst, is op zich al ver heen lijkt mij; en zal zich dus zeker niet laten tegenhouden door het begrip 'legaal' of 'niet legaal'.
Wie zonder veel problemen aan heroïne raakt, zal zo snel niet met krokodil beginnen stel ik mij zo voor.
Oud 2 mei 2015, 00:02   #26
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Ja, dat is eigenlijk wel juist. Daarmee wil ik ook niet beweren dat er geen regelrecht of oneerlijk vergif bestaat in de reguliere geneeskunde. Maar dat stond dus gewoon bij de mensen thuis in het kabinet ... de droom van elke gifmenger als het ware.

Opiaten zoals benzodiazepines of zware pijnstillers zijn ook heel verslavend, ja soms erger om vanaf te komen dan cannabis e.d.m. Maar je zult er slechts bezwaarlijk zulke hoge doses of ongecontroleerde rommel van te pakken krijgen dat het psychoses, dodelijke intoxicaties of ernstige hersenschade zou kunnen induceren.
Benzodiazepine's zijn géén opiaten. Maar wel verslavend, en worden met het grootste gemak voorgeschreven door de huisdokters. Meerdere miljoenen mensen zijn er verslaafd aan in West Europa.
EN...je mag er mee achter het stuur kruipen, dit terwijl je reflexen flink verminderen .
Oud 2 mei 2015, 00:05   #27
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik ben voor.
Verder zal, als ik een of ander middel wil gebruiken, de legaliteit ervan mij worst wezen.
Een gezonde mentaliteit.
Oud 2 mei 2015, 08:34   #28
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hebben ze in de VS al eens een paar jaar geprobeerd. Er zijn een aantal mooie films en goede series over verschenen. Nogal eentonig van verhaallijn wel. Je moet ze maar eens bekijken.
Inderdaad cannabis was toen legaal en alcohol verboden.
Er vallen nu toch ook doden bij een verbod van drugs? Dat is geen argument he?

Daarbovenop een zero tolerantie in het verkeer en een norm opleggen in de café's.
KO zuipers van GB als voorbeeld, een hype die overwaait naar hier.
Als je dan toch drank toelaat, moeten er strengere regels rond circuleren.

Je chip op je paspoort als aankoopsmethode gebruiken, en uiteraard heb je geen 8 pinten nodig om een goede tijd te beleven he.
Go for zero.

Als NVA daarin consequent beleid zou voeren zou ik er nog op durven stemmen. Een zero beleid, maar dan ook bij alcohol. Dat is pas consequent!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 13:09   #29
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Inderdaad cannabis was toen legaal en alcohol verboden.
Er vallen nu toch ook doden bij een verbod van drugs? Dat is geen argument he?

Daarbovenop een zero tolerantie in het verkeer en een norm opleggen in de café's.
KO zuipers van GB als voorbeeld, een hype die overwaait naar hier.
Als je dan toch drank toelaat, moeten er strengere regels rond circuleren.

Je chip op je paspoort als aankoopsmethode gebruiken, en uiteraard heb je geen 8 pinten nodig om een goede tijd te beleven he.
Go for zero.

Als NVA daarin consequent beleid zou voeren zou ik er nog op durven stemmen. Een zero beleid, maar dan ook bij alcohol. Dat is pas consequent!
Het gebruik (zowel van drugs als alcohol) in het verkeer limiteren (ben geen voorstander van zero gedoe) kan ik alleen maar toejuichen. Maar waarom ook voor cafés?
Dat is voor niets nodig. Wie met de wagen naar het café gaat, zou dan reeds op basis van de bepaalde limitaties met betrekking op het verkeer, al gebonden zijn aan een maximumverbruik waaraan hij/zij zich te houden heeft.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 13:09   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drank gewoon illegaliseren. Zien wie het aan langste eind trekt
Idioten illegaliseren. DAT zou pas iets zijn !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 13:39   #31
Peche
Banneling

Standaard

Ge hoort erbij zuh Patrick...
Maar idd gewoon alles verbieden. De lucht is ook al niet meer gezond te noemen.
Oud 2 mei 2015, 13:41   #32
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gebruik (zowel van drugs als alcohol) in het verkeer limiteren (ben geen voorstander van zero gedoe) kan ik alleen maar toejuichen. Maar waarom ook voor cafés?
Dat is voor niets nodig. Wie met de wagen naar het café gaat, zou dan reeds op basis van de bepaalde limitaties met betrekking op het verkeer, al gebonden zijn aan een maximumverbruik waaraan hij/zij zich te houden heeft.
Toch gaan we voor zero he?
Kwestie van consequentie. Iedereen bietensap en e cigarettren.
Oud 2 mei 2015, 13:55   #33
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Naar aanleiding van een reeds opgestarte draad (de ter dood veroordeling onlangs - april 2015 - in Indonesië), waarin het schijnbaar niet echt mogelijk is om de vraagstelling met betrekking tot het al dan niet legaliseren van drugs te beschouwen als een geïsoleerde vraag, los van de Indonesië-context, deze aparte draad.

Ik ben van oordeel dat drugs legaal zou moeten zijn. Drugs is niet meer of niet minder gevaarlijk dan alcohol, zodra het gebruik overmatig wordt.

Wat ik mij dan ook afvraag (en ik richt mij voornamelijk tot diegenen die van oordeel zijn dat alcohol wel moet kunnen, maar drugs zeker niet legaal mag worden), is wat het eigenlijke verschil is tussen drugs enerzijds en alcohol anderzijds.
Hetzelfde verschil als tussen een knipmes en een keukenmes. Het ene is verboden en het andere niet. Met beide kunt ge toch iemand doodsteken. Voorbeelden te over. Ik ben er zeker van dat ge er zelf ook kunt verzinnen.
In een 'beschaafde' maatschappij worden nu éénmaal keuzes gemaakt. En er wordt een lijn getrokken in een grijze zone. En de ene vindt dat de lijn naar rechts moet, en de andere naar links.
Ik vind dat de lijn goed ligt waar ze nu ligt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 13:59   #34
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hetzelfde verschil als tussen een knipmes en een keukenmes. Het ene is verboden en het andere niet. Met beide kunt ge toch iemand doodsteken. Voorbeelden te over. Ik ben er zeker van dat ge er zelf ook kunt verzinnen.
In een 'beschaafde' maatschappij worden nu éénmaal keuzes gemaakt. En er wordt een lijn getrokken in een grijze zone. En de ene vindt dat de lijn naar rechts moet, en de andere naar links.
Ik vind dat de lijn goed ligt waar ze nu ligt.
Ook met een keukenmes mag je niet zomaar over straat lopen hoor, of wat dacht je nu. Beiden zijn verboden als je ze zomaar op zak hebt. Binnenskamers zijn ze dat niet.
Oud 2 mei 2015, 14:01   #35
Peche
Banneling

Standaard

Neen geert. Alcohol veroorzaakt dagelijks ellende en de psychiatrie zit er vol van. Huishoudelijk geweld en dagelijks onschuldige slachtoffers in het verkeer.
Er wordt wel voor minder iets verboden.

Je hebt geen middelen nodig. We zijn allemaal beter af zonder.
Als dat zo is is dat zo en moeten we de individuele mensenrechten waarderen.
Oud 2 mei 2015, 14:41   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook met een keukenmes mag je niet zomaar over straat lopen hoor, of wat dacht je nu. Beiden zijn verboden als je ze zomaar op zak hebt. Binnenskamers zijn ze dat niet.
Destijds dacht ik dat de wet was dat je geen mes op zak mocht hebben waarvan het lemmet langer was dan de breedte van je hand.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 14:48   #37
geertvdb

Standaard

Citaat:
Gaat ge echt beginnen muggenziften? Het verschil in vergunning tussen jachtgeweer en riot-gun. Is't nu naar uw goesting?
Hebt ge ook een argument over de grond van de zaak?
Oud 2 mei 2015, 14:52   #38
geertvdb

Standaard

Citaat:
Neen geert. Alcohol veroorzaakt dagelijks ellende en de psychiatrie zit er vol van. Huishoudelijk geweld en dagelijks onschuldige slachtoffers in het verkeer.
Er wordt wel voor minder iets verboden.

Je hebt geen middelen nodig. We zijn allemaal beter af zonder.
Als dat zo is is dat zo en moeten we de individuele mensenrechten waarderen.
Neen Geert wat? Ik heb u al veel keer gevraagd om duidelijker te schrijven. Ik ben niet helderziend, en kan dus niet weten wat u bedoelt.

Alcohol is ook cultuur. Wijn, champagne, gastronomie ... Daar enkel het negatieve van zien is zeer kortzichtig.
Oud 2 mei 2015, 14:54   #39
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gaat ge echt beginnen muggenziften? Het verschil in vergunning tussen jachtgeweer en riot-gun. Is't nu naar uw goesting?
Hebt ge ook een argument over de grond van de zaak?
Niet kwaad worden als zwakke argumenten van tafel worden geveegd Geert. Binnen een discussie als deze, gaat het om details, nuance en fijngevoeligheid. Als jij dan met een slecht voorbeeld komt, moet je niet vervelend gaan doen, als je daar wordt op gewezen.
Oud 2 mei 2015, 14:55   #40
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik heb het efkes opgezocht, zucht ...

Volgende wapens zijn verboden door de nieuwe wapenwet: spring- en valmessen met slot, vlindermessen, werpmessen

Keukenmes staat er niet bij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be