Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2015, 05:49   #21
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Sorry hoor . Ik ben in Vlaanderen en ik blijf er . Ondanks dat ik uitgezogen en gepest word door Belgen .
Ik ben koppig en ik blijf . De Belgen uit Vlaanderen verjagen is mijn hobby .
Respect gegeven, daar niet van.
Echter, mijn korte termijnvisie voor de volgende 30/40 jaar max heeft me overtuigd dat de realiteit op meerdere andere plaatsen een aangenamere dagelijkse existentie biedt. Daar gaat het ons om.

Anderen denken verschillend. Verschil is goed.
Oud 2 juni 2015, 06:54   #22
Peche
Banneling

Standaard

Doe toch een consequente zero tolerantie.

Wanneer drank strikter gereguleerd en verbannen wordt uit het verkeer, kan die regering op mijn sympathie rekenen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 07:30   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat de Vlaamse overheid via parkeergeld en allerlei boetes de Vlaming besteelt is niet nieuw. Maar dat is de fout van de Vlaamse overheid. Een zone max.50 of 70 zetten op de gekste plaatsen is een handig middel om de burger te bestelen door gebruik te maken van veelvuldige controles. Het was misschien nuttig als ge wat meer kritisch op uw eigen overheid zou zijn in plaats van klakkeloos hun hoogmoedig gelul over te nemen.
Maar als ik zie dat een gemeente als Genk met 12 controles staat en buurgemeente Hasselt met 3095, ga ik toch eens nazoeken hoe dat kan komen.
Ik heb eerlijk gezegd geen enkel probleem met een verschillende aanpak in Vlaanderen en Wallonie. Als Vlaanderen streng wil zijn en Wallonie laks dan mag dat van mij. Het probleem is echter wel dat ook dit weer geen homogene bevoegdheid is en de inkomsten van deze boetes dan weer federaal verdeeld worden en Vlaanderen hier uiteraard weer benadeeld wordt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 07:42   #24
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb eerlijk gezegd geen enkel probleem met een verschillende aanpak in Vlaanderen en Wallonie. Als Vlaanderen streng wil zijn en Wallonie laks dan mag dat van mij. Het probleem is echter wel dat ook dit weer geen homogene bevoegdheid is en de inkomsten van deze boetes dan weer federaal verdeeld worden en Vlaanderen hier uiteraard weer benadeeld wordt.
Dat is dan ook het enige doel van franstalig België; hoe wil je dat ze anders Vlaanderen zouden kunnen afromen?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 07:58   #25
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In Vlaanderen doen ze vooral meer alcohol controles s'nachts. Kunnen de flikken meer nachtpremies opstrijken.
De pakkans is ook groter he...
Oud 2 juni 2015, 08:11   #26
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

En wat lees ik vandaag in mijn krant: die cijfers kloppen langs geen kanten. Ze bevatten enkel cijfers in het kader van de bob-campagnes. Alle andere ademtesten of gemengde controles werden niet vermeld.
Het is dus bullshit om daar conclusies uit te trekken i.v.m. laksheid in bepaalde regio's.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 08:17   #27
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En wat lees ik vandaag in mijn krant: die cijfers kloppen langs geen kanten. Ze bevatten enkel cijfers in het kader van de bob-campagnes. Alle andere ademtesten of gemengde controles werden niet vermeld.
Het is dus bullshit om daar conclusies uit te trekken i.v.m. laksheid in bepaalde regio's.
Pajoske, het gaat niet alleen over de ademtestcontroles; het gaat over alle controles op de weg en op parkeren waar Vlaanderen veel strenger in was en waar achteraf het Vlaamse geld gewoon verdeeld werd over heel het land...
De franstaligen geven het bovendien zelf grif toe, maar het schijnt dat de boetes niet meer automatisch over het hele land verdeeld worden, maar daar weet ik het fijne niet van...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 08:30   #28
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig mee akkoord eigenlijk. Als het beleid regionaal ligt, de centen ook.
Oud 2 juni 2015, 09:07   #29
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Pajoske, het gaat niet alleen over de ademtestcontroles; het gaat over alle controles op de weg en op parkeren waar Vlaanderen veel strenger in was en waar achteraf het Vlaamse geld gewoon verdeeld werd over heel het land...
De franstaligen geven het bovendien zelf grif toe, maar het schijnt dat de boetes niet meer automatisch over het hele land verdeeld worden, maar daar weet ik het fijne niet van...
De topicstarter haalt gegevens uit een artikel van lameuse en het nieuwsblad aan om de laksheid van de Waalse overheid aan te tonen. Ik toon aan dat deze bronnen slechts de gegevens geven van één campagne, en dat je daar dus geen algemene besluiten kan uit afleiden. En dan komt gij mij vertellen dat het hier over iets anders gaat?
FF serieus blijven hé.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 09:14   #30
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werd de Boetefonds niet overgeheveld naar de Gewesten?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be