Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2004, 17:11   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Als ik het me goed herinner, is het Moore die "begonnen" is (alhoewel Bush al enkele jaren van smearing campaigns gebruik maakt, maar soit). Als Bush dus op iemand zijn pijlen zou moeten richten (bvb. door als een intelligent persoon alle "feiten" uit Fahrenheit één voor één te ontkrachten), dan is het wel op Moore. Nu is het eerder van "shit ze gooien modder naar mij, nu mag ik ook wel modder gooien naar mijn tegenstander".

Just my two cents.
Je zou een punt hebben indien Bush deze film gemaakt zou hebben, of zou laten hebben.
Quod non.
Feit is dat burgers van beide strekkingen en politici met spek schieten naar elkaar, ik ga niet de ene toejuichen en de andere moreel verwerpen.
Dus laten we de tegenstanders van Bush eens hun inhoudelijk hun werk laten doen. Daar heb ik nog niet veel van gehoord.
Oud 13 oktober 2004, 17:16   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik het me goed herinner, is het Moore die "begonnen" is (alhoewel Bush al enkele jaren van smearing campaigns gebruik maakt, maar soit). Als Bush dus op iemand zijn pijlen zou moeten richten (bvb. door als een intelligent persoon alle "feiten" uit Fahrenheit één voor één te ontkrachten), dan is het wel op Moore. Nu is het eerder van "shit ze gooien modder naar mij, nu mag ik ook wel modder gooien naar mijn tegenstander".

Just my two cents.
'Tuurlijk. Bush moet op Moore's provocatie ingaan, die zijn spelleke meespelen door elke leugen van zijn film te bespreken, en zeker geen documentaire over Kerry's verleden als anti toelaten.

Je zou een goede marketing manager zijn, laat staan een campagne-manager.

BTW: Jij blijft er van uitgaan dat Bush de documentaire over Kerry heeft laten maken, maar dat zijn nog steeds insinuaties, hé? Niets anders. To nu toe is het dus redelijk te stellen dat zowel de film over Bush als de documentaire over Kerry niet door hun respectievelijke tegenstanders' campagnes zijn besteld.
Oud 13 oktober 2004, 17:42   #23
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
'Tuurlijk. Bush moet op Moore's provocatie ingaan, die zijn spelleke meespelen door elke leugen van zijn film te bespreken, en zeker geen documentaire over Kerry's verleden als anti toelaten.

BTW: Jij blijft er van uitgaan dat Bush de documentaire over Kerry heeft laten maken, maar dat zijn nog steeds insinuaties, hé? Niets anders. To nu toe is het dus redelijk te stellen dat zowel de film over Bush als de documentaire over Kerry niet door hun respectievelijke tegenstanders' campagnes zijn besteld.
ik wacht nog altijd op de vraag of jij Fahreheit 9/11 al gezien hebt
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 17:46   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik wacht nog altijd op de vraag of jij Fahreheit 9/11 al gezien hebt
Ik ben steeds meer van mening dat jij niet goed kunt lezen. Want het staat er duidelijk, en dan nog in een rechtstreekse antwoord aan een van jouw berichten.
Oud 13 oktober 2004, 18:24   #25
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar dat u "smearing campaigns" georchestreerd door de zittende overheid een vorm van vrije meningsuiting vindt. Ik had nochtans gedacht dat die mannen een hogere moral ground na zouden streven...

Tja, wie het schoentje past...
De "Smearing campaign" tegen Kerry loopt al meer als 30 jaar, en ging lustig voort tijdens de Clintonjaren. Ze heeft dus absoluut niets te maken met "de zittende regering" die haar macht misbruikt, dan wel met hoe de Amerikaanse politiek werkt en het recht uw mening te verkondigen over de andere kandidaat.

Er is trouwens ook by the way een tegenhanger, "Going up river" noemt dat geval. Als het ware een kopie van "Born on the 4th of July", maar dan met Kerry in de heldenrol. Gesponsord door de democrats natuurlijk.

Verder kwam je blijkbaar nog nooit in de VS tijdens een verkiezingsperiode (Ge moogt gerust eens een week afkomen zelle). Anders zou je weten dat minstens 1 commercial op 10 het afkraken van de ene of andere kandidaat door een belangengroep inhoudt.

Terwijl ik dit hier neertypte kwam dit spotje langs op de radio: President Bush told you that politics should care for the working families. 8 Million people lost their healthcare benefits x million unemployed, tax cuts for the wealthy blabla. I don't know what you care for Mr. President, but it sure ain't the working families.
Oud 13 oktober 2004, 19:01   #26
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb je niet goed gelezen. Turkje schreef onder andere :
"...Ook de vraag of zoiets ethisch wel kan, lijkt u graag te negeren. De frase "a victory for Bush, by any means possible" lijkt dan ook op uw lijf geschreven...."
Ik begrijp daaruit dat hij niet vind dat het kan.
Zoals ook elders aangehaald, verwacht ik een grote(re) morele bewogenheid van het bestuur van een land. De nadruk ligt dan ook op het woordje "ethisch", en ethiek, dat is nu net iets wat ieder voor zich moet uitmaken. Meer stak er dus niet achter. En zeker geen "verbod" of zo.

Ik plaats dan ook deze stunt in het licht van vroegere smearing campaigns (Cleland, McCain, die US ambassadeur in Irak wiens vrouw "toevallig" geout werd als CIA agente), waarvan men nooit met zekerheid kon aanduiden dat Bush erachter zat, maar hoeveel toeval bestaat er in deze wereld huh?
Oud 13 oktober 2004, 19:09   #27
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Dat weet ik ook wel zulle. Maar excuse me dat ik vind dat je om president van de USA te worden niet over lijken moet gaan. Ik weet dat moraliteit tegenwoordig van geen tel meer is, maar het verbaast me telkens weer hoe fanatiek u en anderen dat keer op keer lijken te verdedigen. Nu ja, misschien bent u wel doodgewoon zeer fatalistisch van aard, en beseft u dat de mensheid gedoemd is om elkaar het leven zuur te maken, zoniet uit te moorden. Kan ook natuurlijk.

Citaat:
Voor Moore (die geen democraat is) is Kerry het beste kwaad, de producer van de film van Bush komt uit Republikeinse kringen. Een klein verschil? Er is natuurlijk meer, zoals de gelijkenissen tussen deze spot en vroegere, maar daar heb ik al een website als link naar gepost dacht ik.
Oud 13 oktober 2004, 19:10   #28
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De "Smearing campaign" tegen Kerry loopt al meer als 30 jaar, en ging lustig voort tijdens de Clintonjaren. Ze heeft dus absoluut niets te maken met "de zittende regering" die haar macht misbruikt, dan wel met hoe de Amerikaanse politiek werkt en het recht uw mening te verkondigen over de andere kandidaat.

Er is trouwens ook by the way een tegenhanger, "Going up river" noemt dat geval. Als het ware een kopie van "Born on the 4th of July", maar dan met Kerry in de heldenrol. Gesponsord door de democrats natuurlijk.

Verder kwam je blijkbaar nog nooit in de VS tijdens een verkiezingsperiode (Ge moogt gerust eens een week afkomen zelle). Anders zou je weten dat minstens 1 commercial op 10 het afkraken van de ene of andere kandidaat door een belangengroep inhoudt.

Terwijl ik dit hier neertypte kwam dit spotje langs op de radio: President Bush told you that politics should care for the working families. 8 Million people lost their healthcare benefits x million unemployed, tax cuts for the wealthy blabla. I don't know what you care for Mr. President, but it sure ain't the working families.
Allemaal prachtig, en allemaal redenen waarom ik toch probeer fier te zijn om geen Amerikaan, maar wel een Europeaan te zijn
Oud 13 oktober 2004, 19:23   #29
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Pffff.... Hoe zielig! Naar elkaar met modder gooien, terwijl er inhoudelijk nauwelijks nog verschillen zijn tussen het gevoerde beleid van de Reps en de Dems. Bush is zelf nooit in Vietnam geweest en nu een campagne opzetten om z'n concurrent te beschadigen is gewoon zielig.

De Reps genieten mijn voorkeur, ondanks Bush en zijn achterbakse entourage.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 20:37   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal prachtig, en allemaal redenen waarom ik toch probeer fier te zijn om geen Amerikaan, maar wel een Europeaan te zijn
Ik denk dat de Amerikanen ook fier zijn op het feit dat jij geen Amerikaan bent.
Oud 13 oktober 2004, 23:55   #31
BartP
Burgemeester

Standaard Wat men er in Amerika van vindt

Citaat:
Het Amerikaanse mediabedrijf Sinclair Broadcasting heeft zijn 62 televisiestations opgedragen om een controversiële documentaire uit te zenden over het Vietnam-verleden van de Democratische presidentskandidaat John Kerry.

De Democraten staan in rep en roer.

Achttien Democratische senatoren hebben de FCC (Federal Communications Commission), de Amerikaanse mediawaakhond, gevraagd de zaak te onderzoeken. Volgens Democratisch FCC-commissielid Michael Copps bestaat er echter geen twijfel over de zaak: "Dit is misbruik van publiek vertrouwen". Volgens Terry McAuliffe, voorzitter van de Democratische Partij, is de Sinclairgroep niet geïnteresseerd in nieuws, maar enkel in het verspreiden van "pro-Bush-propaganda"

Een woordvoerder uit het Bush-kamp verwondert zich echter over de heisa en stelt dat de Republikeinen ook moeten leven met de anti-Bush-film van Michael Moore "Fahrenheit 9/11".

Hoedanook, voor meer informatie over de documentaire zelf : ga naar

'Stolen Honor: Wounds that Never Heal'
Gisteren gezien en gehoord op NBC en CNN.
Uit 5 verschillende polls van verschillende instellingen en tv-statios meent 80% van de Amerikanen te vinden dat die film niet uitgezonden mag worden wegens en verdoken miljoenen dotatie aan het bush-kamp.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 23:58   #32
BartP
Burgemeester

Standaard Nixon

Citaat:
Het is Nixon die begonnen is al met het kelderen en dwarsbomen van Kerry's carriere toen Kerry van O'Neal verloor.

PS er is nu al een probleem terug met de absentee ballots blijkbaar. Bush is al aan het manoevreren en manipuleren.
Oud 14 oktober 2004, 00:02   #33
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Wat Bush doet is in feite geniaal. Hij wekt de indruk in de media de president te zijn voor de kleine man op de straat. Wil 'dicht' bij de man in de straat staan en ondertussen kreeg Bush er in Congress een nieuwe tax-cut voor de 130 rijkste bedrijven van Amerika EN Europa erdoor. De aandeelhouders wrijven in hun pollekes en strijken geld op van de kleine man, terwijl Bush de kleine man via leuzes en slogans opjut en murw slaat met FREEDOM, SAFETY, LIBERTY en de American Way.

En Clinton willen ze dan pakken voor een blowjob, rare jongens die Amerikanen
Oud 14 oktober 2004, 00:59   #34
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch ene hier die een beetje kijk heeft op de zaak.
Heb "Going up river" ook gezien.
Maar weet je, Tomb, ik zou geen probleem hebben met die anti-spotjes, zolang er geen pertinente leugens worden verkocht. En vooral niet als die leugens écht schade veroorzaken bij familieleden van de betrokkene.
Heb je de Panoramauitzending gezien over Roove?
Als je ziet wat voor praktijken die man heeft gehanteerd tijdens enkele voorgaande campagnes van Bush, nounou.....

Waarmee ik overigens niét wil insinueren dat er nù iets gaande is.
Oud 14 oktober 2004, 08:21   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben steeds meer van mening dat jij niet goed kunt lezen. Want het staat er duidelijk, en dan nog in een rechtstreekse antwoord aan een van jouw berichten.
Ik wacht nog altijd op jouw reactie hierop. Voor jou ineens minder plezant natuurlijk.
Oud 14 oktober 2004, 09:18   #36
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de Amerikanen ook fier zijn op het feit dat jij geen Amerikaan bent.
Perfect. Dan zijn we toch alletwee gelukkig, niet?
Oud 14 oktober 2004, 09:29   #37
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Mss weten die "button-ontwerpers" niet dat Frankrijk nog steeds een VERKLAARDE BONDGENOOT is van de VS,en dat ze,in tegenstelling tot in de landen waar die andere koppen voor staan vrij mogen gaan en staan waar ze willen.......
Inderdaad, en vooral het 'terrorists, dictators, and rogue regimes' vind ik stuitend...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2004, 09:44   #38
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Inderdaad, en vooral het 'terrorists, dictators, and rogue regimes' vind ik stuitend...
Je hebt daar wel gelijk in, maar het geeft aan hoe Chirac en de Fransen onpopulair zijn geworden in Amerika. Het anti-Chirac en anti-Frankrijk gevoel moet daar niet onderdoen voor de anti-Bush en anti-Amerika mentaliteit alhier.
Oud 14 oktober 2004, 10:57   #39
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond ook nog een plezante anti-Kerry button

Men had er beter de kop van die dikzak Flahaut bij geplakt, minister van defensie van het Belzieke Arméé....

Al by all goed gevonden
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2004, 15:53   #40
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Al by all goed gevonden
Dacht ik ook.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be