![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wat denk je van de post-war planning, van de dagelijkse aanslagen, de aantrekkingskracht voor buitenlandse terroristen, de mishandelingen in gevangenissen,...?????????, jouw machiavellistische interpretatie van het woord bevrijding moet wat bijgeschaafd worden denk ik...
Laatst gewijzigd door Seba : 13 oktober 2004 om 13:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor het Westen maakte wel of geen Saddam (of Uday of Qusay) aan de macht in Irak geen sikkepit uit. O.a. door de sancties en het handhaven van beide no-fly-zones (beiden gevolg van de door de VN goedgekeurde bevrijding van Koeweit) vormde het land geen enkele militaire bedreiging voor enig land dat deel uitmaakt van de Coaltition of the Willing. Voor de Irakezen zelf maakt het weldegelijk een verschil, het overgrote merendeel zal blij zijn dat ie opgesloten zit. Maar ik zou mezelf en mijn vorige post niet langer series kunnen nemen als ik durfde beweren dat landen rekening houden in hun beleid met de wensen van de bevolking van een ander land. Het niet manu militari verwijderen van de vele andere dictators en junta's in de wereld, lijkt me daarin gelijk te geven, maar dat kan ook schijn zijn...
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uw vergelijking is bijzonder mank (staatsterreur vs collateral dammage) en de factor die dezelfde blijft, zijn dode Irakese burgers. Ik weiger te geloven dat die factor meespeelt of mee zal spelen in het buitenlandbeleid van de VS of enig ander land. Het doet dus niet terzake.
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En neen, het doel heiligt imho zeker niet altijd de middelen. Het valt dan ook nog af te wachten hoe de situatie in Irak de komende jaren zal evolueren...
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Get a grip, the US does not need your permission to protect its interests.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Het gaat niet over "babbelen". Maar indien u die frasering gebruikt om aan te duiden dat alle WMD's door VN inspecteurs zijn gevonden en vernietigd, dan kan ik wel zeggen dat de VS in de jaren '80 zeker niet gebabbeld heeft, maar integendeel, zeer zeer hard gezwegen (hebt u 'em ?). Citaat:
Soit, u geeft tenminste toe dat de US vooral "its interests" aan het beheren is, en dat dus al die mooipraterij over de arme Irakezen die bevrijd zijn van het juk van Saddam, in feite praat voor de vaak is. ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bon, dan kunnen we de discussie afsluiten me dunkt ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik vind Saddam een heel lelijk monster, maar zeg nu zelf Antoon, waarom vonden ze het OK voor de Golfoorlog dat hij mensen vermoordde met duizenden tegelijk? Ik ben helemaal geen anti-Amerikaan, ik denk dat veel Amerikanen voorbeeldige mensen zijn met initiatief en werklust. Alleen is het triestig dat het establishment zo ongelooflijk machtig is geworden en die macht misbruikt.
Joyous distrust is a sign of health. Everything absolute belongs to pathology. - Nietzsche Laatst gewijzigd door Funghus : 13 oktober 2004 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Soyons-serieux, het tragsiche lot van de Joden werd indertijd door niemand aangehaald om de As-mogendheden de oorlog te verklaren ondanks massale vlucht van oa deze bevolkingsgroep sinds eind jaren '30. Evenmin werd er bij het plannen van militiare operaties rekening mee gehouden. Het "Wir haben es nicht gewüsst"-excuus gaat zeker niet op voor machtshebbers en strategen van de Geallieerden: getuigenissen, luchtfoto's en dies meer zorgden ervoor dat zij zeker in de laatste jaren wel degelijk op de hoogte waren van de bigger picture. De beestigheden die Saddam z'n eigen burgers aandeed zijn pas een argument geworden nadat respectievelijk de WMD-claim en de steun aan 't internationaal terrorisme onhoudbaar zijn geworden. Excuses verzinnen na de feiten doen politiekers alleen als ze geblunderd hebben, als iets een succes is, maakt het wel zijn eigen reclame. Maar in elk geval fijn dat er toch nog mensen zijn die geloven dat de tax dollars dienen om democratie uit te dragen...
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |