Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2015, 07:11   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Daar kan ik mee leven. Maar ook pensioen mag voor mij in de tijd beperkt worden. Dan moet de pensioenleeftijd zelfs niet omhoog en is de vergrijzing toch opgelost.

Dat lost de criminaliteit niet op he. Kijk maar naar de US, de statistieken bewijzen dat het contra-productief werkt.
Je weet evengoed als ik dat het pensioen nooit in de tijd zal beperkt worden. Gewoon omdat degenen die het vroegste op pensioen gaan en het meeste pensioen trekken de politici zijn die de beslissingen nemen.

Met statistieken kan vanalles bewezen worden. Feit blijft dat criminelen zich geen hol aantrekken van de Belgische wapenwet, en dat de ontwapenden daar het slachtoffer van zijn. En door degenen die het monopolie hebben op het gebruik van wapens worden de machtelozen ook niet beschermd.
Oud 12 juni 2015, 07:11   #22
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Hij zei dat de tanker aan het keren is. De waarheid is dat de begroting kompleet ontspoort is vanwege teleurstellende inkomsten. De economie doet het helemaal niet zo goed als hij doet uitschijnen. De toestand is zelf dramatisch gezien de enorme vergrijzing die zich NU reeds voordoet en de toenemende werkloosheid en de verdere deïndustrialisatie. Deze leider en zijn partij hebben de kans gekregen maar bewezen hun onkunde. Laat ons geen kostbare tijd meer verliezen met deze ambtenarenpartij maar laat de Troika het nu overnemen! De begroting 2015 stevent bij ongewijzigd beleid af op een tekort van 2,9 procent van het bbp. Dat heeft De Tijd berekend op basis van cijfers van het Planbureau. Het deficit is groter dan voorzien en benadert de limiet van 3 procent, zodat extra besparingen noodzakelijk lijken. http://www.tijd.be/politiek_economie...43960-3136.art
We zijn alvast benieuwd wat Hindoe Jack-Sen hier inhoudelijk op te zeggen heeft, zeker nu hij volledig in de ban is van z'n Rational Fools. Hij had er maar niet over moeten beginnen.

Laatst gewijzigd door tandem : 12 juni 2015 om 07:12.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 07:14   #23
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je weet evengoed als ik dat het pensioen nooit in de tijd zal beperkt worden. Gewoon omdat degenen die het vroegste op pensioen gaan en het meeste pensioen trekken de politici zijn die de beslissingen nemen. Met statistieken kan vanalles bewezen worden. Feit blijft dat criminelen zich geen hol aantrekken van de Belgische wapenwet, en dat de ontwapenden daar het slachtoffer van zijn. En door degenen die het monopolie hebben op het gebruik van wapens worden de machtelozen ook niet beschermd.
Het pensioenprobleem is al lang opgelost, werken tot je sterft waardoor die uitkering gewoon wegvalt.
Oud 12 juni 2015, 07:14   #24
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je kan moeilijk zeggen dat het een rechts beleid is he. Het is gewoon een heel heel klein beetje minder links.

Maar er zijn nog altijd dingen zoals uitkeringen, gratis onderwijs, gezondheidszorg en wat weet ik nog allemaal niet dat linkse uitvindingen zijn om onproductieven aan de productie van anderen te laten geraken.

Zo lang dat soort linkse herverdeling blijft bestaan in meer dan een verwaarloosbare fractie, gaat het de dieperik verder in gaan, he. Niet alleen met Belgie, maar met gans Soviet-Europa.

Zolang er geen bergen rottende lijken van onproductieven zich opstapelen, is de heropleving van de economie niet voor morgen. Snoeien om te groeien, inderdaad. Snoeien onder de tonnen onproductieven.
De werklozen zijn niet het probleem maar de werkloosheid.
Een partij die voornamelijk uit ambtenaren bestaat die levenslang benoemd zijn kan dat niet vatten!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 07:24   #25
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw partij heeft de lastenverlagingen VERSTOPT in een tax-shift die nog moet onderhandeld worden (DAT HAD BIJ HET REGEERAKKOORD MOETEN GEBEUREN) en die ten alle tijden kan en zal vooruitgeschoven worden.Uw partij had maar 1 bedoeling nl de ambtenarij (vooral de statutairen) zolang als mogelijk uit de wind te zetten en de uitgestelde lonen te beschermen met alle mogelijke middelen.
Elke dag verliezen mensen hun job omdat uw partij het niet aandurft de arbeidskosten NU te verlagen.
Dat heeft een naam : SCHULDIG VERZUIM!!
Ik lees hier van enkele heet gebakken rechtse kopjes, pensioenen beperken in de tijd, maar deze RECHTSE regering gaat wel nog snel de pensioenen van 250000 werknemers / zelfstandigen verhogen, ook al hebben zij niet de nodige dienstjaren.

http://www.demorgen.be/economie/-250...ioen-a2355884/
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 07:27   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Ik lees hier van enkele heet gebakken rechtse kopjes, pensioenen beperken in de tijd, maar deze RECHTSE regering gaat wel nog snel de pensioenen van 250000 werknemers / zelfstandigen verhogen, ook al hebben zij niet de nodige dienstjaren.

dit is dus een linkse regering?
Oud 12 juni 2015, 07:29   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit gaat om een terechte rechtzetting voor mensen die achterbleven in het systeem.

Iets op tegen? Man, man, zelfs het goede nieuws misbruiken om de regering zwart te maken.

De haat zit blijkbaar diep.
Oud 12 juni 2015, 07:33   #28
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:

Pensioenen beperken in de tijd? Op je 90ste terug inschrijven bij VDAB dan?

Laatst gewijzigd door tandem : 12 juni 2015 om 07:35.
Oud 12 juni 2015, 07:38   #29
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dit gaat om een terechte rechtzetting voor mensen die achterbleven in het systeem.

Iets op tegen? Man, man, zelfs het goede nieuws misbruiken om de regering zwart te maken.

Goed nieuws voor zelfstandigen. Want het dagelijkse optreden van Karel Van Eetveldt op radio en TV heeft dan toch vruchten afgeworpen, terwijl 120000 betogende werknemers in Brussel genegeerd worden.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 08:05   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zei dat de tanker aan het keren is.
De waarheid is dat de begroting kompleet ontspoort is vanwege teleurstellende inkomsten. De economie doet het helemaal niet zo goed als hij doet uitschijnen.
...
De hamvraag, de laatste weken al tientallen keren gesteld:

welke partij zal het beter doen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 08:08   #31
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De hamvraag, de laatste weken al tientallen keren gesteld:

welke partij zal het beter doen ?

.
In Griekenland maakt het toch ook niet uit welke partij(en) verkozen zijn, toch?

Laatst gewijzigd door demonen : 12 juni 2015 om 08:16.
Oud 12 juni 2015, 08:18   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Mee eens. Een fout in het systeem, en Bacquelaine zet die -heel terecht- recht.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 08:26   #33
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk, de laagste pensioenen Mogen wel omhoog. Vooral die van zelfstandigen (want daar profiteer ik mee van).

Het probleem is dat mensen niet lang genoeg werken (effectieve pensioenleeftijd). Wat de huidige regering nu aan het doen is, de theoretische leeftijd optrekken is niet genoeg. Het gaat te gelijdelijk en gaat niet ver genoeg.

Als er niet cordaat genoeg ingegrepen wordt gaat de staat het op den duur niet meer kunnen betalen. En dan heeft niemand nog een pensioen.
Oud 12 juni 2015, 08:32   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Daar kan ik mee leven. Maar ook pensioen mag voor mij in de tijd beperkt worden. Dan moet de pensioenleeftijd zelfs niet omhoog en is de vergrijzing toch opgelost.
Pensioen moet prive gespaard worden. Dan heeft niemand daar affaires mee.

Citaat:
Dat lost de criminaliteit niet op he. Kijk maar naar de US, de statistieken bewijzen dat het contra-productief werkt.
Niks zal de criminaliteit oplossen. Moest staat en politie de criminaliteit kunnen oplossen, dan zou wapendracht enkel maar nodig zijn om de staat in het gareel te houden. Echter, de staatsbescherming van uw persoonlijke vrijheden faalt altijd deels. Daarom moet je het recht hebben om daar waar het openbaar beschermen ontoereikend is, je je eigen bescherming in de hand kunnen te nemen.

Ik weet niet of statistieken aantonen dat het contraproductief is. Er zijn misschien meer doden door wapengeweld. Maar zijn er procentueel ook evenveel onschuldigen/criminelen in de slachtoffers van dat wapengeweld ?

In elk geval moet er vrije wapendracht zijn om op gelijk welk moment de staatsverantwoordelijken kunnen aan te vallen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 08:35   #35
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat ge niet goed op de hoogte zijt. ALs ik het goed begrepen heb was het probleem als volgt:
Om recht te hebben op een minimumpensioen (waarvan ge alleen het x/45 deel krijgt volgens gewerkte jaren) moet ge ene loopbaan hebben van 2/3 oftewel 30/45= dus 30 dienstjaren hebben.
Wie 20 jaren werkte als werknemer en 25 jaren als zelfstandige had géén recht op minimumpensioen omdat hij/zij in geen van beide systemen aan 30 jaren dienst kwam. Die nieuwe regeling lijkt me niks anders te zijn dan dat die 25 jaren 20 jaren dienst in twee verschillende pensioenkassen nu samengeteld mogen worden.
Dat lijkt me niet meer dan het rechtzetten van een wantoestand.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 08:35   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
gelukkig staat de maatschappij ondertussen al veel verder om deze onzin nog als alternatief te beschouwen.

je vecht een hopeloze strijd, patrick, we zijn geen solitaire wezens, we zijn kuddedieren en die kunnen alleen maar vooruitgaan als ze samenwerken en als ze hun zwakkeren zoveel mogelijk beschermen en meetrekken. Je weet namelijk nooit of die zwakkeren niet op een gegeven moment nuttig kunnen zijn.
Nee. Er zijn er (misschien veel) onder ons die kudde dieren zijn. Die mogen nog altijd samen een kudde vormen. Ze moeten degenen die geen schapen zijn, echter niet mee dwingen in hun kudde gedoe.

Je bent weeral met die valse dichotomie bezig: gedwongen collectief of solitair. Je laat altijd de vrijwillig solidaire optie (die mijn voorkeur wegdraagt) daaruit weg.

In mijn voorstel hebben zij die zin hebben om zwakkeren mee te nemen, alle vrijheid om zwakkeren mee te nemen. Ik wil echter zij die zwakkeren niet willen meenemen, niet dwingen om dat wel, ten koste van hun eigen welzijn, te doen.

Onze "veel verder staande maatschappij" is aan den lijve het Mathusiaanse drama aan het ondervinden. De import en de kweek van miserie zijn ongelimiteerd. Gelijk welke rijkdom gaat daaraan ten onder. Dat is wat wij meemaken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juni 2015 om 08:36.
Oud 12 juni 2015, 08:39   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De werklozen zijn niet het probleem maar de werkloosheid.
Werkloosheid is niet het probleem, maar gebrek aan inkomen. Inkomen wordt niet enkel door arbeid verworven. Het wordt ook door investering en ondernemerschap verworven. Er moet dus een shift komen van arbeid naar investering.
Oud 12 juni 2015, 08:48   #38
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Werkloosheid is niet het probleem, maar gebrek aan inkomen. Inkomen wordt niet enkel door arbeid verworven. Het wordt ook door investering en ondernemerschap verworven. Er moet dus een shift komen van arbeid naar investering.
In België krijgen 2 miljoen mensen elke maand een LOON vd Staat.
Dat zijn 2.000.000 NETTO-ONTVANGERS die betaald worden door werkgevers en -nemers uit het bedrijfsleven.
Daarom is de loonkost waanzinnig hoog.
Dat los je in geen 1.000 jaren op met een btw-verhoging.
U moet het probleem aanpakken nl het overheidsbeslag en ambtenarij!
Oud 12 juni 2015, 08:50   #39
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik denk dat ge niet goed op de hoogte zijt. ALs ik het goed begrepen heb was het probleem als volgt:
Om recht te hebben op een minimumpensioen (waarvan ge alleen het x/45 deel krijgt volgens gewerkte jaren) moet ge ene loopbaan hebben van 2/3 oftewel 30/45= dus 30 dienstjaren hebben.
Wie 20 jaren werkte als werknemer en 25 jaren als zelfstandige had géén recht op minimumpensioen omdat hij/zij in geen van beide systemen aan 30 jaren dienst kwam. Die nieuwe regeling lijkt me niks anders te zijn dan dat die 25 jaren 20 jaren dienst in twee verschillende pensioenkassen nu samengeteld mogen worden.
Dat lijkt me niet meer dan het rechtzetten van een wantoestand.
Zo is dat inderdaad. Maar kennelijk is dat voor sommigen ...

1) moeilijk te begrijpen
2) wederom niet goed
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 08:53   #40
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In België krijgen 2 miljoen mensen elke maand een LOON vd Staat.
Dat zijn 2.000.000 NETTO-ONTVANGERS die betaald worden door werkgevers en -nemers uit het bedrijfsleven.
Daarom is de loonkost waanzinnig hoog.
Dat los je in geen 1.000 jaren op met een btw-verhoging.
U moet het probleem aanpakken nl het overheidsbeslag en ambtenarij!
Jouw plaat is intussen grijs gedraaid!!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be