Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2015, 19:47   #21
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Helpt bij hernia, diabetes, migraine .. dat zijn drie gevallen uit mijn vriendenkring, ervaringsdeskundigen.
Bij een hernia? Wow! dat is ongelooflijk!

Dat moet ge mij eens uitleggen hoe dat werkt. Ik ben zeer benieuwd.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 15 juni 2015 om 19:48.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 19:48   #22
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge begrijpt niet wat ik bedoel. Uw argumentatie bestaat uit cherry picking. Ge zendt mij linken die enkel uw mening bevestigen. Dat zijn geen echte argumenten.

Ik heb hier al oeverloze discussies gehad met blowers, en die discussieren altijd op dezelfde manier. Ge krijgt youtube filmpkes van mensen die 'genezen' van kanker door cannabis, en boekbesprekingen van boeken van auteurs die voor legalisatie zijn. Cherry picking dus. En dan zijn die blowers verbaasd dat ge dat niet serieus neemt. Want voor blowers is dat een onomstotelijk bewijs dat legalisatie 'goed is voor de mensheid'.
Dat is nu eenmaal eigen aan een discussie: haal jij dan argumenten aan die uw eigen stelling ondergraven?

Citaat:
Als ge dan nog vanaf zin 1 een neerbuigende toon aanslaat in de zin van 'ik ben slim en gij zijt een kleuter', verwacht dan zeker niet dat ik uw linken zal openen. Gij toont geen respect, verwacht geen respect terug.
Daar heb je een punt zo groot als een rotonde: klimaatbelievers en weedfreaks denken de wijsheid in pacht te hebben en zetten iedereen die het niet met hen eens is weg als idioot. Je zou haast geloven dat er ergens diep in hen toch iets van twijfel smeult.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 19:56   #23
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat is nu eenmaal eigen aan een discussie: haal jij dan argumenten aan die uw eigen stelling ondergraven?
Tuurlijk, heel de tijd. Gij nooit? Wordt gij het nooit beu altijd hetzelfde te zeggen? Een standpunt innemen waar ge het niet mee eens zijt, en u dan ingraven, is toch keileuk.

Ik geef soms tips aan anderen om mijn argumentatie onderuit te halen. Meestal parels voor de zwijnen.
Oud 15 juni 2015, 20:01   #24
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, heel de tijd. Gij nooit? Wordt gij het nooit beu altijd hetzelfde te zeggen? Een standpunt innemen waar ge het niet mee eens zijt, en u dan ingraven, is toch keileuk.

Ik geef soms tips aan anderen om mijn argumentatie onderuit te halen. Meestal parels voor de zwijnen.
Da's natuurlijk een ander spel!
Oud 15 juni 2015, 20:12   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge een lijstje wil van geneesmiddelen die effectief genezen, gelieve dat te vragen aan uw apotheker. Er zijn er een aantal, en cannabis is er NIET bij.

En waarom zou een medicijn dat niet geneest maar ondersteunt dan niet mogen ? ....De antipsychotica die jij neemt genezen u toch ook niet ....Uw toestand wordt er enkel wat door gestabiliseert en dat is toch al een goede zaak

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 juni 2015 om 20:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 20:14   #26
Peche
Banneling

Standaard

Al wat Men maanden geleden over geneeskrachtige eigenschappen besprak is gewoon al vergeten?
Probeer die drank eens te laten jongens.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 20:24   #27
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij een hernia? Wow! dat is ongelooflijk!

Dat moet ge mij eens uitleggen hoe dat werkt. Ik ben zeer benieuwd.
Wel blijkbaar verlicht/neemt het weg van de hoofdpijn, als je een bulging naar de ruggegraat hebt.
Oud 15 juni 2015, 20:28   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zou niet weten welke planten behalve cannabis dan verboden zijn?
Er zijn er heel wat. Zoek het maar eens zelf op.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 20:33   #29
Peche
Banneling

Standaard

Ik heb een geboorterecht. Genesis 1:29
Oud 15 juni 2015, 21:29   #30
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd, vandaag in de standaard net het omgekeerde gelezen.

En welke ziekten 'geneest' cannabis nu weeral?
Genezen is niet alles, ik denk dat het veelal om een symptomatische therapie gaat. Genoeg voorbeelden daarvan (vooral spierziekten, spasmen e.d.).
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 21:48   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er zijn er heel wat. Zoek het maar eens zelf op.
Hangt er ook vanaf waar.Wat op de ene plek in de wereld is verboden wordt op een andere plek dan weer aanbeden.
Zo is het met heel veel....Je kan te voet naar NL en in een coffeeshop een joint gaan roken ...hier ben je bijna een crimineel.....Als ik hier 160 rijd op een verlaten snelweg sta ik de dag erna in de krant.....als ik dat in Duitsland doe ben ik een slak....Hier moet je een voorschrift voor een doosje aspirines terwijl in sommige landen omzeggens alles vrij te koop is enz enz..

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 juni 2015 om 21:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 22:29   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet genezen, hé? Dat doet elke drug. En men kan zich afvragen of het goed is om de eetlust op te wekken.

Welke ziekten GENEEST cannabis?
Bij kankerpatienten wel , stelt u dat in vraag??Wanneer je toch eet, bouw je weerstand op die dan hoe dan ook erg laag is dus draagt het bij aan genezen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2015, 22:44   #33
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bij kankerpatienten wel , stelt u dat in vraag??Wanneer je toch eet, bouw je weerstand op die dan hoe dan ook erg laag is dus draagt het bij aan genezen.
Chemo doodt sowieso witte bloedcellen, dus eten gaat daar niks aan veranderen. Het is natuurlijk wel van belang om op krachten te blijven.
Oud 16 juni 2015, 07:09   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Wel blijkbaar verlicht/neemt het weg van de hoofdpijn, als je een bulging naar de ruggegraat hebt.
Arsenicum doet dat ook. Naar 't schijnt. Maar net zo goed even later heb je er wel wat meer last van.

Eén glaasje alcohol doet vaak ontspannen. Dat kan zeer deugdzaam zijn. Maar dat maakt van alcohol nog geen geneesmiddel dat voor terugbetaling van de ziekenkas in aanmerking komt (tenzij je uitgenodigd wordt op de nieuwjaarsreceptie van je ziekenkas, dan is het gratis).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 07:24   #35
Peche
Banneling

Standaard

Schoofzak, kunt ge de nuance nog eens delen? Waar we verschil maken tussen alcohol en cannabis als drugs? Het moet een cliché lijken, maar het zal naar U blijven komen tot de duidelijke nuance is gemaakt. Ging U daar trouwens geen boek over schrijven? Misschien de druk wat opvoeren om er iets deftig uit te krijgen?
Oud 16 juni 2015, 08:13   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Meer tieners zoeken hulp voor cannabisgebruik ...

Bron

Cannabis: blowen schadelijk en blowen effecten + gevolgen

Bron
Oud 16 juni 2015, 08:58   #37
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Ge begrijpt niet wat ik bedoel. Uw argumentatie bestaat uit cherry picking. Ge zendt mij linken die enkel uw mening bevestigen. Dat zijn geen echte argumenten.

Ik heb hier al oeverloze discussies gehad met blowers, en die discussieren altijd op dezelfde manier. Ge krijgt youtube filmpkes van mensen die 'genezen' van kanker door cannabis, en boekbesprekingen van boeken van auteurs die voor legalisatie zijn. Cherry picking dus. En dan zijn die blowers verbaasd dat ge dat niet serieus neemt. Want voor blowers is dat een onomstotelijk bewijs dat legalisatie 'goed is voor de mensheid'.

Als ge dan nog vanaf zin 1 een neerbuigende toon aanslaat in de zin van 'ik ben slim en gij zijt een kleuter', verwacht dan zeker niet dat ik uw linken zal openen. Gij toont geen respect, verwacht geen respect terug.
Je mag het noemen zoals je wil, kerel.
Zolang je die oogkleppen ophoudt, die selderstengels in je oren laat zitten en het zingen niet kan laten, is het zinloos om met jou in debat te gaan.
Je komt hier dan ook niet op 't forum om te discussiëren, dat is meer dan duidelijk. Je kan of wil de basisregels om een discussie te voeren niet eens toepassen.
Ik heb geen interesse in wat voor een geweldige contraire Antwerpenaar je wel bent...misschien kan je je ego ergens anders gaan verkopen ?

Laatst gewijzigd door lupus : 16 juni 2015 om 09:22.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 09:16   #38
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Meer tieners zoeken hulp voor cannabisgebruik ...

Bron

Cannabis: blowen schadelijk en blowen effecten + gevolgen

Bron

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=44

'Steeds meer blowende jongeren worden verplicht doorgestuurd naar hulpverlening.' was een correcte titel geweest. Maar dat past natuurlijk niet in het propaganda model.

Laatst gewijzigd door lupus : 16 juni 2015 om 09:19.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 12:04   #39
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Arsenicum doet dat ook. Naar 't schijnt. Maar net zo goed even later heb je er wel wat meer last van.

Eén glaasje alcohol doet vaak ontspannen. Dat kan zeer deugdzaam zijn. Maar dat maakt van alcohol nog geen geneesmiddel dat voor terugbetaling van de ziekenkas in aanmerking komt (tenzij je uitgenodigd wordt op de nieuwjaarsreceptie van je ziekenkas, dan is het gratis).

.
U hoeft feiten niet perse in het belachelijke trekken omdat ze niet voldoen aan uw wereldbeeld.
Oud 16 juni 2015, 14:33   #40
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is dat echt? Denk een na!

Weet u dan niet dat kankercellen zeer veel energie nodig hebben? Veel meer dan gewone cellen. Als u eet geeft u ook aan kankercellen voedsel om te vermenigvuldigen.
Het is niet zomaar dat een lichaam de hongerknop uitzet. Dat is een ultieme strategie om de kanker te onderdrukken. Namelijk de uithongeringsstrategie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be