Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 21 augustus 2015, 17:21   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Waar is onze Belgische Kurd gebleven? toch niet teruggegaan naar die hel ginder? En dan nu misschien door turkse bombardementen gedood?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 22 augustus 2015, 06:47   #22
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De IS heeft weer een flinke klap gekregen. Hun nummer 2, Hiji Mutazz, is door een drone in de nabijheid van Mosul door de VS afgemaakt.
Sukkelaar is offline  
Oud 22 augustus 2015, 12:34   #23
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat bedoel je?
Dat binnen 'n paar maanden islam niet meer bestaat, dat 't niet zal blijven?

Want IS is niets meer of minder dan Islamitische Staat, zo lang islam bestaat zal d�*t blijven bestaan; de horror, 't bloedvergieten, de verovering, 't doden, koppensnellen, want dat ìs islam, of 't nu onder deze of gene naam (IS) is maakt niet uit. Dit is wat islam doet sinds 't ontstaan, in haar puurste, zuiverste vorm, in navolging van hun profeet die 't voorbeeld gaf en erop los moordde, veroverde, koppensnelde, slaven maakte, kinderen verkrachtte.

Je kan 't zo smerig niet bedenken, of 't staat in de islamitische geschriften.
Wat wil je? Een boek van 1400 ... Toen was de wereld nog bikkelhard. En toestanden gelijk in IS waren toen "normaal". Hoe jonger het kind vandaag hoe hoger de kans het onthoofd zal worden door zo'n satanist.
IJsboer is offline  
Oud 22 augustus 2015, 12:57   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wat wil je? Een boek van 1400 ... Toen was de wereld nog bikkelhard. En toestanden gelijk in IS waren toen "normaal". Hoe jonger het kind vandaag hoe hoger de kans het onthoofd zal worden door zo'n satanist.
1400?

Dacht 't niet.

Ik ben niet zeker, maar ik denk dat zulks nooit "normaal" geweest is.

Doen satanisten ook aan koppensellen?

Ik denk dat je 't een en ander met elkaar verwart.
SDX is offline  
Oud 22 augustus 2015, 21:00   #25
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waar is onze Belgische Kurd gebleven? toch niet teruggegaan naar die hel ginder? En dan nu misschien door turkse bombardementen gedood?
Geirriteerd door Nietzsche denk ik, die zijn -The Belgium Kurd- berichtgeving stalkte. In ieder geval jammer, TBK liet zijn commentaar door een andere lens zien.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 augustus 2015 om 21:01.
Frankenstein is offline  
Oud 23 augustus 2015, 06:25   #26
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
1400?

Dacht 't niet.

Ik ben niet zeker, maar ik denk dat zulks nooit "normaal" geweest is.

Doen satanisten ook aan koppensellen?

Ik denk dat je 't een en ander met elkaar verwart.
Denkt u dat er geen satanisten zijn die aan rituele slachtingen doen?
Peche is offline  
Oud 25 augustus 2015, 14:43   #27
BrusselsMussels
Partijlid

BrusselsMussels's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Gegroet iedereen,

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog hier gepost heb!
Allereerst: Ik ben sinds Kerstmis veilig en wel in België, aangezien ik vond dat ik mijn deel had gedaan en dat ze mij niet meer nodig hadden daar. Ik heb sindsdien geprobeerd mijn leven terug op te pikken zoals het was maar het loopt niet zo soepel aangezien er nog steeds beelden van daar door men hoofd spoken. Kinderen wiens moeder door IS meegenomen is als Seksslaaf, tieren en huilen voor hun moeder. Mannen die je ziet schreeuwen: "Ze hebben mijn eer afgenomen! Hoe kan ik mezelf nog een man noemen?!"
Ze blijven me achtervolgen samen met vele andere zaken.
Van Augustus tot begin november was de situatie op onze front en op alle andere plaatsen van de Koerdische linies bijzonder slecht door dat de Koerden (in Irak) al bijna 24 jaar geen echte oorlog meer hadden meegemaakt. Jonge knullen waren kanonnenvlees voor deze monsters die hun ervaring hadden opgedaan in de oorlog tegen de Amerikanen. Daarom dat je op het front bijna oudere Koerdische strijders ziet, die veel ervaring hebben opgedaan in het verleden. Na november werd de situatie iets beter omdat er meer wapens werden geleverd, genoeg om de linies te kunnen behouden maar niet genoeg om een offensief te beginnen. Het Westen verkiest liever wapens te geven aan een leger die sneller kan weglopen dan Usain Bolt.

Maar goed, waar ik het vandaag zou over willen hebben is over dat IS zal blijven of niet. Als je het aan mij vraagt, ja, IS zal blijven!
Al meer dan tien maanden wordt IS kapot gebombardeerd door het Westen maar buiten de Koerden en Sjiietische milities is er bijna geen enkele groep ingeslaagd IS terug te dringen. Integendeel:
Irak

Het Iraakse leger verliest steeds meer grond en hun plaats wordt meer en meer opgevuld door Sjiietische milities gesteund door Iran, die al meermaals bloedbaden hebben aangericht in sunni gebieden. Sjiietische milties in sunni gebieden zorgt voor een explosieve situatie, aangezien sunni's IS zouden verkiezen mochten ze de keuze krijgen tussen de twee. Een klein voorbeeld: Sjiietische milities hebben de operatie om Anbar provincie, de grootste sunni provincie van Irak, terug in te nemen "Labayk ya Hussein" 'We zijn u ten dienste, O Hussein' (Hussein is een belangrijke figuur in het sjiisme) genoemd De enige strijdkracht die IS effectief kan vernietigen in Irak zijn noch "boots on the ground" noch sjiietische milities gesteund door Iran maar door Sunni stammen zelf. Buiten de sunni stammen moet de regering in Baghdad autonomie geven aan de sunni provincies en inclusiever zijn.

Syrië
In Syrië wordt Assad steeds meer terugdrongen door een nijpend tekort aan mankracht die opnieuw wordt gevuld door Iraanse milities als Hezbollah. Door het feit dat Assad enkel de verbinding Damascus-Homs-Hama-Kust moet zien te houden zie ik in de toekomst nog veel meer gebied in handen van IS, Al Nusra of Islamitische rebellen/FSA vallen. Hierbij denk ik aan Deir Ez zor stad (IS), Daraa + Quneitra, Suwayda (FSA), Aleppo (FSA), Hasaka stad & Qamislo stad (Koerden). Oplossing voor Syrië is op dit moment quasi onmogelijk, aangezien een wapenstilstand nooit zou standhouden door het feit dat er zoveel groeperingen zijn die actief zijn en ze zullen zich er nooit allemaal aan houden.

Zolang de sunni's zich gemarginaliseerd voelen in Irak en de chaos blijft aanhouden in het Midden Oosten kan ik maar één ding besluiten: De Islamitische Staat zal blijven
Welkom terug Belgian Kurd, we hebben u gemist. Blij te zien dat je t overleefd hebt.

Ik heb een (veel) prangende vragen over dit conflict:

1. Waarom denk je dat de coalitie de belangrijke transportroutes van IS niet heeft platgebombardeerd? Het moet toch simpel zijn om de wegen tussen Mosul/Sinjar/Deir Ezzor/Raqqa gewoon te annihileren door doelgerichte bombardementen op strategische locaties? Die kamions kunnen toch niet offroad?

2. Waar ligt volgens jou de scheiding tussen PKK en de YPG. Wanneer wij lezen in de media dat Erdogan de PKK bombardeert in Syrie, wil dat dan zeggen dat hij de YPG bombardeert? Worden jouw maten door de Turken aangevallen?

3. Wie koopt de olie van de IS, via welke routes/grensposten? Waarom blijft dit gebeuren terwijl er 20 landen in de coalitie zitten en niks anders te doen hebben om dit te stoppen?
BrusselsMussels is offline  
Oud 1 september 2015, 01:53   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Islamic State reveals new gold coins in bid to break 'enslavement' of capitalism

Citaat:
the Return of the Gold Dinar
Khadafi droomde daar ook van, en we zien wat er daarmee gebeurd is.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 september 2015 om 01:54.
Johan Bollen is offline  
Oud 1 september 2015, 05:34   #29
Peche
Banneling

Standaard

En zijn partners Johan Bollen....
Het resultaat spreekt voor zich
Dat het kalifaat die gouden dinar ging overnemen sprak voor zich.
Nu de vraag, hebben we het goud kunnen pakken of niet?
Peche is offline  
Oud 1 september 2015, 10:58   #30
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Er wonen duizenden ongelovigen in Saudi-Arabie, maar ze zijn een minderheid. Worden ze uitgeroeid, zoals volgens u in de koran beschreven staat. Of ligt Mekka daar nu weer ook te ver af?
Ik denk dat die 'ongelovigen' heel stil moeten zijn om geen slapende honden wakker te maken. Zij zullen zeker niet zo hoog van de toren blazen zoals de moslims in het Westen en uit zelfbehoud onder de radar moeten blijven. Deze 'ongelovigen' worden hoogstens getolereerd tot .... , vul de rest zelf maar in. Met uw fantasie lukt dat wel. Zelfs in een 'modern' moslimland als Marokko is het strafbaar voor 'ongelovigen' om moslims te proberen bekeren. Daar gaat uw ballonnetje.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 september 2015 om 11:10.
Lukkas is offline  
Oud 1 september 2015, 14:22   #31
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En zijn partners Johan Bollen....
Het resultaat spreekt voor zich
Dat het kalifaat die gouden dinar ging overnemen sprak voor zich.
Nu de vraag, hebben we het goud kunnen pakken of niet?
Libiës goud werd na de moord op Khadaffi snel naar de VS gebracht. Voor 'safekeeping' natuurlijk. We willen niet gezegd hebben dat we ons gedragen als ordinaire moordenaars en dieven hé. Wij zijn namelijk 'de goei'. Ondertussen hebben we voorlopig alzo wel de idee van de goud dinar genekt ten voordele van de heilige dollar.

En ondertussen maar klagen over een paar vluchtelingen. Pathetisch. Wie zaait die oogst. Dat is al lang geweten.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 september 2015 om 14:23.
Johan Bollen is offline  
Oud 1 september 2015, 14:48   #32
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Ik mag hopen dat de moderne Europese dhimmi's goed begrijpen wat de titel van deze draad wil zeggen.
Dat betekent namelijk dat ook de islamitische terreur en de vluchtelingenstroom naar Europa zullen blijven.
Thuleander is offline  
Oud 1 september 2015, 14:50   #33
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik mag hopen dat de moderne Europese dhimmi's goed begrijpen wat de titel van deze draad wil zeggen.
Dat betekent namelijk dat ook de islamitische terreur en de vluchtelingenstroom naar Europa zullen blijven.
Gewoon de joden in de gaten houden, dat zijn de kanaries, als zij hun boelke pakken dan is het tijd om ook te vertrekken.
djoebidoebidoe is offline  
Oud 1 september 2015, 17:41   #34
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Libiës goud werd na de moord op Khadaffi snel naar de VS gebracht. Voor 'safekeeping' natuurlijk. We willen niet gezegd hebben dat we ons gedragen als ordinaire moordenaars en dieven hé. Wij zijn namelijk 'de goei'. Ondertussen hebben we voorlopig alzo wel de idee van de goud dinar genekt ten voordele van de heilige dollar.

En ondertussen maar klagen over een paar vluchtelingen. Pathetisch. Wie zaait die oogst. Dat is al lang geweten.
Met welk goud gaan ze de gouden dinar smeden?
Het kalief heeft veel banken overgenomen, maar hoeveel goud ze bezitten is een groot vraagstuk? Wie gaat daar trouwen zaken mee doen?
Peche is offline  
Oud 1 september 2015, 17:53   #35
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Met welk goud gaan ze de gouden dinar smeden?
Het kalief heeft veel banken overgenomen, maar hoeveel goud ze bezitten is een groot vraagstuk? Wie gaat daar trouwen zaken mee doen?
IS heeft wel grootse plannen en begrijpt wel hoe de machtsverhoudingen in de wereld liggen zoals ze tonen door hun introductie van goud dinar. Maar IS heeft geen duidelijke weg voorwaarts. Ze kunnen daarom slechts dienen om het midden Oosten te verdelen zoals gewenst door juist diegenen ze proberen te bestrijden. Maar IS is niet in staat de Saladin te produceren die het Midden Oosten nodig heeft om tot eenheid en vrede te komen en het westers imperialisme te stoppen. Het zal dus bij westerse bombardementen en Midden oosters terrorisme blijven de komende tijd. Beide fenomenen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. We doen graag nogal onschuldig in het westen alsof de Islam op zich het grote probleem is, maar eigenlijk weten onze leiders wel dat het evenzeer onze eigen interventies zijn die de haat voeden, het onrecht en het terrorisme in stand houden.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 1 september 2015, 18:47   #36
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

IS hun propaganda machine is allesinds aan het uitsterven. Bekijkt er iemand hun filmpjes nog? Het laatste wat ik hoorde is dat ze wat Irakezen roosterden.

Hun verkrachtingssyteem shockeerde me wel.

Turkije moet duidelijk tonen dat ze IS bombardeerden ipv Koerden, en dan zijn we ook nog een eind verder. Ik zie het positief in, het zal een jaar of 2-3 vergen.
Tamam is offline  
Oud 1 september 2015, 20:07   #37
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
IS hun propaganda machine is allesinds aan het uitsterven. Bekijkt er iemand hun filmpjes nog? Het laatste wat ik hoorde is dat ze wat Irakezen roosterden.

Hun verkrachtingssyteem shockeerde me wel.

Turkije moet duidelijk tonen dat ze IS bombardeerden ipv Koerden, en dan zijn we ook nog een eind verder. Ik zie het positief in, het zal een jaar of 2-3 vergen.
Het is speculeren natuurlijk, maar ik zie het iets somberder in. Er komen namelijk altijd maar meer moslims bij en moslims worden in het algemeen steeds maar fundamentalistischer. Vergelijk eens met de jaren 60.
Snerror is offline  
Oud 2 september 2015, 04:03   #38
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
IS heeft wel grootse plannen en begrijpt wel hoe de machtsverhoudingen in de wereld liggen zoals ze tonen door hun introductie van goud dinar. Maar IS heeft geen duidelijke weg voorwaarts. Ze kunnen daarom slechts dienen om het midden Oosten te verdelen zoals gewenst door juist diegenen ze proberen te bestrijden. Maar IS is niet in staat de Saladin te produceren die het Midden Oosten nodig heeft om tot eenheid en vrede te komen en het westers imperialisme te stoppen. Het zal dus bij westerse bombardementen en Midden oosters terrorisme blijven de komende tijd. Beide fenomenen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. We doen graag nogal onschuldig in het westen alsof de Islam op zich het grote probleem is, maar eigenlijk weten onze leiders wel dat het evenzeer onze eigen interventies zijn die de haat voeden, het onrecht en het terrorisme in stand houden.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat te verwachten van het kalief.
Het is niet dat ze verslag geven he?
Het is behoorlijk lastig wat over de Syrische kwestie te lezen in de Westerse media. Hoe is het er daar nu aan toe?
En wat speelde zich daar de afgelopen jaren af. Waarom zijn ze zo tegen Assad. Ik neem aan dat dit al zo was alvorens hij bommen op eigen burgers smeet?
Het is allemaal zo vaag en niemand in het Westen kan ons een beeld visualiseren dat ons een klare kijk geeft.

Belangrijk is dus naar meer dan de bal alleen te kijken nu, maar alles er rondom.
Peche is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be