Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2004, 11:36   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

ff een dosis realistische gedachte.

Als het allemaal zo simpel was om rap effe iedereen om waterstofgas of zonnebloempit-olie (en/of het equivalente koolzat) te laten rijden, dan was dat allang gebeurd.

We hebben gewoon niet de nodige know-how om dat allemaal zo elegant, veilig, economisch en grootschalig te gaan produceren en verdelen als de huidige verbrandingsmotoren. Net als dat iedereen zonnepanelen-op-z'n-dak gedoe. Als jij dat betaalt, wil ik wel een zonnepaneel op m'n dak, maar als je denkt dat ik de nodige euro's ga ophoesten, dan stook ik wel rustig verder op aardgas.
Oud 17 oktober 2004, 11:41   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
De Amerikanen zijn alleen maar slim omdat ze de slimste wetenschappers uit de Sovjet en Israël naar de VS hebben gelokt.
En doordat alle geniale joden uit kunsten en wetenschap er in de dertiger jaren van vorige eeuw naartoe trokken. Je kan geen gewelddadige dictatuur van straatwerkerkepies starten en tegelijk hopen dat de intelligentia ervan gaan houden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 11:53   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
De Amerikanen zijn alleen maar slim omdat ze de slimste wetenschappers uit de Sovjet en Israël naar de VS hebben gelokt.
U veralgemeent nogal,en U suggereert nu dat op een bevolking van pakweg een kwart miljard,alle slimmerikken van over de plas komen.....

hmmmm.....lijkt me wat overdreven......

Wat betreft rijden op biodiesel(een chemisch gewijzigde vorm van plantaardige olie).....technisch geen probleem,reeds te koop in Duitsland en de VS.De prijskwestie speelt hier nog mee,geen technische zaken meer....

Wat betreft de brandstofcel(typisch op waterstof),de gedoodverfde opvolger van de verbrandingsmotor:

Het systeem is uitgedokterd,nu volgen de volgende fases:

1) Het distributienet:dat door de bestaande oliemaatschappijen zal gedaan worden(Shell is in ieder geval vastbesloten,komplete installatie is al operationeel in Ijsland,ideaal gebied voor een gecontroleerd experiment)
2) Techniek:honderden wagens met brandstofcellen rijden rond,in het openbaar en op testcircuits....om hun lange-termijn degelijkheid te checken,want dat is nu DE vraag natuurlijk.
3) veiligheid: Een brandstoftank met waterstof in hydridevorm weigert vanzelf te ontbranden,en bij ontsteking ,geeft het een vlam enkel en alleen bij het lek.Een benzine- of dieseltank daarentegen fungeert als napalmbom (of barbeque...)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 12:35   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
3) veiligheid: Een brandstoftank met waterstof in hydridevorm weigert vanzelf te ontbranden,en bij ontsteking ,geeft het een vlam enkel en alleen bij het lek.Een benzine- of dieseltank daarentegen fungeert als napalmbom (of barbeque...)
Even dubbelchecken hoor... voor zover ik weet ontbrandt diesel niet spontaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 oktober 2004 om 12:35.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 18:51   #25
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U veralgemeent nogal,en U suggereert nu dat op een bevolking van pakweg een kwart miljard,alle slimmerikken van over de plas komen.....

hmmmm.....lijkt me wat overdreven......
Neen, ik vindt het gewoon vreemd dat al die Amerikaanse slimmerikken toevallig een naam hebben die eindigt op -ov of -ski (of -ska voor een vrouw)...
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be