Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2015, 10:44   #21
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Zou het kunnen Snerror, dat dit een gevolg is van de maatregelen die de regering Di Rupo genomen heeft ? Want bij MIJN weten heeft of hebben de regeringen Dewever NOG GEEN ENKELE maatregel genomen, met uitzondering van de indexsprong en werken tot 67 jaar, maar dit alles is nog NIET van kracht.
Dat zou kunnen, ik weet dat niet, iemand anders?
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 10:53   #22
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dat zou kunnen, ik weet dat niet, iemand anders?
Uit het artikel:

Citaat:
Het grootste effect komt evenwel van de loonmatiging. Het interprofessioneel akkoord voorziet voor 2015 immers geen bruto loonsverhogingen.
Heeft dus niets met de vorige regering te maken. Maar om een pluim op deze regering te zetten is het te vroeg. Daarvoor moet de spilindex overschreden worden. Maar het zal nog wel komen...
Oud 26 juni 2015, 12:09   #23
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of de SZ op dit ogenblik beter of slechter is, daar zal ik het NIET over hebben.
Maar.....het Antwerpse wonderkind wil wel voor 8% snoeien in de werkingskosten van die SZ, en dit om VOKA te plezieren.
Afspraak na die besparingsronde, want persoonlijk denk ik dat NIEMAND op dit forum zich realiseert dat dit voor 8% minder uitkeringen zullen zijn, en uitkeringsgerechtigden worden wij ALLEMAAL of je dat nu wil of niet.
Grapjas.
Werkingskosten zijn geen uitkeringen.
Vuye heeft het onlangs Temmermans nog eens op Radio 1 ingepeperd.
Blijkbaar zijn er velen een neetje doof of traag van begrip.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 12:50   #24
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Grapjas.
Werkingskosten zijn geen uitkeringen.
Vuye heeft het onlangs Temmermans nog eens op Radio 1 ingepeperd.
Blijkbaar zijn er velen een neetje doof of traag van begrip.
Daar ben ik mee akkoord. Maar de vraag is en blijft WAAR ga jij dan de 8% lastenverlaging die men VOKA beloofde halen grapjas ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 13:08   #25
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar ben ik mee akkoord. Maar de vraag is en blijft WAAR ga jij dan de 8% lastenverlaging die men VOKA beloofde halen grapjas ?
Als je me toestaat om te antwoorden; ik zou eerst snijden in niet-levensnoodzakelijke uitgaven zoals cultuur.
Oud 26 juni 2015, 13:30   #26
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je me toestaat om te antwoorden; ik zou eerst snijden in niet-levensnoodzakelijke uitgaven zoals cultuur.
De truc met de lastenverlaging is met andere woorden toch wat doorzichtig. Het is een de facto transfer van arbeid naar vermogen. En een droommaatregel voor rechts: een cadeau voor de ondernemingen, een middel om het mes te zetten in de sociale voorzieningen én een terugdraaien van het beleid van Di Rupo I. Die regering nam immers wel degelijk maatregelen voor de competitiviteit van bedrijven, maar dat waren veelal selectieve lastenverlagingen. Het blijkt niet voldoende voor de rechtse club die nu aan de macht komt. Voor Karel Van Eetvelt van Unizo 'benadeelt elk doelgroepenbeleid per definitie een andere doelgroep'; ook Michel Delbaere van Voka is tevreden dat er 'eindelijk een lineaire lastenverlaging komt'. Beide heren gaan voorbij aan de resem studies die de impact op de tewerkstelling weerleggen en aan de nuancering van het Planbureau inzake de impact op de concurrentiekracht. Het hoeft niet te verwonden. Wat baten kaars en bril, als den uil niet zien en wil?

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...on-432381.html
Oud 26 juni 2015, 13:33   #27
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
In een ideale wereld zouden ze al eens kunnen beginnen met het afschaffen van de politiek benoemde OCMW-voorzitters per gemeente. Maar vermits de huidige regerings-partijen daar te veel volk hebben zitten zal dat alvast niet gebeuren.
Oud 26 juni 2015, 13:36   #28
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De truc met de lastenverlaging is met andere woorden toch wat doorzichtig. Het is een de facto transfer van arbeid naar vermogen. En een droommaatregel voor rechts: een cadeau voor de ondernemingen, een middel om het mes te zetten in de sociale voorzieningen én een terugdraaien van het beleid van Di Rupo I. Die regering nam immers wel degelijk maatregelen voor de competitiviteit van bedrijven, maar dat waren veelal selectieve lastenverlagingen. Het blijkt niet voldoende voor de rechtse club die nu aan de macht komt. Voor Karel Van Eetvelt van Unizo 'benadeelt elk doelgroepenbeleid per definitie een andere doelgroep'; ook Michel Delbaere van Voka is tevreden dat er 'eindelijk een lineaire lastenverlaging komt'. Beide heren gaan voorbij aan de resem studies die de impact op de tewerkstelling weerleggen en aan de nuancering van het Planbureau inzake de impact op de concurrentiekracht. Het hoeft niet te verwonden. Wat baten kaars en bril, als den uil niet zien en wil?

Je gaat me toch niet zeggen dat hoge belastingen niet slecht zijn voor de economie?
Oud 26 juni 2015, 13:45   #29
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat is waar ik op zit te wachten. Nu maar hopen dat de CD&V niet te veel dwars ligt op de SZ, zodat er echte stappen gezet kunnen worden.
Oud 26 juni 2015, 13:48   #30
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
In een ideale wereld zouden ze al eens kunnen beginnen met het afschaffen van de politiek benoemde OCMW-voorzitters per gemeente. Maar vermits de huidige regerings-partijen daar te veel volk hebben zitten zal dat alvast niet gebeuren.

Volledig akkoord. Want Antwerpen telt naast de OCMW voorzitter zelfs TWEE ondervoorzitters.
Fons Duchateau - voorzitter (vervanger voor L Homans)
Eddy Baelemans - ondervoorzitter (NIET verkozen Open VLD'er)
Christiaen Morel - ondervoorzitter (Vader van....)
Oud 26 juni 2015, 13:49   #31
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je gaat me toch niet zeggen dat hoge belastingen niet slecht zijn voor de economie?
Nee, wat het artikel beweert is dat ze beter geen lineaire verlaging doen, maar een verlaging voor pebaalde doelgroepen. Niet dat er geen verlaging moet komen.

Het probleem is dat het over voorspellen gaat. Iedereen gebruikt dan andere modellen om te bepalen wat er gaat gebeuren. Er zullen vast studies zijn die het tegendeel beweren.
Oud 26 juni 2015, 17:00   #32
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de gepensioneerden.
Ik betaal 569 € meer terug aan de belastingen dan vorig jaar onder deze belastingregering.
Net laten berekenen en ik had vorig jaar en heb dit jaar geen aftrekposten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 17:57   #33
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Bij de gepensioneerden.
Ik betaal 569 € meer terug aan de belastingen dan vorig jaar onder deze belastingregering.
Wie is er dan de grapjas subocaj, want je had maar moeten blijven werken tot je er bij neervalt.
Oud 27 juni 2015, 09:25   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Bij de gepensioneerden.
Dat is raar.
Bij mij is er geen haar veranderd.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be