![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daarmee belet je niet om harder dan 25 kph te rijden.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan heb ik het nog niet gehad over die flitsende skaters....die gaan makkelijk 50 ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juli 2015 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En Dan?
Je hebt dus eigenlijk niks verandert....
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een rolschaatser die aan 4O km per uur tegen een kind vlamt is in weze een groter gevaar dan een bromfietser die aan 25 rijdt.Zeker als je nog eens bedenkt dat die bromfiester sneller zal kunnen afremmen dan een skater. Trouwens is een e fiets gemotoriseerd ? In mijn ogen en volgens de wet is dat geen motorvoertuig. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juli 2015 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Vandaag fietste ik van Waregem naar Gavere en nam daarbij eerst de spoorwegroute om dan nabij het oprittencomplex van Deinze de N35 op te rijden. Langs de N35 ligt er een mooi, van de weg gescheiden fietspad. Ik fietste op eigen kracht. Sneller dan die vijfentwintig. Welke bezwaren hebt u daar dan wel tegen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoiets is inderdaad mogelijk, maar kan zeker niet uitgeroepen worden tot "altijd en overal". Als ik op de Waregemse ringweg ter hoogte van het voetbalstadion een andere fietser inhaal, kan dat in alle veiligheid gebeuren. Het fietspad is er heel breed. Daarnaast verwittig ik een trage fietser altijd wanneer ik die wil inhalen. Op de fiets hebben we een bel... Of vergeet u dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hier: enige argumentatie achter de hand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De veiligheid, Jan, de veiligheid. Snelheid is kaka.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Op de auto hebben we richtingaanwijzers, claxon, lichten en lichtclaxon... Of vergeet u dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De hele wegcode lezen, Jan. Om het even duidelijk te maken, wat is het belang: 1° zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de rechter richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm. "Meneer de agent, ik kan enkel met twee handen aan het stuur fietsen, sorry" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is snelheid gecombineerd met aso-gedrag. En de enige mogelijke oplossing is dan ..... inderdaad, de goeden moeten het bekopen met de slechten. En die wielerterroristen zijn van het allerslechtste soort. Inbegrepen die oudjes die zo snel elektrisch ondersteund rijden, mogelijks om zo te doen alsof ze nog piepjong zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |