Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2015, 23:33   #21
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wie lachte met Gaia? Toch voordat ze zich ook tegenstander van onverdoofd slachten toonden en dus consequent. Dat soort van fenomenen (dierenrechten, mensenrechten) is eerder iets dat door sociaalvoelende individuen verdedigd wordt, en die richten zich eerder op links. Rechts zal je eerder zien opkomen tegen migratie. Een meer exclusieve verdedigende houding tegenover de meer inclusieve houding bij links. Dat zijn natuurlijk maar wat algemene tendensen. Daar hoeft ook geen waardeoordeel aan vastgekoppeld te worden.

Een ander argument is het feit dat onverdoofd slachten reeds lang bij de Joden in België toegepast wordt. Toch heb je daar nooit iemand over gehoord. Noch hoorde je protest toen het juist die kleine groep Joden was die een wetgeving op een verbod op onverdoofd slachten heeft kunnen tegen houden (omwille van een paar koeien las ik in de pers). Dat duidt erop dat het thema bij sommigen voornamelijk gebruikt wordt als anti moslim 'wapen'. Moest het om dierenleed gaan zou men het niet alleen over Moslims hebben in dit opzicht. Zeker aangezien het juist niet de moslims zijn die de wet konden tegen houden.

In het algemeen denk ik dat er een grote meerderheid in Vlaanderen bestaat om het onverdoofd slachten te verbieden zowel bij links als rechts. Daarbij gaat het voor links eerder om dierenbescherming dan bij rechts.
Dus rechtse mensen zijn vrienden van de Joden?

Ik heb zelf nooit geweten dat Joden nog steeds fan waren van onverdoofd slachten tot het in de media kwam door de moslims. De laatste groep (moslims) is zo groot in ons land dat men het niet meer kon negeren. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Durven beweren dat rechtse mensen geen hart voor dieren hebben is een zeer raar argument. Dat geloof je toch zelf niet?
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2015, 23:33   #22
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door bf62 : 6 augustus 2015 om 23:33.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2015, 23:50   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Durven beweren dat rechtse mensen geen hart voor dieren hebben is een zeer raar argument. Dat geloof je toch zelf niet?
Nee. Zeker op individueel niveau kan je dat niet zeggen.
Het is complexer dan dat. Het gaat ook om het voeren van sociale actie. Het geloof in de industrie. De opvoeding thuis...

Persoonlijk schipper ik nogal tussen links en rechts. Als Gaia bijvoorbeeld opkomt tegen het vinkenzetten dan zal je me eerder het volksgebruik horen verdedigen. Maar wanneer die vinkenzetters vogels blind maken zal je me de dierenrechten horen verdedigen. Ook de strijd voor dierenrechten kan ontaarden in een fundamentalisme.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be