![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien vrouwen in een bepaalde streek met koperen ringen hun nek langer maken of grote plaatjes of ringen door hun lip duwen zoals een theeschotel, dat is dat hun recht als ze dat zelf willen. Hier moeten ze zo niet rondlopen, dat is geen kwestie van vrijheid en recht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Werkelijk?
Je stelde toch "Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk," Nu wil je dit "zelf kiezen, zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk" alweer inperken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aanpassen aan onze levensgewoontes of ophoepelen en/of wegblijven voor de volgende nieuwkomers van dat soort! Hoeveel keer moet deze discussie van nul worden herbegonnen? Oh ja.... tot jullie in alles jullie zin krijgen uiteraard. De ganse wereld hoort toe aan Allah en wij zijn zijn dienaren maar we weten het nog niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk," |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard hebben alle onderdrukte vrouwen in de gehele wereld mijn oprechte sympathie, maar ik zou niet weten hoe ik familale, maatschappelijke en religieuze druk moet veranderen in pakweg Iran of Aghanistan. In België kan dat nog enigszins, op een zeer bescheiden manier weliswaar. In het buitenland maken mijn opmerkingen en protest niet het allerminste verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook voor België zou ik niet weten hoe we familale, maatschappelijke en religieuze druk moet veranderen en kunnen komen tot : "Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk," Het is me echter nog niet duidelijk wat je mening is betreffende die maatschappelijke druk; gezien je beweert dat vrouwen toch de lokale "normen en waarden" betreffende de kledij moeten volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
In België ben ik er nóg meer tegen dan in het buitenland, want België is tot zover ik weet nog geen moslimland, en ondanks hun hoeveelheid zijn de moslims nog steeds een minderheid, hetgeen betekent dat onze normen en waarden - lees: kledingvoorschriften - voorrang hebben op hun lokale of traditionele gebruiken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
""Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk,"" Citaat:
Moeten vrouwen nu wel of niet zwichten voor de maatschappelijke druk en zich kleden volgens de lokale "normen en waarden" betreffende kledij? Ik zie het niet zitten dat de maatschappij zou bepalen wat ik wel of niet mag dragen. Ik wil vrij kiezen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 11 juli 2010 om 10:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Door sprookjes zoals "vrijheid van denken" Citaat:
Citaat:
Ik reageer op geïndoctrineerde indoctrinatie. Geïndoctrineerde indoctrinatie = noem een andere "geïndoctrineerd", en noem zijn manieren "belachelijk" dan ontloop jij een verdere inhoudelijke onderbouwde discussie. Een onderbouwde discussie onderbouwt en verduidelijkt eerst de elementen die men in zijn meningen en oordelen gebruikt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
![]() Citaat:
En nu doe je het opnieuw, en tegelijkertijd klaag je dat andere mensen geïndoctrineerd noemen, een truc is om inhoudelijke dialoog te kunnen ontlopen. Geraak er maar wijs uit. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Kiko, zit je echt in met de gesluierde moslima's? Wees eens eerlijk.
En hebben deze vrouwen het recht een hidjaab te dragen? Wat heeft u tegen dat recht?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 juli 2010 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat gebied moeten we ze meer beginnen nadoen. Wij bepalen hoe het er hier aan toe gaat, niet iedere binnengewaaide vreemdeling. Straks menen sommigen het recht te hebben iemand in het openbaar te stenigen omdat enz Wat een fenomenale vergissing, dat multiculgedoe en gepreek... Niets dan last, kosten, miserie, onveiligheid, ergernis... Laatst gewijzigd door andev : 11 juli 2010 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die vrijheid misbruiken jullie. Jullie zijn het gewoon met tirannen opgescheept te zitten, hier missen jullie die en slaan door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |