Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2010, 18:14   #21
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk, want daar wringt het schoentje.
Voeg daar nog aan toe: rekening houdende met de plaatselijke geplogendheden indien ze zich niet in hun eigen streek bevinden.
Indien vrouwen in een bepaalde streek met koperen ringen hun nek langer maken of grote plaatjes of ringen door hun lip duwen zoals een theeschotel, dat is dat hun recht als ze dat zelf willen. Hier moeten ze zo niet rondlopen, dat is geen kwestie van vrijheid en recht!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 18:17   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Noem 's een feit. Eentje maar.
Hoeveel keer nog?
Oud 10 juli 2010, 18:26   #23
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Voeg daar nog aan toe: rekening houdende met de plaatselijke geplogendheden indien ze zich niet in hun eigen streek bevinden.
Indien vrouwen in een bepaalde streek met koperen ringen hun nek langer maken of grote plaatjes of ringen door hun lip duwen zoals een theeschotel, dat is dat hun recht als ze dat zelf willen. Hier moeten ze zo niet rondlopen, dat is geen kwestie van vrijheid en recht!
Zo is het maar net.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 08:11   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo is het maar net.
Werkelijk?
Je stelde toch
"Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk,"

Nu wil je dit "zelf kiezen, zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk" alweer inperken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 08:23   #25
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Werkelijk?

Nu wil je dit "zelf kiezen, zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk" alweer inperken.
In hun eigen streek kleedt men zich volgens de plaatselijke kledingvoorschriften, daar heeft men als buitenstaander weinig zaken mee, ook al kan men er het zijne van denken.
Citaat:
Je stelde toch
"Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk,"
Uiteraard, en daar blijf ik bij. Maar bovenstaande uitspraak had voornamelijk betrekking op de vrouwen in België en/of andere Westerse landen.
Oud 11 juli 2010, 09:46   #26
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrouwen in de islam ... een westerse ervaring!

Staan mannen boven vrouwen?
http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/index.htm

Als ze het dan over de boerka hebben of over de hoofddoek, dan moeten ze niet praten over het schandaal dat in “onze” “democratische” samenleving die staat voor “gelijkheid tussen man en vrouw” vrouwen nog steeds gemiddeld slechts drie vierden verdienen van het gemiddeld loon van mannen, dubbel zo vaak geconfronteerd worden met tijdelijke contracten en op basis van deze sociale situatie af te rekenen krijgen met seksistische pesterijen, geweld op straat en in het gezin. Vrouwen uit niet-EU-landen krijgen bovenop deze ondergeschikte positie van de vrouw ook nog de onderschikking als migrant te slikken. In België heeft volgens een Oeso-rapport uit november 2008 slechts één vrouw op drie afkomstig uit niet-EU-landen (of met beide ouders uit niet-EU-landen) een job. Met de politiek van deze partijen zal op dat vlak, op het vlak van de economische onafhankelijkheid van de vrouw die de basis vormt voor iedere emancipatie, geen verbetering komen.

Boerkaverbod ingesteld. Aanhoudende stigmatisering moslimbevolking

Boerka, hoofddoek en boerkini hier of daar verbieden en hiermee de moslimvrouwen onderdrukken is uiteraard wat je onder "emancipatie" snapt, of niet?
Stop zelf met jullie vrouwen te onderdrukken en als minderwaardige wezens te behandelen die best een paar passen achter de heer der schepping blijft wandelen! Jullie godsdienstige rommel hoeven we hier niet, jullie opdringerige komedie om te bewijzen dat jullie hier al kunnen en willen doen waar jullie zin in hebben ook niet... Jullie verkrachten van de mensenrechten en de godsdienstvrijheid zodat alles in jullie kraam past, neen, dank U!

Aanpassen aan onze levensgewoontes of ophoepelen en/of wegblijven voor de volgende nieuwkomers van dat soort!
Hoeveel keer moet deze discussie van nul worden herbegonnen?
Oh ja.... tot jullie in alles jullie zin krijgen uiteraard. De ganse wereld hoort toe aan Allah en wij zijn zijn dienaren maar we weten het nog niet.
Oud 11 juli 2010, 09:55   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In hun eigen streek kleedt men zich volgens de plaatselijke kledingvoorschriften, daar heeft men als buitenstaander weinig zaken mee, ook al kan men er het zijne van denken.
Moet een vrouw dan toch zwichten voor maatschappelijke druk?

Citaat:
Uiteraard, en daar blijf ik bij. Maar bovenstaande uitspraak had voornamelijk betrekking op de vrouwen in België en/of andere Westerse landen.
Ik hoop dat je alle vrouwen een vrije keuze gunt :
Oud 11 juli 2010, 10:08   #28
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is toch niet moeilijk te begrijpen dat ik in de eerste plaats pleit voor de positie van de vrouw in België zelf ?

Uiteraard hebben alle onderdrukte vrouwen in de gehele wereld mijn oprechte sympathie, maar ik zou niet weten hoe ik familale, maatschappelijke en religieuze druk moet veranderen in pakweg Iran of Aghanistan.

In België kan dat nog enigszins, op een zeer bescheiden manier weliswaar. In het buitenland maken mijn opmerkingen en protest niet het allerminste verschil.
Oud 11 juli 2010, 10:17   #29
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is toch niet moeilijk te begrijpen dat ik in de eerste plaats pleit voor de positie van de vrouw in België zelf ?

Uiteraard hebben alle onderdrukte vrouwen in de gehele wereld mijn oprechte sympathie, maar ik zou niet weten hoe ik familale, maatschappelijke en religieuze druk moet veranderen in pakweg Iran of Aghanistan.

In België kan dat nog enigszins, op een zeer bescheiden manier weliswaar. In het buitenland maken mijn opmerkingen en protest niet het allerminste verschil.
Ik dacht dat we nog in de fase zaten van het uitdrukken van een mening.
Ook voor België zou ik niet weten hoe we familale, maatschappelijke en religieuze druk moet veranderen en kunnen komen tot :

Het is me echter nog niet duidelijk wat je mening is betreffende die maatschappelijke druk; gezien je beweert dat vrouwen toch de lokale "normen en waarden" betreffende de kledij moeten volgen.
Oud 11 juli 2010, 10:23   #30
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook voor België zou ik niet weten hoe we familale, maatschappelijke en religieuze druk moet veranderen en kunnen komen tot :
O.a. door bepaalde kledingsstukken - hoofddoek, boerka en co - te verbieden uiteraard, of het dragen ervan zoveel mogelijk te ontmoedigen.
Citaat:
Het is me echter nog niet duidelijk wat je mening is betreffende die maatschappelijke druk; gezien je beweert dat vrouwen toch de lokale "normen en waarden" betreffende de kledij moeten volgen.
Ik dacht nu echt wel dat het onderhand duidelijk was, maar ik zal het nog één keer duidelijk neerpennen: ik ben tegen elke vorm van onderdrukking - in casu kledingvoorschriften - door familiale, maatschappelijke en religieuze druk.

In België ben ik er nóg meer tegen dan in het buitenland, want België is tot zover ik weet nog geen moslimland, en ondanks hun hoeveelheid zijn de moslims nog steeds een minderheid, hetgeen betekent dat onze normen en waarden - lees: kledingvoorschriften - voorrang hebben op hun lokale of traditionele gebruiken.
Oud 11 juli 2010, 10:47   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
O.a. door bepaalde kledingsstukken - hoofddoek, boerka en co - te verbieden uiteraard, of het dragen ervan zoveel mogelijk te ontmoedigen.
Zeker verbieden; en ook ontmoedigen gaat toch regelrecht in tegen :
""Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk,""

Citaat:
Ik dacht nu echt wel dat het onderhand duidelijk was, maar ik zal het nog één keer duidelijk neerpennen: ik ben tegen elke vorm van onderdrukking - in casu kledingvoorschriften - door familiale, maatschappelijke en religieuze druk.

In België ben ik er nóg meer tegen dan in het buitenland, want België is tot zover ik weet nog geen moslimland, en ondanks hun hoeveelheid zijn de moslims nog steeds een minderheid, hetgeen betekent dat onze normen en waarden - lees: kledingvoorschriften - voorrang hebben op hun lokale of traditionele gebruiken.
Ik heb het over in België wonende vrouwen in het algemeen (ongeacht of ze al dan niet Moslima zijn).
Moeten vrouwen nu wel of niet zwichten voor de maatschappelijke druk en zich kleden volgens de lokale "normen en waarden" betreffende kledij?

Ik zie het niet zitten dat de maatschappij zou bepalen wat ik wel of niet mag dragen. Ik wil vrij kiezen.
Oud 11 juli 2010, 10:53   #32
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop zelf met jullie vrouwen te onderdrukken en als minderwaardige wezens te behandelen die best een paar passen achter de heer der schepping blijft wandelen! Jullie godsdienstige rommel hoeven we hier niet, jullie opdringerige komedie om te bewijzen dat jullie hier al kunnen en willen doen waar jullie zin in hebben ook niet... Jullie verkrachten van de mensenrechten en de godsdienstvrijheid zodat alles in jullie kraam past, neen, dank U!

Aanpassen aan onze levensgewoontes of ophoepelen en/of wegblijven voor de volgende nieuwkomers van dat soort!
Hoeveel keer moet deze discussie van nul worden herbegonnen?
Oh ja.... tot jullie in alles jullie zin krijgen uiteraard. De ganse wereld hoort toe aan Allah en wij zijn zijn dienaren maar we weten het nog niet.
Er staat in deze schreeuw geen woord over de inhoud van deze reactie:
Citaat:

Als ze het dan over de boerka hebben of over de hoofddoek, dan moeten ze niet praten over het schandaal dat in “onze” “democratische” samenleving die staat voor “gelijkheid tussen man en vrouw” vrouwen nog steeds gemiddeld slechts drie vierden verdienen van het gemiddeld loon van mannen, dubbel zo vaak geconfronteerd worden met tijdelijke contracten en op basis van deze sociale situatie af te rekenen krijgen met seksistische pesterijen, geweld op straat en in het gezin. Vrouwen uit niet-EU-landen krijgen bovenop deze ondergeschikte positie van de vrouw ook nog de onderschikking als migrant te slikken. In België heeft volgens een Oeso-rapport uit november 2008 slechts één vrouw op drie afkomstig uit niet-EU-landen (of met beide ouders uit niet-EU-landen) een job. Met de politiek van deze partijen zal op dat vlak, op het vlak van de economische onafhankelijkheid van de vrouw die de basis vormt voor iedere emancipatie, geen verbetering komen.

Boerka, hoofddoek en boerkini hier of daar verbieden en hiermee de moslimvrouwen onderdrukken is uiteraard wat je onder "emancipatie" snapt, of niet?
Waarom citeer jij het, dan?

Laatst gewijzigd door porpo : 11 juli 2010 om 10:53.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 10:54   #33
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel keer nog?
7 maar als de buitenmuur geschilderd wordt, dan 21 keer nog.
Oud 11 juli 2010, 10:57   #34
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zielige poging om ingevoerde achterlijkheid zoveel mogelijk goed te praten...
Is dat jouw tegenargument de inhoud van de geciteerde reactie?
Citaat:

Oud 11 juli 2010, 11:14   #35
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij of ik geïndoctrineerd ben ? Omdat ik de hijab, de chador, de niqaab en de en de boerka's belachelijke en vernederende kledingstukken vind, ben ik geïndoctrineerd ?
Omdat ik de geïndoctrineerde indoctrinatie zie. Bestempel een ander met indoctrinatie om verder onderbouwde en inhoudelijke dialoog te kunnen ontlopen. Je mag boerka belachelijk vinden, dit interesseert mij geen fluit; onze discussie is het recht op het dragen, eten, beluisteren of spelen van wat ik wil, en niet wat je belachelijk, voetbalmatch of mooi weer vindt.
Citaat:
Door wat geïndoctrineerd, door vrijheid van denken ?
Door sprookjes zoals "vrijheid van denken"
Citaat:
Jij laat je leiden door een mengelmoes van eeuwenoude teksten waarvan de zgn. profeet vermoedelijk niet eens echt bestaan heeft, maar je noemt een kritische bijstander geïndoctrineerd ?
Ik noem wat ik lees geïndoctrineerd en niet een tegenstander die er misschien niet eens bestaat, ik heb hiervoor in ieder geval geen bewijs; ik reageer hier op geïndoctrineerde indoctrinatie, die eventueel een resultaat zou kunnen zijn van een spontane ontstaan van het bewustzijn van dit forum(?).
Citaat:
Jij pleit voor vernederende kledij voor de vrouwen, waar ik tegen ben, en je noemt mij geïndoctrineerd ?

Tsss....
Jij? Wie ben jij? Zegt mij niets, misschien is dit "ik" een "wij" !! .. kan.
Ik reageer op geïndoctrineerde indoctrinatie.

Geïndoctrineerde indoctrinatie = noem een andere "geïndoctrineerd", en noem zijn manieren "belachelijk" dan ontloop jij een verdere inhoudelijke onderbouwde discussie.

Een onderbouwde discussie onderbouwt en verduidelijkt eerst de elementen die men in zijn meningen en oordelen gebruikt.
Oud 11 juli 2010, 13:45   #36
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik de geïndoctrineerde indoctrinatie zie. Bestempel een ander met indoctrinatie om verder onderbouwde en inhoudelijke dialoog te kunnen ontlopen.
Ehm, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar het was wel jij die mij direct als geïndoctrineerd beschouwde hoor...

En nu doe je het opnieuw, en tegelijkertijd klaag je dat andere mensen geïndoctrineerd noemen, een truc is om inhoudelijke dialoog te kunnen ontlopen.

Geraak er maar wijs uit.

Citaat:
Door sprookjes zoals "vrijheid van denken"
Ah, dus je geeft toe dat er in de Islam geen vrijheid van denken is ? Nou, dat wist ik wel al, maar leuk dat je het zelf ook inziet. Blind fanatisme en verstand op nul, zo hoort dat.

Citaat:
Ik noem wat ik lees geïndoctrineerd en niet een tegenstander die er misschien niet eens bestaat, ik heb hiervoor in ieder geval geen bewijs; ik reageer hier op geïndoctrineerde indoctrinatie, die eventueel een resultaat zou kunnen zijn van een spontane ontstaan van het bewustzijn van dit forum(?).
Ja, dit komt ooit wel nog eens in het Quote-archief terecht.
Oud 11 juli 2010, 14:05   #37
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Kiko, zit je echt in met de gesluierde moslima's? Wees eens eerlijk.

En hebben deze vrouwen het recht een hidjaab te dragen? Wat heeft u tegen dat recht?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 juli 2010 om 14:05.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 14:18   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Stopt die rond-de-pot-draaierij dan nooit? In de islamlanden hebben ze hun geplogendheden en hier hebben wij de onze. In de islamlanden moet je niet denken dat je je als Westeling alles kunt permitteren wat je wil, homo zijn en het tonen, gekleed gaan zoals je het wenst waar je het wenst enz maar daar gaan ze er geen ellenlange discussies over voeren: ze pakken je op en gedaan.
Op dat gebied moeten we ze meer beginnen nadoen. Wij bepalen hoe het er hier aan toe gaat, niet iedere binnengewaaide vreemdeling. Straks menen sommigen het recht te hebben iemand in het openbaar te stenigen omdat enz
Wat een fenomenale vergissing, dat multiculgedoe en gepreek...
Niets dan last, kosten, miserie, onveiligheid, ergernis...

Laatst gewijzigd door andev : 11 juli 2010 om 14:20.
Oud 11 juli 2010, 14:24   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker verbieden; en ook ontmoedigen gaat toch regelrecht in tegen :
""Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk,""

Ik heb het over in België wonende vrouwen in het algemeen (ongeacht of ze al dan niet Moslima zijn).
Moeten vrouwen nu wel of niet zwichten voor de maatschappelijke druk en zich kleden volgens de lokale "normen en waarden" betreffende kledij?

Ik zie het niet zitten dat de maatschappij zou bepalen wat ik wel of niet mag dragen. Ik wil vrij kiezen.
Jullie soort is hier honderd keer meer vrij dan in de landen waar jullie vandaan komen en vanwaar jullie die "gewoontes" meebrengen!
En die vrijheid misbruiken jullie. Jullie zijn het gewoon met tirannen opgescheept te zitten, hier missen jullie die en slaan door.
Oud 11 juli 2010, 14:24   #40
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Kiko, zit je echt in met de gesluierde moslima's? Wees eens eerlijk.
Natuurlijk. Blijkbaar vind je dat een vreemde gedachte, maar dat zegt meer over jou dan over mij.

Citaat:
En hebben deze vrouwen het recht een hidjaab te dragen? Wat heeft u tegen dat recht?
Ik zie niet in waarom een vrouw zich moet verhullen omdat de man anders verleid kan worden. Als de mannen er niet tegen kunnen, dat ze de andere kant uitkijken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be