![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs het soortelijk gewicht aan vetzekken die mee zou lopen (of taxi rijden) in een betoging, is geen factor voor mij. Het zijn de rechten van de anderen, die ik zoveel als mogelijk niet beknot wil zien worden. En van dat laatste ben jij zo te lezen wel voorstander. Als de pastoors dus zouden betogen voor goedkoper hostiebrood, dan zou jij het ok vinden dat ze daarbij zoveel als mogelijk imams ambeteren ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat geen vraag die door Jan Jambon moet worden beantwoord? Ik ken Jan Jambon niet, maar sommigen hier vast en zeker wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ik mensen het recht op betogen en straten te bezetten wil ontnemen leeft enkel in jouw hoofd. Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 september 2015 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zou me verwonderen, eerlijk gezegd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die staken wel veel minder dan ambtenaren omdat ambtenaren blijkbaar levenslang aangesteld zijn en 10 keer meer rechten hebben dan werknemers in de privé. Zoals Orwell al zei: "All animals are equal, but some animals are more equal than others"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Worden stakers en betogers in de privé nu ontslagen of niet? Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 september 2015 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(kom niet af voor details daaromtrent, want ik ben geen jurist; terwijl die mannen, toch degenen die verzot zijn op publiek recht, daar uren over kunnen ruzie maken) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ambtenaar kan op dat vlak precies met veel meer weg komen dat wil ik alleen even illustreren. Ambtenaren hebben meer rechten dan mensen in de privé. Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 2 september 2015 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Met "blijkbaar" bedoel je "statutaire" vermoedelijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een beetje zoals het VOKA-verhaal over mensen die ergens in een plas wat zwemmen zonder geld te betalen aan de zelfstandige die ergens anders openluchtrecreatie aanbiedt.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een betoging brengt altijd een zekere verstoring van de gangbare orde mee. Indien dat verboden zou zijn raakt men aan de essentie van het recht te betogen. Verandering van die orde wordt dan niet meer mogelijk op deze wijze en dat is op zich niet gezond voor de maatschappij.
In bolivia kan ik me niet voorstellen moest men betogers beginnen beboeten voor op de openbare wet te betogen. De mensen zouden spreken van een dictatuur. Ik denk soms..."en in België denken ze dat ze vrij zijn terwijl ze minder rechten hebben.". Om dan die schaarse mogelijkhden ongenoegen te uiten nog te gaan pogen afpakken. Daar moet je wel een dictatoriale reflex voor hebben. van Schoofzak verwonderd het me niet echt dat ie met dit soort van ideeën speelt. Maar laten we aub de big picture niet uit het oog verliezen. De burger kan gewoon niet alleen op de particratie rekenen om zijn belangen te verdedigen. En er bestaan niet eens referenda in België bijvoorbeeld. Verwonder u er niet over dat een rat in een kooi rare sprongen begint te maken waarbij legaliteit niet meer zo belangrijk geacht wordt. Laat de overheid, de corporaties en andere machtige structuren doen en je houdt als kleine man of vrouw geen rechten meer over. Men dient zich bewust te zijn van die tendens tot machtsconcentratie en het recht te voorzien zijn ongenoegen te uiten op een manier waarop men niet anders kan als ernaar luisteren zonder de burger te verplichten naar revolutionair geweld te grijpen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 september 2015 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daardoor bega je hier een zeer beschuldigende maar onterechte toer op. Ga maar gauw voor een ander hol gaan keffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom Schoof. Er zijn er maar weinig hier die zo graag verplichten en verbieden als u. Verwonderd het dan dat u het recht op protest zou willen inkrimpen? Nee toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lamleggen die handel. Wat nut heeft schreeuwen in een woestijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De enige achterliggende reden is voor jou de mensen monddood te maken zodat er geen kritiek komt op je partijtje.
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 september 2015 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |