![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden we het kindergeld niet gewoon afschaffen?
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De bal is in uw kamp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo simpel is het. Wat windowdressing. Wat zijn we met voorstellen waarvan in de praktijk nooit wat van terecht komt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor het hem nog vertellen op de VRT. Sociale woningen zouden in eerste instantie moeten gaan naar Belgen die hebben bijgedragen. Ik dacht toen zelfs voor de N-VA te stemmen op basis van wat hij toen zei. Hij zegt dat trouwens nog, alleen zal hij dit nooit kunnen realiseren. Spek en bonen, weet je wel ? ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 21 september 2015 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Hij heeft gezegd en nu herhaald dat men mensen moeilijk kan uitleggen dat vluchtelingen voorrang zouden krijgen op sociale voorzieningen tov van mensen die al wel tot het systeem hebben bijgedragen. Maar voorrang geven kan en mag niet volgens internationale wetten en regelgeving. Dus kan voorrang geven aan de ene, noch aan de andere niet.
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 september 2015 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij wil dat trouwens nog steeds. Alleen , hij vindt daar nooit een meerderheid voor en hij weet dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor sommigen is het moeilijk om zich daarbij neer te leggen. Vraag maar eens aan de sossen en de tjeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De enige reden waarom ze dat doen is om hun (tijdelijke) ex-VB kiezers te paaien. Het zijn er zo ongeveer een half miljoen en die zijn ze niet graag kwijt. Laatst gewijzigd door Pericles : 21 september 2015 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan gaat het voor eeuwig stil zijn langs die kant, vrees ik. Wat die zogezegde tijdelijke ex-VB'ers betreft. Die man en een paardenkop die bleef toch niet. Die ruilen hun nationalisme vlot terug in voor hun racisme. Die ben je dan ook beter kwijt dan rijk. Ze kunnen beter racistisch links opvrijen. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 september 2015 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt tijd dat ze hier en daar iets weten door te drukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Off topic natuurlijk.
Ik ben niet gewonnen voor jouw voorstel, maar kom, ik wil je best steunen. Op welke partij moet ik stemmen dan? Welke partij geeft een waterkansje op die visie ? Daar staat ge nu met uw klein pietje hé. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De belangrijkste Vlaamsnationale partij die een voorstel over een Vlaamse bevoegdheid in de Kamer wil neerleggen.
Knettergek zijn ze geworden. Indien dat gebeurt, vraag ik me af of de Vlaamsnationale beweging naar het grondwettelijk hof zal stappen wegens bevoegdheidsoverschrijding. Als zij het niet doen, doet een ander het wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ga hier maar 1 ding over zeggen:
Sociale zekerheid is geen verzekering, het is een systeem om rijkdom te herverdelen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De basis van de sociale zekerheid is de solidariteit tussen leden. Als men al even solidair moet zijn met niet leden verdwijnt het draagvlak voor de instandhouding van het systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In feite is deze gang van zaken een schitterende illustratie van het deficit van het Belgische federalisme: een wirwar en een opsplitsingen van bevoegdheden. Een pleidooi voor confederalisme of sepratisme kan niet beter geïllustreerd worden |
|
![]() |
![]() |