![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De truck met de duif: geef ze €100 meer en verhoog de belastingen met €150.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verhoging schoolgeld, verdubbeling van de Vlaamse zorgverzekeringspremie + remgeldgrens verschoven zodat niemand met een normaal inkomen, er nog van kan gebruik maken, 21% BTW op stroom + verhoging net prijs, accijnsverhogingen op rook en drank artikelen, notaris => BTW, Alle verdoken verhogingen in verzekeringen, spaar en beleggingsmiddelen en dan vergeet ik nog de helft.
Moet er nog zand zijn Jan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor mensen die gewoon zijn van zelf zo de burger te bedriegen is het moeilijk om met enige empathie naar deze tax shift te kijken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||
Minister-President
|
![]() [quote=subocaj;7857088]Verhoging schoolgeld[quote]
Klopt, nog steeds goedkoper dan de meeste buurlanden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het, als zelf progressief persoon een behoorlijk geslaagde oefening. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() € 100 opslag (bruto dus, niet netto) is een 'belofte' voor 2019
![]() 'nough said.
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie precies toch ook voordelen vanaf dit jaar. Ik vraag mij verder ook af hoe volgens u de regering via fiscale maatregelen wel uw brutoloon gaat aanpassen maar niet uw nettoloon. Kan u eens uitleggen? Laatst gewijzigd door Nyquist : 14 oktober 2015 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou de vraag ook kunnen omdraaien : hoe gaan ze dat netto aanpassen ? En wat betreft die voordelen : als je 10 € aan ene kant krijgt en ze pakken 100 € aan de andere ben ik er nog altijd 90 € kwijt.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 14 oktober 2015 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Tip : toon aan.
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() De vraag is vooral hoe die 3,45 miljard verdeeld gaat worden over de huidige inkomensdecielen en hoeveel % ervan uitsluitend bedoeld is voor de laagste inkomensdecielen. Als van die 3,45 miljard pakweg 1 miljard uitsluitend bedoeld is voor de laagste inkomensdecielen, dan gaat de facto 40% van de bevolking gewoon niets meer bijdragen aan fiscale inkomsten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen minder cola en alcohol drinkt is dat goed voor de gezondheidszorg en slecht voor de begroting en goed voor uw portemonnee. Dus zomaar overal die taksen verhogen is geen garantie op meer inkomsten voor de overheid Als iedereen terug benzines koopt ipv diesels, kan het best wel zijn dat de overheid terug minder inkomsten vangt. Maar waarover gaat dit: de valse keuze voor diesel wordt ontmoedigd Als iedereen terug zonnepanelen legt ipv stroom te kopen... Dan heb je een automatische evolutie die je niet kunt tegenhouden terug wat gestimuleerdn feite moeten we allemaal streven naar energieonafhankelijkheid. En dure electriciteit kan alleen maar die vooruitgang versnellen Anderzijds wordt aardags de laatste tijd best wel goedkoper -30% Hoor ik de sossen daarover klagen ? Sowieso als je belastingen verlaagt vangt de laaste deciel het minst, en als je lasten op consumptie doet stijgen vangt terug diezelfde catogerie de meeste taksen... maar volgens mij wordt dit gecorrigeerd.. Die mensen krijgen een voldoende verhoging om dat op te vangen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 14 oktober 2015 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij toch basiskennis voordat je al te dramatische uitspraken rond de hervormingen maakt hoor. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wat je hierboven stelt, dat weet mijn kleine teen ook, maar daar ging het niet over. Los daarvan: de huidige maatregelen van de regering hebben geen link met een sturend gedrag; daarvoor zijn ze te beperkt. Ze zijn gewoon gelinkt aan het dichtrijden van een gat in de begroting. Sturende maatregelen zijn maatregelen waarvan je als overheid hoopt dat ze niets opbrengen; als dat het geval is, dan is je sturende maatregel geslaagd. Als je een sturende maatregel mee in je begroting schrijft, dan ben je gewoon op zoek naar inkomsten, zonder meer. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de staat minder inhoudt, hou je als werknemer netto meer over met hetzelfde brutoloon. Dat is toch de evidentie zelf. Maar als jij zoveel beter weet hoe men die 100 € (in de veronderstelling zijnde dat het 100 € gaat zijn, maar dat even terzijde) in mijn portemonee gaat droppen, ga je gang om het uit te leggen. En wat betreft die belasting op consumptie, dat is de grootste klucht die er bestaat. Als men dat op zaken doet die men wel moet kopen en die men vrijwel niet kan vermijden, kan men staan roepen dat men deze belasting niet moet lopen, maar het resultaat is net hetzelde als een belasting op inkomen. En jij kan hier terwille van de rechtse regering staan roepen dat het niet zo is omdat het electoraal een probleem vormt, maar dat is de praktijk.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 14 oktober 2015 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 14 oktober 2015 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |