![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Zou je je VAG diesel met fraudesoftware laten 'aanpassen' (gesteld dat je er een zou. | |||
1. Ja ik breng hem binnen en laat ze maar aanpassen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
2. Neen ik laat het zoals het is. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
3. Als het vermogen omlaag gaat eis ik een schadevergoeding. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 50,00% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Worden dokters na 8 jaar praktijk ook geboeid afgevoerd?
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met weliswaar niet toegestane boeken...
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik eigenaar zou zijn van een wagen met de betroffen motor zou ik Volkswagen kapot-procederen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele miljoenen teveel om een batterij advokaten in te huren?
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog erger.
Een tijd terug Deze test moet afgelegd worden, de exacte vragen zijn jaren op voorhand al voorhanden... Ge moogt de boeken gebruiken en zelfs markeren op de juiste pagina's." Nu "jamaar, die vragen zijn eigenlijk niet relevant naar de praktijk toe, dus zijn de studenten die de test van buiten hebben geblokt niet goed opgeleid"
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze zullen hun auto allemaal laten aanpassen, anders klopt je gelijkvormigheidsattest niet meer.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel chiptuned auto's rijden er niet rond? Niet vergeten dat de Kw's ook invloed hebben op de baantax, en daarom er "geknepen" versies verkocht worden. Dezelfde motor, maar minder Kw's. 1 ritje naar de juiste zaak, een paar €'s die van hand wisselen, en geen kip die beter weet. En hoe gaan ze zo iemand "betrappen"?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 18 oktober 2015 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deel van de keuring zal nog binnen de 10 jaar bestaan uit het inpluggen van uw wagen in een "ondervraagcomputer" of misschien zal het met een RFID systeem gaan..... Dan zullen we nog eens zien wat die "ge-chip-tunede" wagens gaan vertellen.... Tenzij tegen dan niemand nog een nieuwe wagen koopt ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 oktober 2015 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpel genoeg, een reflash van de controller voor de keuring. Als de gebruiker het zelf niet kan, gaat het gewoon € kosten , of een extra service van de chiptuner/installateur/programmeur.
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geloof me vrij kerel, je kan er niets, maar dan ook niets tegen doen. Wedden dat je dergelijke dingen binnenkort van VW kan kopen als onder de toonbank optie ? Hm, misschien wel een interessante nieuwe markt... ![]()
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 18 oktober 2015 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat een "controlecomputertje" en enkele sensoren,ingebouwd in uw wagen (en bvb ook te gebruiken voor trajectcontrole) van de autofabrikant moet komen ,waarom niet van een door de overheid gehomologeerde "trusted partner",beheerd door de schouwingscentra. Of nog,in deze toekomstvisie trekt de schouwing zich eigenlijk geen zier aan van de technische specificiteiten van uw motor,maar kontroleert wel dat computertje met kontrolesoftware en bijhorende sensoren waar de autofabrikant niks over te zeggen heeft en die "tamper-proof" gemonteerd werden.(bewijs van "gefoefel" = afgekeurd) hmmm....interessante markt.....garages die auto's moeten uitrusten met kontrole-apparatuur ,of een "black-box" afdeling in iedere autofabriek waar personeel los van de fabrikant dergelijke zaken plaatst. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 oktober 2015 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan lopen die vast om de menselijke natuur.
Citaat:
Citaat:
Als de motor buiten de specificaties draait, dan is dat perfect te meten in de uitlaatgassen. Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik wil nog wel eens zien welke 4-gasmeting je in een auto mee kan nemen. ![]() Ik vraag me trouwens af of kelt al ooit zo'n ding van dichtbij gezien heeft en hoeveel keer dat zoiets moet geijkt worden. Mja, hier op het forum kan alles. En nog : ik denk zelfs dat tussen de sensoren van Kelt en zijn controleding geïnstalleerd door de overheid (als die al zou bestaan natuurlijk - behalve in de SF wereld van Kelt) gemakkelijk een vergelijkbare box geïnstalleerd kan worden die de signalen van de sensor omvormt tot perfect 'legale' signalen. Eén of andere Chinees gaat dat zeker gaan uitvinden ![]() Om maar te zeggen dat ik mij absoluut geen zorgen maak. Eigenlijk vind ik het allemaal best grappig : de EU en de overheid maken regels en zolang alles in theorie gerespecteerd wordt is alles bon ton en dan is er uitstoot die perfect binnen de regels valt. Iemand zich al afgevraagd hoelang VW dit spelletje gespeeld heeft ?
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 18 oktober 2015 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarschijnlijk is de verdedigingslijn dan beter die van de verbrande aarde: zo goed als geen enkele auto presteert minder goed op de tests dan bij "normaal gebruik". Zo goed als alle auto's van alle merken vervuilen meer bij "normaal gebruik" (per km gemeten bvb) dan op de tests. Software, of engineering geoptimiseerd voor het testprogramma, wat is het principiele verschil ? Maw, "ja wij zijn schuldig, maar iedereen is schuldig". Want men is nu eigenlijk normen aan het opleggen voor "normaal gebruik" die dus even streng zijn als die voor de test. En we weten allemaal dat geen enkele auto bij normaal gebruik die normen haalt.
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Zo zat die auto op die testbank misschien te dromen "tegen dat ik mijn keurresultaat heb, ga ik hier eens lekker over de weg scheuren in hoog-vermogen-vuile-rook-modus" terwijl hij keurig zijn uitstoot binnen de normen hield. Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 oktober 2015 om 06:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is het enige dat VAG moet doen, een extra knop installeren met "Super-Eco-drive" op, die de lage-uitstoot software activeert (in plaats van de knop onder de motorkap).
Op de tests mag je immers de "eco" knop induwen.
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het is natuurlijk zo dat je al auto's hebt met diverse instellingen 'sport', 'eco'. De tests zouden natuurlijk altijd in de meest vervuilende stand moeten gebeuren. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 oktober 2015 om 08:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, een heel klein beetje intelligenter zou zijn dat je die sjoemelsoftware aktief houdt, zo lang je niet aan je bovenste 15% van je vermogen wil zitten, en enkel de "vuile" modus aanschakelt als je er tegenaan wil gaan. Ik zou denken dat hij dan VANZELF op die testen niet in vuile modus gaat want ze testen uw auto toch niet aan volle vermogen he. Dan kan je nog een extra "begrenzer" manueel erop zetten, die je "superboost" noemt, en die enkel maar als hij ingedrukt is, de vuile modus aan laat schakelen. Als het enige probleem met de propere modus het koppel en vermogen verlies is, dan zou ik toch denken dat je dat 90% van de tijd niet nodig hebt, en dus in propere modus kan blijven. Als je naar de andere kant van de stad rijdt in het spitsuur, dan heb je echt je 150 pK of zo niet nodig. En het is in die omstandigheden dat je vervuiling het meeste stoort.
![]() |