Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2015, 21:50   #21
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik wist niet dat heel Zwart-Afrika katholiek was...
Neen, maar wel een aanzienlijk deel. Denk alleen al maar aan Congo. Ten zuiden van de Sahara is de meerderheid van de bevolking op zijn minst christelijk, desnoods met vermenging van animistische praktijken. Er zijn natuurlijk ook zwarte Afrikaanse moslims, met name in West-Afrika en minderheden in Centraal-Afrika. Maar zeker in centraal, zuid-oostelijk en zuidelijk Afrika (Congo, Kenia, Tanzania, Oeganda, Rwanda, Burundi, Malawi, Botswana, Zuid-Afrika, Namibië, Angola, Zambia, Zimbabwe ...) wordt toch grotendeels geluisterd naar wat de paus te zeggen heeft. Zelfs in gebieden die voormalig onder invloedssfeer van de anglicanen of protestantse kerken stonden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 22:02   #22
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Het gruwelverhaal uit Zweden wordt steeds weer opgeworpen door 'tegenstanders' wanneer mensen als ik opwerpen om onder bepaalde bevolkingsgroepen ontradingscampagnes voor het krijgen van veel kinderen in te voeren. Dat heeft uiteraard niets van doen met de verplichting tot sterilisatie zoals in het artikel wordt gesuggereerd. Daar gebeurde deze verplichte ingreep bij gehandicapte vrouwen en vrouwen die niet het juiste 'ras' hadden om kinderen te mogen krijgen. Een ontradingscampagne die ik voorstel betreft eerder als criterium het niet kunnen onderhouden van kinderen omwille van voedselgebrek en vatbaarheid voor ziekten. Ik pleit ook in de eerste plaats voor minder kinderen, dus dat wil niet zeggen geen enkel kind krijgen. En al zeker niet de verplichte sterilisatie op jonge leeftijd van bepaalde groepen vrouwen. Wel kan men vrouwen (of mannen) met al een aantal kinderen in een ongunstige economomische of sociale situatie stimuleren om zich te laten steriliseren en daar desnoods een premie voor geven.

Volgens mij is daar niets inhumaan aan, wel integendeel, volgens mij is het net inhumaan kinderen te 'kweken' als je al op voorhand weet dat het kinderen zijn die voor galg en rad zullen opgroeien, individuen die door de omstandigheden veel miserie zullen kennen en dit is al voor hun geboorte te weten. Laten we de discussie dus niet 'doodmaken' door weer dat bekende Zweedse verhaaltje van onder het stof te halen !

We zijn gewoon met te veel volk, punt. Als we naar de mondiale geboortecijfers kijken, kan je niet anders dan de focus van deze problematiek in Afrika en bepaalde delen van Azië te leggen. Zij krijgen te veel kinderen en kunnen ze niet onderhouden. Vrouwen worden aanzien als broedmachines en net door geen vrije keuze tot geboortebeperking te hebben, blijven de vrouwen onderdrukt en worden ze beschouwd als inferieur. Al die nakomelingen leven overigens onze aarde uit, zoals ik reeds vroeger opperde is onze aarde slechts 'leefbaar' op lange termijn indien we terug met 2 miljard zijn, nu hebben we dit aantal al 3,5 maal overtroffen. En nogmaals, dat ligt niet aan de autochtone Europeanen of Amerikanen, want daar daalt het bevolkingscijfer net in vele gebieden. Laten we een kat een kat noemen !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 22:06   #23
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik moet je nu eens gelijk geven: dat is inderdaad een zeer groot probleem. In mijn kinderatlas uit 1990, nog steeds een souvenir in mijn boekenkast, staat dat de Afrikanen met 450 miljoen waren, nu met 1,2 miljard ! Ze moeten daar eens leren deftig een voorbehoedsmiddel te gebruiken. Dat de paus verboden heeft zulke middelen te gebruiken, heeft er natuurlijk geen goed aan gedaan.
I rest my case...
Oud 22 oktober 2015, 09:01   #24
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Mijn voorstel om aan alle mensen in noodsituaties gratis drinkwater te bieden , met "de pil" in verwerkt is , in mijn ogen , humaan .
Vrouwen die drinkwater nodig hebben willen , volgens mij , niet zwanger worden .
Grote tegenwind vanuit de hoek van de "geestelijke" leiders is te verwachten .
Maar als je er eens over nadenkt , is het voorstel zo slecht nog niet .
En degenen die het zwanger worden in miserabele omstandigheden willen in stand houden , tja , dat zijn mijn vrienden niet .
Mondiaal , anti-zwangerschap , gratis drinkwater . Wil je echt zwanger worden ? Drink het dan niet . Zorg voor je eigen water .
Ja h , eer dat de meerderheid dat gaat verstaan en aanvaarden man man man ... k'denk eerder onlangs gelezen te hebben dat ze werken aan het "eeuwige leven" die wetenschappers willen nu dat niemand meer gaat sterven in de nabije toekomst owee
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be