![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inmiddels zijn ze bijgedraaid. Mogelijks wilden ze de gratis recepties niet missen ... http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...is-broos.dhtml .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de grondwet van "hun vaderland" staat er nochtans iets over de regionale entiteiten. Of leest ook u de Belgische grondwet op een selectieve manier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet u consequent zijn en dus concluderen: "Ik heb geen zakens met Limburg." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan bent u ook geen Limburger. Als de huidige Belgische wetgeving voor u niet telt, dan kan de oude ook niet tellen. Dan redeneert u blijkbaar slechts op basis van criteria uit een of ander ver verleden. De vraag is alleen dan welke tijd uw referentie uitmaakt. De Oostenrijkse tijd? De middeleeuwen? Romeinse tijd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit jaar bezochten we het kerkhof van Brugge en daar was er bij het monument Pro Patria een plechtigheid. Bij het einde werd eerst de Vlaamse Leeuw gespeeld, daarna de Belgische hymne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was daar om een recent overleden familielid te herdenken. Voor het overige is het inderdaad een kerkhof met een zekere monumentaliteit: heel wat 19e eeuws graven, met als bijzonderheid de grafkapel van de Brugse bisschoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze hadden beter niet gevochten. Kijk eens wat we nu voor hebben.
Nu ja, dat konden het niet weten.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 18 november 2015 om 04:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Ben je een Nederlander?
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent Belg wil zeggen dat een maffia organisatie, genaamd Belgische staat, over U zeggenschap heeft en U mag uitpersen. Ik ben Vlaming wil zeggen dat een maffia organisatie, genaamd Vlaamse Republiek (koninkrijk, prinsbisdom....?) over mij zeggenschap heeft en mij mag uitpersen. Strikt genomen, volstaat het trouwens om ergens op het jachtgebied van zo een organisatie te komen om afgeperst te worden - ge moet geen fankaartje hebben. Ik ben Belg wil zeggen dat de Belgische maffia mij een fankaartje heeft gegeven, en dat ik daardoor eeuwig en altijd op de Belgische jachtgronden mij zal mogen laten uitpersen, en ook nu en dan eens een bolleke kleuren om aan te geven wie de volgende maffiozen mogen zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 november 2015 om 06:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben hier in de streek al bij tientallen 11 november-plechtigheden aanwezig geweest. Daar hoorde ik tot heden 2 volksliederen: het Belgische en het Limburgse. 'de Vlaamse leeuw' heb ik daar nog nooit gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet. Zijn eretekens (Britse en Belgische) liggen hier in mijn bureau. Het toekennen van een oorlogs-ereteken door een of andere autoriteit gebeurt t.a.v. een individu. Het is niet een vereniging die wordt gedecoreerd. Wanneer destijds mijn vader dus gevraagd werd om aanwezig te zijn ter gelegenheid van dergelijke toekenning dan kwam hij daar als persoon.
|
![]() |
![]() |