Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 23 november 2015, 06:15   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Hoe ongeloofelijk triest, maar niet verwonderlijk, dat MR politicus en all-round loser Charles Michel de terroristen laat winnen.

Met onze kwallige Eerste Minister aan het roer kan een handjevol nobodies onze hoofdstad lamleggen, zonder een enkele schot te lossen. Misschien moeten we allemaal bijleggen en hem een ruggegraat kopen?

Nu, sommigen zullen zeggen dat Michel junior gewoon voorzorgen neemt... maar toon mij nu eens een andere stad die zo lam gelegd werd NA een aanslag, laat staan ervoor.

Neen. Michel kiest om paniek en overgave te zaaien. De hoofd van de regering is een kieken zonder kop. Eigenlijk zou hij aangeklaagd moeten worden wegens materiele steun verlenen aan terroristen. Want wat hij doet is misdadig.
Ik ben het met U eens. Dat lam leggen is veel en veel erger dan de paar honderd doden die een zelfs zeer geslaagde aanslag had kunnen veroorzaken. Michel doet meer aan terrorisme-effect dan de terroristen zelf.

Men had gewoon niks moeten zeggen, of een beetje droge informatie.

Maar het is nu eenmaal in de aard van de politiek om veel wind te verkopen en te gesticuleren, in plaats van het algemene belang (ttz, de som van de individuele belangen) te dienen. Alles wat de politiek doet ivm deze aanslagen, zowel zotte Hollande als Michel, is niks anders dan zichzelf aan voordelen helpen op grote kosten van het volk.
Hollande helpt toekomstige aanslagen in Frankrijk te plannen om zich laten te herverkiezen, en Michel doet aan paniekzaaierij en economische zelfmoord, en speelt zo in de kaart van de terroristen, om zichzelf belangrijk te gesticuleren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2015 om 06:18.
patrickve is offline  
Oud 23 november 2015, 06:28   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
2! En een fijne quote van Benjamin!

Nu ze het spook Salah Absalami nog niet gevat hebben... hoe lang zal het angstaanjagende nieveau 4 van toepassing blijven? Ben benieuwd.
Inderdaad. Stel U voor dat die gast nu ergens ver vandaan op de Bahama's aan zijn pinja colada zit te slurpen. Brussel voor 3 maanden dicht
Geen terrorist die het beter doet !

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2015 om 06:29.
patrickve is offline  
Oud 23 november 2015, 06:32   #23
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Stel U voor dat die gast nu ergens ver vandaan op de Bahama's aan zijn pinja colada zit te slurpen. Brussel voor 3 maanden dicht
Geen terrorist die het beter doet !

Kan en wil u geen telefoontje doen dat u denkt hem gezien te hebben in Frankrijk ? Dan kunnen wij terug gewoon verder.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 23 november 2015, 06:33   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL.

Ja, ik doe mijn achterdeur op slot. Maar wat Michel doet is anders. Soldaten op straat, dat is de deur op slot doen. Michel zegt dat iedereen het huis moet verlaten en dan stillekes in een schuilkelder gaan zitten. Omdat hij het zegt. Mijn deur op slot doen belet me niet van een normaal leven te hebben. Mijn huis abandoneren wel.

En op u laatste vraag is het antwoord een dikke JA. Want het alternatief is een leven die gestuurd wordt door gekke mordenaars naive angsthazen en machtslustige politici.

Om het in perspectief te zetten: de kans dat u, ik of mijn moeder door terroristen gedood worden bijna verwaarloosbaar. Die risico wil ik gerust lopen in ruil voor een open, vrije land waar men een normale leven kan leiden: naar school gaan, shoppen, naar de voetbal gaan, een pint pakken. Michel heeft een precedent gescapen. Dit is maar het begin. We maken nu de fouten die Bush maakte.
Dikke vette grote 2 ! Om in te kaderen.
patrickve is offline  
Oud 23 november 2015, 06:39   #25
Peche
Banneling

Standaard

Damned if you do and damned if you don't.
Ik ben blij dat er voorzorgen genomen werden.
Met niveau 4 heb je, denk ik, geen huiszoeking nodig.

Het is beter een leven teveel redden dan er te laks mee om te gaan.

Mijn complimenten hebben ze.
Peche is offline  
Oud 23 november 2015, 06:41   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe ongeloofelijk triest, maar niet verwonderlijk, dat MR politicus en all-round loser Charles Michel de terroristen laat winnen.

Met onze kwallige Eerste Minister aan het roer kan een handjevol nobodies onze hoofdstad lamleggen, zonder een enkele schot te lossen. Misschien moeten we allemaal bijleggen en hem een ruggegraat kopen?

Nu, sommigen zullen zeggen dat Michel junior gewoon voorzorgen neemt... maar toon mij nu eens een andere stad die zo lam gelegd werd NA een aanslag, laat staan ervoor.

Neen. Michel kiest om paniek en overgave te zaaien. De hoofd van de regering is een kieken zonder kop. Eigenlijk zou hij aangeklaagd moeten worden wegens materiele steun verlenen aan terroristen. Want wat hij doet is misdadig.
Als er vandaag of morgen een paar tientallen slachtoffers zouden vallen omdat de regering alles maar laat begaan, jij uw pintje kan gaan drinken of uw concert kan bijwonen sta je waarschijnlijk te bleiten dat diezelfde regering alles maar op zijn beloop laat en geen actie heeft ondernomen.
Skobelev is offline  
Oud 23 november 2015, 06:44   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als er vandaag of morgen een paar tientallen slachtoffers zouden vallen omdat de regering alles maar laat begaan, jij uw pintje kan gaan drinken of uw concert kan bijwonen sta je waarschijnlijk te bleiten dat diezelfde regering alles maar op zijn beloop laat en geen actie heeft ondernomen.
Dat is omdat we daar niet aan gewoon zijn. Eens we gewoon zijn aan wapendoden, omdat we er zelf mee rondlopen, is dat allemaal zo dramatisch niet meer.

Een paar tientallen doden, dat doen we elke maand op de weg.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2015 om 06:46.
patrickve is offline  
Oud 23 november 2015, 06:45   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is omdat we daar niet aan gewoon zijn. Eens we gewoon zijn aan wapendoden, omdat we er zelf mee rondlopen, is dat allemaal zo dramatisch niet meer.
Is dat waar je met onze maatschappij naartoe wil? Dagelijks een portie doden?

Die doden op de weg zijn niet relevant, dat zijn ONGEVALLEN.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 23 november 2015 om 06:49.
Skobelev is offline  
Oud 23 november 2015, 06:54   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat waar je met onze maatschappij naartoe wil? Dagelijks een portie doden?

Die doden op de weg zijn niet relevant, dat zijn ONGEVALLEN.
Dit zijn ook ongevallen met terroristen. We moeten ophouden met ons leven omzeep te helpen omdat we schrik hebben van een onvermijdelijke dood he. We gaan allemaal dood, en de oorzaak van die dood, of dat nu ziekte, ongeval, of vijandige daad is, heeft hierbij geen belang. Ondertussen moeten we leven. Als we ons leven naar de knoppen helpen omdat we dood zouden kunnen gaan, dan is het leven de moeite niet waard, en is het niet erg dat we dood gaan he.
patrickve is offline  
Oud 23 november 2015, 06:57   #30
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zijn ook ongevallen met terroristen. We moeten ophouden met ons leven omzeep te helpen omdat we schrik hebben van een onvermijdelijke dood he. We gaan allemaal dood, en de oorzaak van die dood, of dat nu ziekte, ongeval, of vijandige daad is, heeft hierbij geen belang. Ondertussen moeten we leven. Als we ons leven naar de knoppen helpen omdat we dood zouden kunnen gaan, dan is het leven de moeite niet waard, en is het niet erg dat we dood gaan he.
'k Wil u morgen wel eens hetzelfde zien schrijven als het een van uw kinderen, partner of familielid is die door religieuze fanatici wordt neergeschoten.
Relativeer maar verder. De evolutie van de laatste 30 jaar voorspelt niet veel goeds voor de toekomst.
Skobelev is offline  
Oud 23 november 2015, 06:58   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Wil u morgen wel eens hetzelfde zien schrijven als het een van uw kinderen, partner of familielid is die door religieuze fanatici wordt neergeschoten.
Dan ga ik ook terrorist worden, en er zo veel mogelijk van zijn soort omzeep helpen. Mijn leven krijgt dan een andere zin. Waarschijnlijk niet direct, en natuurlijk verdoken. Om niet te snel verdacht en opgepakt te worden, zodat ik zoveel mogelijk schade kan veroorzaken. Ik zou het vervelend vinden om daarbij door een door mij bekostigd repressieapparaat gehinderd te worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2015 om 07:02.
patrickve is offline  
Oud 23 november 2015, 06:59   #32
Peche
Banneling

Standaard

Ja de ordehandhaving viseert ons, stampt ons bijeen,zoeken alles af om ons te beboeten. Maar moordenaars krijgen de roden tapijt met onderweg 10000001 kansen.
Fuck da Zenn.

Ge moet wel iets terug MOGEN doen he.
Maar iedere scheet van ons rieken ze en verdraaien ze in de pers. Terwijl aan de andere kant het grootste slachtoffer voor de pers wordt gezocht.
Peche is offline  
Oud 23 november 2015, 07:09   #33
Leica
Schepen

Standaard

Citaat:
We moeten beven en onze 'leiders' gehoorzamen.
We moeten juist niks. Het enige wat de regering doet, is aanbevelingen doen. Als gij morgen zin hebt om in Brussel te wandelen of naar een concert te gaan, zal de regering u niet tegen houden.
Leica is offline  
Oud 23 november 2015, 07:13   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan ga ik ook terrorist worden, en er zo veel mogelijk van zijn soort omzeep helpen. Mijn leven krijgt dan een andere zin. Waarschijnlijk niet direct, en natuurlijk verdoken. Om niet te snel verdacht en opgepakt te worden, zodat ik zoveel mogelijk schade kan veroorzaken. Ik zou het vervelend vinden om daarbij door een door mij bekostigd repressieapparaat gehinderd te worden.
Het zou een fijn gevoel geven mochten de overgebleven partners of familieleden van de 200 doden in Frankrijk nu eens zelf "op jacht" gaan. Het journaal op tv duurt dan alle dagen 4 uur.
Skobelev is offline  
Oud 23 november 2015, 07:13   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou een fijn gevoel geven mochten de overgebleven partners of familieleden van de 200 doden in Frankrijk nu eens zelf "op jacht" gaan. Het journaal op tv duurt dan alle dagen 4 uur.
Skobelev is offline  
Oud 23 november 2015, 07:16   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
We moeten juist niks. Het enige wat de regering doet, is aanbevelingen doen. Als gij morgen zin hebt om in Brussel te wandelen of naar een concert te gaan, zal de regering u niet tegen houden.
Inderdaad, het heeft mij alvast voor niets tegengehouden. Ik ben kunnen gaan en staan waar ik wou. Nu, in Brussel blijf ik toch al jaren weg, dat is zelfs zonder niveau 4 een no-go zone.
Skobelev is offline  
Oud 23 november 2015, 07:16   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook wat ik versta met "de burgers zichzelf laten bewapenen en hun boontjes doppen". Op een paar jaar zou de stal uitgemest zijn.

Een heel andere wereld zou het zijn. Veel beter.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2015 om 07:17.
patrickve is offline  
Oud 23 november 2015, 07:20   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook wat ik versta met "de burgers zichzelf laten bewapenen en hun boontjes doppen". Op een paar jaar zou de stal uitgemest zijn.

Een heel andere wereld zou het zijn. Veel beter.
Een wereld waar idereen elkaar naar het leven staat? Misschien is een genre islamitisch paradijs zoals we ze in de zandbaklanden kennen toch nog iets voor u? Of het beter is? 'k Zou er toch nog eens goed naar kijken, naar bv Syrië of Afghanistan, Irak of Libië...noem ze maar op.
Skobelev is offline  
Oud 23 november 2015, 07:35   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een wereld waar idereen elkaar naar het leven staat?
Zou jij je buurman naar het leven staan omdat je een geweer in huis hebt, en hij ook ? Nee, je zou dat normaal vinden, dat hij zich kan verdedigen, en jij ook. En hij zou dat ook normaal vinden.

Het punt is dat de dag dat hij bij U wil binnenkomen met zijn blaffer, gij er ook een hebt. En de dag dat jij bij hem wil binnendringen, je weet dat hij er ook een heeft.

Maar jij zou, met of zonder blaffer, er niet aan denken om bij uw buur in te breken, en hij waarschijnlijk - als het een eerlijke burger is - bij U ook niet. En dat belet U niet van samen een pint te pakken, alletwee met een blaffer aan de gordel. Op die manier kunnen jullie dan samen, de dag dat er ene afkomt om uw kinderen te ambeteren, die aflappen.

"gewapend zijn" is niet hetzelfde als "iedereen naar het leven staan". Anders zou je moeten denken dat de politie ook iedereen naar het leven staat.

Citaat:
Misschien is een genre islamitisch paradijs zoals we ze in de zandbaklanden kennen toch nog iets voor u? Of het beter is? 'k Zou er toch nog eens goed naar kijken, naar bv Syrië of Afghanistan, Irak of Libië...noem ze maar op.
Daar heb je vooral veel staatsgeweld. Van binnen en van buiten. De oorzaak van de meeste miserie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2015 om 07:36.
patrickve is offline  
Oud 23 november 2015, 07:36   #40
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olli Salvatore Bekijk bericht
- Goed vermomd met pruik en bril kan hij morgen overal opduiken op een plaats waar normaal veel mensen bijeenkomen: school, concertzaal, metro- of treinstation, noem maar op...

Op grond van deze informatie, bent u nog steeds van oordeel dat het besluit om Brussel lam te leggen idioot is, tot wanneer hij kan worden opgepakt?
Besef je de contradictie van wat je hier zegt?

Omwille van het vetgedrukte is het wel degelijk idioot Brussel lam te leggen. Belangrijker dan dat, het is laf. Dat reflecteert op ons. We kruipen voor moslimterroristen.
Ik weet niet hoe dat voor jou zit, maar ik ben niet bereid om op mijn knieën te vallen voor elk obstakel, ik ben daar te trots voor. Mensen zoals jij kunnen zich echter beter gaan overgeven, misschien heeft IS reeds een clandestiene ambassade in Molenbeek ofzo waar je terecht kan.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 november 2015 om 07:40.
AnarchoChristophe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be