Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 25 november 2015, 11:45   #21
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Omdat ze het zelf verkondigd hebben en tot heden toe al hun beloftes nakwamen.
Remember they said: In BE gaat alles de lucht in.
Ah juist. Die kleuter in een legeruniformke had dat beloofd, en ik zie nu inderdaad buiten dat heel het land ontploft is

Sorry, ik zat weer teveel met mijn hoofd in de realiteit om het eerder te zien
Klein Licht is offline  
Oud 25 november 2015, 11:50   #22
Peche
Banneling

Standaard

Ja wellicht is het realistisch onmogelijk "alles" de lucht in te blazen. Maar een aanslag is onvermijdelijk geworden. Europa stevent af naar een nieuw tijdperk waar aanslagen achter iedere hoek loeren.
Als er geen Amerikanen op de trein hadden gezeten was een hele Thalys neergemaaid geweest. Ik vind dat behoorlijk ernstig en bepaald wel degelijk mijn vrijheid van bewegen hedendaags.
De angst mag niet overwinnen, maar ik ga hotspots echt niet meer opzoeken .
Peche is offline  
Oud 25 november 2015, 12:35   #23
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Nonkel polis stond helemaal niet aan de schoolpoort, waarvan veel getuigenissen in de franstalige pers.

We zijn gewoon door Jambon en Crevits voorgelogen. De Amerikaanse ambassade blijft de hele week dicht, maar wij en onze kinderen moeten bij dreigingsniveau 4 naar Brussel. Wat voor precendent wordt hier geschapen?

De Vlaamse pers zwijgt in alle talen, ook gisteren. De meerderheid van de Belgische bevolking slikt niet alleen de leugens, ze slikken ze ook graag. Het houdt niet op, niet vanzelf...
het hangt van de gemeente en de politiezone zelf af hoe ze die verscherpte waakzaamheid invullen. Bij mijn kinderen op school stond er netjes een flikkenbuske voor de deur. De 2 andere scholen die ik passeerde ook. Andere gemeentes opteerden voor patrouilles ipv fysieke aanwezigheid.
Oud 26 november 2015, 12:53   #24
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

Hallucinant slecht theater dat er wordt opgevoerd gisteren. Een 'lapsus' van Reynders, een loslippigheid van Jambon en een onderaardse embedded journalist in Ter Zake. Niet vies van propaganda, centrum-rechts.
Oud 26 november 2015, 18:14   #25
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat een prietpraat! Dus trekken we het ons niet aan, laat ze maar ongestoord verder doen...
Gewoon de realiteit geef ik weer : de kans is zeer klein om door terreur om te komen. het verkeer is wat dat betreft veel gevaarlijker.
Daarmee zei ik verder nog helemaal niets, dat verzint u er zelf bij !

Laatst gewijzigd door atmosphere : 26 november 2015 om 18:17.
atmosphere is offline  
Oud 30 november 2015, 17:42   #26
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Gewoon de realiteit geef ik weer : de kans is zeer klein om door terreur om te komen. het verkeer is wat dat betreft veel gevaarlijker.
Daarmee zei ik verder nog helemaal niets, dat verzint u er zelf bij !
Het verkeer is gewoon een niet weg te denken onderdeel van ons dagelijks leven. Terrorisme is dat niet!
Eén terrorist is er één teveel en moet opgeruimd worden. Hoe kun je beide begrippen vergelijken met elkaar!
andev is offline  
Oud 30 november 2015, 17:48   #27
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Wanneer men aan de Europese grenzen zomaar honderdduizenden ongecontroleerd laat binnenstromen dan neemt de terreurdreiging evenredig toe. Met dank aan Europa.
Hypochonder is offline  
Oud 4 december 2015, 18:23   #28
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het verkeer is gewoon een niet weg te denken onderdeel van ons dagelijks leven. Terrorisme is dat niet!
Eén terrorist is er één teveel en moet opgeruimd worden. Hoe kun je beide begrippen vergelijken met elkaar!
Je kunt ook heel veel doen aan het verkeer , heel veel investeren in het veiliger maken. Terrorisme krijgt gewoon enorm veel prioriteit omdat angst een grote rol speelt.
atmosphere is offline  
Oud 31 december 2015, 08:55   #29
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Politie en militairen nemen wereldwijd hun posities in om het nieuwe jaar te verwelkomen.

http://www.theaustralian.com.au/news...f4d5ad582cd195
HIER
zonbron is offline  
Oud 31 december 2015, 10:39   #30
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Politie en militairen nemen wereldwijd hun posities in om het nieuwe jaar te verwelkomen.

http://www.theaustralian.com.au/news...f4d5ad582cd195
Een noodzakelijke actie van preventie en van de andere kant ,een uitstekende reclamecampagne voor IS.
De werving van nieuwe IS strijders uit Europa , Rusland en moslimlanden,
is op volle toeren.
cato is offline  
Oud 31 december 2015, 14:18   #31
serres
Schepen

Standaard

het mooie belgie is naar de kloten,wij (de bevolking) zit gewoon af te wachten wanneer de volgende aanslag gebeurd.Deze oorlog is bij voorbaat al verloren,en wij zijn de verliezers.Zonde.................................. .maar aan de andere kant hoop ik dat de mohamedanen hier goed gaan huishouden,mischien.......ik zeg mischien word de politiek dan wakker.........en toen werd ik wakker
serres is offline  
Oud 31 december 2015, 19:08   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Luxehotel in Dubai volledig in de fik tijdens de feestelijkheden.

Volg LIVE het spectaculair vuurwerk:

https://www.rt.com/on-air/new-year-2016-celebrations/

A huge fire has broken out in a high-rise hotel in central Dubai close to the world's tallest skyscraper, the Burj Khalifa.

Burning debris fell from the 300m-tall (1,000-feet) building as firefighters arrived at the scene. The cause of the blaze is unclear.

It erupted ahead of a major New Year's Eve fireworks display, to be held at the Burj Khalifa.

It was not immediately clear whether there are any casualties.

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-35207451

Opnieuw de oppermachtige OBL aan het werk?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 31 december 2015 om 19:22.
zonbron is offline  
Oud 2 januari 2016, 19:36   #33
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja wellicht is het realistisch onmogelijk "alles" de lucht in te blazen. Maar een aanslag is onvermijdelijk geworden. Europa stevent af naar een nieuw tijdperk waar aanslagen achter iedere hoek loeren.
Als er geen Amerikanen op de trein hadden gezeten was een hele Thalys neergemaaid geweest.
Zonder die Amerikanen waren er een paar doden gevallen, en had de terrorist geleerd, wat slimme terroristen al weten, dat treinen geen geschikt doelwit zijn. De return om investment is gewoon te laag. mAar. U moeten we dus aanschuiven om ons te laten controleren voor dat we de Thalys op mogen, en dus kan een terrorist nu wel met een beweging tientallen mensen neermaaien...
Overigens lijken ze in Frankrijk te denken dat potentiële terroristen dus niet in Amsterdam of zo zullen instappen...
Het is allemaal maar theater eigenlijk. De terreurdreiging is minimaal. We liepen op oudejaar meer gevaar in ons eigen braaksel te stikken dan het slachtoffer van een terrorist te worden. En toch werd het vuurwerk afgelast.
Citaat:
Ik vind dat behoorlijk ernstig en bepaald wel degelijk mijn vrijheid van bewegen hedendaags.
De angst mag niet overwinnen, maar ik ga hotspots echt niet meer opzoeken .
En dus laat je de angst overwinnen. Als je de angste niet wil laten overwinnen dan verander je geen jota aan je gedrag.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 2 januari 2016 om 19:39.
Zwitser is offline  
Oud 6 januari 2016, 15:53   #34
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Cliff Huylebroeck's schermafbeelding

Standaard

In Dendermonde geloven ze kennelijk nog in de terreurdreiging. Het is het eerste jaar dat ik geen vuurwerk heb gehoord. Na de speciale interesse van de Duitsers krijgen we nu misschien ook de speciale interesse van de terroristen?
Oud 7 januari 2016, 12:40   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Je kunt ook heel veel doen aan het verkeer , heel veel investeren in het veiliger maken. Terrorisme krijgt gewoon enorm veel prioriteit omdat angst een grote rol speelt.
Juist. We gaan ons meer richten op het verkeer en de islamterroristen hun gangetje laten gaan!
Staat er niets in de koran over hoe we onze wegen moeten aanleggen en of we in of naast de goot mogen lopen om de ware gelovigen niet te storen?
andev is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be