Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2015, 15:10   #21
demonen
Banneling

Standaard

Een artikel van enige weken geleden over de mistoestanden bij de NMBS !

Luxueuze nieuwe stations, een bedrijf dat groene stroom moet produceren, maar daar in zeven jaar tijd nog niet in slaagde en tal van andere excessen. Minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) weet niet waar eerst besparen bij de NMBS.
- 500 kaderleden verdienen elk € 200.000/jaar
- Eigen stroombedrijf levert 0 watt
- Chic restaurant met sigarenkaart
- Ziekenfonds van € 18 miljoen
- personeelsdienst van 1.000 man voor 36.000 werknemers!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 15:52   #22
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk dat U het vetgedrukte even overslaat.
Ik denk dat U demonen misbegrepen hebt: die spreekt van 4 feestdagen: Pasen & Pinksteren EN paasmaandag & pinkstermaandag.

Waarschijnlijk is hij een beetje verward.

Volgens mij heeft iemand die moet werken op Paaszondag of Pinkersten het recht om die dagen te compenseren. Maar sommigen denken dan dat iedereen dat recht heeft, ook al moet er die dag niet gewerkt worden.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 15:59   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Is het eigenlijk nodig om elke dag een draad over hetzelfde onderwerp te openen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 16:10   #24
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Volgens mij heeft iemand die moet werken op Paaszondag of Pinkersten het recht om die dagen te compenseren.
Bij DHL kregen wij die dag niet betaald omdat Pasen en Pinksteren geen wettelijke feestdag zin, wel Paasmaandag en Pinkstermaandag.
Oud 12 december 2015, 16:43   #25
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Toen ik nog in de privé werkte werden feestdagen die op zondagen vielen omgezet naar brugdagen. In de privé gebeurt dus net hetzelfde als wat men de NMBS aanwrijft als schandalig.

Voorts moet in de privé ook niet iedereen tot 67 werken, er bestaan nog steeds tal van uitzonderingsregels voor zware beroepen oa politici, journalisten, vast nachtwerk, ploegensystemen in bepaalde sectoren, ...

Sommige banken, bedrijven, gemeenten, ... hebben een vrije dag op 11 juli.

En ga zo maar door.

Van al de rest wat in het artikel staat weet ik niets want het is niet van mij op toepassing.

Trouwens dat hele plan dat nu voorligt helpt de reizigers geen zak vooruit. Ze gaan meer moeten betalen voor nog steeds dezelfde slechte of misschien zelfs slechtere service.

Dit is een plan van een boekhouder en geen deftige reorganisatie. Het bestaat uit niet meer dan reizigers meer te laten betalen en met minder werknemers te werken. Aan de oorzaken van de ontevredenheid van het uitvoerend personeel en de reizigers wordt niets gedaan. Er verandert weinig of niets aan de manier van werken. Er gaan niet minder afgeschafte of te late treinen zijn. En er gaat ook steeds minder personeel zijn dat men kan aanspreken en dat mag dan voor de dagelijkse pendelaar van geen belang lijken maar het is het des te meer voor de mensen die sporadisch met de trein reizen.

De vakbonden gaan in de fout door te sterk op tewerkstelling te focussen en Cornu en de politiek door alles enkel vanuit een boekhoudkundig oogpunt te zien.

De politiek gaat misschien wat minder centen op tafel moeten leggen. (Dat is niet eens zeker want ik vermoed dat het spoor één van de hoogste multiplicatoreffecten kan voorleggen als het om overheidsinvesteringen gaat) En dan kan ze dan vooral aan zichzelf en het repressieapparaat uitgeven zoals we de laatste tijd voortdurend zien. Het personeel, de reiziger, de belastingbetaler zal er vet mee zijn. FTW
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2015, 18:11   #26
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Dubbel pensioen bij de NMBS = niet waar.
Pensioen op 55jaar bij de NMBS = niet waar.
3 maanden verlof per jaar bij de NMBS = niet waar.
13 bijkomende kredietdagen(36 urenweek maar 40 uren werken)en een gedeelte inleveren van loon = waar, maar 35 kredietdagen achterstaan van vorige jaren omdat het personeel geen kredietdag kan nemen omdat er personeelstekort is = ook waar.
14 dagen verlof van 2015 achterstaan omdat er personeelstekort is en men het verlof niet kan nemen = waar.
36 cv's achterstaan van zaterdagen te werken = waar.
rusten achterstaan van zondagen te werken = waar.
Van de dag ervoor weten of ge uw verlof hebt wat ge 4 maanden geleden hebt aangevraagd = waar.
40 uren werkweek hebben maar diensten doen van zeven opeenvolgende dagen = waar.
Enz...
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 07:35   #27
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik begrijp iets niet. Ik lees dat Cornu stelt dat wij maar 160 dagen werken en dat hij dat wil opdrijven naar 170. Ik kijk mijn agendaatje na dat ik vanaf volgend jaar niet meer krijg en tel rond de 200 gewerkte dagen. Ik ga ervan uit dat ik me mis tel en tel opnieuw. Blijft. Ik denk misschien ben ik verschillende dagen vergeten als verlof in te schrijven. Dus ik tel het aantal maaltijdcheques op mijn maandelijkse loonfiches. En een tweede keer. Ik kom aan 209 gewerkte dagen. (Dat ik elke dag een uur tot drie kwartier vroeger begin om zeker niet te laat zijn of de technische problemen bij vk/pc's zonder vertraging te kunnen oplossen, is voor mijn eigen rekening en gemoedsrust)

65 rx + 65 cx : 104 weekend, 13 feestdagen, 13 kredietdagen (38 uren week), deze 130 dagen heb ik zelf niet te kiezen, de volgende 37 hieronder wel
24 verlof (daar zitten die feestdagen op zondag bij, ik heb een jaar gehad dat het er in totaal 27 werden)
13 kd : 36 uren week waarvoor financieel werd ingeleverd wegens besparingen

En als ik dat uitreken klopt dat ongeveer. Ik zal vermoedelijk of toch enkele kd's of enkele cx'en over hebben . Van 160 naar 170 ? Hij heeft voorzekers enkel zijn eigen agenda geraadpleegd. En ik werk dus echt niet minder dan de honderdduizenden die in full-continu-systemen werken in de privé sector.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 13 december 2015 om 07:40.
Oud 13 december 2015, 08:37   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als nu zelfs Crombez al zegt dat die 5 dagen staking niet door de beugel kunnen ...

En sommige spoorweg-vakbondbonzen trachten ons nu doen geloven dat die van de ijzeren weg nog meest werken van alle werknemers in gans Vlaanderen en Wallonië. Mijn gat ja.

Minimumdienst werkt voor geen meter in het buitenland ?
Mijn oplossing zou simpel zijn:
de zondagdienst is een minimumdienst. Die moet altijd gepresteerd worden. Altijd. De sossen hebben daarvoor genoeg gekwaakt op het recht op basismobiliteit.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 09:33   #29
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als nu zelfs Crombez al zegt dat die 5 dagen staking niet door de beugel kunnen ...

En sommige spoorweg-vakbondbonzen trachten ons nu doen geloven dat die van de ijzeren weg nog meest werken van alle werknemers in gans Vlaanderen en Wallonië. Mijn gat ja.

Minimumdienst werkt voor geen meter in het buitenland ?
Mijn oplossing zou simpel zijn:
de zondagdienst is een minimumdienst. Die moet altijd gepresteerd worden. Altijd. De sossen hebben daarvoor genoeg gekwaakt op het recht op basismobiliteit.

.
Het NVA verkiezingsprogramma van 2014 zegt ook:

"De activering van oudere werkzoekenden, die in Vlaanderen al uitgebreid werd van 55 naar 60 jaar, verlengen we verder tot de leeftijd van 65 jaar."

https://www.n-va.be/verkiezingen/programma

Blz 6/96

"De pensioenleeftijd blijft op 65 jaar, een volledige loopbaan bedraagt 45 jaren."

Blz 10/96
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 10:28   #30
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Het NVA verkiezingsprogramma van 2014 zegt ook:

"De activering van oudere werkzoekenden, die in Vlaanderen al uitgebreid werd van 55 naar 60 jaar, verlengen we verder tot de leeftijd van 65 jaar."
Op voorwaarde dat :
- de plaatselijke vdab genoeg mankracht heeft
- de plaatselijke vdab genoeg financiële middelen heeft
- er goede economische omstandigheden zijn (lees voldoende werkaanbod vanuit de privé)
Oud 13 december 2015, 11:30   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De ambtenarij heeft zich goed bedeeld, neem nu de NMBS :
Even een paar zaken rechtzetten.

Citaat:
- Medewerkers worden net als elders gecompenseerd voor weekendwerk. Maar als de zaterdag of zondag op een feestdag valt, volgt nog een dag verlof. Die dubbele compensatie wil het bedrijf schrappen.
Als ik op een feestdag werk, krijg ik daar in de privé 200% voor uitbetaald. Valt die gewerkte feestdag op een zaterdag of zondag, dan telt de maandag als feestdag en word die ook nog eens aan 200% uitbetaald. Dit betekend dus dat werken op een feestdag steeds 2 dagen betaald verlof opleveren.

Citaat:
- Omdat het meeste personeel 40 uur per week werkt, krijgen het ook per week vier uur compensatie. Dat is een gevolg van de invoering van de 36-urenweek in de jaren 90, in ruil voor een kleine looninlevering.
Die compensatie van 4 uur per week geeft de werknemers het recht op 13 kredietdagen per jaar. Maar het vreemde is dat mensen tijdens periodes van vakantie of ziekte die kredietdagen toch blijven opbouwen. ‘Het komt voor dat mensen na 9 maanden terugkeren uit ziekteverlof en bij hun terugkeer 9 dagen vakantie extra hebben opgebouwd’, zegt een insider. Ook daar wil de directie paal en perk aan stellen.
Ook dit is niet vreemd in andere sectoren, in de bouw krijgt iedereen 12 dagen inhaalrust tijdens de kerst en nieuwjaarsperiode. Zij die niet voldoende gewerkt hebben, krijgen voor die dagen een verhoogde werkloosheidsuitkering.

Citaat:
- Met het pensioen is er een vergelijkbaar probleem. ‘Als iemand op 3 januari 2016 officieel op pensioen gaat, heeft hij toch nog recht op al zijn vakantiedagen van dat jaar.’ De NMBS-medewerkers met de meest gulle vakantieregeling hebben recht op 65 dagen vakantie per jaar, 52 zondagen en 13 officiële feestdagen. ‘Tel uit hoe voordelig is voor iemand die met pensioen gaat’, klinkt het.
Ook in de privé behoud men het recht op het vakantiegeld dat het jaar daarvoor is opgebouwd. Men heeft tenslotte wel het hele vorige jaar gewerkt voor dat recht.

Citaat:
- Een NMBS-medewerker die te laat op zijn werk komt door een vertraging van het spoor, kan dat inbrengen als werktijd.
Ook dit is een regel die binnen de privé van toepassing is, dit is een geval van overmacht en verplicht de werkgever de verloren tijd als gewerkt te beschouwen.
Citaat:
- Al die speciale regelingen hebben tot gevolg dat de gemiddelde spoormedewerker 160 dagen per jaar werkt. In de privésector zijn dat 220 werkdagen (3 maanden langer, half pensioen!!!!)!
In de privé zijn er werknemers die zelfs slechts 108 dagen per jaar werken en toch een volledig pensioen hebben.

Citaat:

- Naast de werktijd zijn er nog een aantal vreemde vaststellingen. Zo moeten alleen technici of mensen met specifieke graden - bij de NMBS zijn er 180 graden voor allerlei functies - over een rijbewijs B beschikken. Het komt dus voor dat operationeel personeel, voor wie de rijbewijsplicht niet geldt, door een collega naar de werf gebracht wordt. Omdat de chauffeur dan niet aan zijn eigen werk toekomt, betekent dat een groot verlies van productiviteit.
Dit is ook van toepassing in privé bedrijven. Een voertuig besturen in opdracht van de werkgever is nu eenmaal de taak van een chauffeur, ook al is die chauffeur zijn functie technieker.

Citaat:

- Examens voor promotie verlopen ook enigszins apart bij de spoorwegen. Collega’s met de hoogste anciënniteit, die slagen, krijgen voorrang op jongere collega’s, los van het resultaat.
In de meeste privé bedrijven worden promoties vaak beslist op basis van anciënniteit en worden er zelfs geen vergelijkende examens gehouden.
En als er al proeven worden gehouden, dan worden de resultaten niet bekend gemaakt, er word enkel doorgegeven geslaagd of niet.

Citaat:

- Sporten tijdens diensturen
Vrijetijdsactiviteiten die 'erkend worden' door de NMBS - bijvoorbeeld deelname aan een sportevenement - mogen in bepaalde omstandigheden worden uitgeoefend tijdens de diensturen.
Ook dit is niet vreemd binnen privé bedrijven, er zijn zelfs bedrijven die het uitoefenen van sporten verplichten en hun eigen sportzalen hebben.

Citaat:

- Rit naar refter wordt betaald
Voor administratief personeel dat in het bedrijfsrestaurant wil eten maar niet in dat gebouw werkt, geldt de tocht daarnaartoe ook als werktijd.
Ook dit is niet vreemd aan privé bedrijven, waar de werknemers hoe verplaatsingen van en naar de eetplaats telt als gewerkte tijd.

Citaat:
- Chef geeft loon door tijdens verlof
Als een bureauchef met vakantie gaat, krijgt de onderbureauchef gedurende die periode zijn loon. Ook al doet die enkel z'n eigen job.
Een plaatsvervanger heeft volgens de Belgische wetten steeds het recht op een gelijkwaardig loon als een effectieve.
Ook al vervuld de plaatsvervanger niet de taken van de effectieve, de verantwoordelijkheid geeft het recht op die vergoeding niet de uitgevoerde taken.

Citaat:

http://www.tijd.be/politiek_economie...ght=pensioenen

De ambtenarij is een Staat binnen de Staat. Zij heeft zich zeer goed bediend.
Iemand moet die waanzin stoppen.
Eigenlijk zouden de vakbonden in de privé massaal het werk moeten neerleggen tot dat het ambtenarenstatuut met zijn perverse voordelen (op kosten vd maatschappij) is afgeschaft.
Eigenlijk zouden de actieve werknemer het werk moeten neerleggen tot alle voordelen voor de niet actieven die op kosten van de overheid leven zijn afgeschaft.

Citaat:
Waarom de privé tot 67 jaar moet werken
De juiste wetgeving is 45 jaar of gelijkgestelde periode gewerkt hebben of de leeftijd van 65 jaar binnen enkele jaren 67 bereikt hebben om op vol pensioen te kunnen gaan.

Iemand die op zijn 18de begint te werken, kan dus nog steeds op 63 jarige leeftijd op vol pensioen gaan.
Iemand die pas op zijn 25ste begint te werken heeft pas op 70 jarige leeftijd zijn 45 jaren dienst bereikt en mag dus op 67 op pensioen met slechts 42 jaren te hebben bijgedragen aan het sociaal systeem.
Mensen die in het verleden reeds op hun 14 of 16 zijn beginnen werken, kunnen nog steeds na 45 jaren te hebben gewerkt op hun 59 of 61 op vol pensioen gaan en moeten niet werken tot hun 65 of 67.
Dus zelfs het nieuwe systeem is discriminerend tegenover zij die niet tot hun 25ste studeren, maar op hun 18de beginnen te werken.
Het systeem zou moeten zijn, je hebt X jaren bijgedragen aan de pensioenkas, dus je hebt recht op X/45 van het volledige pensioen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2015, 12:17   #32
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik begrijp iets niet. Ik lees dat Cornu stelt dat wij maar 160 dagen werken en dat hij dat wil opdrijven naar 170. Ik kijk mijn agendaatje na dat ik vanaf volgend jaar niet meer krijg en tel rond de 200 gewerkte dagen. Ik ga ervan uit dat ik me mis tel en tel opnieuw. Blijft. Ik denk misschien ben ik verschillende dagen vergeten als verlof in te schrijven. Dus ik tel het aantal maaltijdcheques op mijn maandelijkse loonfiches. En een tweede keer. Ik kom aan 209 gewerkte dagen. (Dat ik elke dag een uur tot drie kwartier vroeger begin om zeker niet te laat zijn of de technische problemen bij vk/pc's zonder vertraging te kunnen oplossen, is voor mijn eigen rekening en gemoedsrust)

65 rx + 65 cx : 104 weekend, 13 feestdagen, 13 kredietdagen (38 uren week), deze 130 dagen heb ik zelf niet te kiezen, de volgende 37 hieronder wel
24 verlof (daar zitten die feestdagen op zondag bij, ik heb een jaar gehad dat het er in totaal 27 werden)
13 kd : 36 uren week waarvoor financieel werd ingeleverd wegens besparingen

En als ik dat uitreken klopt dat ongeveer. Ik zal vermoedelijk of toch enkele kd's of enkele cx'en over hebben . Van 160 naar 170 ? Hij heeft voorzekers enkel zijn eigen agenda geraadpleegd. En ik werk dus echt niet minder dan de honderdduizenden die in full-continu-systemen werken in de privé sector.

Als ge bij de NMBS tussen uw 18de en 25ste begon als treinbestuurder of treinbegeleider en je hebt 30 dienstjaren dan mag je op uw 55ste met pensioen.
Dat is 10 (12) jaar eerder dan in de privé.
Laten we aannemen dat U 1.500 euro/maand pensioen krijgt (ik denk veel meer maar soit) : dan betekent dat U 180.000 (216.000)Euro extra pensioen getrokken hebt vooraleer die sukkel uit de privé aan zijn pensioen mag beginnen. En U kent ook de verschillen tussen de ambtenaren en werknemerspensioenen. Dit kan toch nooit verantwoordt worden : levenslange benoeming, 10 jaar vroeger met pensioen en een veel hoger pensioen dan de privé.
Wij vd privé zijn toch geen slaven!!!
De vakbonden uit de privé zouden gvd het werk moeten neerleggen!

Laatst gewijzigd door demonen : 13 december 2015 om 12:23.
Oud 13 december 2015, 12:25   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Schoofken moet niet weten van al die details.
Het volstaat voor mij te weten dat zowel bij de overheid als in de privé, er "leuke" en "minder leuke" sectoren zijn.

Idealiter zou dat allemaal afgebouwd of omgeturnd moeten worden naar marktconformiteit.

En dat dat vakbondsnest van de nmbs nu eens (hopelijk flink) aangepakt zou worden, doet mij plezier.

Zonder daarom het kind met het badwater te willen weggooien.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 13 december 2015, 12:26   #34
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mensen die in het verleden reeds op hun 14 of 16 zijn beginnen werken, kunnen nog steeds na 45 jaren te hebben gewerkt op hun 59 of 61 op vol pensioen gaan en moeten niet werken tot hun 65 of 67.
Klopt niet, enkel indien er rsz op die dagen betaald werden tellen die mee.
Dit is voor bijna niemand het geval!
Oud 13 december 2015, 14:46   #35
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Als ge bij de NMBS tussen uw 18de en 25ste begon als treinbestuurder of treinbegeleider en je hebt 30 dienstjaren dan mag je op uw 55ste met pensioen.
Dat is 10 (12) jaar eerder dan in de privé.
Laten we aannemen dat U 1.500 euro/maand pensioen krijgt (ik denk veel meer maar soit) : dan betekent dat U 180.000 (216.000)Euro extra pensioen getrokken hebt vooraleer die sukkel uit de privé aan zijn pensioen mag beginnen. En U kent ook de verschillen tussen de ambtenaren en werknemerspensioenen. Dit kan toch nooit verantwoordt worden : levenslange benoeming, 10 jaar vroeger met pensioen en een veel hoger pensioen dan de privé.
Wij vd privé zijn toch geen slaven!!!
De vakbonden uit de privé zouden gvd het werk moeten neerleggen!
http://vbo-feb.be/nl-BE/Actiedomeine...-loopbaanduur/

En alle treinbestuurders die ik heb met pensioen weten gaan op 55 hadden een loopbaan van 37 jaar met dag en nacht wisselende uren achter de rug. En van mijn generatie zijn er gewoon geen treinbestuurders die tussen hun 18 de en 25ste zijn begonnen want er is een lange aanwervingsstop geweest dus wij worden uw slaaf!! En ook nu zijn er amper nieuwe bestuurders van die leeftijdscategorie. U haalt voortdurend de regels en de werkelijkheid doorheen.
Ik ga me omscholen tot zeevarende.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 13 december 2015 om 15:13.
Oud 13 december 2015, 15:02   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Schoofken moet niet weten van al die details.
Het volstaat voor mij te weten dat zowel bij de overheid als in de privé, er "leuke" en "minder leuke" sectoren zijn.

Idealiter zou dat allemaal afgebouwd of omgeturnd moeten worden naar marktconformiteit.

En dat dat vakbondsnest van de nmbs nu eens (hopelijk flink) aangepakt zou worden, doet mij plezier.

Zonder daarom het kind met het badwater te willen weggooien.

.
Alles en iedereen moet volgens de normen van de "minder leuke" sectoren.
Alleen het pensioen van meneer Schoofzak, daar moet men van afblijven...
Oud 13 december 2015, 15:12   #37
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Marktcomformiteit zo'n nieuw nietszeggend politiek correct woord ...
Oud 13 december 2015, 15:13   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Marktcomformiteit zo'n nieuw nietszeggend politiek correct woord ...
Klinkt minder erg dan afpakken.
Oud 13 december 2015, 15:21   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Alles en iedereen moet volgens de normen van de "minder leuke" sectoren.
Alleen het pensioen van meneer Schoofzak, daar moet men van afblijven...
Ik zou dat eer als volgt formuleren: de hold up van de spoorvakbonden op het belastingsgeld moet stop gezet worden.
De mannen van het spoor mogen en moeten behoorlijk vergoed worden, en ze mogen en moeten in behoorlijke omstandigheden hun werk kunnen uitvoeren, maar anderzijds mogen reizigers en belastingbetalers ook een behoorlijke wederprestatie verwachten vanwege die gasten.

En die wederprestatie houdt een behoorlijke productiviteit in. Die er momenteel niet is.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151213_02018698

.

Oud 13 december 2015, 15:25   #40
Another Jack
Banneling

Standaard

Heel typerend tijdens de zevende dag:
Schouppe en De Scheemaeker maar afgeven op de vakbonden.
Tot de vraag viel:
"Maar wie heeft al die voordelen ooit aan het personeel toegekend?"

Toen zaten ze daar met hun scheve smoelen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 december 2015 om 15:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be