![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen de kosten van een 'religieuze' besnijdenis worden terugbetaald door het RIZIV? | |||
Neen, natuurlijk niet (zedde zot?) |
![]() ![]() ![]() |
20 | 90,91% |
Ja, als ze het zelf doen zou het gevaarlijk worden. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jos Verhulst, het staat in mijn betoog, dat als iemand besneden wil wordenuit religieuze overwegingen, hij/zij([size=1]mijn maag draait om) [/size]dat mag doen uit eigen initiatief, op een leeftijd deze persoon verantwoordelijk kan zijn voor die ingreep/verheffing/conforme daad.
Bij de ene persoon is dat op de 12jarige leeftijd, bij anderen nooit. De besnijder zou idealer wijze een zeer sceptisch medelgeloofsbelijder zijn,met een gedegen achtergrond qua die specifieke,kleine maar potentieel de potentie aantastende ingreep.Indien het dan toch misgaat, dan is het aan een echte dokter om uit te maken dat het onkunde, slechte hygiëne of "de wil van god" was. Indien het laatste, dan komt het RIZIV wel tussen om de brokken te ruimen ([size=1]stel je "voor Allah is groot, maar de ziekenkas zet de jongeheer terug recht"[/size]). Als de andere mogelijkheden de oorzaak zijn, dan is het simpel, de schuldige- slecht uitgevoerde ingreep, of geen goeie nazorg- mag er zelf, en voor de volle pot voor opdraaien. Dit is ook mijn idee over estetische ingrepen. Gaande van een oorbel tot scarificatie, van een borstvergroting tot een volledige facelift, van penisvergroting tot maagdenvliesherstel. Deze kunnen alleen verantwoord zijn indien de persoon anders geen eerlijke kans maakt in de samenleving.Er zijn pechvogels die een ongeval hebben gehad die het uiterlijk aantast in zo'n mate dat het alleen thuis hoort in een freakshow.Ook zijn er mensen die redelijk slecht bedeeld waren tijdens de geboorte. Dezen moeten niet gestraft worden omdat er anderen alleen uit ijdelheid of waanzin hun uiterlijk willen aanpassen. De ijdelen mogen het zelf betalen, de waanzinnigen([size=1]en volgens mij valt religie onder waanzin[/size]) moeten geholpen worden.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 oktober 2004 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |