![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet onmiddellijk een N-VA-regering, wel eentje waar een veelheid aan partijen in zetelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heeft steeds een voorkeur voor het Frans aan de dag gelegd. Het Frans is nog steeds hun huistaal en zij beschouwen na 185 jaar, de taal van de meerderheid van hun dotatiebetalers nog steeds hun tweede of derde taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar dit is geen verrassing; deze hypocriete houding of visie is blijkbaar het rechtse kloppend hart van dit forum. Laatst gewijzigd door lupus : 19 december 2015 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kunt geen enkel bericht van me vinden waarin zoiets tot uiting komt. Kortom, u bent aan het liegen dat het kraakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik ga geen moeite doen om te zoeken in je 119.345 bijdragen, maar je gaat dan wel degelijk akkoord dat het gros van je politieke rechte medestanders hier dan hypocrieten zijn op dit vlak ? Op een antwoord zoals 'ieder spreekt voor zich' zit ik ook niet te wachten omdat ik de vraag aan jou stel en graag wil weten hoe jij dan denkt over die politieke medestanders die deze visie neerzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee, ik heb niet de gewoonte om in dergelijke veralgemeningen te vervallen. U schijnbaar wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag een concreet voorbeeld van "die politieke medestanders". Nu weet ik hoegenaamd niet waar u het over hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar mag ik dan concluderen dat jij de sossen niet de verantwoordelijken vindt voor zowat alle schuld uit het verleden, maar dragen alle toenmalige zetelende partijen gelijke schuld zoals je nu niet alleen de N-VA als verantwoordelijke stelt ? Graag een éénduidig antwoord: JA of NEEN ? Laatst gewijzigd door lupus : 20 december 2015 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie zegt dat een democratische ordening volledig en altijd op het principe van verkozenheid moet berusten?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je ons misschien ook een voorbeeld geven van een democratische ordening met aan het hoofd een nooit verkozen vvorst, president of ander staatshoofd?
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De staatsordeningen in Nederland, Luxemburg, Denemarken, Canada, Nieuw-Zeeland, Japan enz. kan men bezwaarlijk ondemocratisch noemen ...
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sla er alleen eens de draden op na die in "binnenland" gestart zijn door "demonen" en kom dan nog eens terug om de hypocriete houding of visie aan te klagen van het rechtse kloppend hart van dit forum.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus neen, een oppergaai die niet door een meerderheid van de bevolking verkozen wordt heeft niets met democratie te maken. Dat onderdeel van een "staatsordening" is en blijft dus ondemocratisch, en dit zolang er (zelfs) halve gare mannen door een trits horige politici tot koning benoemd worden. Onze geFlipte is ook maar uit een reet komen vallen zoals alle andere vrouwenreten. Op die van lichtekooi Paola staat hoogstens een beetje "royal" haar dat andere vrouwen niet hebben. Maar zelfs daaraan heeft ze persoonlijk geen enkele verdienste.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 december 2015 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat inderdaad heel belangrijk. Een feodaal principe waarbij iemand een staatsfunctie krijgt omwille van de bloedlijn vind ik volledig haaks staan op onze democratie en de fundamenten waarop het berust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is namelijk een levensgroot verschil tussen de macht die De Wever de twee laatste jaren heeft en deze die Di Rupo j�*renlang had. Di Rupo bouwde bovendien voort op de macht die gedurende decennia werd opgebouwd door de PS. Bovendien heeft de PS altijd op de steun van het koningshuis kunnen rekenen. Wat niet kan gezegd worden van haar republikeinse vijanden. Ik heb het al vaker gezegd, en blijf erbij, dat het pure nonsens is een regering met een overgrote meerderheid aan liberale ministers, inclusief de eerste minister, een N-VA regering te noemen. Nochtans gaat er geen dag voorbij op het gebeurt op dit forum. De N-VA heeft 4 van de 17 ministers in de regering Michel. Nog geen kwart dus. Maar d�*t heb ik jou nog nooit hypocriet horen noemen.
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs zonder monarchie is Belgique geen democratie die naam waard. Belgique is zelfs geen parlementaire democratie. http://www.liberales.be/boeken/dewachterdemocratie http://www.liberales.be/boeken/dewachterdemocratie https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilfried_Dewachter Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() De blabla van een N-VA'er...
De praktijk: |
![]() |
![]() |