Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2015, 10:26   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
god beware ons ... een tsjeef in onze rangen ...

ok de waarheid nu:
Geens is niet overgestapt, maar ingestapt.
Hij is IN een NVA-regering INgestapt.

Dat maakt hem voor enkelingen-koekendozenaanbidders besmet voor het leven.

.
Ik zie niet onmiddellijk een N-VA-regering, wel eentje waar een veelheid aan partijen in zetelt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 12:01   #22
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Waarom maak jij je altijd zo druk telkens wanneer het over koningen gaat.
Hebben ze je wat misdaan?

Of je hebt er het gewoon niet mee. En je weet eigenlijk niet waarom.
Deze van oorsprong Duitse Monarchie
heeft steeds een voorkeur voor het Frans aan de dag gelegd.

Het Frans is nog steeds hun huistaal
en zij beschouwen na 185 jaar,
de taal van de meerderheid van hun dotatiebetalers
nog steeds hun tweede of derde taal.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 12:17   #23
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie niet onmiddellijk een N-VA-regering, wel eentje waar een veelheid aan partijen in zetelt.
Lachwekkend; als het over een vorige regering -waar de sossen mee in zetelden- gaat , dan ziet u nochtans alleen maar sossen aan het roer.
Maar dit is geen verrassing; deze hypocriete houding of visie is blijkbaar het rechtse kloppend hart van dit forum.

Laatst gewijzigd door lupus : 19 december 2015 om 12:17.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 13:54   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Lachwekkend; als het over een vorige regering -waar de sossen mee in zetelden- gaat , dan ziet u nochtans alleen maar sossen aan het roer.
Maar dit is geen verrassing; deze hypocriete houding of visie is blijkbaar het rechtse kloppend hart van dit forum.
U kunt geen enkel bericht van me vinden waarin zoiets tot uiting komt. Kortom, u bent aan het liegen dat het kraakt.
Oud 19 december 2015, 15:09   #25
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
U kunt geen enkel bericht van me vinden waarin zoiets tot uiting komt. Kortom, u bent aan het liegen dat het kraakt.

Ik ga geen moeite doen om te zoeken in je 119.345 bijdragen, maar je gaat dan wel degelijk akkoord dat het gros van je politieke rechte medestanders hier dan hypocrieten zijn op dit vlak ?

Op een antwoord zoals 'ieder spreekt voor zich' zit ik ook niet te wachten omdat ik de vraag aan jou stel en graag wil weten hoe jij dan denkt over die politieke medestanders die deze visie neerzetten.
Oud 19 december 2015, 21:08   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga geen moeite doen om te zoeken in je 119.345 bijdragen, maar je gaat dan wel degelijk akkoord dat het gros van je politieke rechte medestanders hier dan hypocrieten zijn op dit vlak ?
Geen idee, ik heb niet de gewoonte om in dergelijke veralgemeningen te vervallen. U schijnbaar wel.
Oud 19 december 2015, 21:09   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op een antwoord zoals 'ieder spreekt voor zich' zit ik ook niet te wachten omdat ik de vraag aan jou stel en graag wil weten hoe jij dan denkt over die politieke medestanders die deze visie neerzetten.
Graag een concreet voorbeeld van "die politieke medestanders". Nu weet ik hoegenaamd niet waar u het over hebt.
Oud 20 december 2015, 10:29   #28
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Geen idee, ik heb niet de gewoonte om in dergelijke veralgemeningen te vervallen. U schijnbaar wel.
Ik had nochtans reeds DUIDELIJK geschreven dat ik niet zat te wachten op antwoorden van den krommenaas, maar zoals verwacht toch gekregen...blijkbaar zeer moeilijk.

Maar mag ik dan concluderen dat jij de sossen niet de verantwoordelijken vindt voor zowat alle schuld uit het verleden, maar dragen alle toenmalige zetelende partijen gelijke schuld zoals je nu niet alleen de N-VA als verantwoordelijke stelt ?
Graag een éénduidig antwoord: JA of NEEN ?

Laatst gewijzigd door lupus : 20 december 2015 om 10:37.
Oud 22 december 2015, 11:25   #29
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O jawel, de kern van de zaak: de erfopvolging. Een gegeven dat volledig in strijd is met de fundamenten van een democratische ordening.
Wie zegt dat een democratische ordening volledig en altijd op het principe van verkozenheid moet berusten?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 11:40   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wie zegt dat een democratische ordening volledig en altijd op het principe van verkozenheid moet berusten?
Jij zeker niet.

Kan je ons misschien ook een voorbeeld geven van een democratische ordening met aan het hoofd een nooit verkozen vvorst, president of ander staatshoofd?
Oud 22 december 2015, 11:44   #31
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij zeker niet.

Kan je ons misschien ook een voorbeeld geven van een democratische ordening met aan het hoofd een nooit verkozen vvorst, president of ander staatshoofd?
De staatsordeningen in Nederland, Luxemburg, Denemarken, Canada, Nieuw-Zeeland, Japan enz. kan men bezwaarlijk ondemocratisch noemen ...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 11:49   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sla er alleen eens de draden op na die in "binnenland" gestart zijn door "demonen" en kom dan nog eens terug om de hypocriete houding of visie aan te klagen van het rechtse kloppend hart van dit forum.
Oud 22 december 2015, 12:08   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De staatsordeningen in Nederland, Luxemburg, Denemarken, Canada, Nieuw-Zeeland, Japan enz. kan men bezwaarlijk ondemocratisch noemen ...
Je weet toch wat het woord demo-cratie betekent?

Dus neen, een oppergaai die niet door een meerderheid van de bevolking verkozen wordt heeft niets met democratie te maken. Dat onderdeel van een "staatsordening" is en blijft dus ondemocratisch, en dit zolang er (zelfs) halve gare mannen door een trits horige politici tot koning benoemd worden. Onze geFlipte is ook maar uit een reet komen vallen zoals alle andere vrouwenreten. Op die van lichtekooi Paola staat hoogstens een beetje "royal" haar dat andere vrouwen niet hebben. Maar zelfs daaraan heeft ze persoonlijk geen enkele verdienste.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 december 2015 om 12:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 12:26   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had nochtans reeds DUIDELIJK geschreven dat ik niet zat te wachten op antwoorden van den krommenaas, maar zoals verwacht toch gekregen...blijkbaar zeer moeilijk.

Maar mag ik dan concluderen dat jij de sossen niet de verantwoordelijken vindt voor zowat alle schuld uit het verleden, maar dragen alle toenmalige zetelende partijen gelijke schuld zoals je nu niet alleen de N-VA als verantwoordelijke stelt ?
Graag een éénduidig antwoord: JA of NEEN ?
Wat ik niet geschreven heb, heb ik niet geschreven. Of kunt u ergens bewijzen dat ik ooit gesteld heb dat "de sossen zowat alle schuld dragen voor wat in het verleden misliep"?
Oud 22 december 2015, 12:27   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat inderdaad heel belangrijk. Een feodaal principe waarbij iemand een staatsfunctie krijgt omwille van de bloedlijn vind ik volledig haaks staan op onze democratie en de fundamenten waarop het berust.
Oud 22 december 2015, 12:29   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over slechts één aspect in het geheel: de monarchie. Niet over het geheel.
Oud 22 december 2015, 12:32   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geef toe dat jouw politieke medestanders minstens even ziek zijn in hetzelfde bedje, en zelfs ik ga (toch min of meer) akkoord met jouw stelling.

Er is namelijk een levensgroot verschil tussen de macht die De Wever de twee laatste jaren heeft en deze die Di Rupo j�*renlang had. Di Rupo bouwde bovendien voort op de macht die gedurende decennia werd opgebouwd door de PS. Bovendien heeft de PS altijd op de steun van het koningshuis kunnen rekenen. Wat niet kan gezegd worden van haar republikeinse vijanden.

Ik heb het al vaker gezegd, en blijf erbij, dat het pure nonsens is een regering met een overgrote meerderheid aan liberale ministers, inclusief de eerste minister, een N-VA regering te noemen. Nochtans gaat er geen dag voorbij op het gebeurt op dit forum. De N-VA heeft 4 van de 17 ministers in de regering Michel. Nog geen kwart dus. Maar d�*t heb ik jou nog nooit hypocriet horen noemen.
Oud 22 december 2015, 12:48   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over slechts één aspect in het geheel: de monarchie. Niet over het geheel.
Precies.
Maar zelfs zonder monarchie is Belgique geen democratie die naam waard. Belgique is zelfs geen parlementaire democratie.

http://www.liberales.be/boeken/dewachterdemocratie

http://www.liberales.be/boeken/dewachterdemocratie

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilfried_Dewachter

Citaat:
Dewachters verdienste was dat hij wetenschappelijk gefundeerd heeft wat voor iedereen die wat om zich heen kijkt in feite ook al lang duidelijk was. In een westerse democratie, en met name in de Belgische, blijkt dat “de elite een overwegend aandeel in de besluitvorming en de maatschappelijke vormgeving heeft; groter dan welke andere sociale geleding ook.

Wie is die elite?

Ook dat zal u niet verbazen: het zijn mensen die in de raden van bestuur van grote ondernemingen en financiële groepen de belangrijkste posten bekleden en die meestal ook cumuleren. Zij vormen het centrum van netwerken van academici, magistraten, journalisten, hoge ambtenaren, politieke leiders, enzovoort. Kortom mensen die op hun beurt maatschappelijke invloed uitoefenen op hun omgeving.

Die elite is trouwens ook geen homogeen blok. Daarbinnen heerst zeker geen monolithisch eenheidsdenken. Er worden ook conflicten uitgevochten. En zelden op een democratische manier. Noem het gerust een genadeloze machtsstrijd. Maar in dat geval gaat het vooral om belangen. Minder over normen en waarden.

Slotsom, in onze consensusdemocratie wordt in feite flink wat conflictstof toegedekt. Er is de onzichtbare macht van de elite. Er zijn de als vanzelfsprekend aanvaarde, maar op de keper beschouwd opgedrongen waarden en normen. Er is de permanente interne belangenstrijd van de elite.

http://www.terrareversa.be/content/d...nsensus-strijd
Oud 22 december 2015, 13:09   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 13:13   #40
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch wel.

De blabla van een N-VA'er...

De praktijk:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be