Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2004, 14:44   #21
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
komaan Antoon, dat is je reinste zever, en je weet het . Het is een peiling die geen wetenschappelijke waarde heeft, dus moet je er ook geen conclusies aan verbinden.. De wetenschappelijke peiling van vorige week (Le Soir ?) die toonde een heel ander beeld.
Wetenschappelijk peiling van worige week? Wat maakt die peiling bij ochote 600 mensen wetenschappelijker?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 14:45   #22
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

en andere hobby's zoals : geld wegnemen zonder dat de anderen het zelfs maar doorhebben of willen doorhebben
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 14:49   #23
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
De Franstaligen hebben andere hobbys, zoals sport doen of tekenen, bijvoorbeeld.

Sport: nul komma nul... alleen Henin die op Belgische (dus Vlaamse) kosten heeft leren tennissen
tekenen: nul kmma nul behalve in van die links geinspireerde staatsbetaalde Bleitebertinitiatieven

De enige hobby waar ze goed in zijn is zich in het week-end op hun andere zij leggen wegens rugpijn van altijd op dezelfde kant te liggen in de week...
Oud 25 oktober 2004, 14:57   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

Sport: nul komma nul... alleen Henin die op Belgische (dus Vlaamse) kosten heeft leren tennissen
tekenen: nul kmma nul behalve in van die links geinspireerde staatsbetaalde Bleitebertinitiatieven

De enige hobby waar ze goed in zijn is zich in het week-end op hun andere zij leggen wegens rugpijn van altijd op dezelfde kant te liggen in de week...
N'importe quoi.

We maken tenminste geen lullige acties met Vlaemsche vlaggen, "pour faire joli". We gaan tenminste niet naar ouderwetse bloedworstkermissen-Ijzerbedevaart en Ijzerwake- twee keer per jaar, nog een keer "pour faire joli". Wij leven tenminste in 2004.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 15:00   #25
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
N'importe quoi.

We maken tenminste geen lullige acties met Vlaemsche vlaggen, "pour faire joli". We gaan tenminste niet naar ouderwetse bloedworstkermissen-Ijzerbedevaart en Ijzerwake- twee keer per jaar, nog een keer "pour faire joli". Wij leven tenminste in 2004.
In saucisson d'Ardenne boerendorpen ....
Oud 25 oktober 2004, 15:01   #26
Tegendradigaard

Standaard

2004 ??????????????

OOOOOOOO SHIT
En ik maar denken dat het 1301 is .......
En ik maar denken dat ik een visionair ben en dat er volgend jaar in de zomer een schoon veldslaggeske gaat plaatsvinden.... Een veldslaggeske met de underdog als winnaar... ojee toch.. ik was mijnen goedendag al aan het inkloppen...

Merci zeg, effe mijne kalender aanpassen..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 25 oktober 2004 om 15:02. Reden: Dezen domme had een DE vergeten
Oud 25 oktober 2004, 15:07   #27
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Wetenschappelijk peiling van worige week? Wat maakt die peiling bij ochote 600 mensen wetenschappelijker?
"at random". Maar daar is je verstand waarschijnlijk te klein voor
Oud 25 oktober 2004, 15:11   #28
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid

MaaslandLuc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
At random - Kan je dat bewijzen.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 15:13   #29
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N'importe quoi.

Hoe gaat deze?

Ik probeer te vertalen: niet impoterteren van lullige acties met antieke vlaggen met lolly jumper die bloeworsten verkoopt aan een bedevaart bij de rivier twee keer per jaar en nog ne keer jolly jumper in 2004 (!?)

Ja hoor... en nu uw pilleke nemen...de ergotherapeute komt zo...

Jij hebt de laatste weken ook ni veel bezoek gehad hé...tsss... de jeugd van tegenwoordig hé....
Oud 25 oktober 2004, 15:19   #30
Tegendradigaard

Standaard

Allemaal lulkoek hier. Bewijs het maar eens voor dat ge nog iets zegt.

Voila se..

Oud 25 oktober 2004, 15:31   #31
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals jouw verstand te klein is om te snappen dat een opiniepeiling georganiseerd door Belgicistische kranten bij een handvol mensen die getoetst worden met indirecte en selectief gekozen pro-Belgistische vragen, weing wetenschappelijke waarde heeft.
Oud 25 oktober 2004, 15:33   #32
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
At random - Kan je dat bewijzen.
zo losweg, neen. Maar er is GEEN ENKELE reden om aan te nemen dat een dergelijke enquete niet volgens gestandardiseerde en objectieve procedures zou zijn verlopen. Tenzij je kwaadwillig bent en denkt dat 't niet objectief is omdat 't door Walen werd uitgevoerd. Daarentegen is 't wel duidelijk dat een peiling zoals die op de website van de Standaard geen enkele wetenschappelijke waarde heeft, omdat er geen sprake is van het nemen van een sample van de onderzoeksgroep.
Oud 25 oktober 2004, 15:36   #33
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals jouw verstand te klein is om te snappen dat een opiniepeiling georganiseerd door Belgicistische kranten bij een handvol mensen die getoetst worden met indirecte en selectief gekozen pro-Belgistische vragen, weing wetenschappelijke waarde heeft.
waaruit dus logischerwijze volgt dat een opiniepeiling door om het even welke Vlaams nationalistische beweging om diezelfde reden evemin enige waarde heeft ? Is het dat wat je bedoelt Spolspoel ? Mooi, zo'n vooringenomenheid. Ik geloof best dat de sample groep niet heel uitegebreid is, maar de foutenmarge zal dan hoogstens een beetje groter zijn ,want uiteindelijk is het niet zo'n kleine groep als jij wil doen uitschijnen. Met andere woorden, haal je kop uit je hol, en begin te beseffen dat je aan wishfull thinking doet als je denkt dat Vlaanderen op 't punt staat de scheiding aan te vragen
Oud 25 oktober 2004, 15:52   #34
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
zo losweg, neen. Maar er is GEEN ENKELE reden om aan te nemen dat een dergelijke enquete niet volgens gestandardiseerde en objectieve procedures zou zijn verlopen. Tenzij je kwaadwillig bent en denkt dat 't niet objectief is omdat 't door Walen werd uitgevoerd. Daarentegen is 't wel duidelijk dat een peiling zoals die op de website van de Standaard geen enkele wetenschappelijke waarde heeft, omdat er geen sprake is van het nemen van een sample van de onderzoeksgroep.
Er is GEEN ENKELE reden om aan te nemen dat een dergelijke enquete WEL volgens gestandardiseerde en objectieve procedures zou zijn verlopen. Het is niet omdat 2 Belgicistische kranten dat beweren, dat dat zo is.
Merk op dat de resultaten juist 'van pas' kwamen in week dat de communautaire spanningen het hoogst opliepen. Handig afleidingsmaneuver, vooral voor diegenen die het te heet onder hun voeten kregen.

Verder zou Lyot zich ook eens kunnen bezinnen over het publiek dat De Standaard leest (maar dat doet hij met z'n micro-verstandje niet). Dat publiek is nu eenmaal niet het klootjesvolk dat hij zelf onder de Laatste Nieuws lezers zou scharen.
Interessanter dan de pseudo-wetenschappelijke blabla die hij aanhaalt, is de reactie te lezen van de doelgroep/het publiek waar de Standaard zich toe richt. Lyot krijgt blijkbaar het zuur dat de lezer van de 'betere' krant DS de Belgicistische visie niet langer deelt.
Oud 25 oktober 2004, 15:54   #35
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is GEEN ENKELE reden om aan te nemen dat een dergelijke enquete WEL volgens gestandardiseerde en objectieve procedures zou zijn verlopen. Het is niet omdat 2 Belgicistische kranten dat beweren, dat dat zo is.
Merk op dat de resultaten juist 'van pas' kwamen in week dat de communautaire spanningen het hoogst opliepen. Handig afleidingsmaneuver, vooral voor diegenen die het te heet onder hun voeten kregen.

Verder zou Lyot zich ook eens kunnen bezinnen over het publiek dat De Standaard leest (maar dat doet hij met z'n micro-verstandje niet). Dat publiek is nu eenmaal niet het klootjesvolk dat hij zelf onder de Laatste Nieuws lezers zou scharen.
Interessanter dan de pseudo-wetenschappelijke blabla die hij aanhaalt, is de reactie te lezen van de doelgroep/het publiek waar de Standaard zich toe richt. Lyot krijgt blijkbaar het zuur dat de lezer van de 'betere' krant DS de Belgicistische visie niet langer deelt.
Ook de poll georganiseerd door VRT, die je evenmin kan verwijten een bastion van Vlaams Nationalisten of blokkers te zijn, geven dezelfde tendens aan als de resultaten van de DS poll.
Oud 25 oktober 2004, 16:01   #36
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
waaruit dus logischerwijze volgt dat een opiniepeiling door om het even welke Vlaams nationalistische beweging om diezelfde reden evemin enige waarde heeft ? Is het dat wat je bedoelt Spolspoel ? Mooi, zo'n vooringenomenheid. Ik geloof best dat de sample groep niet heel uitegebreid is, maar de foutenmarge zal dan hoogstens een beetje groter zijn ,want uiteindelijk is het niet zo'n kleine groep als jij wil doen uitschijnen. Met andere woorden, haal je kop uit je hol, en begin te beseffen dat je aan wishfull thinking doet als je denkt dat Vlaanderen op 't punt staat de scheiding aan te vragen
Ik kan je enkel aanbevelen jouw kop uit het hol van Di Rupo te halen. Een splitsing is niet onmiddellijk voor morgen, maar een evolutie naar een vervollediging van de bevoegdheidspaketten naar de Gewesten en een halt op de miljardenstromen naar Wallonië zit er WEL in. En dat zijn wel stappen naar een volledig zelfbestuur. Di Rupo voelt de wind al komen. Jouw Belgistisch franske is nog niet gevallen.
Jij doet aan wishfull thinking als je meent dat de Vlamingen nog eens 175 miljarden gaan laten stromen naar de bodemloze putten in Wallonië.
Oud 25 oktober 2004, 16:08   #37
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar er is GEEN ENKELE reden om aan te nemen dat een dergelijke enquete niet volgens gestandardiseerde en objectieve procedures zou zijn verlopen. Tenzij je kwaadwillig bent en denkt dat 't niet objectief is omdat 't door Walen werd uitgevoerd. Daarentegen is 't wel duidelijk dat een peiling zoals die op de website van de Standaard geen enkele wetenschappelijke waarde heeft, omdat er geen sprake is van het nemen van een sample van de onderzoeksgroep.
Dat een internetpoll evenveel wetenschappelijke waarde heeft als de mening van de poetsvrouw van de zwager van mijn chauffeur zal wel voor iedereen duidelijk zijn. Zonder enig aantoonbaar bewijs aannemen dat één of andere in een krant gepubliceerde bevraging wel wetenschappelijke waarde zou hebben, is toch wel enigszins naïef. Ik denk dat je langer kan wachten op een in een krant gepubliceerde peiling die voldoet aan de vereiste wetenschappelijke standaarden dan op Godot.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 16:15   #38
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Hoe gaat deze?

Ik probeer te vertalen: niet impoterteren van lullige acties met antieke vlaggen met lolly jumper die bloeworsten verkoopt aan een bedevaart bij de rivier twee keer per jaar en nog ne keer jolly jumper in 2004 (!?)

Ja hoor... en nu uw pilleke nemen...de ergotherapeute komt zo...

Jij hebt de laatste weken ook ni veel bezoek gehad hé...tsss... de jeugd van tegenwoordig hé....
De vertaling? Zeer simpel : dat Vlaanderen nog in de Middeleeuwen leeft, dat ze voorstander van kleingeestigheid en bekrompenheid is, dat ze weigert open voor de andere culturen te zijn. Dat is de vertaling.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 16:19   #39
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
De vertaling? Zeer simpel : dat Vlaanderen nog in de Middeleeuwen leeft, dat ze voorstander van kleingeestigheid en bekrompenheid is, dat ze weigert open voor de andere culturen te zijn. Dat is de vertaling.
T'is daarmee dat de meeste Vlamingen meertalig zijn, en de andere-cultuur-minnende Walen niet verder geraken dan hun patois d'Ardenne
Oud 25 oktober 2004, 16:20   #40
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

okay, als dat je opinie is (peiling reflecteerft kleur opdrachtgever) dan kan er dus in jouw ogen géén enkele wetenschappelijke peiling bestaan, want daaruit volgt natuurlijk dat elke peiling gekleurd zal zijn naargelang de ideologie van de opdrachtgever ..

Persoonlijk lees ik zelf altijd het Laatste nieuws..Voorts kan je kwelen wat je wil, ik laat me enkel door rationele argumenten leiden en over die peiling van de Standaard heb ik alles gezegd wat 'to the point' was..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be