![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is er in de VS dan zo weinig luxe en welvaart in vergelijking met West-Europa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen die religies is een profeet die beweert te weten wat de wil van die God is,en daar is nogal een verschil in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het christendom (katholieken) is net als de islam en het jodendom een achterlijke godsdienst, waar de vrouw nog als minderwaardig wordt gezien. Alleen mensen die zelf niet kunnen nadenken over henzelf, hebben een godsdienst nodig die hun de geboden wat ze moeten doen voorschrijft. Het warme en empathische christendom? Dat is voor te lachen! Als je je zonden(?) niet biecht ga je naar de hel voor eeuwig en altijd! Angst is de macht van deze godsdienst. En ook het kindermisbruik, en hun almacht is oorzaak van de ondergang. Het spirituele heeft niets vandoen met een opgelegde godsdienst! Het spirituele is een eigen beleving van het dagelijkse wonder. In Rusland en Polen zaten onder het communisme de kerken overvol en hun communistische leiders zaten vooraan. Heb ik met mijn eigen ogen gezien, ik was daar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Het verzet schreef:Ik zou eerder preferen dat ze teruggaan naar hun daoistische, boeddhistische roots, dan naar dat in mijn ogen redelijk achterlijke christendom.
Edit: oh, het gaat over Vlaanderen. In dat geval, ook liever iets dat meer aanleunt tegen boeddhisme of vedanta. Helemaal akkoord daar is meer spiritualiteit te vinden Laatst gewijzigd door Hypatia : 13 januari 2016 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Later zullen onze gewesten, onder de Germanen, gekerstend worden door zowel Roomse, Ierse, Britse en Armeense missionairssen. Van enige dwang vanuit Rome is geen sprake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() De essentie is hier nog niet vermeld.
Namelijk dat opperwezens NIET bestaan. Of het nu erg is dat godsdienst verdwijnt in Europa is dan ook irrelevant. Net als het monster van Loch Ness niet bestaat. Voor de toeristische industrie in Schotland zou het fantastisch zijn mochten we allemaal geloven dat het monster echt bestaat. Maar dat monster bestaat niet. De waarheid komt uiteindelijk altijd boven. De mens evolueert naar atheïsme. Vooral omdat het de efficiënste maatschappijvorm is. Laatst gewijzigd door geertvdb : 13 januari 2016 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Mezelf durven kennen, mijn ego proberen onder controle te houden, mijn hart volgen en mededogen hebben met die wat kwetsbaar zijn, mens, dier en plant. Is het dat niet wat de paus ook bedoelt met zijn jaar van barmhartigheid? Ik twijfel aan zijn goede bedoelingen.
Voor mij is spiritualiteit ook respect en bewondering hebben voor onze moeder aarde, die één met Vader Levenslicht, Bron is van al het mooie dat ze voorbrengen. (Metafoor) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
En nu kan men zien dat de meest seculiere maatschappijen, ook de meest welvarendste zijn. Iedereen wil naar Europa komen. En vooral naar de landen met de meeste atheïsten. Ooit had religie nut. Nu niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is toch nuttig? Of niet?
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() De essentie interesseert me wel: je bent geen domoor.
Waarom zeg je eigenlijk zoiets?
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Efficient? De circle-jerk van SJ keyboard warriors zijn te lui om een poot uit te steken. Als ze gaan studeren gaan ze "pol & soc" doen, master in "gender en diversiteit". Als ze geen werk vinden is dat de schuld van alles wat rechts of conservatief is in de maatschappij, de witmens, religie, de patriarchie, cis-privilige, etc. Hun professoren vonden dat ook ![]() Dan vraagt men zich af waarom in zo'n letterlijk waardeloze maatschappij "extremisme" (waarmee men alle niet-materialisme bedoelt) kan aanslaan.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 januari 2016 om 07:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog sterker: Mohammadoe-n wel zeggen ' de Gezegende/Prijswaardige ' en slaat op Jezus. Mohammed was geen persoon, maar een aanspreektitel voor Jezus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaat ook nog zoiets als afgoden. De enige weg om tot bij God te komen is Jezus Christus aannemen. De Islam erkend Jezus niet als zoon van God. Hoe kan dat dan hetzelfde zijn. U spreekt uzelf tegen. Het is daarom dat Islam nu Europa aan t veroveren is met vluchtelingen en terrorrisme. Omdat wij gelijk zijn aan hen worden alle christenen over de hele wereld vervolgd en onthoofd. In openbaringen staat : al wie zich niet onderwerpt. aan het beest zal onthoofd worden. |
|
![]() |
![]() |