Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 8 januari 2016, 11:16   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ook ja, maar we hebben een generatie gekweekt die in niks gelooft en niks nog de moeite vindt om voor op te komen. Ga daarmee naar den oorlog.
Die jongere garde is daar ook al immuun voor daar die dat niet begrijpen wat een oorlog echt is en denken dat het een 'speelfilm' is. (zo een derderangsfilm weet je wel )

'Aanzetten' tot oorlogsvoeren', zich gaan verlagen naar het niveau van de inwijkelingen' lijkt mij in dit geval dan ook niet echt het beste plan.

We moeten blijven druk zetten op de Politici, zij moeten daar klaarheid/duidelijke afspraken over maken, daar zijn ze tenslotte ook voor gekozen dacht ik.

Klaarheid/duidelijke afspraken in de zin van, kom je het hier uithangen/begrijpt of wil u de manier waarop wij leven niet naleven dan zien wij ons genoodzaakt u terug te sturen. Goede reis.

Grenzen terug dichtgooien, weg met dat Schengen gedoe.

De EU verlaten?

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 januari 2016 om 11:19.
Universalia is offline  
Oud 8 januari 2016, 11:45   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die jongere garde is daar ook al immuun voor daar die dat niet begrijpen wat een oorlog echt is en denken dat het een 'speelfilm' is. (zo een derderangsfilm weet je wel )

'Aanzetten' tot oorlogsvoeren', zich gaan verlagen naar het niveau van de inwijkelingen' lijkt mij in dit geval dan ook niet echt het beste plan.

We moeten blijven druk zetten op de Politici, zij moeten daar klaarheid/duidelijke afspraken over maken, daar zijn ze tenslotte ook voor gekozen dacht ik.

Klaarheid/duidelijke afspraken in de zin van, kom je het hier uithangen/begrijpt of wil u de manier waarop wij leven niet naleven dan zien wij ons genoodzaakt u terug te sturen. Goede reis.

Grenzen terug dichtgooien, weg met dat Schengen gedoe.

De EU verlaten?

HIER
zonbron is offline  
Oud 8 januari 2016, 12:39   #23
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik denk dat als de burger dit moet organiseren je nog zeer lang zal mogen wachten. We hebben een doortastende leider met ballen aan zijn lijf nodig zoals we die de dag van vandaag in Oost Europa zien.
Ziezo; bij jou sorteert de door de overheid georganiseerde invasie al het nagestreefde effect.

Het Verdrag van Lissabon bevat al jaren de nodige bepalingen om de dictatuur in te voeren en jij bent zo aardig om de antidemocraten in de EU-instellingen hun zinnetje te geven.
Oud 8 januari 2016, 12:43   #24
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Katholieke scholen die veel moslimleerlingen tellen, krijgen de raad om de zwaarste examens op maandag te zetten en alles zo veel mogelijk ’s ochtends te concentreren. “De ramadan valt dit jaar pal in juni. Voor veel moslimjongeren wordt dat een moeilijke periode”, zegt Willy Bombeek van Katholiek Onderwijs Vlaanderen in Het Nieuwsblad
Dus de natuurlijke selectie mag haar noodzakelijke schoonmaakwerk niet verrichten ten aanzien van onaangepaste wereldbeschouwingen zoals de mohammedanerij.
Oud 15 januari 2016, 12:36   #25
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Lap, we hebben ervan.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 15 januari 2016, 12:55   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Dat we dat één van de dagen eens op onze 'nek' zullen krijgen daar verschiet volgens mij echt niemand meer van.

Op het vlak van bedreigingen gaat het er in de EU alsmaar slechter en slechter aan toe dacht ik.

Er gaat geen dag voorbij of we worden geconfronteerd met mogelijke aanslagen of andere soort van oproer en het spijtige van de zaak is dat we het vroeger misschien nog naast ons konden neerleggen, het 'weglachen' maar tegenwoordig is het bittere ernst.

Politiediensten, security, leger die alle dagen in gevechtstenue de straat op gestuurd worden wegens potentiële dreigingen, de mensen zelf die de straten op bepaalde uren niet meer durven te betreden wegens getto vorming in bepaalde buurten, mensen die snel naar de winkel lopen en daarna al even snel thuis wat gaan cocoonen.

Misschien nog niet zoveel maar toch merk je het meer en meer, het begint op te vallen zeg maar.
Oeps, dat is vandaag.
Ik moet op 4 recepties zijn, nu voel ik me toch onveilig hoor.
reservespeler is offline  
Oud 15 januari 2016, 13:09   #27
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Jullie willen niet liever.
Bhairav is offline  
Oud 15 januari 2016, 13:21   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wij zijn "jullie" en wat willen ze niet liever?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 januari 2016, 13:23   #29
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wij zijn "jullie" en wat willen ze niet liever?
Bhairav is offline  
Oud 15 januari 2016, 15:15   #30
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O ja?
Wij halen ze anders niet binnen hoor.
Thuleander is offline  
Oud 15 januari 2016, 15:43   #31
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is een belachelijke bewering, wat 'wij' (wie dat ook moge zijn) willen is dat moslims zich gedragen als andere nieuwkomers zoals Chinezen, Indiërs, Italianen of Zuid-Afrikanen. Dus niet opdringerig en vijandig.
Snerror is offline  
Oud 15 januari 2016, 17:55   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dat is een belachelijke bewering, wat 'wij' (wie dat ook moge zijn) willen is dat moslims zich gedragen als andere nieuwkomers zoals Chinezen, Indiërs, Italianen of Zuid-Afrikanen. Dus niet opdringerig en vijandig.
Jij misschien, wij willen ze gewoon weer weg.
Skobelev is offline  
Oud 18 januari 2016, 10:56   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit uw definitief antwoord?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 18 januari 2016, 11:20   #34
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Katholieke scholen die veel moslimleerlingen tellen, krijgen de raad om de zwaarste examens op maandag te zetten en alles zo veel mogelijk ’s ochtends te concentreren. “De ramadan valt dit jaar pal in juni. Voor veel moslimjongeren wordt dat een moeilijke periode”, zegt Willy Bombeek van Katholiek Onderwijs Vlaanderen in Het Nieuwsblad
Ik heb nooit begrepen waarom moslims hun kinderen persé naar een Katholieke school , dus een school met verwerpelijke mentaliteit, willen sturen? Geen haar op mijn hoofd denkt er aan om mijn kinderen naar een Madrassa te sturen...........
TREBRON is offline  
Oud 18 januari 2016, 11:22   #35
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Wij willen niet dat ze zich gedragen want het is bewezen dat ze dat nergens ter wereld doen. Wij willen ze weg, en dan nog liefst zo rap en zo ver mogelijk...........dat mag zelfs redelijk wat kosten voor mijn part.
TREBRON is offline  
Oud 18 januari 2016, 11:59   #36
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik heb nooit begrepen waarom moslims hun kinderen persé naar een Katholieke school , dus een school met verwerpelijke mentaliteit, willen sturen? Geen haar op mijn hoofd denkt er aan om mijn kinderen naar een Madrassa te sturen...........
Relatief gezien zitten er meer leerlingen met islamitische achtergrond in het gemeenschapsonderwijs en het gemeentelijk of provinciaal onderwijs.

Vrije islamitische scholen laat staan madrassa's bestaan hier niet. Mogelijk is dat een verklaring voor uw slecht geïnformeerde stelling.
dalibor is offline  
Oud 18 januari 2016, 12:07   #37
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wij willen niet dat ze zich gedragen want het is bewezen dat ze dat nergens ter wereld doen. Wij willen ze weg, en dan nog liefst zo rap en zo ver mogelijk...........dat mag zelfs redelijk wat kosten voor mijn part.
Inderdaad, overal waar er tegenwoordig 'heibel' is, ligt de islam aan de basis. De islam is een totalitaire indoctrinatie die nergens kan of wil integreren.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 18 januari 2016 om 12:08.
Lukkas is offline  
Oud 19 januari 2016, 11:39   #38
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Relatief gezien zitten er meer leerlingen met islamitische achtergrond in het gemeenschapsonderwijs en het gemeentelijk of provinciaal onderwijs.

Vrije islamitische scholen laat staan madrassa's bestaan hier niet. Mogelijk is dat een verklaring voor uw slecht geïnformeerde stelling.
Moet je maar in bepaalde wijken de zaterdagnamiddag eens kijken hoeveel jonge kinderen en zeker meisjes, allen in traditionele kledij, er uit de moskee komen. Misschien komen ze van de ping pong les?????
TREBRON is offline  
Oud 19 januari 2016, 11:42   #39
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je maar in bepaalde wijken de zaterdagnamiddag eens kijken hoeveel jonge kinderen en zeker meisjes, allen in traditionele kledij, er uit de moskee komen. Misschien komen ze van de ping pong les?????
Dat zijn geen scholen waar jongeren hun regulier onderwijs krijgen. Dat is de tegenhanger van onze catechese, waar ze zoals je zegt op zaterdagen lessen volgen.
dalibor is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be