Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 2 februari 2016, 19:28   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De openingspost geeft tenminste weer dat hij spreekt op basis van wat hij mondeling gehoord heeft.
Maar voor de rest: veel geblaat maar weinig wol (wol, voor alle duidelijkheid, is in deze verfieerbare links, die wat uitleg geven hoe precies de vork aan de steel zit, en waarom).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 februari 2016, 19:32   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof ook niet veel van dergelijke praatjes ook al komen ze zogezegd van een dokter. Iedereen kan zo met gelijk wat afkomen.
Hypochonder is offline  
Oud 3 februari 2016, 01:20   #23
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
flagrante leugens
Denk het maar niet. Dergelijke zaken wat de TS beschrijft hoor je dagelijks. Momenteel wordt en in veel steden bekeken wie ze uit een OCMW woning kunnen zetten. Om vluchtelingen te plaatsen. Belgische gezinnen met kinderen dreigen op straat te komen staan om dan in die woning alleenstaande jonge mannelijke vluchtelingen te plaatsen. Zo kunnen ze daar hun niet-voor-anderen-zichtbaar gangbangs met jonge blanke meisjes organiseren.

Zo wordt het zelfs door sommige politiekers door de oppositie en zelfs bij hun eigen partij in hun strot geduwd. Het is een vuil spel dat nog veel vuiler gaat worden. En waarom denk je dat ze dat willen? 1 ding : CENTEN!!!
PORSCHE is offline  
Oud 3 februari 2016, 02:10   #24
Zac
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik geloof ook niet veel van dergelijke praatjes ook al komen ze zogezegd van een dokter. Iedereen kan zo met gelijk wat afkomen.
Dit komt niet 'zogezegd' van 'een' dokter, dit komt van mijn huisdokter. Geef mij eens één goede reden waarom ze zou liegen over deze toestand die momenteel met een patiënte van haar aan de gang is? Deze vrouw komt op straat te staan. De vluchtelingen hebben voorrang. Zo heeft het OCMW het haar verteld. Dus wat u beweert, is dat zowel mijn huisdokter als de dame in kwestie liegen. Waarom zouden ze hierover liegen? Tot welk doel? Dit slaat nergens op. Tenzij u weer zo iemand bent die overal complotten ziet. Paranoïde schizofrenie heet deze aandoening bij mensen die hieraan lijden.
Zac is offline  
Oud 3 februari 2016, 04:06   #25
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
flagrante leugens
Ok , heeft u bewijzen daarvoor ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 3 februari 2016, 04:21   #26
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja zelfs die van het OCMW mogen hun woningen verhuren aan wie ze willen.
https://www.google.be/search?q=ocmw+...ta=&gws_rd=ssl

http://www.newintown.be/nl/index.html

http://www.caritas-int.be/sites/www....luchteling.pdf

Prive-verhuur:
http://www.diversite.be/sites/defaul...akelaars_1.pdf

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 3 februari 2016, 09:19   #27
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zac Bekijk bericht
Dit heb ik dus uit eerste hand, van mijn huisarts. Ze heeft een patiënte die uit haar huis gezet gaat worden. Mijn huisdokter verwijst haar door naar het OCMW. Daar krijgt de dame in kwestie te horen dat er niets beschikbaar is voor haar, want dat de vluchtelingen nu voorrang krijgen. Zo ver staan we dus. Deze autochtone dame gaat op straat komen te staan, omdat de vluchtelingen met voorrang onze huizen komen inpikken. t'Is maar dat u het weet.
Ach , er zijn waarschijnlijk nog wel sympathieke huizeneigenaars die voorrang gaan geven aan "eigen volk eerst" zekers als het alleenstaande moeders zijn....
de vuile muilekoek is offline  
Oud 3 februari 2016, 10:17   #28
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja zelfs die van het OCMW mogen hun woningen verhuren aan wie ze willen.
Het is dat juist, dat mag helemaal niet. OCMW's moeten de woningen uiteraard gebruiken voor het doel waarvoor ze dienen.

De meeste 'woningen' dat een OCMW zelf in beheer heeft zijn eigenlijk zogenaamde Lokale OpvangInitiatieven (LOI-woningen) en worden gesubsidieerd vanuit het vreemdelingenbeleid (maw beheerd door OCMW, betaald door federale overheid).

Die dienen ook effectief om Kandidaat-vluchtelingen in te huisvesten, en werden in het verleden tussen de lijnen door ook gebruikt als crisisopvang voor autochtone bevolking (wat dus eigenlijk strikt genomen niet de bedoeling was).

De meeste OCMW's hebben zelf, buiten deze LOI's geen woingen in eigen beheer. Sommigen hebben misschien nog een crisiswoning in eigen beheer, maar meestal wordt dit heden ten dage opgevangen door een samenwerking met een Sociale HuisvestingsMaatschappij.

Nu mag u dat beleid bekritiseren uiteraard, maar deze manier van werken bestaat al vele jaren en heeft doorheen de jaren ook zijn verdiensten ten toon gespreid.

Nu, het is wel de taak van het OCMW om mee te zoeken naar een oplossing en indien het probleem acuut wordt een tijdelijke oplossing te voorzien.

Dus houdt er rekening mee dat als u pleit dat dit wel zou moeten kunnen voor de Autochtone bevolking dat u eigenlijk pleit voor meer federale subsidiering naar de OCMW's toe.
Tafelpoot is offline  
Oud 3 februari 2016, 11:36   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit komt niet 'zogezegd' van 'een' dokter, dit komt van mijn huisdokter. Geef mij eens één goede reden waarom ze zou liegen over deze toestand die momenteel met een patiënte van haar aan de gang is? Deze vrouw komt op straat te staan. De vluchtelingen hebben voorrang. Zo heeft het OCMW het haar verteld. Dus wat u beweert, is dat zowel mijn huisdokter als de dame in kwestie liegen. Waarom zouden ze hierover liegen? Tot welk doel? Dit slaat nergens op. Tenzij u weer zo iemand bent die overal complotten ziet. Paranoïde schizofrenie heet deze aandoening bij mensen die hieraan lijden.
Het OCMW zal niet zomaar de huur van de client gaan betalen. Evenmin zal ze op straat terecht komen. Dat de OCMW's de handen vol hebben met vluchtelingen kan waar zijn. Daar wordt ook het OCMW ingeschakeld om het humanitair te houden.

Uitdrijvingen zijn altijd een triestige affaire maar komen echt niet van de éne dag op de andere. Er gaat rap een periode van 6 tot 9 maanden over waar de eigenaar meestal geen huurinkomsten ziet. In veel gevallen zijn uitgedreven huurders zonder middelen en zijn er zware kosten aan het vastgoed en de opkuis.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 februari 2016 om 11:38.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 februari 2016, 14:48   #30
Zac
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
De meeste 'woningen' dat een OCMW zelf in beheer heeft zijn eigenlijk zogenaamde Lokale OpvangInitiatieven (LOI-woningen) en worden gesubsidieerd vanuit het vreemdelingenbeleid (maw beheerd door OCMW, betaald door federale overheid).
Waar haalt u in godsnaam deze desinformatie vandaan? LOI woningen gesubsidieerd door Vreemdelingenbeleid? Ik zal u vertellen wat de kerntaak is van het OCMW:

'Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) is een openbare instantie per gemeente in België. De OCMW's hebben tot doel elke persoon in de mogelijkheid te stellen een leven te leiden dat beantwoordt aan de menselijke waardigheid (art. 1 OCMW-wet). Het OCMW verstrekt diensten aan kansarmen, zorg aan ouderen (het OCMW beheert onder andere bejaardentehuizen) en ook psychische hulp aan de inwoners. Structurele uitkeringen aan armen zijn vervangen door het "leefloon", en dat is nu een recht.'

'LOI' komt daar helemaal niet in voor. Het is waar dat het OCMW de beschikking heeft over zogenaamde crisiswoningen. Maar deze zijn zeker niet voorbehouden voor asielzoekers.
Zac is offline  
Oud 3 februari 2016, 14:57   #31
Zac
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het OCMW zal niet zomaar de huur van de client gaan betalen. Evenmin zal ze op straat terecht komen. Dat de OCMW's de handen vol hebben met vluchtelingen kan waar zijn. Daar wordt ook het OCMW ingeschakeld om het humanitair te houden.

Uitdrijvingen zijn altijd een triestige affaire maar komen echt niet van de éne dag op de andere. Er gaat rap een periode van 6 tot 9 maanden over waar de eigenaar meestal geen huurinkomsten ziet. In veel gevallen zijn uitgedreven huurders zonder middelen en zijn er zware kosten aan het vastgoed en de opkuis.
Juist, en in dat geval zal het OCMW optreden als schuldbemiddelaar. De 'cliënt' krijgt dan een woning toegewezen en ontvangt wekelijks 'zakgeld'. Tot alle schulden afbetaald zijn. In het geval waar ik het hierboven over heb echter, werd haar botweg gezegd dat ze moet wachten, omdat asielzoekers nu voorrang hebben. Nu kan men dit geloven of niet. Ik betwijfel echter of mijn huisdokter dit zou vertellen als het niet waar moest zijn. Deze patiënte is ook haar bevoegdheid.
Zac is offline  
Oud 3 februari 2016, 16:05   #32
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waar haalt u in godsnaam deze desinformatie vandaan? LOI woningen gesubsidieerd door Vreemdelingenbeleid? Ik zal u vertellen wat de kerntaak is van het OCMW:

'Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) is een openbare instantie per gemeente in België. De OCMW's hebben tot doel elke persoon in de mogelijkheid te stellen een leven te leiden dat beantwoordt aan de menselijke waardigheid (art. 1 OCMW-wet). Het OCMW verstrekt diensten aan kansarmen, zorg aan ouderen (het OCMW beheert onder andere bejaardentehuizen) en ook psychische hulp aan de inwoners. Structurele uitkeringen aan armen zijn vervangen door het "leefloon", en dat is nu een recht.'

'LOI' komt daar helemaal niet in voor. Het is waar dat het OCMW de beschikking heeft over zogenaamde crisiswoningen. Maar deze zijn zeker niet voorbehouden voor asielzoekers.
Ik heb bij een OCMW gewerkt. Schattig dat u denkt dat alle taken van een OCMW in die kleine zin uit de organieke kan samenvatten. Nog schattiger dat u ervan uitgaat dat als een acroniem niet in het eerste punt van de wetgeving voorkomt ze niet bestaat.

google maar eens op LOI OCMW en dan zal u zien dat nagenoeg alle Lokale Opvang Initiatieven beheerd en verzorgd worden door OCMW's. Die woningen worden ook beheerd door het OCMW en in de meeste gevallen hebben OCMW's geen andere woningen ter beschikking (behalve de grotere, of die dat samenwerken).
Tafelpoot is offline  
Oud 3 februari 2016, 16:39   #33
Frederik2000
Vreemdeling

Standaard

Wel als de hogere middenklasse al begint te klagen, dan is er toch iets van aan me dunkt.

Hierzie de opmerkingen van mijn huisarts i.v.m. vreemdelingen zeer kortgeleden;

"Al die hier binnenkomt heeft zo'n nummertje waardoor ze maar 1euro moeten betalen bij consultatie, ik vrees dat dit niet langer structureel haalbaar zal blijven."

"Onlangs had ik een vreemdeling wiens code op zijn klevertjes was veranderd en hij de consultatie moest betalen. Persoon in kwestie heeft er enorm van zijn tak gemaakt en wou niet betalen tot ik hem met handen en voeten heb moeten uitleggen dat hij een klevertje op de consultatie moest kleven, bij zijn mutualiteit moest deponeren en dan zijn geld zou terugkrijgen".

"Ze (de vreemdelingen) staan hier voor het minste akkefietje".
Frederik2000 is offline  
Oud 4 februari 2016, 01:10   #34
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Wel als de hogere middenklasse al begint te klagen, dan is er toch iets van aan me dunkt.

Hierzie de opmerkingen van mijn huisarts i.v.m. vreemdelingen zeer kortgeleden;

"Al die hier binnenkomt heeft zo'n nummertje waardoor ze maar 1euro moeten betalen bij consultatie, ik vrees dat dit niet langer structureel haalbaar zal blijven."

"Onlangs had ik een vreemdeling wiens code op zijn klevertjes was veranderd en hij de consultatie moest betalen. Persoon in kwestie heeft er enorm van zijn tak gemaakt en wou niet betalen tot ik hem met handen en voeten heb moeten uitleggen dat hij een klevertje op de consultatie moest kleven, bij zijn mutualiteit moest deponeren en dan zijn geld zou terugkrijgen".

"Ze (de vreemdelingen) staan hier voor het minste akkefietje".
Kan die huisarts die vluchtelingen eens niet wat verkeerd inspuiten Misschien is dat nog een idee : chemische vergiftiging van vluchtelingen? Eerst geef je elke ECHTE autochtoon een tegengif en dan doe je bv. iets in de waterleiding. Helaas is mijn kennis scheikunde niet van die aard dat zoiets te verwezenlijken valt
PORSCHE is offline  
Oud 4 februari 2016, 14:37   #35
Zac
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Kan die huisarts die vluchtelingen eens niet wat verkeerd inspuiten Misschien is dat nog een idee : chemische vergiftiging van vluchtelingen? Eerst geef je elke ECHTE autochtoon een tegengif en dan doe je bv. iets in de waterleiding. Helaas is mijn kennis scheikunde niet van die aard dat zoiets te verwezenlijken valt
U hebt onmiskenbaar criminele persoonlijkheidskenmerken. In denk dat er voor u een mooie toekomst is weggelegd in dat circuit.
Zac is offline  
Oud 4 februari 2016, 18:51   #36
Frederik2000
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
U hebt onmiskenbaar criminele persoonlijkheidskenmerken. In denk dat er voor u een mooie toekomst is weggelegd in dat circuit.
Antisociale persoonlijkheidsstoornis zoals men dat op heden netjes noemt. Vroeger noemde men dat een psychopaat maar die term wordt haast niet meer gebruikt. Behalve wanneer je kinderen verkracht en laat verhongeren, of met een pick-up met lijken door Syrië rijdt met de duimen omhoog.

'Porsche', probeer eens bij jezelf zo objectief als mogelijk de PCL-R Checklist toe te passen. Hoeveel scoor je tussen 0 en 40?
Frederik2000 is offline  
Oud 4 februari 2016, 19:59   #37
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Varkensbloed inspuiten.
Odol is offline  
Oud 4 februari 2016, 20:03   #38
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dit komt niet 'zogezegd' van 'een' dokter, dit komt van mijn huisdokter. Geef mij eens één goede reden waarom ze zou liegen over deze toestand die momenteel met een patiënte van haar aan de gang is? .
Ge snapt het niet. Wij geloven uw huisdokter wel. We geloven u niet.

Maar bewijs dat we verkeerd zijn. Geef ons de naam van uw huisdokter, en we zullen het even checken.
geertvdb is offline  
Oud 5 februari 2016, 13:33   #39
Zac
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Antisociale persoonlijkheidsstoornis zoals men dat op heden netjes noemt. Vroeger noemde men dat een psychopaat maar die term wordt haast niet meer gebruikt. Behalve wanneer je kinderen verkracht en laat verhongeren, of met een pick-up met lijken door Syrië rijdt met de duimen omhoog.

'Porsche', probeer eens bij jezelf zo objectief als mogelijk de PCL-R Checklist toe te passen. Hoeveel scoor je tussen 0 en 40?
Inderdaad, sociopaat klinkt zoveel onschuldiger. Dit terwijl het een zeer ernstige aandoening is.
Oef, ik scoor slechts 10 op de PCL-R test (bij 30 ben je sociopaat). Deze test is echter niet geschikt voor IS strijders, want er wordt bv. niet gevraagd of je 72 maagden ter beschikking krijgt als je een ongelovige de keel oversnijdt (wat ze blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vinden). Voor deze mensen moeten duidelijk nieuwe testen ontwikkeld worden.
Zac is offline  
Oud 5 februari 2016, 13:36   #40
Zac
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge snapt het niet. Wij geloven uw huisdokter wel. We geloven u niet.

Maar bewijs dat we verkeerd zijn. Geef ons de naam van uw huisdokter, en we zullen het even checken.
Misschien dat ze u ook even moeten 'checken'..
Zac is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be