Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2016, 16:18   #21
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Zeg jonge dat kerktorenverhaal wordt stillekens aan afgezaagd hoor. Ik denk dat het eerder andersom is.
Maar nu is de vraag, wat heeft mijne kerktoren te maken met het feit dat er een reglement is dat voor ziet dat 50% van alle sociale woningen aan vreemdelingen moeten toegewezen worden? Het ontgaat mij.
Wat heeft mijn kerktoren te maken met het feit dat allochtonen of dubbelpaspoortigen bij de Originele Belgen gerekend worden?
Zo een wereldvreemde mensen als jij, en je doet dat dikwijls, spelen direct op de man als ze geen antwoord hebben.
Rudy, je bent hier in het verleden al hard, diep en ongenadig gepakt door anderen, kom eens van onder de dakpannen, adem diep de frisse lucht in en neem eens een kijkje buiten.
...en stop niet teveel geld in je portefeuille om op straat te lopen, laat je fotoapparaat en je laptop en je gsm maar thuis.
Waarom, dat is een groot vraagteken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 16:23   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal zever, er moet niemand uit zijn huis. Hierover is een sociale woonwijk (jammer genoeg) met allemaal huizen met 3 en 4 en 5 slaapkamers. Laat ze diegenen die alleen maar eens een woning aanbieden in deze wijk met 1 of 2 slaapkamers, leg eens uit hoe. Let wel ze mogen die mensen buiten hun wil om niet naar een andere gemeente verhuizen, dat is de wet.
Het gaat er over dat indien iemand een kleinere woning weigert in dezelfde wijk ze een boete moeten betalen (ik geloof 25€ per maand) voor de leegstand van een tweede kamer, ze mogen dus een lege kamer hebben maar geen 2. Die boete is dus alleen als ze weigeren te verhuizen maar ze kunnen gewoon geen kleinere woning aanbieden.
Nu is het zo dat Europa beslist heeft dat een slaapkamer een bepaalde grote moet hebben en blijkt nu dat die 3 en 4 en 5 slaapkamer woningen hierover respectievelijk 2 e, 3 slaapkamer woningen geworden zijn omdat er twee kamers zijn die te klein zijn om te voldoen aan de Europese normen.

Conclusie, de persoon die alleen in zo een voormalige 4 kamer woning woont, leeft eigenlijk volgens de wet in een 2 slaapkamer woning en heeft dus maar 1 slaapkamer op overschot en mag blijven.
Begrijpen jullie een beetje dat Homans een scheet in een fles gelaten heeft.

Conclusie 2 De zogenoemde kinderkamers, je weet wel een bed een kast en eventueel klein bureautje zijn wettelijk geen slaapkamers meer.
Interessant om weten!
Maar er is dus veel werk aan de winkel in verband met al die appartementen die te koop of te huur staan met 2-3 kamers waarvan slechts één echt de naam slaapkamer verdient ipv berghok!
Oud 5 februari 2016, 16:27   #23
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het ging om twee (dos two deux) kamers extra;
en dan biedt men je aan om te verhuizen, of om iets extra te betalen voor dat ruimer huis.

Je herinnert je nog wel dat het aan bod kwam, maar de details zijn blijkbaar te moeilijk om te onthouden.

Verder: ik hoor minister Liesbeth zeggen dat de erkende asielzoekers achteraan op de lijst komen.
Ik heb nog geen enkele link gezien (niet ernstig, of niet onernstig) die staaft dat er voorbehouden quota zouden zijn voor asielzoekers.

Ja, wat is het nu dan ?

.
Hoe leg je dan uit dat sommige "sociale woning-gebouwen" grotendeels vol zitten met vreemdelingen terwijl er genoeg Belgen zijn die al veel meer jaren zitten te wachten en niets kunnen krijgen!
O ja, voorrang aan grote gezinnen met veel kinderen zeker? En veel kindergeld en een BMW...
Oud 5 februari 2016, 16:40   #24
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe leg je dan uit dat sommige "sociale woning-gebouwen" grotendeels vol zitten met vreemdelingen terwijl er genoeg Belgen zijn die al veel meer jaren zitten te wachten en niets kunnen krijgen!
O ja, voorrang aan grote gezinnen met veel kinderen zeker? En veel kindergeld en een BMW...
Stel er zijn 1000 mensen op de wachtlijst en er zijn een 500 sociale woningen , let wel die zijn bewoond op het moment dat jij je laat inschrijven, dus moet elke woning tweemaal leegkomen voor jij er eentje krijgt.
Maar er zijn dringende gevallen en die krijgen voorrang.
Wat dringende gevallen zijn? Alles wat op straat staat omdat ze geen huur betaalden en op ocmw terecht kwamen, alle vreemdelingen die bv in een huisje wonen dat te klein is voor vader moeder en vier kinderen en ga zo maar door, u als autochtone alleenstaande moeder die werkt en één of twee kinderen opvoed, die 700 euro huur betaald komt niet in aanmerking om voorrang te krijgen wegen geen hoogdringendheid.
Uitleg genoeg Andev?
Ps Mijn vriendin woont hierover in een zo huis met 5 slaapkamers, eigenlijk volgens Europese normen maar drie, met haar zoon, daardoor ben ik nogal op de hoogte van het reilen en zeilen hier.
Oud 5 februari 2016, 16:51   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoomer. Juist. Wat blijft er nog over. Een zelfverklaarde echte oer-vlaming zoals jij ? Je wordt zeldzaam, en misschien binnen duizend jaar een begeerd fossiel.
Heb je je ooit verder verplaatst dan duizend meter van je kerktoren ?
En wat is daar verkeerd aan.
Als meer mensen rond hun kerktoren bleven waren op slag een hoop problemen van de baan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 16:56   #26
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als meer mensen rond hun kerktoren bleven waren op slag een hoop problemen van de baan.
Bedoel je niet rond hun moskee?
Oud 5 februari 2016, 17:06   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral.
Oud 5 februari 2016, 19:33   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Je kan moeilijk verwachten dat iedereen zoals jij levenslang rond z'n kerktoren wandelt, en nu en dan eens het internet opzoekt om niet wereldvreemd te lijken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 19:36   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel er zijn 1000 mensen op de wachtlijst en er zijn een 500 sociale woningen , let wel die zijn bewoond op het moment dat jij je laat inschrijven, dus moet elke woning tweemaal leegkomen voor jij er eentje krijgt.
Maar er zijn dringende gevallen en die krijgen voorrang.
Wat dringende gevallen zijn? Alles wat op straat staat omdat ze geen huur betaalden en op ocmw terecht kwamen, alle vreemdelingen die bv in een huisje wonen dat te klein is voor vader moeder en vier kinderen en ga zo maar door, u als autochtone alleenstaande moeder die werkt en één of twee kinderen opvoed, die 700 euro huur betaald komt niet in aanmerking om voorrang te krijgen wegen geen hoogdringendheid.
Uitleg genoeg Andev?
Ps Mijn vriendin woont hierover in een zo huis met 5 slaapkamers, eigenlijk volgens Europese normen maar drie, met haar zoon, daardoor ben ik nogal op de hoogte van het reilen en zeilen hier.
Hoomer. Waarom komt uw vriendin niet onder uw dak wonen ? Dat is toch goeie koper.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 08:11   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
media-optredenLiesbeth Homans in De Ochtend: “Vluchtelingen niet bevoordelen, maar ook niet benadelen”
Bron

Detail tekst:

Citaat:
Nu meer en meer vluchtelingen een verblijfsstatuut krijgen, moeten al die mensen ook een huis zien te vinden.
Citaat:
Vrijwilligers die met vluchtelingen werken trekken aan de alarmbel. Want nu meer en meer vluchtelingen een verblijfsstatuut krijgen, moet voor al die mensen ook een huis gevonden worden. Sommige kunnen terecht bij het OCMW, maar de meesten moeten op zoek op de privé-markt.
Bron

Andere koersen worden gevaren, lijken vallen uit kasten
Oud 13 februari 2016, 08:39   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Detail tekst:

Citaat:
In Vlaanderen zijn 15.209 sociale woningen te groot, terwijl 4.700 huizen te klein zijn. Volgens Vlaams parlementslid Lorin Parys (N-VA) is bij de toekenning onvoldoende rekening gehouden met de samenstelling van het gezin, zo schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen zaterdag.
Ik denk dat dit bij velen inslaat als: U moet maar plaats maken voor de grote gezinnen, lees: meestal van vreemde origine met 300 kinderen in het gezin want die zijn het die nog grote gezinnen hebben en nog steeds maar in ellenlange rijen staan aan te schuiven om verder te infiltreren.

Blijkbaar een hekelpunt voor sommigen ...
Oud 13 februari 2016, 08:46   #32
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Detail tekst:

Ik denk dat dit bij velen inslaat als: U moet maar plaats maken voor de grote gezinnen, lees: meestal van vreemde origine met 300 kinderen in het gezin want die zijn het die nog grote gezinnen hebben en nog steeds maar in ellenlange rijen staan aan te schuiven om verder te infiltreren.

Blijkbaar een hekelpunt voor sommigen ...
Eigenlijk feitelijk lees ik dat krantenartikel als:
Alle autochtonen zullen in de toekomst op straat gezet worden om plaats te maken voor de verrijkende soort.
Niet meer niet minder.
Oud 13 februari 2016, 08:57   #33
Peche
Banneling

Standaard

Dat zal niet doorgaan
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 09:45   #34
Tavek
Banneling

Standaard

Als ze geen woning vinden, trappen ze het misschien af ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 12:16   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je kan moeilijk verwachten dat iedereen zoals jij levenslang rond z'n kerktoren wandelt, en nu en dan eens het internet opzoekt om niet wereldvreemd te lijken.
En waaruit mag dan blijken dat ik levenslang rond mijn kerktoren gewandeld heb?
Als iedereen mijn manier van leven zou leiden waren er juist meer problemen, dat stond er.
En ik was overal welkom.
Oud 13 februari 2016, 12:29   #36
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ze geen woning vinden, trappen ze het misschien af ?
Ze krijgen woningen wees gerust, ik heb weet van hier in de gemeente dat het ocmw huizen huurt op de privé markt om ze onder te brengen.
Als je alles moest weten pfffff
Oud 13 februari 2016, 12:39   #37
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Elke vreemdeling in een sociale woning is moslim? Zo zo, dat weten we dan ook weer.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 12:42   #38
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Elke vreemdeling in een sociale woning is moslim? Zo zo, dat weten we dan ook weer.
Wat voor een totaal niets terzake doende zever vertel je nu weer?

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=26

Laatst gewijzigd door Hoomer : 13 februari 2016 om 12:43.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 12:50   #39
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:
Ik vind het een goed plan. Erkende nieuwkomers mogen ook zo snel mogelijk beseffen dat een woning iets is waarvoor je moeite moet doen of werken in het leven en dat alles z'n prijs heeft. De illusie van paradijzen op aarde moet, en kan dus zelfs niet, in stand worden gehouden.

En een oude inwoner kan best ook begrip ervoor opbrengen dat die niet bestaan en een gezin met kinderen nu eenmaal meer plaats nodig heeft dan een alleenstaande, ook al gaat het om vreemdelingen. Racisme kan ook niet worden getolereerd.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 13 februari 2016 om 12:53.
Oud 13 februari 2016, 12:51   #40
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat voor een totaal niets terzake doende zever vertel je nu weer?

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=26
Het over een moskee hebben is natuurlijk volledig on-topic...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be