![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een peulschil. Die wint niemand terug door splitsen. Een pot te spijzen met 6.000.000 is veel kleiner dan met 10.000.000. In jullie waan denken jullie dat waarlijk elke Vlaming zich uit de naad betaalt, en elke Waal met het handjeomhoog staat. Die fantasie zal splitsers ooit nog zuur opbreken, als ze de rekening gepresenteerd krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Westland New Post : 27 oktober 2004 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=TomB]
Citaat:
Als Brussel de weg alleen kiest zullen ok deze diensten langzamerhand verhuizen naar de regio's waar ze goedkoper zullen kunnen worden aangeboden. Citaat:
Daarbij trek je dan nog een gezicht van hier tot ginder en verkondig je achter mijn rug dat ik jou laat opdraaien voor alle andere kosten Citaat:
Brussel heeft een werkloosheid van 22%, maar daarmee is niets gezegd hoor want vergeet niet dat je je hier in een "etat PS" bevindt. Dit wil zeggen dat je nog met een overladen CPAS-clièntele zit, een overladen ziekenkas, een onschatbare hoeveelheid illegalen en met een immobiele meerderheid van islamieten. Trek met deze zelf gewilde handikap maar eens naar de oorlog. Picqué moet toch weten dat iedereen door deze goedkope blufpokerface heenkijkt of zou het toch zijn om zichzelf moed in te spreken? Citaat:
Ik denk dat de tijd de Brusselaars uiteindelijk wel raad zal brengen. Nu: wil jij mij eens die infrastruktuur van Brussel duiden AUB? Luchthaven? Haven? Autostrades? Industrieterreinen? Researchparken? Ik kom zo'n twee maal per jaar in Brussel en ken die stad slechts oppervlakkig doch bij hetgeen ik van Brussel kan zien kan ik mij buiten immense administratieve (en dan overtollige) gebouwen niet veel voorstellen of je moest de Heizel, mini Europa en de beurs nu ook al als een troef zien. Enlighten me please?
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Als er echt zoveel pendelende Vlamingen worden aangenomen voor Brusselse jobs, in plaats van Brusselaars, heeft dat wellicht een reden. Als Brussel onafhankelijk wordt en stappen onderneemt om deze Vlamingen te weren, zullen die "Vlamingminnende" bedrijven waarschijnlijk wel weten wat te doen.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Laat gauw dat belgisch vlaggetje nog eens paraderen. Dat zal je goed doen.
![]() |
![]() |
#30 | |||||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Want bij ontstentenis van geschoold, polyglot en gedisciplineerd (voel je mij al komen?) personeel valt uw dienstensector grotendeels in duigen. Komt daar nog bij dat die dienstensector grotendeels geënt is op de oversea en off shore partners van de Vlaamse (vooral via Havens) doorvoerindustrieen. Citaat:
Citaat:
Wat moeilijker is is het volgende, vandaag hoor ik op de radio dat er in Vlaanderen een akkuut tekort is aan plaats voor industrie of diensten. Dit zal het Vlaamse probleem zijn bij uitstek. Citaat:
Citaat:
Ik ben geneigd U daarin te volgen. Citaat:
, Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik denk dat we het nog gaan meemaken. Als men OPENLIJK plannen maakt voor wat er gaat gebeuren na een opsplitsing van Belgie, zijt dan maar gerust dat men intern al veel verder staat.
De posities voor de eindbesprekingen worden ingenomen. Leve de republiek Wallonie !! Leve de republiek Vlaanderen ! Leve de Islamitische Republiek Bruxallah.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() De Walen zijn altijd al goede vooruitziende politici geweest voor hun gewest. Ge moogt gerust zijn dat in de hoofdkwartieren van Di Rupo de plannen voor wat er dan moet gebeuren al klaar liggen.
De wapens inzetten ... (pas op he niet onmogelijk hoor...) Keiharde prijs vragen (nog enkele jaren een grote koek van de 11 miljard eisen of zo) Grondgebied vragen (St. Genesius Rode - al meermaals openlijk genoemd he- de corridor naar Bruxelles...) De Waalse politici zullen goed voorbereid aan de onderhandelingstafel komen, ge moogt gerust zijn.. De Vlaamse politici (behalve dan het Vlaams Blok mag ik hopen) zullen weer uit de lucht vallen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Die goede vooruitziendheid bedoel ik mee dat ze altijd elke situatie op voorhand zien aankomen en goed weten uit te spelen.
Ik ga hier niet beweren dat ze een goede politiek uitoefenen he want dan zouden die transfers niet nodig zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle deelstaten zullen verlies leiden bij splitsing dat staat vast zoals dat ook het geval was bij de splitsing van Joegoslavië, Tsjechoslovakije en de Sovjet-Unie.
Het zal een bijkomende administratieve hinderpaal vormen voor investeerders om zich hier nog te vestigen, al de andere voorbeelden genoemd hebben duidelijk omschreven grenzen terwijl Brussel en Vlaanderen op alle mogelijk vlakken aan elkaar plakken. Brussel herbergt de meeste dienstverlenende bedrijven in BelgiË, de meeste industrie per inwoner ook, en heeft de grootste internationale bekendheid. Goed de federale en vlaamse overheidsgebouwen zullen verwijnen maar daar werkt nu toch al rond de 90% van buiten brussel afkomstig, terwijl de bedrijven die in brussel gevestigd zijn liefst mensen uit "eigen land" zullen willen aannemen (gemakkelijker voor sociale zekerheid, administratie etc.). Niet vergeten dat talloze Vlamingen, niet enkel ambtenaren, brussel als werkplaats hebben, of dat veel goed zal doen voor de werkgelegenheid is maar de vraag, ook is het goed mogelijk dat veel rijke Brusselaars de rand zullen verlaten voor een identiek stukje Brussel in Ukkel of Watermael-Bosvoorde als ze daarmee in eigen land blijven in plaats van in Vlaanderen wat hun woon-werk relatie onzeker maakt en zeker ook negatieve gevolgen zal hebben voor transportkosten, administratie, etc. Brussel is ook het venster van Vlaanderen op de wereld, zonder brussel worden zowel vlaanderen als Wallonië halve boerengaten. (Antwerpenaars zullen het niet graag horen maar zo is het, de internationale status van Apen stelt niets voor in vergelijking met Brussel). Talloze Vlaamse designers etc. zijn in Brussel gevestigd en of die de enige echte grootstad van ons land zomaar zullen verlaten is onzeker. Wat betreft de internationale bevolking van Brussel dat kan een troef zijn, het betreft niet alleen marokkanen, de grootste en best zichbare groep, maar ook mensen uit alle delen van de wereld, en zeker niet enkel armoezaaiers, vele migranten hebben het in Brussel gemaakt en maken Brussel nog meer het centrum van europa dan het al is. Migranten hebben in Brussel een plaats verworven die ze in Vlaanderen nog niet hebben, heel wat officiële en kaderfuncties worden er door migranten vervuld, er is een vrij grote assimilatie van verschillende bevolkingsgroepen en je kunt echt al spreken van een sterk internationaal beïnvloedde Brusselse cultuur, die zowel Vlaamse franstalige, maghrebijnse als wortels uit de hele wereld heeft. En dan heb ik het niet over multicul-toestanden maar over echte beînvloeding, de manier hoe mensen leven, het leven bekijken etc. Bvb. hoeveel gisteren bezocht ik nog een marokkaans-Dominikaans gezin (met een half-italiaans kind uit een vorig huwelijk) samen met een Engelse en Russische vriend. Dat is in Brussel eerder norm dan uitzondering en toch voelen al die mensen zich Belg, hebben een klein moestuintje, spreken Frans onder elkaar en proberen Nederlands te leren. Antwerpen kan er heel wat van leren. Laatst gewijzigd door tomm : 28 oktober 2004 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Antwerpen bvb heeft als een van de vijf grootste havens ter wereld een veel groter venster op de wereld. Hier komen gigantische schepen af en aan van over de 7 wereldzeeën. Niemand moet ons iets leren. Zeker Brussel niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||||
|
![]() Citaat:
Ten tweede vind ik uw argument dat Vlamingen performanter zijn getuigen van grote ijdelheid, en nog grotere domheid, als het ware een schoolvoorbeeld van het tegengestelde van wat ge beweert. Citaat:
Ten tweede: Het maakt geen blaas uit wie eigenaar is van een economische activiteit. Wat van belang is, is dat ze plaatsvindt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In het begin was er niets, wat ontplofte. Laatst gewijzigd door TomB : 28 oktober 2004 om 20:00. |
|||||||
![]() |
![]() |