![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Aton, jij van alle mensen moet toch weten dat ik veel ruimer dan de bijbel alleen kijk?
Dat ik mij vragen stel bij de bijbel en mij daar niet toe beperk. Ik zei het laatst zelf nog dat de boodschap iet wat verdraaid is. Maar de essentie is zeker nog daar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Helemaal niet. Dus veel ruimer dan de bijbel is je kijk hierop niet. Doorsnee blind gelovige ben je en geen meter meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Allegro?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ken jij John Allegro dan niet?
U komt inzicht tekort deze man niet te kennen he. Dat was een nuance mijn kijk op Jezus te vergroten. Trol wat minder, en doe wat menselijker Aton |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allegro is een muziekterm joh. J.Allegro wist enkel iets te vertellen i.v.m. de Dode zee rollen, zowat twee generaties geleden. Nog niet verder geraakt ? En wat heeft dit te maken met het N.T. ? Het N.T. is van na de Dode zeerollen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Link al doorgenomen ? Opmerkingen ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() John Allegro had veel meer te vertellen.
Maar ik zal wellicht inzicht tekort schieten daar een nuance aan te leveren ![]() Het is persoonlijk trouwens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ja, jij kauwt alles voor me voor en zegt dat ik me beperk tot de bijbel.
Tot de bijbel zal ik me beperken, en verder zult gij niet komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Eu... wie is hier nu de trol ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ik doe hier tegen mensen divers. Tegen de ene sus tegen den andere zo.
Maar wat zus en zo is bepaalt mijn tegenpartij. Als gij onnozel doet tegen mij en insinuaties voor mij maakt, beperk ik mij tot uw insinuaties. Ik beperk mij tot de bijbel Aton ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Alle onzin moet maar eens gedaan zijn.
God is Allah, één. De Enige van Wie al het geschapene afhankelijk is. Hij heeft niet verwerkt, noch is Hij verwerkt. En niet één is aan Hem gelijk. (soera Ikhlas) Het is al blasfemie of laster als men Hem een zoon in de figuurlijke betekenis toekent. O lieden van de schrift, overdrijft niet in jullie godsdienst en zeg niet over Allah dan de waarheid. Voorwaar, de Masih ,Isa, zoon van Maryam, is slechts een boodschapper van Allah en Zijn Woord, dat Hij aan Maryam zond en uit een geest (Djibril) van Hem voortkomend. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet (dat Allah) ‹drie› is. Houdt (hiermee) op, dat is beter voor jullie. Voorwaar, Allah is de Ene god. Verheven is Hij (boven de bewering dat) Hij een zoon heeft. Hem behoort wat er in de hemelen en op de aarde is. En Allah is voldoende als Alleen-Bewaarder. (De Koran: 4- 171). En het is Isa bin Maryam dat herhaaldelijk in de Koran voorkomt. "... Wij hebben Jezus, de zoon van Maria, de duidelijke bewijzen gegeven en hem gesterkt met de heilige geest. Maar telkens als er een gezant tot jullie komt met iets wat jullie niet zint, zijn jullie dan niet hoogmoedig? Dan betichten jullie sommigen van leugens en anderen doden jullie" (Koran 2:87) Voorwaar, de gelijkenis (van de schepping) van ,Isa is bij Allah als de gelijkenis (van de schepping) van Adam. Hij schiep hen uit aarde en zei vervolgens tot hem: Wees, en hij was. (De Koran: 3- 59) En God heeft de mens ook niet nodig maar geschapen en geëerd als kalief (verzorger en onderhouder/beheerder) van de aarde. De mens heeft God nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Guine, de triniteit zegt niet dat God drie is he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Lees eens tussen de lijnen Aton in plaats van zo pietje precies te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Wie is er nu de trol?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toevallig sloten die wensen vaak nogal aan bij de wensen van die gezant. Als die gezant echt door God gezonden is zou God wel persoonlijk voor zijn bescherming zorgen en niet toelaten dat hij gedood wordt. Een duidelijker bewijs van zijn almacht kan ik mij niet inbeelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |