![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu, ik dacht persoonlijk dat BDW, omdat hij toch aan het sterfbed van Schiltz heeft gezeten toen die daar lag te wenen dat hij alles verkeerd had gedaan, iets had opgestoken. Maar hij doet gewoon hetzelfde, zijn partij kapotmaken om toch maar in de macht te kunnen delen.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe gaat men na een dure behandelingsmethode adequaat kontroleren of iemand zich aan de opgelegde eet/leefregels houdt? Een streefgewicht opleggen dat binnen x maanden bereikt moet worden? Opsluiten in een dieetcentrum? Ik vrees dat dit te complex is om blind te sanctioneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zonder dat ik statistieken daarover kan raadplegen, maar alleszins voetbal op de lagere (café) niveau's zijn niet uit te sluiten wegens de sociale context. Niks belet natuurlijk dat ze een extra verzekerinkske moeten afsluiten voor kine en andere brol. 't Is ook niet omdat veel wielerterroristen meer spuiten dan een ganse profploeg, dat fietsen ongezond zou zijn ... maar zoals ik al een voorbeeld gaf: parachutespringen, zelfs zweefvliegen (hoe ouderwets), base jumpen ... tot alpinisme ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is begrijpelijk gelet op de schaarste aan donororganen. Ik vind echter dat door de band de levensstijl op geen enkele manier mag doorwegen: iedereen begaat wel één of andere zonde en wat vandaag gezond is, kan morgen als ongezond worden beschouwd.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Long fibrose is erfelijk.
Ik ken een ganse familie die er aan bezweken is. Roken versnelt het maar is niet de oorzaak. Niet roken helpt ook niet. De gegeven medicijnen helpen ook niet. Het schandaal is eerder dat niet werkende medicijnen 30'000€ per jaar kosten en goedgekeurt worden. Beter daar eens iets aan doen.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als iets niet in het kraampje past van een nationalist kan dat binnen de 5 minuten worden afgeschaft...past het wel in hun kraampje dan is het om allerhande reden niet uit te sluiten.Maar ja de brullende zatte prossen in hun voetbalkantines die loop je beter niet in de weg het Schoof.... Maak van die voetbalvelden achter die café's patattenvelden die hebben tenminste wel een maatschappelijke relevantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak zelf het verschil tussen een wielerterrorist die spuit gelijk een ganse profploeg, en dan komt gij met een zogezegd tegenvoorbeeld af, namelijk ... wielerterroristen. Even scherp stellen: het gaat er in deze draad om of er een inspanning gevraagd mag worden aan een patiënt, op een ogenblik dat de solidariteit vanwege de gemeenschap aangesproken wordt voor een erg dure behandeling. Eigenlijk is de discussie simpel: Ja, je mag een inspanning vragen in ruil voor veel geld van de belastingbetaler, of, neen, je mag geen inspanning vragen, een grote som geld in 't water gooien, daar moogt gij u geen bedenkingen bij maken, dat zijn uw zaken niet, alleen maar uw geld. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er worden hier wel een hele hoop dingen op een hoop gegooid om een simpele maatregel onderuit te halen.
Het gaat hier over de behandeling van een longziekte die de ademhalingscapaciteit vermindert. Is het dan niet logisch dat men vraagt om te stoppen met roken (want men weet dat dat OOK de ademhalingscapaciteit vermindert). Zo iemand blijven behandelen is dweilen met de kraan open. Moest ik in zo'n situatie zijn, ik zou er niet aan denken om (verder) te roken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Concreet voorbeeldje. Je hebt geldmiddelen ter waarde van 100, en je hebt 4 patienten: - 1 kind met leukemie - 1 volwassene die door een erfelijke aandoening wekelijks aan de dialyse moet - 1 volwassene die door overmatig drankgebruik levercirrose heeft en daardoor een lever transplantatie nodig heeft - 1 volwassen kettingroker met longkanker De kost van de vier behandelingen samen, is groter dan de 100 die je hebt. Hoe ga je die geldmiddelen verdelen over die 4 mensen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat men hem/haar vraagt is om in ruil voor een gratis zeer dure behandeling te stoppen met zelfvergiftiging. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 februari 2016 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vandaar ook de vraag hoe je de verdeling gaat doen. Keuzes moeten gemaakt worden, dus de vraag is of je met die stelling er dan voor durft kiezen om het kind met leukemie en de volwassene met de nierproblematiek af te straffen (zij gaan hun behandeling niet helemaal terug betaald krijgen), ten voordele van mensen die aan de oorzaak van hun eigen problemen liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil gewoon zeggen dat in het geval waar het hier over gaat de voorgeschiedenis helemaal geen rol speelt en toch is er verzet tegen. Zoals de OP zegt: het gaat over mensen die hun gedrag niet willen aanpassen. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 februari 2016 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kun je beter de regelreging EU aanpassen, die bepaald dat wie hier woont met onbeperkt verblijf( dus alle Polen Joegoslaven, enz) hun ouders kunnen laten overkomen wanneer ze aantonen dat er in het thuisland niemand is om voor hen te zorgen, vaak zijn dit ouderen met hoge medische kosten. Die komen op de mutualiteit via de kinderen. Wij betalen hun gezondheidszorgen, terwijl die nieuwkomers nooit zelf bijdroegen. Het gaat erom dat in alle bovenstaande gevallen die u aanhaalt, mensen hun bijdragen betaald hebben en dus gelijke rechten hebben, punt uit. Laatst gewijzigd door alice : 19 februari 2016 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De vraag gaat niet over wie al dan niet naar België moet kunnen komen, de vraag gaat over hoe je de verdeling gaat maken tussen die 4 concrete gevallen. Durf je keuzes te maken, of niet? Mogen we je laatste zin interpreteren als een keuze, en mogen we er dus van uit gaan dat je het kind en de volwassene met nierproblemen afstraffen, ten voordele van zij die aan de oorzaak van hun eigen problemen liggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Correctie, niet iedereen wil dit. Dat is een heel verschil.
Iedereen kan dat wel degelijk; dat is gewoon een keuze maken. Je kiest ervoor om al dan niet te drinken en je kiest er voor om al dan niet te roken. Ben je er een voorstander van om keuzes te kunnen maken, zonder de gevolgen van die keuzes te moeten dragen? |
![]() |
![]() |