![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als ik dat zo allemaal lees, dan word ik spuugziek van zo veel misplaatste arrogantie. "Geen slavernij" ... Maar best ook, want dat zou je zelf ook nooit hebben verdragen! Die nonsens over "dankbaarheidsstages" was dan meteen ook maar een reden om eventueel je eigen kinderen te gaan roosteren op eenzelfde, eigentijdse manier? Moest het allemaal zo erg geweest zijn, dan had je je eigen kind dat toch nooit aangedaan? ![]() A propos: wat is er mis met een dankbaarheidsstage voor een geslaagde opleiding? Dat is toch de evidentie zelve? Vandaag de dag moet je kruipen om ergens, "alsjeblieft op m'n blote knietjes", een stage te mogen lopen en werkervaring op te doen. In Oost-Europa betalen ouders €10.000 aan bedrijven om hun gediplomeerde kinderen "alsjeblieft op m'n blote knietjes" een jaartje gratis te werk te stellen om werkervaring op te mogen doen. Daar gaan jullie ouwe scheefzeikers wel heel graag aan voorbij, hé? Lees wat ik hierboven heb neergepend over intergenerationele smeerlapperij. Wie het schoentje past, trekke het aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ja.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() x2
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Akkoord dat als je een inkomen hebt en nog thuiswoont je ook bijdraagt voor de kosten.
De reële kosten. Die moeder vraagt veel te veel, tenzij ze nog een hypotheek lopen heeft of zo. Moesten alledrie de kinderen bijdragen zou ze 750 euro per maand opstrijken voor elektriciteit, water, gas en voedsel. Dat is belachelijk veel geld. Zelf heb ik gelukkig nooit in die situatie gezeten. Ik heb het destijds met mijn moeder op een akkoordje gegooid: ik kreeg volledige beschikking over kinder- en wezengeld, maar moest niet meer aankloppen voor geld. Daarvan kon ik alleen gaan wonen en hield ik nog 120 euro per maand over voor voeding, kledij, transportkosten, kledij, schoolboeken... Veel marge was er niet. Dat heeft me gestimuleerd om snel een baan te zoeken. Ik was ontzettend blij toen ik met mijn eerste loon toen meubels voor op mijn kot kon gaan kopen. In het begin had ik enkel een lattenbodem, een matras en een kleerkast. Zelfs niet eens een bureau. Geen haar op mijn hoofd dat er ooit aan dacht om terug thuis te gaan aankloppen met mijn valies. Ook al kwam ik soms niet rond. In het begin heb ik soms letterlijk honger geleden. Ik snap niet waarom je op je 27 nog thuis wil wonen als je een baan hebt, terwijl er echt wel oplossingen bestaan waardoor je goedkoop alleen kan gaan wonen en toch nog kan sparen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() 250 euro teveel? Zoveel en meer betaal je tegenwoordig al voor een studentenkot, dan heb je nog geen eten, is de was nog niet gedaan, etc. Voor dergelijke service is zelfs meer niet onbegrijpelijk, zeker als iemand een inkomen heeft.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Alleen al omwille van het gebrek aan privacy zou ik nooit meer aan mijn moeder willen dokken dan wat ik reëel kost. Dan nog liever meer dokken en zelf mijn boontjes doppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de moslims gaat dat familiale en groepsgevoel nog vele verder dan in Zuid-Europa. Een totaal andere wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezanik over 250 euro. Men is blijkbaar Europa in een derde wereldlandenblok aan het omtoveren. Op mijn 17de had ik reeds een van mijn goedlopende zaken aan mijn ouders overgemaakt. Ze konden kiezen hoeveel ze daarmee wilden verdienden, naar gelang de inzet... Ik heb nooit klachten gehoord.
Trouwens, wie geeft om geld? Het komt en gaat, enkel waardevolle investeringen zijn nuttig. Voor de rest is geld niet meer dan balast. Laatst gewijzigd door zonbron : 24 februari 2016 om 02:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst met mezelf: geen achtervolgingswaanzin of wereldcomplottheorieën die mijn denken overheersten (wie het sloefke pas die trekke het aan) en dan daarna met mijn nageslacht. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() dat is nogal moeilijk aangezien de euro niet bestond in '89
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mocht het houden maar het kwam wel eens ter sprake.Om een kort verhaal kort te houden, mijn antwoord als 15-jarige was dat ik dan liever geen vakantiewerk ging doen. ![]() Laat het echter duidelijk zijn, eens aan het werk gaf ook ik een bijdrage in de kosten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me niet meer dan normaal dat volwassen en verdienende kinderen bijdragen in de kosten van hotel mamma! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer een hele hoop belastinggeld verspild. Zo'n dingen hoor je zelf te regelen. En als je je zoon beu bent, smijt hem dan buiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat niet, hij staat daar opgeschreven.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN