Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2016, 18:44   #21
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Werkman, nu maak je het die mensen echt moeilijk, voor zo weinig geld zich een inspanning getroosten, jij durft nogal.

Jack loopt nog steeds rond met die obus in zijn achterwerk.
Hij weet het weer beter. Zijn bijdrage gaat hier alles weer oplossen.
Zalig zijn de eenvoudigen..................
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 18:44   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Daar verschillen wij inderdaad van mening.
De eerste twintig jaar zullen er nog stammentwisten zijn rondom Brussel.
Maar mijn bevindingen te velde over de laatste vijftig jaar tellen ook mee in mijn visie. De Vlaamse landbouwer heeft zijn landerijen rondom Brussel duur verkocht aan anderstalig hautain volk. Steeds hebben die inwijkelingen zich beroepen op het feit dat hun taal een wereldtaal zou zijn en dat de Vlaming een taaltje sprak dat een creools samenraapsel zou geweest zijn.
En iedereen zag dat; ook die boerkes die verkochten.
Maar voor het lieve geld danst zelfs de grootste circusaap.
Bijna vijftig jaar heb ik op de barricaden gestaan en bijna vijftig jaar ben ik in de rug geschoten door onwetende Vlamingen.
Vijftig jaar zijn er onder ons geweest die waakzaam waren.
Vijftig jaar ook zijn deze voorvechters echter op alle mogelijke manieren in het zak gezet door onze verkozenen.
Dus het waakzaam zijn heeft niet geholpen. De kankervlek breidt zich uit.
Daarom moeten wij het anders aanpakken en zorgen dat onze volgende generatie wereldburgers worden die alle vreemde inwijkelingen kunnen te woord staan; zowel hier als in den vreemde; via een wereldtaal.
En dan moet die bourgoisie wel bijdraaien. Want dan spreken zij een minderwaardig creools. Want Frans is geen wereldtaal.
Laat ze dat maar verder denken. De verassing zal des te groter zijn.
Want al tweehonderd jaar is dat gezever al bezig in België.
En het zal bezig blijven. Ofwel valt dit land uit mekaar ofwel blijven wij; Vlamingen; de grootste slachtoffers. Want dit volk wordt verkocht.
Wij Vlamingen moeten ons van dat juk bevrijden.
Ofwel gebeurt dit deels met de hulp van onze verkozenen ofwel gebeurt dit zonder hun hulp. Maar dan moet het gebeuren via onze taal.
De twee mogelijkheden kunnen samen gaan. En indien niet; en blijft men dit volk verkopen; dan moeten wijzelf als individu ten oorlog trekken.
Door het gebruik dan van onze taalsterkte.
Want over het algemeen is een Waal op dat gebied een dommerik.
En daarom moet ons onderwijs zich aanpassen. Zo vlug mogelijk zelfs.
En of ze in de Brusselse randgemeenten nog een tijdje ruzie zullen maken omwille van taalfaciliteiten zal zich uiteindelijk keren tegen dezen die zich niet willen aanpassen. Laat ze maar verder stotteren in hun Frans en vermeende superioriteit. Ze zullen zelfs vlugger kleiner worden dan hun Napoleon van destijds. We kunnen ze ook klein krijgen zonder wapens.
Uiteindelijk zou het gebruik van Engels in de communicatie met Franstaligen niet eens zulk een slecht idee zijn. Wij staan dan op een soort neutraal terrein en van "toegevingen" is er dan geen sprake meer. Maar dat veronderstelt natuurlijk dat de modale francofoon even behoorlijk met Engels uit de voeten kan als de modale Vlaming. I have serious doubts...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 18:52   #23
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uiteindelijk zou het gebruik van Engels in de communicatie met Franstaligen niet eens zulk een slecht idee zijn. Wij staan dan op een soort neutraal terrein en van "toegevingen" is er dan geen sprake meer. Maar dat veronderstelt natuurlijk dat de modale francofoon even behoorlijk met Engels uit de voeten kan als de modale Vlaming. I have serious doubts...
Geef ze nog even de tijd.
Ze hebben reeds tweehonderd jaar de tijd gekregen.
Maar er nu mee beginnen is wel in ons voordeel.
En als ze toch te stom zijn of niet willen dan snijden ze in hun eigen vingers.
Trouwens onze economie verengelst van dag tot dag meer.
Een reden temeer waarom ze dan hier niet bruikbaar meer zijn.
Ze kunnen dan gaan hangmatten.

Laatst gewijzigd door werkman : 25 februari 2016 om 18:53.
Oud 25 februari 2016, 18:53   #24
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack Obus Bekijk bericht
Dromen zijn bedrog.
Droom je zoveel dat je dat weet?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 18:56   #25
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Droom je zoveel dat je dat weet?

De laatste dagen niet meer.
Ge weet wel; die obus......
Oud 25 februari 2016, 19:38   #26
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dat vind ik de grap van de eeuw. De Vlamingen die 'denken' dat ze goed Engels kunnen...
Het Engels dat de Vlaamse ministers spreken is lamentabel slecht. Een minister die niet eens weet dat 'hemd' geen Engels woord is, en een Nederlandse zin woord voor woord vertaalt in het Engels: 'So we do it in Flanders' ....
En zo is het gesteld in heel Vlaanderen. Zeer droevig.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 19:58   #27
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Komt daarbij dat ook voor wiskunde de eindtermen globaal genomen niet meer gehaald worden. Maar dat is blijkbaar geen probleem voor Rutten.
Dat kan dat madamke geen kloten schelen,ze heeft als laatste strohalm tegen de NVA-tsunami gekozen voor het Belgischisme en daarvoor moet elke logica wijken.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 22:09   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Dat kan dat madamke geen kloten schelen,ze heeft als laatste strohalm tegen de NVA-tsunami gekozen voor het Belgischisme en daarvoor moet elke logica wijken.
Uiteraard is het een flink stuk meer politiek gedreven, dan dat ze bekommert is om de echte noden van het onderwijs, laat staan om de echte noden van de leerlingen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 22:10   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat vind ik de grap van de eeuw. De Vlamingen die 'denken' dat ze goed Engels kunnen...
Het Engels dat de Vlaamse ministers spreken is lamentabel slecht. Een minister die niet eens weet dat 'hemd' geen Engels woord is, en een Nederlandse zin woord voor woord vertaalt in het Engels: 'So we do it in Flanders' ....
Misschien kunnen we dit wat verbeteren door Engels als tweede taal te promoten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 22:39   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaamse ministers zijn inzake kennis van het Engels niet allemaal van dezelfde sterkte, dat is evident. Maar toch, de modale Vlaming weet zich beter uit de slag te trekken in het Engels dan de overgrote meerderheid van de Francofonen. Wees daar maar van overtuigd. Maar Vlaamse Belgicisten pogen natuurlijk zich krampachtig vast te klampen aan het krom Engels van een paar ministers die het er niet goed van af brengen. Binnen een paar decennia is het Engels in Vlaanderen een door de meerderheid van de bevolking courant gebruikte tweede taal. Het Frans zal verder nog verschrompelen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2016, 22:45   #31
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw negatieve commentaar kunnen we hier missen.
Niemand heeft beweerd dat wij Engels kennen zoals het hoort.
Daarom moeten ze het aanleren in onze scholen en dit als tweede taal.
En als de zienswijze U niet aanstaat dan mag je voor mijn part op een ander gaan zagen. Iedereen op dit forum mag zijn zienswijze verdedigen of promoten. Maar die democratische vrijheid zou dus niet mogen van U en U hoeft er dus commentaar op te geven.
Commentaar trouwens volledig naast de kwestie. Wat U beweert of illuzies over neerpent is hier nooit gezegd. Dus vent; ga maar elders uw stupiditeiten verkondigen. Het was me al opgevallen dat U dat elders ook voortdurend doet. Kom dat doen met argumenten i.p.v. voortdurend ellende te verkopen. En anders mag je voor mijn part uw broek afdoen en het forum verlaten. We zullen je niet missen. En ik zeker niet.
En je hoeft niet in onze plaats te denken en zeker niet wat wij dachten.
Denken is vrij. En dat wij verkeerd denken volgens U is mijn laatste bekommernis. Mijn gedachten gaan voor. Gesnopen?
Ik ben altijd te vinden voor een debat maar niet op de manier zoals U het aanpakt. Geef argumenten of.......zwijg.
Pogingen om een scheldpartij te openen zijn bij mij niet welkom.
Oud 26 februari 2016, 00:23   #32
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Rutten heeft gelijk als ze zegt dat je zo vroeg mogelijk moet beginnen met taalonderricht,
dat kan dus al in de kleuterklas met Engelse liedjes,
een vreemde taal maakt de kinderen extra slimmer, dat werd onlangs in "de afspraak" nogmaals bevestigd
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 01:02   #33
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Misschien kunnen we dit wat verbeteren door Engels als tweede taal te promoten.
Misschien?
Is het al niet effectief de 2e taal? Al die Engelse en Amerikaanse series op TV. En wat is het resultaat? Bedroevend.
Maar dat is niet het ergste.
Nee, er zijn hier bollebozen die denken dat het zeer goed is!
Oud 26 februari 2016, 01:09   #34
geertvdb

Standaard

Citaat:
De Vlaamse ministers zijn inzake kennis van het Engels niet allemaal van dezelfde sterkte, dat is evident.
Serieus? Waarom is dat evident?
Citaat:
Maar toch, de modale Vlaming weet zich beter uit de slag te trekken in het Engels dan de overgrote meerderheid van de Francofonen.
Bekijk eens een filmpke van de Ideale Wereld waar dat de 'president Obama' de markt van Tienen bezoekt en met de plaatselijke bevolking praat ..... Is dat de 'overgrote meerderheid'? Ik schaam mij dood!
Citaat:
Wees daar maar van overtuigd.
Knap argument!
Citaat:
Maar Vlaamse Belgicisten pogen natuurlijk zich krampachtig vast te klampen aan het krom Engels van een paar ministers die het er niet goed van af brengen.
Daar bent u weer met uw valse beschuldigingen.
Citaat:
Binnen een paar decennia is het Engels in Vlaanderen een door de meerderheid van de bevolking courant gebruikte tweede taal. Het Frans zal verder nog verschrompelen.
Dit geeft het probleem van de Vlaams nationalisten weer. De haat tegenover het Frans is zo groot dat ze het Nederlands willen uitleveren aan het Engels.

Jullie respect voor het Nederlands is abominabel laag.
Oud 26 februari 2016, 01:14   #35
geertvdb

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben hier onmisbaar.
Citaat:
Toch wel!
Citaat:
Moeten moeten moeten? Wie denkt u dat u bent? De baas van de wereld?
Citaat:
En als de zienswijze U niet aanstaat dan mag je voor mijn part op een ander gaan zagen.
Gij hebt wel dictatoriale neigingen , hé?
Citaat:
Iedereen op dit forum mag zijn zienswijze verdedigen of promoten.
Serieus? En doe ik dat dan niet?
Citaat:
Maar die democratische vrijheid zou dus niet mogen van U en U hoeft er dus commentaar op te geven.
Waar zeg ik dat? LEES eerst een wat ik schrijf voor zulke onzin te verkopen, ok?
Citaat:
Commentaar trouwens volledig naast de kwestie. Wat U beweert of illuzies over neerpent is hier nooit gezegd. Dus vent; ga maar elders uw stupiditeiten verkondigen.
Nee, ik blijf hier liever op uw zenuwen werken.
Citaat:
Het was me al opgevallen dat U dat elders ook voortdurend doet. Kom dat doen met argumenten i.p.v. voortdurend ellende te verkopen. En anders mag je voor mijn part uw broek afdoen en het forum verlaten. We zullen je niet missen. En ik zeker niet.
Niveau !
Citaat:
Denken is vrij. En dat wij verkeerd denken volgens U is mijn laatste bekommernis. Mijn gedachten gaan voor. Gesnopen?
Ik ben altijd te vinden voor een debat maar niet op de manier zoals U het aanpakt. Geef argumenten of.......zwijg.
Allemaal blablabla, ik heb schitterende argumenten, waar u NIET op ingaat.
Citaat:
Begint niet te wenen, want daar heb ik een hekel aan!
Oud 26 februari 2016, 06:09   #36
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Iets verder klinkt het, 'door een of andere domme regel mogen we maar vanaf tien jaar Frans beginnen leren', dat wil ze veranderen.

Er is voor iedereen wat in dit interview, je kan voor of tegen uit onthouden. Dat baart natuurlijk zorgen die welbewuste vaagheid.
En toch is Rutten geen tseef ( van die zijn wij dat gewoon )
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 06:12   #37
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Bij de EU zijn nu 28 landen aangesloten. Hoeveel talen zijn dat bij elkaar? Waarom is er voor de ganse EU niet 1 officiële taal afgesproken zodat iedereen waar dan ook in de EU kan communiceren? Lijkt dat niet logisch? De huidige toestand met al die tolken en vertalers moet toch enorm veel geld kosten.
Omdat de Francofonie zich daar altijd al tegen verzet heeft.
Oud 26 februari 2016, 06:20   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als de zienswijze U niet aanstaat dan mag je voor mijn part op een ander gaan zagen. Iedereen op dit forum mag zijn zienswijze verdedigen of promoten. Maar die democratische vrijheid zou dus niet mogen van U en U hoeft er dus commentaar op te geven.
Commentaar trouwens volledig naast de kwestie. Wat U beweert of illuzies over neerpent is hier nooit gezegd. Dus vent; ga maar elders uw stupiditeiten verkondigen. Het was me al opgevallen dat U dat elders ook voortdurend doet. Kom dat doen met argumenten i.p.v. voortdurend ellende te verkopen. En anders mag je voor mijn part uw broek afdoen en het forum verlaten. We zullen je niet missen. En ik zeker niet.
We ? Je begrijpt toch dat je op een forum enkel spreekt voor jezelf ?

https://www.youtube.com/watch?v=YyMFMPjTPgQ
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 06:22   #39
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
[/color]

Wel subocaj, daar vrees ik ook voor. Feitelijk stel ik dit reeds vast van toen ik nog jong was. Als ik al die zever die wij vroeger via de geschiedenislessen kregen; evenals de lessen godsdienst en aardrijkskunde; en daarbij overweeg wat voor nut het allemaal had achteraf dan besef ik dat men bepaalde lessen alleen gaf om leraars werk te geven en om leerlingen bezig te houden met materie waar ze achteraf totaal niks van nodig hadden.
Wel werkman zo een uitspraak stemt mij triest. Ik heb veel gehad aan geschiedenis en iets minder aan aardrijkskunde.
De geschiedenis leert ons het heden beter te begrijpen opdat het mensdom geen of minstens minder foute beslissingen zou nemen. Ik veronderstel dat je dan ook geen musea gaat bezoeken en nog erger niet naar andere landen reist?
Oud 26 februari 2016, 06:30   #40
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Daar verschillen wij inderdaad van mening.
De eerste twintig jaar zullen er nog stammentwisten zijn rondom Brussel.
Maar mijn bevindingen te velde over de laatste vijftig jaar tellen ook mee in mijn visie. De Vlaamse landbouwer heeft zijn landerijen rondom Brussel duur verkocht aan anderstalig hautain volk. Steeds hebben die inwijkelingen zich beroepen op het feit dat hun taal een wereldtaal zou zijn en dat de Vlaming een taaltje sprak dat een creools samenraapsel zou geweest zijn.
En iedereen zag dat; ook die boerkes die verkochten.
Maar voor het lieve geld danst zelfs de grootste circusaap.
Bijna vijftig jaar heb ik op de barricaden gestaan en bijna vijftig jaar ben ik in de rug geschoten door onwetende Vlamingen.
Vijftig jaar zijn er onder ons geweest die waakzaam waren.
Vijftig jaar ook zijn deze voorvechters echter op alle mogelijke manieren in het zak gezet door onze verkozenen.
Dus het waakzaam zijn heeft niet geholpen. De kankervlek breidt zich uit.
Daarom moeten wij het anders aanpakken en zorgen dat onze volgende generatie wereldburgers worden die alle vreemde inwijkelingen kunnen te woord staan; zowel hier als in den vreemde; via een wereldtaal.
En dan moet die bourgoisie wel bijdraaien. Want dan spreken zij een minderwaardig creools. Want Frans is geen wereldtaal.
Laat ze dat maar verder denken. De verassing zal des te groter zijn.
Want al tweehonderd jaar is dat gezever al bezig in België.
En het zal bezig blijven. Ofwel valt dit land uit mekaar ofwel blijven wij; Vlamingen; de grootste slachtoffers. Want dit volk wordt verkocht.
Wij Vlamingen moeten ons van dat juk bevrijden.
Ofwel gebeurt dit deels met de hulp van onze verkozenen ofwel gebeurt dit zonder hun hulp. Maar dan moet het gebeuren via onze taal.
De twee mogelijkheden kunnen samen gaan. En indien niet; en blijft men dit volk verkopen; dan moeten wijzelf als individu ten oorlog trekken.
Door het gebruik dan van onze taalsterkte.
Want over het algemeen is een Waal op dat gebied een dommerik.
En daarom moet ons onderwijs zich aanpassen. Zo vlug mogelijk zelfs.
En of ze in de Brusselse randgemeenten nog een tijdje ruzie zullen maken omwille van taalfaciliteiten zal zich uiteindelijk keren tegen dezen die zich niet willen aanpassen. Laat ze maar verder stotteren in hun Frans en vermeende superioriteit. Ze zullen zelfs vlugger kleiner worden dan hun Napoleon van destijds. We kunnen ze ook klein krijgen zonder wapens.
Je wensen niet te snel voor mogelijk houden hoor.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 26 februari 2016 om 06:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be