![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in een sporthal durven ook nog eens jongeren komen.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop voor onze flamingantjes dat de beëindiging van de concessie meer te maken heeft met die striptease-verhalen, dan met het feit dat de RTBF opstond.
Ik zie de rechterlijke uitspraak al voor mij...
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Valabele reden om zijn contract niet te verlengen. Als in zijn contract een clausule stond dat er geen striptease toestanden toegelaten zijn, dan is hij in de fout gegaan. Trouwens, in elke belgische gemeente zou men een concessie met zo een uitbater stopzetten. Dat heeft niks met vlaams karakter te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toen ik jonger was had niemand een GPS. En nu hebben er velen ook nog geen GPS. De oudere generatie die rond de kerktoren rijdt heeft trouwens geen GPS nodig. En die zijn er nog hoor. Maar snotneuzen zoals gij denken dat ze heel België met hun hautain gedrag mogen verkloten. Daarom adviseer ik om als tweede taal Engels te leren. Na 200 jaar kloterij mag dat wel eens stoppen. Toen ik vroeger reeds de weg vroeg in het Nederlands in tweetalig Brussel en ik kreeg als antwoord : "Comprend pas" dan vroeg ik het in het Engels of in het Duits. Ik maakte er dus viertalig Brussel van. En dan werden sommige "parvenus" razend. Want zij beheersten uitsluitend hun moedertaal en dat was.......creools Frans. Niet dat ik het beter kon. Daarover gaat het trouwens niet. Ik weigerde gewoon om hun tegemoet te komen. En dat Engels of Duits dat ik spreek is ook wel met haar op. Maar daarover gaat het ook niet. Wij kregen in de school trouwens ook alleen maar les van leraars die die talen ook met haar op spraken. Maar als hier op dit forum een onnozele haan komt kraaien en beweert dat wij Vlamingen te dom zouden zijn om Engels te leren dan beoogt hij gewoon om aan het zeveren te geraken. En overwegende dat de Walen wel Engels mogen kiezen als tweede taal en de Vlamingen dus niet is weeral een vorm van discriminatie. De Walen zijn dus wel slim genoeg om Engels als tweede taal te krijgen en de Vlamingen dus niet? Zwijg er dus maar best over dat ge U gediscrimineerd voelt omdat je geen Nederlands zou spreken in Vlaanderen. Wij worden als heel volk reeds 200 jaar gediscrimineerd omdat we geen Frans spreken in onze eigen tuin. En daarom adviseer ik om Engels te leren als tweede taal. De tijd kan komen dat het hier zo rot wordt dat we best uitzwermen over de hele wereld. En dan zullen ze ons niet vragen of wij Frans spreken. En of die beenstamperij op dit forum achter mijn gedachte staat of niet kan mij geen yota schelen. Ik kom hier om mijn zienswijze en jarenlange ondervinding; ik ben trouwens de zeventig al voorbij; kenbaar te maken. En voor mij geldt dat recht voor iedereen. Maar als er zijn die daar moeilijkheden mee blijven hebben dan is dat hun zaak. Niet de mijne dus. Maar probeer best niet om mijn benen onderuit te stampen want dan stamp ik terug. Begrepen? ![]() Dit is hier een forum of dat zou moeten een forum zijn. Laatst gewijzigd door werkman : 26 februari 2016 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Klopt deze info?
Citaat:
Dat is vreemd? Edit: dat klopt dus niet. En als ik zo verder lees zijn daar al jaren problemen met (wisselende) uitbaters van die sporthal. Laatst gewijzigd door pajoske : 26 februari 2016 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, wie zegt dat de problemen plots opgedoken zijn ? Wie zegt dat het belangrijkste item misschien was dat de gunning voor x jaren afgelopen was, en terug open gesteld werd voor iedere kandidaat die zijn huurprijs kon inbrengen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien, Als het toch een 'grondwettelijk vastgelegd feit' is dat de 'formele' taal Nederlands is in Vlaanderen, waarom richt de Vlaamse overheid ( MET de NVA in de regering) instituten op met schabouwelijke namen zoals het 'Flanders Fashion Institute', en dergelijke gedrochten. Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 februari 2016 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook, in de link in de openingspost:
Citaat:
Of zegt dat niets ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 februari 2016 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Franstalige uitbaters in Vlaanderen : al dit is volgens mij onbegrijpelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merk op dat het huidige regelgevende kader voor onderwijs nog in de vorige vlaamse regering is gemaakt en dat men -opnieuw- dit punt niet wijzigde. Het is een beetje kort door de bocht om over 200 jaar kloterij te spreken als de grote gangmaker van de huidige regelgeving (bart de wever heeft de onderwijshervorming kompleet naar zijn hand gezet) er blijkbaar mee akkoord is. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Wat is er mis met Vlaamse Mode Instituut. Waarom kruipt Vlaanderen voor het Engels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Maar het is nu eenmaal zo dat je verondersteld wordt een grondwettelijk vastgelegd feit te respecteren namelijk dat in Vlaanderen de formele taal Nederlands is, FFI is de naam van een officieel instituut van de Vlaamse regering, waarom moet dat grondwettelijk feit dat in Vlaanderen de formele taal Nederlands is, daar niet gerespecteerd worden? Moet de grondwet niet ALTIJD gerespecteerd worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de cafetaria-uitbater Nederlandstalig personeel had aangenomen was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Hij werkt in een cafetaria van een Vlaamse gemeente en moet beseffen dat de klanten daar het recht hebben om in het Nederlands bediend te worden. Eigen schuld dikke bult. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Het domweg blind vertrouwen in de gps heeft al levens gekost.