![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
't Is de klassieke beleids-keuze die in België gemaakt wordt om de politieke spilzucht te compenseren, maar ook daar komt een einde aan; dat implodeert domweg, willen of niet. Citaat:
Als je dat als stabiel en structureel wil zien, is dat je volste recht uiteraard. Ik zie het als een domme verderzetting van de ridicule Belgische fiscaliteit. Als we het dan toch over zever hebben... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder bedrijf gaat voorstellen om aan al zijn personeelsleden de "dikste" salariswagen aan te bieden, of een vergelijkbaar netto voordeel. Maar op zo'n manier dat de wedde niet verhoogt.
De facto komt dat neer op een vermindering van sociale lasten en belasting op arbeid. Doe het dan van de eerste keer goed. Beschouw werken als een basisrecht, en hef daar minimale belastingen op. Dan is het zo gedaan met die salariswagens (en maaltijdcheques en ecocheques, waar bedrijven die die uitgeven winsten op maken, zonder economisch voordeel voor jouw werkgever of voor jouw inkomsten). .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() jaloezie is een lelijk ding!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is eigenlijk waanzinnig. http://www.belastingschijven.be/ De enige juiste werkwijze is om voor iedereen ofwel de omslagpunten te verhogen of de percentages te verminderen. Bovendien zijn er bij die top 30% (waarbij het merendeel ook tot de 'middenklasse' behoort) ook een pak werknemers die géén salariswagen (kunnen) krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat je ook zou kunnen doen is de zelfrijdende wagen het statuut van dienstwagen geven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
2012 en 2013, de andere jaren kan je ook daar zoeken). De omslagpunten en verminderde percentages zijn in de eerste plaats nodig voor je top 30%. Wil je een stabiel en structureel systeem op poten zetten, dan moet je geen systeem opzetten waarbij steeds minder mensen de financiering moeten garanderen van iets waar ze zelf amper enig voordeel uit halen. Zo'n systeem implodeert altijd; de vraag is daarbij enkel wanneer dat gaat gebeuren. Citaat:
Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 4 maart 2016 om 12:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Waarom moet iemand die 3000 bruto verdient een pak meer belastingen betalen als iemand die 2000 bruto + 1000 leasebudget krijgt, in het geval van een salariswagen ?
"Omdat het een keuze is van de werkgever om zijn betere werknemers te belonen met een firmawagen" : onzin. Het is een puur fiscale keuze. Loon is loon en moet zodanig belast worden. En ik wil die lijn gerust verdertrekken naar maaltijdcheques en co. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
CQ (en even de lasten op de wagen zelf negerend): De persoon die 3000€ bruto verdient en die een opslag verdient in de vorm van ene bedrijfswagen van 1000/maand, die kost aan zijn werkgever zowat 56k€+12k€ kosten voor de wagen of 68k€ totaal. Daarvoor krijgt hij een netto loon van 1887 en een netto voordeel van 1000. Ga je dat voordeel compleet belasten zoals loon, dan kan je hetzij de kost voor de werkgever opdrijven naar 101k€ (en dat gaat die nooit accepteren), of je kan de kost voor de werkgever stabiel houden en dan gaat de werknemer met 2171 netto naar huis. Je kost hem dus 716 netto per maand. Tenzij je de totale aanslagvoet (RSZ+bedrijfsvoorheffing) gaat verlagen tot 20%, kost je je werknemer geld. Kom je in de eerste plaats op voor de werknemer, of voor de spilzucht van de staat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Loon is loon en hoort op een en dezelfde manier behandeld te worden. Ik ga akkoord met uw stelling dat de overheid de werknemers pluimt en men achterpoortjes zoekt. Maar dat is geen reden voor dit soort zaken te laten bestaan EN om niks te veranderen aan de fiscaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Minister
|
![]() Tuurlijk draait het daar wel om; die spilzucht leidt immers tot de ridicule fiscaliteit die jullie nu hebben, en die leidt consequent tot de systematiek van extralegale voordelen.
Citaat:
Je mag er gerust voor pleiten om die fiscaliteit compleet te herzien, maar zie dan ook de gevolgen daarvan in en durf die ook benoemen. Zeker naar diegenen die er de impact van gaan ondervinden en die dienen als de netto financiers. Citaat:
Citaat:
De cijfers die ik je gaf zijn doorgerekend; tenzij je de totale last op brutoloon voor iemand met 3700€bruto wil reduceren naar 20%, benadeel je die mensen sowieso. Dus opnieuw: voor wie kom je in de eerste plaats op? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelijk werk: de ene krijgt een salariswagen, de andere niet. Nogmaals: bij die 30% waarover je het krijgt bijlange niet iedereen een salariswagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij prive waarschijnlijk klote, maargoed, vanuit het princiepe sta ik er achter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als zelfstandige heb ik wat voordeel.
Al moet ik hem wel zelf betalen. Maar mijn echtgenote in loondienst heeft dat niet. Haar bazen dan weer wel. En die betalen niks! Bovendien werken ze weinig en delegeren hun kunstjes naar beneden ...daar waar de mensen geen salaris voordelen krijgen. Het komt er altijd weer op neer dat de gewone mensen fiscaal gestraft worden voor de grillen van bazen en kaders. Vrijstelling van deel inkomen voor iedereen of voor niemand. Maar het lijkt er weer op dat de liberalen voor zichzelf weer eens bezig zijn. Eigen zak eerst. Alexander is ook een afkorting van "alles voor mij en niks voor een ander "
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 maart 2016 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het is, in jouw woorden, iedereen of niks die onder een bepaald belastingsregime valt, maar dat is dan klaarblijkelijk een stelling die enkel moet opgaan voor een "voordeel" (als je dat al zo wil noemen, het is weinig meer dan een afzwakking van uitbuiting), niet voor de nadelen. Een absolute minderheid die uitgezogen wordt terwille van een meerderheid, dat is fiscaal rechtvaardig en eerlijk, maar diezelfde minderheid die dan een voordeel krijgt, dat is onrechtvaardig en oneerlijk. Rare opvattingen mbt die termien, dat kan je wel stellen. Citaat:
De vraag heb is al enkele keren gesteld, maar heb je nog nooit beantwoord: is dat echt een goeie zaak? Is dat echt waar je voor moet gaan of wat je wil bereiken? Citaat:
Dat zulks gaat gebeuren, dat staat in de sterren geschreven; dat zulks niet gepaard gaat gaan met fundamentele veranderingen in de fiscaliteit evenzeer. Het zal weinig meer zijn dan de zoveelste methode om de spilzucht van de staat te voeden. En de de domme massa laat zich daar uiteraard aan vangen. Citaat:
Vele anderen niet. Vanuit mijn principe kan ik dat alleen maar toejuichen; des te groter de afkeer, des te meer mensen die zich er uit zullen terug trekken. Des te meer mensen dat doen, des te harder de val van dat systeem. Belgium is a sorry place to stay, hoe sneller dat system implodeert, des te beter denk ik dan. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk is een salaris wagen voor mensen met een bruto loon 2500 a 3000€ een soort excuustruc om hun te laten geloven dat ze tot het kader of zo behoren.
In realiteit zijn dat gewoon bedienden met een nepstatuut. Maar ja...hoger onderwijs vraagt zo zijn statuten.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() laten we nu eens gewoon een kat een kat noemen:
een flat tax op elke auto is gewoon het meest democratische... en dan kun je sturen met fiscaliteit. Welke sturing wil je geven aan de fiscaliteit, dat is dan toch gewoonweg het verbruik |
![]() |
![]() |