![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ironie en intelligente pointes bewaar ik voor gelegenheden waar ze gesmaakt of op zijn minst begrepen worden. Reden: in discussies op fora als dit prevaleert inhoud. Wie zich op stijl van zijn opponent werpt, doet dit maar al te vaak bij gebrek aan inhoudelijk weerwoord. ![]() Citaat:
Het gras is groener aan de Neder-overkant. ![]() Een paar minimale details zoals Maxima's taalfoefjes vlakken de inkonsekwentie der Groot-Nederlanders niet uit. Ik verwacht immers niet dat Nederlanders omwille van een paar nostalgische kwieten uit Vlaanderen hun koningshuis dumpen als instelling. Blijft eveneens een vraag waar niks op volgt: welke Nederlander is er geïnteresseerd, vragende partij om te federeren met een eventueel zelfstandig Vlaanderen? (republiek schrijf ik niet om toch een klein kansje te gunnen ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 oktober 2004 om 12:26. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Valt tegen hé, als je je niet meer in de taal van het francofone Herrenvolk kunt uitdrukken maar je moet aanpassen aan de taal van je gemeenschap? Dan is het niet verwonderlijk dat onze grote verzetsheld begint te schimpen op "les Bataves"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Nogmaals die kwestie van taal ! Ik spreek zekers evengoed als U de nederlandse taal en denk van U geen les te moeten krijgen ! Leer Frans en dan zult U tweetalig zijn !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe durft gij Carlos, heldhaftige weerstander van het eerste uur zo beledigen!! Hij spreekt evengoed Nederlands als gij, maar dan zonder uw arrogante air! Verder: Leve België, Leve de Koning en leve onze Helden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Monarchie is monarchie. De ene vorst(in) komt al wat sympathieker over dan de andere, maar uiteindelijk reken je hen enkel af op hun publieke verschijning. Het principe blijft hetzelfde: een quasi totaal overbodig 'bestuurlijk' instituut. Wie het ene koningshuis verwerpt om rechtstreeks in de kont van een ander te kruipen, is niet konsekwent bezig.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het vanwege de grootNederlanders op zijn zachtst uitgedrukt zéér inkonsekwent, wanneer ze België o.a. omwille van zijn monarchistische staatsbestel wensen op te blazen, om dan spoorslags aansluiting te zoeken bij een natie waar een quasi identieke regeervorm bovendien zo mogelijk nog populairder is dan bij ons. Citaat:
Is tante Tilleke dan zo een vreselijke 'ziekte'? ![]() Citaat:
Citaat:
Daar ben ik met mijn Tillekes-verering klein bier tegen hoor! Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uit zijn taalgebruik en uitstapjes naar het Frans blijkt overigens duidelijk dat hij beter Frans spreekt dan Nederlands en dat zijn Nederlands lang niet foutloos is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Of noemt u dit gebrabbel nederlands? "NV-A er, ik denk dat U het verschil niet maakt tussen iemand die hem met de zaken van andere bemoeit !" Laatst gewijzigd door zorroaster : 29 oktober 2004 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen we van een anderstalige eisen wat we zelf niet eens machtig zijn? Dit is waarlijk een aberrante hersenkronkel bij flaminganten: francofoon zijn, staat voor hen waarlijk gelijk aan een soort halsmisdrijf. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet waar je naartoe wil. Ik heb nooit afkeer van mensen omwille van hun taal.
![]() |
![]() |