Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2004, 12:11   #21
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Een Republiek België? Wat een zever. Dat is niet voor niets dat men zegt dat het koningshuis "het cement van België" is. Oftewel blijft België een land met zijn koningshuis. Oftewel barst België en kunnen de Popkoning en zijn club dan verhuizen.
Met andere woorden zeg jij nu dus, als het Koningshuis valt, om welke reden dan ook, valt België ook. De term stabiele democratie krijgt dan toch een andere context in België .
Oud 29 oktober 2004, 12:25   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilhelmus
1) De stammen in onze contreien gedurende de Romeinse periode hebben niet veel te maken met de huidige politieke toestand in België. Het huidige Italië heeft niet veel te maken met het Romeinse Rijk.
De mensen van 2004 hebben al even weinig te maken met de Nederlanders van 170 jaar terug.

Citaat:
2) We zijn al verenigd met Italië via de EU.
Bon, dan zijn via deze Europese truuk met de duif, de Groot-Nederlanders ook content zonder vooraf België op te splitsen.

Citaat:
3) Zelfs ironie staat of valt met een intelligente pointe. Oefen daar eerst maar eens op voor je je nog eens aan deze moeilijke vorm van humor waagt.
Mocht je het niet begrepen hebben: ik was bloed-ernstig.
Ironie en intelligente pointes bewaar ik voor gelegenheden waar ze gesmaakt of op zijn minst begrepen worden.
Reden: in discussies op fora als dit prevaleert inhoud.
Wie zich op stijl van zijn opponent werpt, doet dit maar al te vaak bij gebrek aan inhoudelijk weerwoord.

Citaat:
De Oranje-monarchie kent wel natuurlijk één groot voordeel tov de Coburgers: leden ervan die aan de andere kant van de wereld geboren zijn en totaal geen affiniteit met het Nederlands hebben, slagen er toch in om de taal al naar een jaartje te beheersen. Geef toe, als charme-offensief en teken van respect kan dit tellen.
Jaja.
Het gras is groener aan de Neder-overkant.

Een paar minimale details zoals Maxima's taalfoefjes vlakken de inkonsekwentie der Groot-Nederlanders niet uit.
Ik verwacht immers niet dat Nederlanders omwille van een paar nostalgische kwieten uit Vlaanderen hun koningshuis dumpen als instelling.
Blijft eveneens een vraag waar niks op volgt: welke Nederlander is er geïnteresseerd, vragende partij om te federeren met een eventueel zelfstandig Vlaanderen? (republiek schrijf ik niet om toch een klein kansje te gunnen )

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 oktober 2004 om 12:26.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 12:34   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Met andere woorden zeg jij nu dus, als het Koningshuis valt, om welke reden dan ook, valt België ook. De term stabiele democratie krijgt dan toch een andere context in België .
Ik zie in elk geval geen Republiek België ontstaan. Dat is pure utopie, volgens mij.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 12:53   #24
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ik zie in elk geval geen Republiek België ontstaan. Dat is pure utopie, volgens mij.
Ik zie idd ook niet echt een kans van slagen in deze tijd, maar vond het wel even leuk om te kijken hoe de mensen hier daar op zouden reageren...
Oud 29 oktober 2004, 13:31   #25
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
NV-A er, ik denk dat U het verschil niet maakt tussen iemand die hem met de zaken van andere bemoeit ! Il voit la paille dans l'oeil de son voisin mais pas la poutre qu'il a dans le sien !
Nog altijd geen fatsoenlijk Nederlands leren schrijven?
Valt tegen hé, als je je niet meer in de taal van het francofone Herrenvolk kunt uitdrukken maar je moet aanpassen aan de taal van je gemeenschap? Dan is het niet verwonderlijk dat onze grote verzetsheld begint te schimpen op "les Bataves"...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 14:02   #26
carlos
Banneling

Standaard

Nogmaals die kwestie van taal ! Ik spreek zekers evengoed als U de nederlandse taal en denk van U geen les te moeten krijgen ! Leer Frans en dan zult U tweetalig zijn !
carlos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 14:55   #27
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Nog altijd geen fatsoenlijk Nederlands leren schrijven?
Valt tegen hé, als je je niet meer in de taal van het francofone Herrenvolk kunt uitdrukken maar je moet aanpassen aan de taal van je gemeenschap? Dan is het niet verwonderlijk dat onze grote verzetsheld begint te schimpen op "les Bataves"...

Hoe durft gij Carlos, heldhaftige weerstander van het eerste uur zo beledigen!! Hij spreekt evengoed Nederlands als gij, maar dan zonder uw arrogante air!
Verder: Leve België, Leve de Koning en leve onze Helden!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 15:33   #28
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Halfweg de jaren 50 v.Chr. waren we een 'historisch' deel van Italië.
Zin in hereniging met Berlusconi&co?

De vraag is wie hereniging met Nederland wenst, en op welke condities.
Ik heb geen problemen met een ontvlechtend federalisme dat van onderop gewenst is.
De vraag hiervoor hoorde ik nog van geen enkele Nederlander.
Enkel een segmentje flaminganten-Groot-Nederlandse dromers, koestert dergelijke aspiraties.

Hoogst bizar, daar deze laatsten vaak zo antimonarchistisch zijn als de pest, maar desondanks kreunen en steunen om zich (na afwerpen van het zogezegde Belgische-Waals-royalistische juk) onmiddelijk te onderwerpen aan het nieuwe juk van de Oranje-monarchie.

Rare jongens die 'Romeinen'.
Denk je echt dat alle nederlanders gek zijn op de Oranjes? En dan nog, duizend maal liever de Oranjes dan de Sexen-Coburgers.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 15:42   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Denk je echt dat alle nederlanders gek zijn op de Oranjes? En dan nog, duizend maal liever de Oranjes dan de Sexen-Coburgers.
Nou, dat begrijp ik niet.
Monarchie is monarchie.
De ene vorst(in) komt al wat sympathieker over dan de andere, maar uiteindelijk reken je hen enkel af op hun publieke verschijning.

Het principe blijft hetzelfde: een quasi totaal overbodig 'bestuurlijk' instituut.

Wie het ene koningshuis verwerpt om rechtstreeks in de kont van een ander te kruipen, is niet konsekwent bezig.
Oud 29 oktober 2004, 15:46   #30
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Hoe durft gij Carlos, heldhaftige weerstander van het eerste uur zo beledigen!! Hij spreekt evengoed Nederlands als gij, maar dan zonder uw arrogante air!
steek je hand eens in eigen boezem en kijk eens op welke manier carlos iedereen aanspreekt, wie kaatst kan de bal terugverwachten.
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 16:52   #31
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou, dat begrijp ik niet.
Monarchie is monarchie.
De ene vorst(in) komt al wat sympathieker over dan de andere, maar uiteindelijk reken je hen enkel af op hun publieke verschijning.

Het principe blijft hetzelfde: een quasi totaal overbodig 'bestuurlijk' instituut.

Wie het ene koningshuis verwerpt om rechtstreeks in de kont van een ander te kruipen, is niet konsekwent bezig.
Volgens u is het voor de Groot-Nederlanders dus, kiezen tussen pest en cholera. Dat vind ik niet. Eens we weer deel maken van de Dietse natie, is tante Trix een mindere kwaal. Het is vervelend, maar als het van moeten is, nemen we ze er wel bij de Oranjes. Later zien we dan wel of we er alsnog vanaf geraken. De Oranjes hebben enkele pluspunten, zoals bv. ze spreken perfect nederlands en de twee jongere prinsen verdienen de kost.
Oud 29 oktober 2004, 17:05   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens u is het voor de Groot-Nederlanders dus, kiezen tussen pest en cholera.
Mij geen woorden in de mond leggen!
Ik vind het vanwege de grootNederlanders op zijn zachtst uitgedrukt zéér inkonsekwent, wanneer ze België o.a. omwille van zijn monarchistische staatsbestel wensen op te blazen, om dan spoorslags aansluiting te zoeken bij een natie waar een quasi identieke regeervorm bovendien zo mogelijk nog populairder is dan bij ons.

Citaat:
Dat vind ik niet. Eens we weer deel maken van de Dietse natie, is tante Trix een mindere kwaal.
Nu maak je deel uit van de Belgische natie.
Is tante Tilleke dan zo een vreselijke 'ziekte'?

Citaat:
Het is vervelend, maar als het van moeten is, nemen we ze er wel bij de Oranjes.
In dat geval is de monarchie een hypocriet argument om België te dynamiteren.......

Citaat:
Later zien we dan wel of we er alsnog vanaf geraken.
Ik ken geen enkele Nederlander die er in de verste verte aan denkt om met Vlaanderen te federeren, maar elke Nederlander die ik ken, is weldegelijk een fanatieke oranjeklant.
Daar ben ik met mijn Tillekes-verering klein bier tegen hoor!

Citaat:
De Oranjes hebben enkele pluspunten, zoals bv. ze spreken perfect nederlands en de twee jongere prinsen verdienen de kost.
Dit kleine taalbezwaar kan snel de wereld uitgeholpen worden: onze vorsten spreken zonodig quasi perfect Nederlands.
Oud 29 oktober 2004, 17:05   #33
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, hij heeft een eigen, nog veel extremere en nationalistische 'air'.
Uit zijn taalgebruik en uitstapjes naar het Frans blijkt overigens duidelijk dat hij beter Frans spreekt dan Nederlands en dat zijn Nederlands lang niet foutloos is.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 17:21   #34
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij geen woorden in de mond leggen!
Ik vind het vanwege de grootNederlanders op zijn zachtst uitgedrukt zéér inkonsekwent, wanneer ze België o.a. omwille van zijn monarchistische staatsbestel wensen op te blazen, om dan spoorslags aansluiting te zoeken bij een natie waar een quasi identieke regeervorm bovendien zo mogelijk nog populairder is dan bij ons.
Superstaaf, ik zal het u eens uitleggen. In de eerste plaats is ons doel, Vlaamse Onafhankelijkheid. Daarna de Hereniging en pas dan de Republiek.

Nu maak je deel uit van de Belgische natie.
Is tante Tilleke dan zo een vreselijke 'ziekte'?

In dat geval is de monarchie een hypocriet argument om België te dynamiteren.......
Dit is zever. Het kan me geen bal schelen dat de ene een mooier toot heeft dan de andere. Het heeft meer te maken met noodzaak. Of denkt u dat de Nederlanders hun poppenkast zullen inruilen voor de onze. Neen, dus bij de hereniging zullen we ook maar de Oranjes erbij pakken.

Ik ken geen enkele Nederlander die er in de verste verte aan denkt om met Vlaanderen te federeren, maar elke Nederlander die ik ken, is weldegelijk een fanatieke oranjeklant.
Daar ben ik met mijn Tillekes-verering klein bier tegen hoor!
Ik ken er wel!

Dit kleine taalbezwaar kan snel de wereld uitgeholpen worden: onze vorsten spreken zonodig quasi perfect Nederlands.
Quasi, quasi....is niet genoeg voor ons. Perfect de taal spreken van de meerderheid van de bevolking, van de meerderheid die hun onkosten betaald, is het minste wat ze kunnen doen.
Oud 29 oktober 2004, 17:34   #35
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Nogmaals die kwestie van taal ! Ik spreek zekers evengoed als U de nederlandse taal en denk van U geen les te moeten krijgen ! Leer Frans en dan zult U tweetalig zijn !
Is dit om te lachen bedoeld? Ik heb u nog geen grammaticaal correcte zin zien vormen sinds u hier rondbanjert...

Of noemt u dit gebrabbel nederlands?
"NV-A er, ik denk dat U het verschil niet maakt tussen iemand die hem met de zaken van andere bemoeit !"

Laatst gewijzigd door zorroaster : 29 oktober 2004 om 17:37.
Oud 29 oktober 2004, 17:35   #36
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De babysmurf komt de seniele opasmurf te hulp! Hoe schattig!
Oud 29 oktober 2004, 18:40   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Quasi, quasi....is niet genoeg voor ons. Perfect de taal spreken van de meerderheid van de bevolking, van de meerderheid die hun onkosten betaald, is het minste wat ze kunnen doen.
Is dit statement niet een beetje hyperbolisch?

Kunnen we van een anderstalige eisen wat we zelf niet eens machtig zijn?

Dit is waarlijk een aberrante hersenkronkel bij flaminganten: francofoon zijn, staat voor hen waarlijk gelijk aan een soort halsmisdrijf.
Oud 29 oktober 2004, 18:53   #38
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Is dit statement niet een beetje hyperbolisch?

Kunnen we van een anderstalige eisen wat we zelf niet eens machtig zijn?

Dit is waarlijk een aberrante hersenkronkel bij flaminganten: francofoon zijn, staat voor hen waarlijk gelijk aan een soort halsmisdrijf.
Sympathie met Nederland(ers) bij jou ook. 1 - 1
Oud 29 oktober 2004, 18:55   #39
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De babysmurf komt de seniele opasmurf te hulp! Hoe schattig!
Zoals ik zei: uw arrogante air, enz
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 19:15   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Sympathie met Nederland(ers) bij jou ook. 1 - 1
Verklaar eens ff a.u.b.
Ik begrijp niet waar je naartoe wil.
Ik heb nooit afkeer van mensen omwille van hun taal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be