Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 16 maart 2016, 15:26   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

We kunnen slechts hopen dat tegen de zwerende islam-puisten zoals ISIS en Al Quaida er een verzet zal komen van binnenuit , georganiseerd door de vrouwen.
quercus is offline  
Oud 16 maart 2016, 16:47   #22
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Europa is ook niet gematigd dankzij het christendom, net ondanks.
En Noord-West-Europa is een baken wat betreft al die zaken die je opnoemt. Enkele uitzonderingen daargelaten zijn er geen andere plekken in de wereld die daaraan voldoen. Maar de islam in bv. Indonesië is een stuk gematigder dan in het Midden-Oosten. Nog niet gematigd genoeg naar Europese normen, akkoord. Maar dat is bv. Rusland dan ook niet.

De islamwereld moet inderdaad nog een verlichting ondergaan.
Europa is geworden wat 't is (of beter gezegd; wat 't was voor de islaminvasie die steeds groter wordt) dankzij mensen die zich verzetten tegen totalitaire ideologieën, zoals destijds de RK, die gestreden hebben voor rechten & vrijheden, waarden & normen, vaak zelfs met gevaar voor eigen leven. Er werd kritiek geleverd op die totalitaire ideologie(en) zoals oa de RK, er werd tegen gezeikt, getrapt etc., (nog steeds trouwens), daardoor is men onder dat juk van die ideologie vandaan geraakt. Daarna is er gestreden tegen andere totalitaire ideologieën zoals oa communisme, nazisme. De RK werd op de knieën gedwongen en is meegegaan in de verlichting, is mee geëvolueerd.

Ik zie nergens ook maar 'n begin van iets dat moet lijken op 'n verlichting in islam.
Niet in islamitische kringen, zelfs niet in "voorstanders van onze vrijheden-kringen", waaronder jij jezelf waarschijnlijk rekent.

Integendeel; wie kritiek op de totalitaire, onderdrukkende ideologie durft te uiten wordt bestempeld als; "hater, racist, nazi, fascist etc."

Als jij of je nakomelingen nooit onder islamitisch juk hoeven te leven zal dat niet zijn dankzij jou of mensen als jij, maar dankzij mensen die totalitaire idiologieën bestrijden met alle mogelijke middelen, niet door de ideologie te "appeasen".

I rest my case.

Laatst gewijzigd door SDX : 16 maart 2016 om 16:53.
SDX is offline  
Oud 16 maart 2016, 16:52   #23
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Europa is geworden wat 't is (of beter gezegd; wat 't was voor de islaminvasie die steeds groter wordt) dankzij mensen die zich verzetten tegen totalitaire ideologieën, zoals destijds de RK, die gestreden hebben voor rechten & vrijheden, waarden & normen, vaak zelfs met gevaar voor eigen leven. Er werd kritiek geleverd op die totalitaire ideologie(en) zoals oa de RK, er werd tegen gezeikt, getrapt etc., (nog steeds trouwens), daardoor is men onder dat juk van die ideologie vandaan geraakt. Daarna is er gestreden tegen andere totalitaire ideologieën zoals oa communisme, nazisme. De RK werd op de knieën gedwongen en is meegegaan in de verlichting, is mee geëvolueerd.

Ik zie nergens ook maar 'n begin van iets dat moet lijken op 'n verlichting in islam.
Niet in islamitische kringen, zelfs niet in "voorstanders van onze vrijheden-kringen", waaronder jij jezelf waarschijnlijknrekent.

Integendeel; wie kritiek op de totalitaire, onderdrukkende ideologie durft te uiten wordt bestempeld als; "hater, racist, nazi, fascist etc."

I rest my case.
of VB-er :

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=11

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 16 maart 2016, 18:40   #24
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We kunnen slechts hopen dat tegen de zwerende islam-puisten zoals ISIS en Al Quaida er een verzet zal komen van binnenuit , georganiseerd door de vrouwen.
Feminisme zou hen verzwakken, zoals het ons verzwakt heeft.
ISIS heeft goed gekeken en geleerd van het westen.
Vooral wat je niét moet doen.
Thuleander is offline  
Oud 16 maart 2016, 20:47   #25
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Niet in islamitische kringen, zelfs niet in "voorstanders van onze vrijheden-kringen", waaronder jij jezelf waarschijnlijk rekent.

Als jij of je nakomelingen nooit onder islamitisch juk hoeven te leven zal dat niet zijn dankzij jou of mensen als jij, maar dankzij mensen die totalitaire idiologieën bestrijden met alle mogelijke middelen, niet door de ideologie te "appeasen".

I rest my case.
Afgaand op je enkele berichten in dit topic vrees ik dat jij veel vatbaarder bent om zelf in de waanzin van een totalitair regime mee te gaan dan ik. Je weet verder totaal niet wat ik denk of waar ik al dan niet achtersta. Jij bent in hetzelfde bedje ziek als de mannen waar ze nu in Molenbeek jacht op maken alleen met minder lef.
JBM is offline  
Oud 17 maart 2016, 12:41   #26
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Afgaand op je enkele berichten in dit topic vrees ik dat jij veel vatbaarder bent om zelf in de waanzin van een totalitair regime mee te gaan dan ik. Je weet verder totaal niet wat ik denk of waar ik al dan niet achtersta. Jij bent in hetzelfde bedje ziek als de mannen waar ze nu in Molenbeek jacht op maken alleen met minder lef.
Dus u vindt dat moordenaars en terroristen over meer 'lef' beschikken dan mensen die hun mening verkondigen, oa. op een politiek forum? Ik vind dat luisteren en discussiëren net getuigen van meer lef. Mooi wereldbeeld heb jij!
HOUZEE ! is offline  
Oud 17 maart 2016, 12:51   #27
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Dus u vindt dat moordenaars en terroristen over meer 'lef' beschikken dan mensen die hun mening verkondigen, oa. op een politiek forum? Ik vind dat luisteren en discussiëren net getuigen van meer lef. Mooi wereldbeeld heb jij!
JBM is offline  
Oud 17 maart 2016, 12:55   #28
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Niet de minste reactie van de forum-moslim-vrouw...

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 17 maart 2016 om 12:55.
DewareJakob is offline  
Oud 17 maart 2016, 13:04   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
extreme haters zoals uzelf
Dien ik daar nog verdere commentaar op te geven, of begrijp je 't zo ook wel?

Waarschijnlijk niet.

't Zal me iig niet tegenhouden om waar & wanneer ik de mogelijkheid heb mijn stem te laten horen & totalitaire ideologieën aan te klagen, bloot te leggen, aan de kaak te stellen, te veroordelen, te proberen bestrijden etc.

De enige manier waarop Europa geworden is tot wat 't is/was; vrij van totalitaire ideologieën, dat is niet zonder slag of stoot gegaan, en al zeker niet dankzij lieden als gij.
SDX is offline  
Oud 17 maart 2016, 13:24   #30
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De enige manier waarop Europa geworden is tot wat 't is/was; vrij van totalitaire ideologieën, dat is niet zonder slag of stoot gegaan, en al zeker niet dankzij lieden als gij.
Net dankzij lieden zoals mij. Die ingaan tegen de extremen zoals die van u.
Je doet jezelf voor als een strijder tegen totalitaire ideologiëen, terwijl je er een feite een grote pleitbezorger voor bent. Tactiek? Ik denk eerder kortzichtige dommigheid.
JBM is offline  
Oud 17 maart 2016, 13:38   #31
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net dankzij lieden zoals mij. Die ingaan tegen de extremen zoals die van u.
Je doet jezelf voor als een strijder tegen totalitaire ideologiëen, terwijl je er een feite een grote pleitbezorger voor bent. Tactiek? Ik denk eerder kortzichtige dommigheid.
Je maakt jezelf belachelijk.

Ingaan tegen extremen = islam uit de wind zetten, want islam is niet extreem en is geen totalitaire ideologie, nee; omdat er wat moslims zijn die "gematigd" zijn, alhoewel er geen definitie gegeven kan worden van wat dat "gematigd" dan wel zou moeten zijn; geen aanslagen plegen?
Alsof dat 't grootste gevaar van/in slam is.
SDX is offline  
Oud 17 maart 2016, 13:59   #32
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je maakt jezelf belachelijk.

Ingaan tegen extremen = islam uit de wind zetten, want islam is niet extreem en is geen totalitaire ideologie, nee; omdat er wat moslims zijn die "gematigd" zijn, alhoewel er geen definitie gegeven kan worden van wat dat "gematigd" dan wel zou moeten zijn; geen aanslagen plegen?
Alsof dat 't grootste gevaar van/in slam is.
Kom eens terug wanneer je iets samenhangend weet neer te schrijven.
JBM is offline  
Oud 17 maart 2016, 14:45   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Kom terug als je begrijpend kan lezen. Ik ben niet degeen die opkomt voor islam, en anderen die de totalitaire ideologie, die ze is, verwerpt; "extreme haters" noemt.

Bovendien weet ik reeds uit welke richting de wind waait als jij mohamedaanse terroristen die met oorlogswapens politie beschieten, zwaaiend met 'n IS vlag, lef vindt hebben.

Laatst gewijzigd door SDX : 17 maart 2016 om 14:47.
SDX is offline  
Oud 17 maart 2016, 14:57   #34
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom eens terug wanneer je iets samenhangend weet neer te schrijven.
Ik lees nochtans duidelijke taal. Het heeft niet de inhoud waarin jij wil meegaan, dat is ook duidelijk. En verontrustend.
Oud 17 maart 2016, 15:00   #35
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik lees nochtans duidelijke taal. Het heeft niet de inhoud waarin jij wil meegaan, dat is ook duidelijk. En verontrustend.
Blijkbaar spreken jullie dezelfde brabbeltaal.
JBM is offline  
Oud 17 maart 2016, 15:01   #36
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Ik zet de islam niet uit de wind hoor (als je dat bedoelde, wat duidelijker schrijven dan). Ik ben er net een behoorlijk uitgesproken criticaster van.
Neemt niet weg dat andere vormen van extremiteit dezelfde behandeling krijgen.

Er zijn er hier die vinden dat extremiteiten met andere extremiteiten aangepakt moeten worden. En dan er blijkbaar nog van overtuigd zijn dat ze tegen totalitaire regimes zijn. Wat een grap.

Laatst gewijzigd door JBM : 17 maart 2016 om 15:05.
JBM is offline  
Oud 17 maart 2016, 15:27   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Jaja, je boodschap is duidelijk.

Terroristen met wapens, die er niet voor terugdeinzen mensenlevens te nemen, hebben meer lef dan ik, die de totalitaire ideologie bekritiseert met ... woorden.

Kristalhelder, je standpunt.
SDX is offline  
Oud 17 maart 2016, 15:48   #38
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Neen, mijn standpunt is en blijft dat er wel degelijk gematigde moslims bestaan. Jij maakte vandaar de sprong om te concluderen dat ik blijkbaar een voorstander ben van totalitaire regimes. Die waanzin staat op jouw conto.
JBM is offline  
Oud 17 maart 2016, 16:04   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn blijkbaar moslims die een andere mening hebben. Lastig zeker, te moeten erkennen dat niet alle moslims hetzelfde denken?
Die andere mening, dat is hun zaak of probleem. Maar die moeten ze hier niet komen opdringen! Waarom zouden wij moeten rekening houden met hen en zij niet met ons, dan nog in ons eigen land!
En is dat "hun mening" of het gevolg van een bloedige dictatuur die ze een kopje kleiner maakt als ze durven een andere mening hebben?
andev is offline  
Oud 17 maart 2016, 16:10   #40
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Haha

Enfin.
JBM is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be