Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 15 maart 2016, 09:19   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Vrouwen riskeren leven om ISIS-gruwel te filmen met verborgen camera

Nota: Geen 'gezellige' beelden.

Bron

Detail tekst:

Twee Syrische vrouwen willen aan de wereld tonen hoe het is om te leven in Raqqa, het bolwerk van ISIS in Syrië. Op gevaar van hun eigen leven filmen ze de terreur van de jihadisten. “Ze executeren met kogels, onthoofden het lichaam en spietsen het hoofd op een stok”, klinkt het. “De rest van het lichaam blijft op de rotonde liggen, en de auto’s worden verplicht om erover te rijden.”

Filmpje op Youtube mocht u het niet van de krantensite kunnen bekijken.

Her War: Women vs. ISIS (RT Documentary)

Schrijnende beelden zeg maar.

De hamvraag is dan weer: Staat ons dit ook te wachten met het: Het lukt ons wel (Wir schaffen das) beleid dat men in de EU voert op huidig ogenblik?

Een uitzending gisteren handelde over dat een Syriër zijn verhaal vertelde terwijl hij mee aan het strijden was voor zijn vaderland. Respect! voor die man die ook wist te vertellen dat hij niet wilde verhuizen/uitwijken naar een ander land maar de strijd zou blijven aangaan om te proberen zijn vaderland terug uit de miserie te helpen waar het op huidig ogenblik met te kampen heeft.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 maart 2016 om 09:25.
Universalia is offline  
Oud 15 maart 2016, 10:54   #2
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad angstaanjagende beelden en moedige vrouwen. Ik hoop dat ik er niet meer ben als dat hier ook komt want komen zal het, wihr shaffen das.
TREBRON is offline  
Oud 15 maart 2016, 12:02   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Inderdaad angstaanjagende beelden en moedige vrouwen. Ik hoop dat ik er niet meer ben als dat hier ook komt want komen zal het, wihr shaffen das.
Op de duur ga je inderdaad de hoop nog koesteren, dat als het totaal fout loopt, je het niet meer zal moeten meemaken.

Doch, overgebleven familieleden, kinderen/kleinkinderen die gaan nog met de 'gebakken peren' zitten dan denk ik als men er géén 'deftige' oplossing gaat voor vinden en van het standpunt blijft uitgaan dat het ons wel zal lukken (Wir schaffen das) ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 maart 2016 om 12:03.
Universalia is offline  
Oud 15 maart 2016, 17:56   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Op de duur ga je inderdaad de hoop nog koesteren, dat als het totaal fout loopt, je het niet meer zal moeten meemaken.

Doch, overgebleven familieleden, kinderen/kleinkinderen die gaan nog met de 'gebakken peren' zitten dan denk ik als men er géén 'deftige' oplossing gaat voor vinden en van het standpunt blijft uitgaan dat het ons wel zal lukken (Wir schaffen das) ...
En toch lopen er nog eigenlijk verachtelijke zeveraars rond die blijven beweren dat wij in fout zijn, racisten zijn enz omdat we de islam met bijhorende beesten niet op handen dragen en hun gangetje laten gaan!
De godsdienstvrijheid en de mensenrechten, speciaal voor hen uitgevonden!
andev is offline  
Oud 15 maart 2016, 21:43   #5
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het zijn wel moslimvrouwen die dit gefilmd hebben ...

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 15 maart 2016 om 21:44.
DucDEnghien is offline  
Oud 15 maart 2016, 22:01   #6
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Wat klagen ze eigenlijk aan?

Kennen ze hun eigen ideologie, en de levenswandel van de profeet van die ideologie die ze aanhangen, niet?

Hetgeen IS doet is exact hetgeen voorgeschreven staat in 't boek van de vvredelievende ideologie en hetgeen hun profeet, de karavaanrovende pedofeet hen voordeed.

De "vrijheid" waar ze zo naar (terug) snakken, hadden ze voordien niet dankzij islam, maar ondanks.
SDX is offline  
Oud 16 maart 2016, 01:40   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Kennen ze hun eigen ideologie, en de levenswandel van de profeet van die ideologie die ze aanhangen, niet?

Hetgeen IS doet is exact hetgeen voorgeschreven staat in 't boek van de vvredelievende ideologie en hetgeen hun profeet, de karavaanrovende pedofeet hen voordeed.

De "vrijheid" waar ze zo naar (terug) snakken, hadden ze voordien niet dankzij islam, maar ondanks.
2 !
daiwa is offline  
Oud 16 maart 2016, 12:13   #8
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het zijn wel moslimvrouwen die dit gefilmd hebben ...
Dat had ik wel gezien hoor, maar toch bedankt.
TREBRON is offline  
Oud 16 maart 2016, 12:30   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

er zijn blijkbaar moslims die een andere mening hebben. Lastig zeker, te moeten erkennen dat niet alle moslims hetzelfde denken?
Oud 16 maart 2016, 12:44   #10
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Inderdaad, het verzinsel dat er geen gematigde moslims bestaan kan nu dus op de schop.
JBM is offline  
Oud 16 maart 2016, 12:53   #11
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

'Moslimvrouwen' die de toepassing van de sharia aanklagen...
Thuleander is offline  
Oud 16 maart 2016, 13:03   #12
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn blijkbaar moslims die een andere mening hebben. Lastig zeker, te moeten erkennen dat niet alle moslims hetzelfde denken?
Heeft niets met mening te maken, maar met 't niet kennen van hun eigenste ideologie, hetgeen voorgeschreven staat in 't boek van die ideologie die ze zelf aanhangen en de levenswandel/voorbeeld van hun eigenste profeet.

Indien ze daarover van mening verschillen dienen ze in de eerste plaats de ideologie te veranderen of zichzelf geen moslim noemen, want d�*t is nu eenmaal islam, hetgeen I(slamitische) S(taat) doet.

Voor mij is dat niet lastig hoor, ik hang geen moorddadige, bloeddorstige, tot moord en doodslag aanzettende/oproepende ideologie aan en als hetgeen ik aanhang dan in praktijk gebracht wordt moord & brand roepen, 't is eerder erg lastig voor henzelf die in hun eigenste islamitische nachtmerrie ontwaken.

Of ga je ontkennen dat al hetgeen IS uitspookt letterlijk voorgeschreven staat in hun boek en door hun profeet werd voorgedaan? Dat 't tegen alle regels van islam indruist?
SDX is offline  
Oud 16 maart 2016, 13:13   #13
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
'Moslimvrouwen' die de toepassing van de sharia aanklagen...
Enkel 'n kwestie van 'van mening verschillen'.

Is dat nu eigenlijk om te lachen of om te janken over zoveel onwetendheid over de "religie van de vvrede", de toekomst ziet er goed uit met lieden die onze rechten & vrijheden, waarden & normen op zo'n (onwetende) manier lopen verdedigen verkwanselen.

Want islam is vrede en er is niets mis mee, ze verschillen enkel van mening...
SDX is offline  
Oud 16 maart 2016, 13:20   #14
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Inderdaad, het verzinsel dat er geen gematigde moslims bestaan kan nu dus op de schop.
't Feit dat er moslims zijn die de voorschriften uit hun handleiding niet opvolgen/uitvoeren of zelfs niet eens kennen, wat jij dus "gematigden" noemt, betekent echter niet dat islam "gematigd" is, plots niet meer aanzet of oproept tot ... hoe graag je dat ook zou willen.
SDX is offline  
Oud 16 maart 2016, 13:31   #15
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
't Feit dat er moslims zijn die de voorschriften uit hun handleiding niet opvolgen/uitvoeren of zelfs niet eens kennen, wat jij dus "gematigden" noemt, betekent echter niet dat islam "gematigd" is, plots niet meer aanzet of oproept tot ... hoe graag je dat ook zou willen.
In die zin is het Christendom uiteraard ook niet gematigd. Toch valt het hier in West Europa de laatste toch wel mee wat dat betreft.
JBM is offline  
Oud 16 maart 2016, 14:15   #16
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In die zin is het Christendom uiteraard ook niet gematigd. Toch valt het hier in West Europa de laatste toch wel mee wat dat betreft.
Ja, 't kan niet uitblijven. We gaan natuurlijk uiteraard ' t christendom vergelijken met islam.

De levenswandel en voorbeeldfunctie van beide boegbeelden in 't achterhoofd + 't feit dat voor mohamedanen hun boek 't enige echte en laatste woord van hun god is, waar geen letter aan veranderd kan/mag worden, niet geïnterpreteerd kan/mag worden naar believen enzovoorts...

Maar wie ben ik om jou uit je droom te helpen, net als de vrouwen uit de OP op vvrede wijze ontwaakt zijn uit hun islamitisch sprookje in de mohamedaanse nachtmerrie, zal de realiteit ook jou ( of alleszins je nakomelingen) uit je vvredelievend sprookje doen ontwaken.

Mij niet gelaten. Maar informeer je toch ergens over aleer te wensdromen.
SDX is offline  
Oud 16 maart 2016, 14:26   #17
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, 't kan niet uitblijven. We gaan natuurlijk uiteraard ' t christendom vergelijken met islam.

De levenswandel en voorbeeldfunctie van beide boegbeelden in 't achterhoofd + 't feit dat voor mohamedanen hun boek 't enige echte en laatste woord van hun god is, waar geen letter aan veranderd kan/mag worden, niet geïnterpreteerd kan/mag worden naar believen enzovoorts...

Maar wie ben ik om jou uit je droom te helpen, net als de vrouwen uit de OP op vvrede wijze ontwaakt zijn uit hun islamitisch sprookje in de mohamedaanse nachtmerrie, zal de realiteit ook jou ( of alleszins je nakomelingen) uit je vvredelievend sprookje doen ontwaken.

Mij niet gelaten. Maar informeer je toch ergens over aleer te wensdromen.
Al die rottigheid die nu in naam van de islam gebeurt, gebeurde hier reeds in de naam van de kerk.

Daarnaast zijn er nu reeds landen waarin wel een gematigde islam aanwezig is. De enige die zich hier dus moet informeren ben jezelf.

Ik geloof trouwens niet in vredelievende sprookjes. Daarin is namelijk alles zwart of wit. Zo zit de wereld echter niet in elkaar. Dat is een fout die gelovigen en extreme haters zoals uzelf echter gemeenschappelijk maken.
JBM is offline  
Oud 16 maart 2016, 14:33   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Noem zo eens 'n "gematigd" islamland op, waar godsdienstvrijheid, vrijheid v meningsuiting, UVRM, gelijke rechten voor vrouwen, holebi's, persvrijheid etc etc... gelden.

En toon dan ook in 1 X aan dat die landen "gematigd" zijn dankzij islam.
SDX is offline  
Oud 16 maart 2016, 14:36   #19
TV-verslaafde

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die rottigheid die nu in naam van de islam gebeurt, gebeurde hier reeds in de naam van de kerk.

Daarnaast zijn er nu reeds landen waarin wel een gematigde islam aanwezig is. De enige die zich hier dus moet informeren ben jezelf.

Ik geloof trouwens niet in vredelievende sprookjes. Daarin is namelijk alles zwart of wit. Zo zit de wereld echter niet in elkaar. Dat is een fout die gelovigen en extreme haters zoals uzelf echter gemeenschappelijk maken.
Laten we dan even terugreizen naar de Middeleeuwen. De islam moet maar hun eigen verlichting ondergaan voordat ze hier graaf komen doen. Europa heeft al die zever al gehad in de Middeleeuwen en de islam moet dat niet exporteren naar hier.
TV-verslaafde is offline  
Oud 16 maart 2016, 14:45   #20
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Noem zo eens 'n "gematigd" islamland op, waar godsdienstvrijheid, vrijheid v meningsuiting, UVRM, gelijke rechten voor vrouwen, holebi's, persvrijheid etc etc... gelden.

En toon dan ook in 1 X aan dat die landen "gematigd" zijn dankzij islam.
Europa is ook niet gematigd dankzij het christendom, net ondanks.
En Noord-West-Europa is een baken wat betreft al die zaken die je opnoemt. Enkele uitzonderingen daargelaten zijn er geen andere plekken in de wereld die daaraan voldoen. Maar de islam in bv. Indonesië is een stuk gematigder dan in het Midden-Oosten. Nog niet gematigd genoeg naar Europese normen, akkoord. Maar dat is bv. Rusland dan ook niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Laten we dan even terugreizen naar de Middeleeuwen. De islam moet maar hun eigen verlichting ondergaan voordat ze hier graaf komen doen. Europa heeft al die zever al gehad in de Middeleeuwen en de islam moet dat niet exporteren naar hier.
De islamwereld moet inderdaad nog een verlichting ondergaan.

Laatst gewijzigd door JBM : 16 maart 2016 om 14:46.
JBM is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be