Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2002, 11:04   #21
Linus
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Echtscheidingen met 24 % toegenomen.
Natuurlijk! Aangezien meer vrouwen werken, zijn er minder afhankelijk van hun man. En zijn ze dus veel meer vrij om weg te gaan als ze dat willen. Geen "OK, mijn man geeft me alle dagen een pak rammel, maar zonder hem zal ik verhongeren" meer. Geen "Eigenlijk hou ik niet van die man, maar ik moet wel bij hem blijven".

Het huwelijk is niet zaligmakend. Je kiest ervoor, of niet. Die kleine 30.000 zijn blijkbaar van gedacht veranderd. Het zij zo...

Linus
Oud 8 mei 2002, 11:04   #22
Linus
Partijlid

Standaard

Citaat:
Echtscheidingen met 24 % toegenomen.
Natuurlijk! Aangezien meer vrouwen werken, zijn er minder afhankelijk van hun man. En zijn ze dus veel meer vrij om weg te gaan als ze dat willen. Geen "OK, mijn man geeft me alle dagen een pak rammel, maar zonder hem zal ik verhongeren" meer. Geen "Eigenlijk hou ik niet van die man, maar ik moet wel bij hem blijven".

Het huwelijk is niet zaligmakend. Je kiest ervoor, of niet. Die kleine 30.000 zijn blijkbaar van gedacht veranderd. Het zij zo...

Linus
Oud 9 mei 2002, 10:03   #23
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Echtscheidingen waren uitzonderingen en een schande.

Nog altijd blijken velen wel te kunnen overeenkomen.

Was het huwelijksleven dan vroeger een hel of is het veeleer nu een hel aan het worden?

Waarom geeft men niet toe dat de mensen véél egoïstischer en onverdraagzamer geworden zijn?
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2002, 10:03   #24
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Echtscheidingen waren uitzonderingen en een schande.

Nog altijd blijken velen wel te kunnen overeenkomen.

Was het huwelijksleven dan vroeger een hel of is het veeleer nu een hel aan het worden?

Waarom geeft men niet toe dat de mensen véél egoïstischer en onverdraagzamer geworden zijn?
Oud 31 mei 2002, 10:56   #25
Linus
Partijlid

Standaard

Willy,

ik ben een tijdje uit de running geweest, vandaar een laat antwoord.

Citaat:
Ik weet niet of je het "egoistischer en onverdraagzamer" mag noemen. Het is een feit dat de wereld veranderd is. Meer mogelijkheden, meer invloeden van buitenaf. Minder gesloten gemeenschappen.

Dat daaruit "lossere" relaties ontstaan, is, me dunkt, normaal. Waar het aanbod vergroot....

Maar ik snap nog steeds niet wat je precies tegen scheidingen hebt. Er zijn twee volwassen mensen die op een bepaald moment beslissen dat ze van elkaar houden, en dat ze willen trouwen. X aantal jaren later, beslissen ze dat de situatie is veranderd, en dat ze niet langer getrouwd willen zijn. Het is allemaal niet zo simpel (verdeling van de inboedel, kinderen, ...) maar niets onoverkomelijks. En, veel belangrijker, niets intrinsiek verkeerds.

Groeten,
Linus
Oud 7 juni 2002, 15:43   #26
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Hoe noem je dan de gezinnen die er wel in slagen van geheel hun leven elkaar trouw te zijn?

Dat zijn de verkeerden?

Maar ja, men voelt al van waar dit komt.
Oud 8 juni 2002, 01:53   #27
Anonymous
Partijlid

Standaard

Laten we het ethische aspect even buiten beschouwing (hoewel het ZEER belangrijk is).

- Man en vrouw moeten samen uit werken gaan omdat de fiscus met al ons geld gaat lopen
- Duurzame relaties komen daarom niet meer tot stand of pas op late leeftijd
- Gezien de hoge leeftijd van dit engagement, vermindert de vruchtbaarheid van de vrouwen

Gevolg: bevolkingsafname, vergrijzing, bankroet van het pensioenstelsel en de sociale zekerheid, ontmanteling van ons maatschappelijk weefsel.

De meest evidente oplossing voor dit probleem is een gezinsvriendelijk beleid voeren:
- Zorgen dat 1 inkomen volstaat om het gezin te onderhouden
- Duurzame relationele engagementen (lees: huwelijken) aanmoedigen door bv. samenwoners fiscaal te discrimineren
- Overspel terug strafbaar te stellen
- Echtscheidingen drastisch bemoeilijken door hogere gerechtskosten, meer formaliteiten, meer benodigde bewijslast
- Buiten de wet stellen van abortus (leverde in Polen een jaarlijkse geboortestijging van ettelijke procenten op), vergemakkelijken van binnenlandse adopties en anonieme geboortes
- Alle contraceptie is enkel nog verkrijgbaar op voorschrift en dit uitsluitend voor dwingende medische redenen

Maar ja, deze evidente oplossingen passen niet in het politiek-correcte paradigma he. Liever ten onder gaan dan de feiten onder ogen durven zien.
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2002, 11:05   #28
Kotsmos
Minister-President

Standaard

contraceptie niet meer vrij verkrijgbaar ==> veel meer zwangerschappen ===> a) veel meer kinderen, waardoor het nog moeilijker wordt om met één inkomen rond te komen (de staat kan niet voor alles zorgen he, als er in elk gezin 5 kinderen zijn kan de staat dat niet financieren). Of b) (meer waarschijnlijk) abortus, door u in de illegaliteit gesteld, wordt veel meer toegepast, wat gij juist wou vermijden.

....enlighten me here please, want ik kom er niet uit.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2002, 18:24   #29
Anonymous
Partijlid

Standaard

Meer kinderen = grotere actieve bevolking = meer klanten en productiemiddelen = economische vooruitgang.

Zo werkt dat in de economie.
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2002, 09:54   #30
Linus
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous
Meer kinderen = grotere actieve bevolking = meer klanten en productiemiddelen = economische vooruitgang.
Godfried, dit slaat nergens op, en dat weet je. Stel dat er nu ineens weer een baby-boom is, dan duurt het nog minstens 20 jaar eer de "productiemiddelen" (jouw term, ik zou eerder spreken van "werkkrachten" of "werkende bevolking") inzetbaar zijn. Dat is 20 jaar investeren. Wie gaat dat betalen? Papa op zijn eentje? De staat?

En binnen 60 jaar maak je dan mee wat we nu beginnen te voelen: een enorm groot aantal gepensioneerden.

Begrijp me niet verkeerd: dit is absoluut geen veroordeling van mensen met veel kinderen. Het is ieders recht om een hele voetbalploeg voort te brengen. Maar jij wil het precies verplichten, en daar kan ik het niet mee eens zijn.

En je weet even goed als ik dat geen vrije toegang tot contraceptie zal leiden tot een verhoogd aantal tienerzwangerschappen, met alle desastreuze gevolgen vandien.

Linus
Oud 16 juni 2002, 09:47   #31
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

onhaalbaar, met de de drang naar onbeperkte vrijheid die de mensen veeleer in de afgrond stort zonder dat ze het zelf beseffen.

De overheid is daar zeker ook schuld aan omdat ze géén leiding geeft en alles maar op zijn beloop laat.

Méér nog, ze dwingt de mensen in een patroon, dat ze noodgedwongen moeten volgen.

Er is één hoop! De laatste tijd beginnen de mensen de nadelen te ondervinden en beginnen te morren.

Laat ons hopen dat het snel nog wat slechter gaat, zodat hun ogen wijd open gaan. Triestig om bestatigen, maar het is zo!

Ze moeten eerst voelen, vooraleer ze reageren!
Oud 3 juni 2004, 18:45   #32
marijke
Burger

marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord, "Linus", maar waar heb ik dat ergens geschreven dat ik of gij beslist?

In een dictatuur kan dat, maar zover zijn we allebei nog niet.

Zou het niet interessanter zijn van op het thema in te gaan?

Het antwoord lijkt anders zo ontwijkend.

zegt den dictator..
ofwel zo.. "zwijg wijf.. en zei blij dat ik je onderhoud..doe dus maar braaf wat ik vraag.."
Oud 3 juni 2004, 18:53   #33
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Willy,
Wat conservatieve vrouwenhater ben jij, zeg. Ik dacht dat de moslims patenten hadden op dergelijke uitspraken! Nu ben ik zeker wel weer de racist, maar het staat allemaal in 'de weg van de moslim'
Ik vind een werkende, zelfstandige vrouw sexy. Ik beschouw ze graag als mijn gelijke en het is zelfs géén probleem als ze mijn meerdere is.
Ik hoop dat zéér weinig mensen uw mening delen!

Ochja, de vele echtscheidingen zijn deels te wijten aan de promotie van het huwelijk heden ten dage.
Ik heb er in ieder geval géén probleem mee, integendeel. De tijd dat met uit levensnoodzaak en voor de kinderen een slechtlopend huwelijk kunstmatig in leven hield is gelukkig voorbij!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 18:56   #34
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Voila, ik ben een vrouw, dus ik kan oordelen

Wat voor mij emancipatie zou zijn, is dat een vrouw kan kiezen of ze al dan niet gaat werken.
Aangezien dit financieel niet mogelijk is (2 kotstudenten en 1tje in het middelbaar) vind ik me dus alles behalve geëmancipeerd op dit gebied.

Langs de andere kant ben ik blij dat ik kan gaan werken, maw, zo slecht heb ik het nog niet
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 18:57   #35
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

vrouwen pakken werk af van mannen en laten mannen zich losers voelen.
man moet vaak luisteren naar feministische VROUWBAAS op werk (schande)
vrouw leert uit flair en andere antimannenboekskes dat mannen NIET DEUGEN en dat ze ze onkontent moeten zijn over hun man en hun relatie.
vrouw hoort THUIS bij KINDEREN.
feminisme rot op ! .
maja maatschappij toch al naar de kloten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 18:59   #36
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
feminisme rot op .
Ik ben 8 jaar bewust thuis gebleven om voor de kinderen te zorgen toen ze klein waren (was ondertussen ook onthaalmoeder).

Zou je dan pleiten voor een vergoeding voor de opvoeding van de kinderen?
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 18:59   #37
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Laten we het ethische aspect even buiten beschouwing (hoewel het ZEER belangrijk is).

- Man en vrouw moeten samen uit werken gaan omdat de fiscus met al ons geld gaat lopen
- Duurzame relaties komen daarom niet meer tot stand of pas op late leeftijd
- Gezien de hoge leeftijd van dit engagement, vermindert de vruchtbaarheid van de vrouwen

Gevolg: bevolkingsafname, vergrijzing, bankroet van het pensioenstelsel en de sociale zekerheid, ontmanteling van ons maatschappelijk weefsel.

De meest evidente oplossing voor dit probleem is een gezinsvriendelijk beleid voeren:
- Duurzame relationele engagementen (lees: huwelijken) aanmoedigen door bv. samenwoners fiscaal te discrimineren
- Echtscheidingen drastisch bemoeilijken door hogere gerechtskosten, meer formaliteiten, meer benodigde bewijslast
- Buiten de wet stellen van abortus (leverde in Polen een jaarlijkse geboortestijging van ettelijke procenten op), vergemakkelijken van binnenlandse adopties en anonieme geboortes
- Alle contraceptie is enkel nog verkrijgbaar op voorschrift en dit uitsluitend voor dwingende medische redenen

Maar ja, deze evidente oplossingen passen niet in het politiek-correcte paradigma he. Liever ten onder gaan dan de feiten onder ogen durven zien.
Hey toch nog iemand die de oorzaken durft zeggen.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 19:01   #38
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab
Citaat:
feminisme rot op .
Ik ben 8 jaar bewust thuis gebleven om voor de kinderen te zorgen toen ze klein waren (was ondertussen ook onthaalmoeder).

natuurlijk vergoeding!
het is een fantastisch nobele taak om kinderen op te voeden.
feminisme heeft kinderen opvoeden afgedaan als 'minderwaardig'.
is niet waar!
herwaardering van de Vrouwelijkheid!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 19:28   #39
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:

Waarom samenwoners discrimineren? Als die mensen ook een gezin vormen, wat is dan uiteindelijk het probleem? En als ze dit niet doen, welk nadeel brengt dit teweeg voor gehuwden?
Overspel strafbaar maken?? Wie ben jij om te beslissen of overspel strafbaar is of niet, wie ben jij om op die manier over andermans doen en laten te beslissen. Overspel is inderdaad erg voor de partner van de persoon die het doet maar mensen hebben nog steeds zelf de keuze met wie ze seks hebben.
Wat levert abortus buiten de wet stellen op voor gezinnen?
Wat levert het moeilijk verkrijgbaar maken van anticonceptie op voor gezinnen?

Jij houdt er echt wel een enorm onverdraagzame opinie op na. En dat heeft niks te maken met politieke correctheid, het heeft te maken met respect voor mensen die anders zijn dan jij.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 20:15   #40
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab
Citaat:
feminisme rot op .

Niet op ingaan, Fab. Heeft te véél zuurstof binnengekregen.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be