Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2016, 07:40   #21
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Men mag ook niet vergeten, de ordediensten moeten elke keer geluk hebben, om succes te hebben. De terroristen maar 1 keer.

Probeer maar eens elke keer de lotto te winnen. Zelfs al weet men van 25 ballen uit de 42 dat ze kunnen vallen.
Onzin. Inlichtingen en veiligheidsdiensten hebben de tools en de opleidingen om gericht naar terreurcellen te speuren. In België hebben die diensten gefaald.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 26 maart 2016 om 07:40.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2016, 07:55   #22
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Onzin. Inlichtingen en veiligheidsdiensten hebben de tools en de opleidingen om gericht naar terreurcellen te speuren. In België hebben die diensten gefaald.
.. oei .. wat nu ? België spiltsen .. excuus splotzen ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2016, 09:12   #23
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat verwijt naar die militairen is inderdaad ongepast: niemand kan zomaar als toerist vermomde terroristen identificeren in een zee van toeristen.

De rest van de toestanden die deze week naar boven kwamen zijn te wijten aan:

-De ongelofelijke slapheid van Vlaamse politici en de bevolking die hen heeft verkozen.
-De niet aflatende brainwashing van en stigmatisering door de linkse kerk op al wie kritiek had op hun multicul-dogma's. Hun aanhang kwam deze week bijeen aan het Brusselse Beursplein om samen te huilen.
-De Brusselse baronieën alwaar cliëntelisme, vriendjespolitiek, corruptie en fraude welig tiert
-Onze belachelijk tolerante houding tegenover de islam en moslims in het algemeen
-De Europese politiek inzake de vluchtelingen. Keer op keer blijkt dat terroristen meegekomen zijn met de vluchtelingenstroom en keer op keer blijft men dat minimaliseren. De verantwoordelijkheid van Merkel in deze is verpletterend.
-België
Als de rode duivels winnen, is dit alles snel vergeten.
Oud 26 maart 2016, 10:35   #24
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Men mag ook niet vergeten, de ordediensten moeten elke keer geluk hebben, om succes te hebben. De terroristen maar 1 keer.

Probeer maar eens elke keer de lotto te winnen. Zelfs al weet men van 25 ballen uit de 42 dat ze kunnen vallen.
Als de orde diensten het van het geluk moeten hebben dan is daarmee wel alles gezegd natuurlijk.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2016, 12:43   #25
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. euh .. en wat indien de koning weigert ? je kent het riedeltje onderhand wel .. 't is nu de moment niet .. men verandert de kapitein niet in volle storm .. bovendien wie behalve charles michel weet ondertussen hoe groot het gat in de begroting is ..
De koning afzetten wegens landverraad. De grote moskee in Brussel afbreken en de pacht stopzetten.
Oud 26 maart 2016, 12:48   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als de orde diensten het van het geluk moeten hebben dan is daarmee wel alles gezegd natuurlijk.
Dat is hier altijd zo geweest, als het hen niet verteld wordt dan lossen ze - op een heterdaad betrapping per ongeluk na - helemaal niets op.
Oud 26 maart 2016, 13:28   #27
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is hier altijd zo geweest, als het hen niet verteld wordt dan lossen ze - op een heterdaad betrapping per ongeluk na - helemaal niets op.
Dat zal niet zijn. Als ik zie wat ik heb mee gemaakt toen ik jong was en dat vergelijk met wat er nu allemaal is gebeurd ... ik heb nooit een gram kwaad in me gehad maar men wist alles van me en ik heb een aantal keer de deur in mijn gezicht gekregen met dank aan de staatsveiligheid. Ik ben langer ondervraagt door de BOB indertijd over onnozelheid dan die Abdeslam nu over zware bewezen terreur ... vroeger ging dat blijkbaar allemaal wel, mensen die een gevaar voor de maatschappij zouden kunnen vormen de pas afsnijden. Nu blijkbaar niet meer. Een spionagethriller zou niet verkopen over wat er nu allemaal gebeurd is wegens totaal van de pot gerukt en volledig ongeloofwaardig. Het is gewoon een nooit geziene opeenstapeling van fouten, onverschilligheid en stupiditeit. En de verantwoordelijken weigeren dat te onderkennen en hun verantwoordelijkheid op te nemen. Ik ben m'n allerlaatste greintje respect voor de politiek aan het verliezen. Het kan gewoon niet dat deze regering voort doet. Echt niet.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 26 maart 2016 om 13:32.
Oud 26 maart 2016, 15:32   #28
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal niet zijn. Als ik zie wat ik heb mee gemaakt toen ik jong was en dat vergelijk met wat er nu allemaal is gebeurd ... ik heb nooit een gram kwaad in me gehad maar men wist alles van me en ik heb een aantal keer de deur in mijn gezicht gekregen met dank aan de staatsveiligheid. Ik ben langer ondervraagt door de BOB indertijd over onnozelheid dan die Abdeslam nu over zware bewezen terreur ... vroeger ging dat blijkbaar allemaal wel, mensen die een gevaar voor de maatschappij zouden kunnen vormen de pas afsnijden. Nu blijkbaar niet meer. Een spionagethriller zou niet verkopen over wat er nu allemaal gebeurd is wegens totaal van de pot gerukt en volledig ongeloofwaardig. Het is gewoon een nooit geziene opeenstapeling van fouten, onverschilligheid en stupiditeit. En de verantwoordelijken weigeren dat te onderkennen en hun verantwoordelijkheid op te nemen. Ik ben m'n allerlaatste greintje respect voor de politiek aan het verliezen. Het kan gewoon niet dat deze regering voort doet. Echt niet.
Het is vooral DAT.

Fouten worden overal gemaakt - niets is menselijker (iedere land zonder uitzondering laat ook wel eens steekjes vallen).

Maar dat ingebakken en buiten alle proporties extreme onverschilligheid is de grote Belgische ziekte.

Teun Voeten omschrijft het als n 'cultuur van ontkenning':

http://www.politico.eu/article/molen...entrification/

Laatst gewijzigd door Tempest : 26 maart 2016 om 15:43.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2016, 15:41   #29
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Het is vooral dat. Dat er fouten gemaakt zijn is niet uniek aan België. Anderen landen hebben ook steekjes laten vallen.

Maar dat ingebakken en buiten alle proporties extreme onverschilligheid, is een zuiver Belgisch ziekte.

Teun Voeten omschrijft het als een cultuur van ontkenning:

http://www.politico.eu/article/molen...entrification/
Ik ben luiheid en plichtsverzuim vergeten vernoemen. Die spelen ons meer parten dan de onverschilligheid. Vermoedelijk zijn we niet onverschillig maar gewoon lui en niet plichtbewust genoeg. Men kan dat verwarren met onverschilligheid.
Oud 26 maart 2016, 16:38   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je had nog respect voor Belgische politiek? :trololol:
Oud 26 maart 2016, 18:55   #31
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Om dan de sossen weer te reanimeren zeker; neen dank u.
Kijk ik kan het niet laten hé ,,, maar hadden ze Jean Marie Dedecker gerust gelaten met zijn LDD ,, hem blijven steunen met zijn ploeg , die man had een directe stijl van handelen en hij was hard genoeg een echte doorzetter vechter ... en genoeg kijk op de zaken met gezond verstand , dan ook nog ging al dien zever in pakjes van nu waarschijnlijk echt beter aangepakt zijn.... de mensen hebben schone kaarten verspeelt ....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 26 maart 2016 om 18:57.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be