![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Uw presidentskandidaat bij uitstek? | |||
George Walker Bush (R) |
![]() ![]() ![]() |
31 | 38,75% |
John Kerry (D) |
![]() ![]() ![]() |
26 | 32,50% |
Ralph Nader (Indep) |
![]() ![]() ![]() |
15 | 18,75% |
Michael Badnarik (Lib) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 10,00% |
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kiezen voor de pest of de cholera?
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *knip*
[size=1](zelfcensuur; he's SO not worth it...)[/size]
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 30 oktober 2004 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is het deel van de amerikaanse democratie dat in Europa weinigen kennen.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kreeg Nader als uitkomst na het kwisje.
Nu, wie het ook word, het buitenlands beleid voor de komende jaren zal wel al vast liggen. Bush heeft Iraq ook geërfd van Clinton en ik vraag me af of er ooit een president zal komen die Nee durft zeggen tegen de wapenindustrie en tegen het Amerikaanse militaire apparaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bvb als je de VB-blokkers laat beslissen over de toetreding van Turkije heb je uw antwoord al daar hun kennis enkel en alleen maar racistisch gegrond is. Geef je diezelfde mensen de kans in de postieve zin om de 'echte' reden te laten kennen van toetreding dan ga je een andere resultaat krijgen. Vandaar ik zeg dat hoe het ondemocratisch het oog mag klinken ..referendum sucks ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hoe lang woont u al in de VS trouwens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik zou stemmen voor diegene die het meest de belangen van de blanken verdedigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kunt U me eens in het kort de 'echte' reden mededelen... Dank bij voorbaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik raad u aan om naast een taalpakket Nederlands ook een stel hersenen te bestellen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou Kerry stemmen, maar ik moet toegeven dat de democrtische partij een kans laten liggen heeft om een echte sterke kandidaat naar voor te schuiven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() off topic :
Kent er iemand een goed boek waarin de institutionele verhoudingen in Amerika worden uitgelegd want ik heb geen flauw idee wat de president zijn bevoegdheden zijn, in hoeverre de staten zelf kunnen kiezen welk systeem van sociale zekerheid ze gebruiken, ... . Liefst geen moeilijk droog boek. Een vrij objectieve kennismaking met hoe de Verenigde Staten van Amerika werken? on topic : ik voel me steeds minder in staat een heldere stem uit te brengen |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
www.theamericancause.org |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Badnarik is misschien kansloos, maar je moet je keuze laten bepalen door je idealen en niet door de kans die je kandidaat maakt om te winnen. Ik denk trouwens dat de derde partijen meer stemmen zouden kunnen halen als ze de kans kregen om deel te nemen aan de debatten. Die worden met belastingsgeld gefinanciëerd, dus het zou niet meer dan normaal zijn als ook de 'kleintjes' aan bod kwamen. Partijen met een wezenlijk verschillend programma: het zou ongetwijfeld een minder slaapverwekkend debat opleveren.
![]() |
![]() |
#39 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Gaat over de politieke geschiedenis en de institutionele verhoudingen (president, Congress, federale bevoegdheden vs deelstaataangelegenheden, ...) van de VS. Het boek is vlot geschreven en goed gedocumenteerd. Laatst gewijzigd door FIK : 31 oktober 2004 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Anders Ralph Nader (IND) of David Cobb (Green). |
|
![]() |
![]() |