![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan de omstandigheden aanpassen en dan gaan ze over van het een naar het ander of omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet goed voor mijn bmi
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat kan toch niet? Volgens de wetenschap stopt die ruimte dus nooit. Ik wil weten waar die ruimte vandaan komt.
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() De wetenschap stelt niet dat de ruimte oneindig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat er maar één heelal zou zijn is onzeker, er kunnen er meerdere zijn (hypotheses). Ons heelal zoals we het waarnemen bestaat uit ons zonnestelsel met de zon centraal en de pakweg 10 planeten er rond. Dit zonnestelsel maakt deel uit van één melkwegstelsel (ronddraaiende spiraal van sterren/zonnen). Rond sommige van deze andere sterren/zonnen zijn er ook planeten waargenomen, er kunnen dus heel veel planeten zijn. Zoals ons melkwegstelsel zijn er nog tal van andere melkwegstelsel in ons gekende heelal of universum. Je zou de verzameling van al deze melkwegstelsels en alle ruimte ertussen kunnen zien als ons heelal of universum (twee namen voor hetzelfde). Dit heelal zou ontzettend groot zijn maar niet oneindig. Als je een ruimteschip zou maken dat met de snelheid van het licht zou kunnen reizen zou je dus wel degelijk van het éne uiterste naar het andere kunnen vliegen, het zou wel ontzettend lang duren. Ik vraag me nu wel af hoe het met de grens zit. Hoe ziet die er uit? Wat ligt er buiten ons heelal, het niets? Kun je van ons heelal naar het niets (buiten ons heelal) vliegen. Vandaar mijn belangstelling voor die grens. Is het een geleidelijke overgang? Vergelijk het met zwemmen in de monding van een rivier. Als je blijft door-zwemmen ben je op een bepaald ogenblik in de oceaan, wel moeilijk te bepalen wanneer de overgang er is, maar wel doenbaar. Is er iets vergelijkbaar gaande wanneer we ons heelal zouden verlaten. Op een bepaald geen enkel oriëntatiepunt meer ter beschikking, alle lichtjes (sterren) verdwenen? Of is er ergens een barriere waar je gewoon niet door-raakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ze vandaan komt die ruimte is moeilijker te vatten omdat in wezen de ruimte ontstaan is in omstandigheden waar onze algemeen aanvaarde natuurwetten nog niet van kracht waren. Tegenwoordig heb je wetenschappers die menen dat bij het ontstaan van het heelal binnen een seconde het heelal een lichtjaar groot was met een dichtheid als die van water. De snelheid die daarbij benodigd is kan in 'ons' heelal niet bestaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Allez, die ruimte komt voort uit het oerbolleken natuurlijk, dat is ontploft en toen ontstond de ruimte(-tijd) met daarin allemaal kleine fracties die nieuwe bollekes werden. Of het oneindig is of niet is niet zeker, maar dat heeft niet veel belang voor je vragen verder. Sommige bollekes werden de aarde en daarop kwam jij dan tevoorschijn om deze vraag te stellen. Laatst gewijzigd door parcifal : 12 april 2016 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan gaan we dood.
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
en dat het een organische herkomst heeft. Er zijn video's die beweren dat er overal in het heelal waterstofgas te zien is, en dat dat zo is sinds de BigBang. Maar zuurstof wordt toch geproduceerd door planten en bomen, en niet sinds de BigBang? En als ook waterstofgas niet bestaat sinds de Bigbang, maar ontstond als product van evolutie van het heelal, kan het dan zijn dat het heelal veel ouder is dan 13,5 miljard jaren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin eens met op Wikipedia iets op te zoeken, indien je nog honger voelt naar kennis kan je dan al eens wat verder gaan kijken.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zie beneden. PS: het is niet de snelheid, maar de lichtsnelheid. Citaat:
.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 22 mei 2016 om 01:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
maar ik heb dus een theorie waarin e=mc2 niet hoeft te bestaan. Namelijk dat het heelal tijd nodig had voordat er sterren bestonden met zichtbaar licht. Of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waterstof bestaat niet sinds de BigBang,
maar er was evolutie van heelal waardoor en voordat 't ontstond. Voordat zichtbare sterren ontstonden, bestonden er reeds "donkere sterren en planeten." In het heelal bestaan er veel "donkere sterren en planeten" die mogelijk ouder zijn dan de zichtbare sterren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok, ik probeer het nog een keer. Citaat:
In 'wiskundige' formule ... geen idee van. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou gelijk denken van: Gaat dat wel goedkomen met die trein in al zijne betrekkelijkheid.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Energie is massa aan lichtsnelheid. JA. Dat werkt. Maar het is in feite andersom. Massa is energie aan lichtsnelheid. En via verschillende frequenties in vibraties in energie wordt de massa anders geregeld. |
|
![]() |
![]() |